![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit was nochtans de bedoeling en het streven sinds 1830. Toen was Frans de uitverkoren taal. Nu we in een meer democratisch land wonen, kan die beslissing best via een referendum uitgemaakt worden. Eenmaal de meerderheid beslist heeft, zal de minderheid uit loyauteit tot het vaderland zeker volgen.
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Chinese tekenschrift is overal hetzelfde. Een teken betekent hetzelfde maar wordt anders uitgesproken. Het teken koning wordt bij de enen "Wang", de anderen "Wu" en nog eens anderen "Ng" uitgesproken. De 2 grootste economische 'motoren' van China bevinden zich in de kustregio's van Sjanghai en Canton en daar worden net die andere talen zoals Wu en Yué gesproken. Maar het Mandarijnse Beijing voelt zich hier toch boven verheven.
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een tweetalige Nederlandstalige, die in Brussel in de omgang meer Frans sprak dan Nederlands werd dan automatisch een tweetalige Franstalige. Nagenoeg alle tweetalige Franstaligen waren Vlamingen, die ten onrechte in de andere groep terecht kwamen om zo de tweetaligheid van de lokale overheid af te dwingen.
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 10 jaar was ik dan.
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn vader, een echte liberaal en ware democraat, vond dat ik erbij hoorde toen hij ondervraagd werd door de ambtenaar (*), die de volks- en talentelling uitvoerde in die late namiddag.
Het was een hele lange vragenlijst. Wat me toen opviel was de aandrang om te weten te komen welke taal men het meeste sprak. Mijn vader was vlot drietalig, maar de nadruk lag op het gebruik van Frans. Het waarom was me toen niet duidelijk. Pas veel later heb ik begrepen dat hierin een mechanisme school waarbij bepaalde Vlaamse gemeenten plots tweetalig konden worden. (*) Ik meen te weten dat onder deze volks- en talentellers ook veel 'ingehuurde' krachten werkten. O.a. onderwijzers, politie-agenten e.d.m.
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "Depending on the region, Valais promises guests over 2000 hours of sunshine annually - even more than Switzerland's most southern point. https://www.valais.ch/en/about-valais/facts-and-figures Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 juni 2019 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen willen dat internationaal enkel"Valais" gebruikt wordt,om de Franstaligheid van het kanton in de verf te zetten. Tweemaal raden wiens voorkeur internationaal gevolgd wordt.? Geen enkel respect voor het Duitstalig standpunt,enkel het eentalige Franse Valais . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 juni 2019 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja de meeste Belgen denken hetzelfde. Ze willen een goede, gezonde en veilige leefomgeving. Dat men tegengesteld heeft gestemd, heeft te maken met de plaatselijke situatie, niet met de politieke standpunten. En het is vooral de media die het kiesgedrag beînvloed. 99% van de stemplichtigen kennen niet eens het programma van de partij waar ze op gestemd hebben. 99.99% kent niet eens de standpunten van de politicus die hun voorkeurstem kreeg rond sociale en maatschappelijke zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral de laatste week worden twijfelaars overgehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun leefomgeving is daar stukken gezonder dan in Vlaanderen denk ik dan. Ik denk dat ze wel weten welke partijen voor het instandhouden dan de transfers zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze beweegredenen werden in deze studie, gevoerd door maar liefst 5 universiteiten, niet belicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Arabisch? Dan zullen zowel de linksen als de moslims tevreden zijn.
![]() |
![]() |