![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat te denken van Tom Van Grieken? Barbara Pas? Sam Van Rooy? Dries Van Langenhove? Allemaal hoogopgeleid. Ook zij behoren tot die 800.000 stemmers. Dat "laaggeschoold" verhaaltje is een uitvlucht van de politiek en de media om de argumenten van het VB niet serieus te hoeven nemen. Laatst gewijzigd door vanderzapig : 7 juni 2019 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach ja doodsbedreigingen waarom is dat in feite strafbaar...dat behoort toch gewoon tot de vrije meningsuiting, niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omgekeerd zijn er wel ministers van staat die in weinig bedekte termen oproepen tot een moordaanslag op DVL. Louis Tobback: “Die gastjes van Schild & Vrienden zijn even erg als de mannen die we na de Tweede Wereldoorlog hebben gefusilleerd” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas als die doodsbedreiging pure afpersing is, en men nog altijd in dat model wil blijven waar burgers zich niet mogen verdedigen en natuurlijke strijd niet als normaal wordt beschouwd, dat men eventueel zou kunnen dat als onaanvaardbaar beschouwen. Maw: "als gij niet onmiddellijk een overschrijving van 10000 Euro op rekening X doet, schiet ik uw kinderen morgen dood" is er eigenlijk over in de mate dat dat perfect geloofwaardig is, en in de mate dat dat niet beschouwd wordt als de normale manier om elkaar af te maken. Maar: "gij smeerlap, ik zou U wel willen doodschieten", dat is gewoon een uiting van mijn oprechte gevoelens. Daarentegen: "ik biedt 10000 Euro aan de eerste die M. X voor het einde van de week doodschiet" is er dan weer over (altijd in de veronderstelling dat men de natuurlijke strijd tussen mensen niet wenst te aanvaarden als maatschappelijk model). In een model waar men vindt dat de strijd tussen mensen op alle mogelijke manieren dient gevoerd te worden, is dat natuurlijk geen enkel probleem. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2019 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik iets zeg of doe dat iemand laat besluiten om mij af te maken. In welke mate ben ik minder bedreigd als die dat niet zegt, dan als die dat zegt ? Eerder het omgekeerde, he. Als die dat zegt, kan ik mij beter voorbereiden op de aanval, dan indien ik, nietsvermoedend, op de stoep voor mijn huis door een voorbijrijdende motorfiets met machinepistool word neergemaaid. Maw, in de mate dat doodsbedreigingen reeel zijn (iemand is van plan mij af te maken) is die informatie eerder nuttig ; en in de mate dat een doodsbedreiging nefast is (ttz, het maakt mij bang *zonder reden*) is het fake. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2019 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg jij altijd als je met een logisch argument wordt geconfronteerd he. Nog eens: wat is het probleem met een doodsbedreiging ? Wat kan een doodsbedreiging betekenen ? A) iemand wil U echt afmaken. Is het dan beter dat die U afmaakt MET of ZONDER doodsbedreiging ? B) niemand wil U afmaken. Wat is dan het probleem met een doodsbedreiging ? De kosten (wapens kopen en zo) en angsten die je nutteloos hebt, want niemand gaat U iets doen ? Ik zou zeggen dat het uiten van een doodsbedreiging U eerder informatie geeft die nuttig is, EN U eigenlijk het recht zou moeten geven om die persoon, als je die terugvindt, zelf dood te schieten. Je bent dan immers in een geval van wettelijke zelfverdediging. Maw, het uiten van een doodsbedreiging is een vrijgeleide voor de bedreigde, om zelf eerst in de aanval te gaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juni 2019 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn steeds "pussy's" die dat gaan aangeven, vinden dat ze daar speciale extra beveiliging voor kunnen aanvragen, krijgen en he ormaal vinden dat de belastingbetaler dat zelfs betaalt: BDW ? PhDW ? ring a bell Citaat:
We kunnen daar nu moeilijk iets over zeggen daar het zaakje afgesloten is, niet ? 'Bagger' is tot nader orde niet eens strafbaar als het geen valselijk aantijgingen zijn ...iets wat je alvast niet kan stellen over de bagger van DVL & S&V Laatst gewijzigd door praha : 7 juni 2019 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwelijke logica ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"gij smeerlap, ik zou U wel willen doodschieten" is inderdaad een spontane uiting van je gevoelens op dat moment Geen enkel rechter gaat dat bezien als doodsbedreiging Het klopt ook gewoon niet dat het gekoppeld zou moeten zijn aan afpersing of een wens dat de geviseerde alsnog een wending zou kunnen brengen aan die bedreiging door zijn/haar excuses, gedrag of wat dan ook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een doodsbedreiging strafbaar zijn ? ...want zoals ge zelf komt te stellen is het in zekere zin nuttige informatie Misschien licht de titel "Titel XVIII. Misdrijven tegen de persoonlijke vrijheid" waaronder het Nederlandse strafwetboek staat misschien een tipje van de sluier ? " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B: valt in feite onder A want een doodsbedreiging heeft nu net het kenmerk dat het door de bedreigde héél ernstig wordt genomen : dus constante angst en eventueel kosten om je te beschermen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is allemaal zeer minimaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is dit een puur theoretische/virtuele discussie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En vooral wanneer prominenten oproepen tot geweld tegen politieke tegenstanders, werkt dit drempelverlagend voor echte moordaanslagen. Dat hebben we gezien bij Pim Fortuyn. Vandaag is dit bezig tegen Thierry Baudet en Dries Vanlangenhove. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij hij hulp krijgt natuurlijk. Maar nu ben ik aan het gissen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als iemand hier plaatst dat assistenten geen quoteringen kunnen geven, terwijl toch duidelijk in het statement van de universiteit staat dat dat wel gebeurt (alle uizonderingen, mogelijkheden tot controle, beroep of deontoliogische codes terzijde), mag ik dan nog iemand waarvan ik zeker weet dat hij er werkelijk geen bal van afweet er op wijzen dat zijn "volledig correct" opmerking gewoon weer volkomen absurd is? Ik weet begot niet wie over dat quoteren begon, ik heb geen zin om het weer allemaal na te lezen, en ik zeg he-le-maal niet dat een assistent lagere quoteringen heeft gegeven aan leden van bepaalde politieke overtuigingen. Maar ik zeg ook niet dat het niet kan. Er zijn al rechtzaken dienaangaande gepasseerd, en deze precedenten verlopen niet altijd in het nadeel van de klager. Maar dat staat dus los van dit alles. Ik zeg alleen dat de door Dameedelee bejubelde quote dat assistenten niet quoteren in tegenspraak is met de verklaring van UGent. Ik hoop dat ik van u in de toekomst Dameedelee dan ook mag blijven wijzen op de vele inconsistenties en haperingen in zijn betoog. Er is al fake news genoeg...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is wel nog een serieus verschil tussen een Fortuyn en een Baudet enerszijds, en een DVL of een PDW anderszijds. Haat roept haat op. FDW en DVL oogsten wat ze zaaien. Fortuyn en Baudet waren / zijn absoluut geen haatzaaiers...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 juni 2019 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |