Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2019, 14:39   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dankzij Leterme is het beperkt gebleven.

Het probleem met de banken is nog altijd hetzelfde en ze zijn weer de verkeerde kant op aan het gaan. Die leren het nooit.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02...l-woonkrediet/
De centrale bank geeft gratis geld, zelfs aan negatieve intrest aan de banken omdat ze dit toch maar zouden uitlenen, om zo de economie te stimuleren.
En het is de taak van de nationale bank zijn om toezicht te houden dat de banken hier niet in overdrive gaan. Maar of artikels in de media hiervoor voldoende zijn, betwijfel ik.
Vraag mij trouwens af of de nationale bank niet beter het beleid van hare baas, de centrale bank zou bekritiseren. Geld uitlenen aan negatieve intrest, op voorwaarde dat ze voldoende van dit geld terug uitlenen (aan positieve intrest dan wel) zal wel een doorgedreven controle op de risico's vragen, maar die controle moeten ze dan maar uitvoeren. Ze worden er meer dan dik voor betaald.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 14:53   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
volgens mij hangt de bad bank Dexia nog steeds boven de Belgische (niet de Franse) begroting voor zo'n 90 miljard Euro.
Dexia is een zogenaamde bad bank met in de 80 miljard staatswaarborg (waarvan 40 miljard door de Belgische staat), maar uiteindelijk met nog niet teveel toxische producten, zodat men eerder van een uitdovende bank moet spreken (leningen die op vervaldag komen worden door de schuldenaars terugbetaald, en nieuwe leningen worden niet aangegaan).
Oud 11 juni 2019, 15:42   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, uw partijgenoten zeggen dan ook dat Belgie tegen elke prijs moet blijven bestaan.
Dan is het maar logisch dat de dag komt dat Griekenland met ons zal lachen.
Ik ben niet doof, en ik heb ze dat nog niet horen zeggen.
Maar jij hebt in dit forum al wel uitspraken gedaan die nogal straf waren en vaak niet matchten met de waarheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 15:43   #84
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar jij hebt in dit forum al wel uitspraken gedaan die nogal straf waren en vaak niet matchten met de waarheid.
Wat zeggen de debatfiches Schoof ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 15:46   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Wat daar in staat, is meestal geen goed nieuws voor jou.
Maar toch blijf je er naar vragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 juni 2019, 15:50   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
één antwoord, niet te nuanceren, blijven herhalen, ontkennen tegen beter weten in : " het is ni waar da wij van n-va voor het behoud van belgie zijn".
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 15:52   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon me een losse greep van die uitspraken.

Want ik denk dat uw uitspraak niet 'matcht' met de waarheid.
Oud 11 juni 2019, 15:53   #88
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Niet ALLE problemen, want jullie krijgen niet alleen de voordelen (onze doelmatigheid en financiele armslag) maar ook onze matige keuken bij. Hutspot, boerenkool en andere gerechten worden jullie dan door de strot geduwd he. Net als onze kille, gure, noordelijke mentaliteit.

nou ja, aldus sommigen...

Ik eis daar ook erwtensoep, karnemelk en Hollandse Nieuwe bij.

Anders kunnen jullie net zo goed thuis blijven

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 15:59   #89
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat daar in staat, is meestal geen goed nieuws voor jou.
Maar toch blijf je er naar vragen.
Toch wel schoof, je debatfiches zijn als de moppen van de scheurkalender, saai, onwaar en al lang achterhaald, maar toch blijven we ze er iedere dag met een glimlach afscheuren.
Oud 11 juni 2019, 16:00   #90
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
één antwoord, niet te nuanceren, blijven herhalen, ontkennen tegen beter weten in : " het is ni waar da wij van n-va voor het behoud van belgie zijn".

Zelfs de Xeno heeft het door.
Oud 11 juni 2019, 16:19   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 17:18   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De centrale bank geeft gratis geld, zelfs aan negatieve intrest aan de banken omdat ze dit toch maar zouden uitlenen, om zo de economie te stimuleren.
Hoelang gaan ze die economie nog moeten en blijven stimuleren ? De containers staan nu al gestapeld van hier tot in Peking en er staat een file vrachtwagens van Oslo tot Napels.

Wat verwacht men ? Dat de mensen 7 wasmachines op elkaar stapelen ? Dat ze iedere 3 weken nieuwe banden op hun auto zetten ?

