Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2019, 12:53   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb het ook gelezen nu. Het gaat over 50 kaderleden en een alleenstaande mag 1755 euro netto houden.

Maar dat moet toch allang geweten zijn. Zelfs op dit forum lacht men al jaren met Hedebouw die bijna zijn volledige wedde afstaat.
spin.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 13:50   #142
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in ieder geval: het is gespin. De partijen zijn nu al intensief bezig met de verkiezingen van 2024.
Volgens u is dit dus een beschadigingsactie in het kader van de verkiezingen van 2024?

U had toch ook een verpletterende verkiezingsoverwinning voor Groen voorspeld?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 16:23   #143
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Volgens u is dit dus een beschadigingsactie in het kader van de verkiezingen van 2024?

U had toch ook een verpletterende verkiezingsoverwinning voor Groen voorspeld?
Ongetwijfeld.

Maar het is blijkbaar inderdaad zo dat hun 50 kaderleden hun loon afgetopt hebben op 1755 netto voor een alleenstaande.
Dat verwondert mij eigenlijk niet. Pvda is de opvolger van Amada, Dokters voor het Volk en zo. Dat waren en zijn idealisten op de rand van het fanatieke.
Die afdracht was ook de enige mogelijkheid tot financiering want tot 2014 hadden ze zelfs geen verkozenen dacht ik.

Hoe ze nu verder zullen gaan is een andere zaak. Ze gaan subsidies krijgen en er zal een influx zijn van goudzoekers.

Persoonlijk vind ik het goed dat ze er zijn als zweeppartij, want alles schuift veel teveel naar rechts op.

Aan de macht wil ik ze echter niet zien. Ze zijn veel te fanatiek.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 18:23   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vanmiddag in de papieren versie van De Morgen gelezen...

met jouw definitie valt elk artikel over politiek onder de term 'gespin'

ok, het is soms erg, maar nu overdrijf je.
Voorlopig geloof ik toch meer die Franstalige journalist. Die sprak van 7 gevallen van zware chantage.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 19:04   #145
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorlopig geloof ik toch meer die Franstalige journalist. Die sprak van 7 gevallen van zware chantage.
Goudzoekers?
Oud 11 juni 2019, 22:59   #146
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vind de info niet. Als het verder gaat dan hearsay ben ik wel geïnteresseerd. Het artikel waarnaar verwezen in deze draad blijft erg vaag. Geen namen.
https://www.rtl.be/info/magazine/c-e...--1131607.aspx

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 07:24   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goudzoekers?
Nu moogt ge veel zeggen van die pvda-naïeven, maar niet dat ze goudzoekers zijn.

Gisteren hoorde ik ook Vuye zijn mening geven over de pvda-praktijken:
dat is een communistische partij, dus die hanteren communistische praktijken, zoals overal elders ter wereld: zeer strak geleid, centralistisch enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 juni 2019, 09:20   #148
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu moogt ge veel zeggen van die pvda-naïeven, maar niet dat ze goudzoekers zijn.

dat is een communistische partij, dus die hanteren communistische praktijken, zoals overal elders ter wereld: zeer strak geleid, centralistisch enz.
Net zoals N-VA dus.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 10:01   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja maar dat bedoel ik ook. De vroegere leden waren zeker geen golddiggers, maar nu zullen er wel aankomen.
Oud 12 juni 2019, 12:42   #150
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat blijft even vaag, buiten de naam van de journalist.

Het lijkt wel alsof men er een probleem van wil maken dat PVDA een politiek voert waarbij haar parlementsleden niet significant (zoals 3 keer) meer dienen te verdienen dan het gemiddelde der Belgen. Men doet alsof dit via intimidatie gebeurd terwijl er niets geheim is aan deze partijpolitiek. Men weet op voorhand tot wat voor club men toe treedt.

Doet me denken aan een buurman. Koopt een huis naast een bos en begint dan te klagen dat de bomen zijn zon wegnemen. "Goudzoekers en bankjesverwarmers niet welkom" zal de partij denken. Precies alsof andere partijen en veelverdieners zich bedreigd voelen door het voorbeeld van de PVDA dat toont dat men ook zijn werk kan doen met een derde van het loon, en daarom niet minder efficiënt.

Dit is mijns inziens een poging tot zwartmakerij die een averechts effect zal hebben, tenzij bij dat deel van de bevolking die geneigd zijn de media als een soort van bijbel te zien.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 juni 2019 om 12:46.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 13:11   #151
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Net zoals N-VA dus.
Neen hoor.
Zo wat alle Vlaamse partijen worden geleid. Door een voorzitter en door een bestuur.
Maar de pvda wordt ddr-achtig gedirigeerd.
(en volgens Vuye nog wel door voornamelijk Vlamingen, zelfs al halen ze zoveel meer stemmen in Walenland).

Oud 12 juni 2019, 13:14   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar dat bedoel ik ook. De vroegere leden waren zeker geen golddiggers, maar nu zullen er wel aankomen.
Neen vriendschap, neen.
Ik wil de pvda bestrijden van alle kanten en met alle mogelijke politieke wapens, zelfs met een leugentje, maar niet met zo'n grote leugen.
Ge moet ne grote zot zijn om bij de pvda te militeren, maar als er ergens een drive naar centen in je schuilt, dan ga je niet bij hen.

Oud 12 juni 2019, 14:13   #153
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het lijkt wel alsof men er een probleem van wil maken dat PVDA een politiek voert waarbij haar parlementsleden niet significant (zoals 3 keer) meer dienen te verdienen dan het gemiddelde der Belgen. Men doet alsof dit via intimidatie gebeurd terwijl er niets geheim is aan deze partijpolitiek. Men weet op voorhand tot wat voor club men toe treedt.

Doet me denken aan een buurman. Koopt een huis naast een bos en begint dan te klagen dat de bomen zijn zon wegnemen. "Goudzoekers en bankjesverwarmers niet welkom" zal de partij denken. Precies alsof andere partijen en veelverdieners zich bedreigd voelen door het voorbeeld van de PVDA dat toont dat men ook zijn werk kan doen met een derde van het loon, en daarom niet minder efficiënt.

Dit is mijns inziens een poging tot zwartmakerij die een averechts effect zal hebben, tenzij bij dat deel van de bevolking die geneigd zijn de media als een soort van bijbel te zien.
Op die ingehuurde Poolse spierbundels waren die militanten toch niet echt voorzien hoor.

Laatst gewijzigd door No Apologies : 12 juni 2019 om 14:15.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 14:28   #154
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Buiten woedende reacties van Hedebouw horen of zien we niks wat deze aantijgingen zouden ontkrachten. Wellicht zijn die Poolse PVDA huurlingen nu naarstig op zoek naar die verklikkers.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 14:55   #155
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Op die ingehuurde Poolse spierbundels waren die militanten toch niet echt voorzien hoor.
Pools is wel een rare nationaliteit voor een knokploeg. Ik zie die eerder als poetsvrouw of dakwerker.
Oud 12 juni 2019, 17:43   #156
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pools is wel een rare nationaliteit voor een knokploeg. Ik zie die eerder als poetsvrouw of dakwerker.
Niet beginnen veralgemenen. Dat zijn lelijke rechtse trekjes
Oud 12 juni 2019, 18:57   #157
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het gaat 'm niet over parlementsleden maar de mensen in het bestuur en waarschijnlijk ook zij die op de lijst willen staan. Dus hun loon die ze hebben buiten de politiek moet worden afgetopt, lijkt me moeilijk gelijk te doen tussen een arbeider, rentenier, zelfstandige en ambtenaar.
Het lijkt echt wel op de tactiek die motorbendes en jehova doen hoor.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 22:04   #158
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gaat 'm niet over parlementsleden maar de mensen in het bestuur en waarschijnlijk ook zij die op de lijst willen staan. Dus hun loon die ze hebben buiten de politiek moet worden afgetopt, lijkt me moeilijk gelijk te doen tussen een arbeider, rentenier, zelfstandige en ambtenaar.
Het lijkt echt wel op de tactiek die motorbendes en jehova doen hoor.
Met dat verschil dat je als lid van een motorbende of als getuige natuurlijk een pak meer fun zult hebben dan als PVDA'er.
Oud 9 maart 2021, 16:04   #159
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In het parlement durven ze de Chinese communistische partij nog altijd niet tegen de haren in te strijken strijken, door mee voor de resolutie te stemmen pro de vrijlating van Taiwanese activisten. Zouden ze toch nog steeds door het buitenland gesponsord worden misschien ?
Oud 9 maart 2021, 16:10   #160
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In het parlement durven ze de Chinese communistische partij nog altijd niet tegen de haren in te strijken strijken, door mee voor de resolutie te stemmen pro de vrijlating van Taiwanese activisten. Zouden ze toch nog steeds door het buitenland gesponsord worden misschien ?
Het parlement is ook 'Made in China' lijkt wel...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be