Dat er ipv om de minuut om de 2 seconden een vliegtuig landt of opstijgt ?? Het is nu al file op de tarmac.

Er is nu al geen personeel meer te vinden. En als ze alle vreemdelingen buiten gooien in Vlaanderen zoals De Winter wil vallen alle infrastructuurwerken ook al stil.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2019 om 17:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 17:21   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoelang gaan ze die economie nog moeten en blijven stimuleren ? De containers staan nu al gestapeld van hier tot in Peking en er staat een file vrachtwagens van Oslo tot Napels.

Wat verwacht men ? Dat de mensen 7 wasmachines op elkaar stapelen ? Dat ze iedere 3 weken nieuwe banden op hun auto zetten ?

Dat er ipv om de minuut om de 2 seconden een vliegtuig landt of opstijgt ?? Het is nu al file op de tarmac.

Er is nu al geen personeel meer te vinden. En als ze alle vreemdelingen buiten gooien in Vlaanderen zoals De Winter wil vallen alle infrastructuurwerken ook al stil.
Bron?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 17:25   #94
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Nou nee, erwtensoep houden we uiteraard voor onszelf. Die stond niet in het rijtje. Op een goede dag wellicht een broodje kroket, maar dan is de rek er wel uit.

graag of niet...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 18:16   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Bron?
Ik heb het vandaag nog ergens gelezen, maar vind het niet direct terug:
men vindt geen vrachtwagenchauffeurs meer. Er rijden nu al zoveel niet-Vlamingen rond met b. vrachtwagens.

In den bouw, weet ik van een naast familielid: veel arbeiders voor het gewone uitvoerende werk.
Destijds in mijn huis toen het opgebouwd werd zoveel decennia geleden, waren er al Engelsen aan het werk voor het plakken.

Nu, als je gaat focussen op bepaalde migranten, dan zal onze economie helemaal niet stil vallen.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 juni 2019 om 18:19.
Oud 11 juni 2019, 18:37   #96
Hollander

Standaard

Citaat:
Ik heb het vandaag nog ergens gelezen, maar vind het niet direct terug:
men vindt geen vrachtwagenchauffeurs meer. Er rijden nu al zoveel niet-Vlamingen rond met b. vrachtwagens.

In den bouw, weet ik van een naast familielid: veel arbeiders voor het gewone uitvoerende werk.
Destijds in mijn huis toen het opgebouwd werd zoveel decennia geleden, waren er al Engelsen aan het werk voor het plakken.

Nu, als je gaat focussen op bepaalde migranten, dan zal onze economie helemaal niet stil vallen.
als ik het goed begrijp is de vraag meer naar een bron van hetgeen De Winter zou willen, namelijk 'alle vreemdelingen buiten'.
Oud 11 juni 2019, 18:39   #97
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Niet ALLE problemen, want jullie krijgen niet alleen de voordelen (onze doelmatigheid en financiele armslag) maar ook onze matige keuken bij. Hutspot, boerenkool en andere gerechten worden jullie dan door de strot geduwd he. Net als onze kille, gure, noordelijke mentaliteit.

nou ja, aldus sommigen...
Er komt een soort Hollandse KGB die toeziet dat het er calvinistisch en sober aan toe gaat in het Zuiden. We gaan dan ook onderwijzers krijgen die kleine kinderen met een harde G leren praten.

Dit wordt ook een verplicht liedje op iedere school om de nieuwe generatie klaar te stomen en te hersenspoelen:
https://www.geheugenvannederland.nl/..._KBMI01_09.mp3

En Limburg zal het dapperste verzet bieden tegen die toestanden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juni 2019 om 18:45.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 18:41   #98
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Heb in elk geval den indruk dat ze zelf niet meer weten hoe ze er nog moeten uitgeraken.
Oud 11 juni 2019, 19:08   #99
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Er komt een soort Hollandse KGB die toeziet dat het er calvinistisch en sober aan toe gaat in het Zuiden. We gaan dan ook onderwijzers krijgen die kleine kinderen met een harde G leren praten.
U kunt hier alvast oefenen, dat scheelt weer een paar stokslagen op het plein straks. En voor de Nederlands-nog-niet-sprekers, een filmpje in het Buitenlands:

https://www.youtube.com/watch?v=YrI2-bZ7wpc

Laatst gewijzigd door Hollander : 11 juni 2019 om 19:08.
Oud 11 juni 2019, 19:11   #100
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Kan nie kindergeld betaal nie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be