Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2019, 18:22   #361
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch wel meegenomen als iemand de basis kent van de verkeersregels of simpelweg hoe je een voertuig moet besturen. Ook niet vergeten dat in de goeie ouwe tijd er veel minder verkeer was op de baan.
Ja dat klopt. Anderzijds waren de wegen en de verkeersregels een stuk slechter en vager. En dan spreek ik nog niet over de voertuigen zelf zonder stuurbekrachtiging zonder ESP zonder winterbanden zonder ABS en soms nog zonder schijfremmen.
Anderzijds al die 60 + rijden vandaag de dag nog altijd hoor. Sommigen zelfs voor het bedrijf.

Vraag is en blijft ...rijden die zoveel slechter of gevaarlijker dan de huidige generatie twintigers ???

Maar je hebt gelijk wat opleiding is zeker niet slecht. Volledig mee Akkoord.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2019 om 18:29.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 18:25   #362
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En gij gaat het verkeer in de zestiger jaren vergelijken met het huidig verkeer?
Ik heb het niet over het verkeer in de jaren 60 dan wel over 60 jarige chauffeurs die hun rijbewijs nagenoeg hebben gekregen. Die 60 jarigen rijden nu ook nog hoor. Die reden in 1972 tot heden.
Voor de rest was het verkeer uiteraard minder druk maar de rest een pak drukker. De wegen waren slechter de infrastructuur en de auto's hadden noch ABS noch stuurbekrachtiging noch schijfremmen noch ESP noch ABS geen LED lichten geen lage profielbanden......geen airco.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2019 om 18:26.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 19:21   #363
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb het niet over het verkeer in de jaren 60 dan wel over 60 jarige chauffeurs die hun rijbewijs nagenoeg hebben gekregen. Die 60 jarigen rijden nu ook nog hoor. Die reden in 1972 tot heden.
Voor de rest was het verkeer uiteraard minder druk maar de rest een pak drukker. De wegen waren slechter de infrastructuur en de auto's hadden noch ABS noch stuurbekrachtiging noch schijfremmen noch ESP noch ABS geen LED lichten geen lage profielbanden......geen airco.
Ik weet niet meer hoe dat ging maar met mijn attest als chauffeur in het leger kon ik op de gemeente mijn rijbewijs gaan halen. Dus ik vermoed dat je het toch zomaar niet kreeg.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 19:32   #364
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb het niet over het verkeer in de jaren 60 dan wel over 60 jarige chauffeurs die hun rijbewijs nagenoeg hebben gekregen. Die 60 jarigen rijden nu ook nog hoor. Die reden in 1972 tot heden.
Voor de rest was het verkeer uiteraard minder druk maar de rest een pak drukker. De wegen waren slechter de infrastructuur en de auto's hadden noch ABS noch stuurbekrachtiging noch schijfremmen noch ESP noch ABS geen LED lichten geen lage profielbanden......geen airco.
Wel die 60 jarigen konden leren rijden op wegen zonder verkeer.
Trouwens het rijbewijs is ingevoerd op 31 december 1968 volgens mij.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 19:34   #365
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik weet niet meer hoe dat ging maar met mijn attest als chauffeur in het leger kon ik op de gemeente mijn rijbewijs gaan halen. Dus ik vermoed dat je het toch zomaar niet kreeg.
Wiki:
"In België werd het nationale rijbewijs ingevoerd in 1967. Daarvoor mocht iedereen die oud genoeg was een voertuig besturen. Tot en met 31 december 1968 konden personen van 21 jaar of ouder een rijbewijs afhalen zonder daarvoor examen te hoeven doen. Zo'n rijbewijs was geldig voor de categorieën A, B, C of D. Het praktijkexamen werd verplicht op 14 februari 1977."
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 19:36   #366
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik weet niet meer hoe dat ging maar met mijn attest als chauffeur in het leger kon ik op de gemeente mijn rijbewijs gaan halen. Dus ik vermoed dat je het toch zomaar niet kreeg.
Via het leger kon. Ik heb zelfs een CE dankzij dat militair rijbewijs. Voordien ik denk tot begin jaren 60 moest je op het gemeentehuis gewoon verklaren op eer dat je kon sturen.
Mijn moeder had een rijbewijs zonder ooit 1 meter te hebben gereden. Ze was altijd bang als ze ergens in de auto bleef zitten dat een rijkswachter haar zou hebben gevraagd om de auto te verplaatsen terwijl mijn vader er niet was.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 20:13   #367
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, de Mongolen hadden ook geavanceerde krijgstechnieken. Ze waren befaamd om hun "hit & run" tactieken van plots op te duiken en dan weer snel te verdwijnen. Ze beheersten ook de de kunst van boogschieten te paard als geen ander. Hun manier van oorlogvoeren legde hen geen windeieren. Van Bagdad tot Kiev viel de ene stad na de andere.

Ik vraag me af of er vandaag ook een Mongool zou zijn die zoals jij mijmert over hoe oneerlijk dat allemaal was.
Mongolen, Bagdad & Kiev in Amerika ten tijde van de verovering van Amerika ?

Leg dat eens uit als je wilt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 20:53   #368
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wiki:
"In België werd het nationale rijbewijs ingevoerd in 1967. Daarvoor mocht iedereen die oud genoeg was een voertuig besturen. Tot en met 31 december 1968 konden personen van 21 jaar of ouder een rijbewijs afhalen zonder daarvoor examen te hoeven doen. Zo'n rijbewijs was geldig voor de categorieën A, B, C of D. Het praktijkexamen werd verplicht op 14 februari 1977."
Inderdaad, zo was dat. Alhoewel de auto volop in opkomst was, 2 miljoen op de weg in 1970, was het wel zo dat iedere bezitter bij vader of oom een praktijkcursus liep.

Ikzelf toerde reeds in '62 door Milaan en de rest van Noord-Italië. Twee jaar later kwamen Rome en Napels aan de beurt. Parijs en Londen werden doorkruist.
In de 80-er en 90-er jaren reed ik zonder problemen in dorpjes als Bangkok, Manila, Jakarta, Taipeh, Hong Kong en Singapore, waarbij uitstapjes of een "dwars door Java" of een "van Zuid naar Noord op Taiwan langs de Oost-Kust" niet geschuwd werden.
Ook Afrika en Zuid-Amerika werden bezocht en ik geloof wel in 2/3 van alle Europese hoofdsteden fijn stof verspreid te hebben.
Dit alles zonder ongevallen maar niet zonder inbraken of motorpech.

Een officieel testpapier was hiervoor niet nodig. Let op in de linksrijdende landen zit de bestuurder rechts en in het huurrijtuig zit de versnellingspook links.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 12 juni 2019 om 21:20.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 21:52   #369
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar ben ik voor te vinden. Zo'n stuk of vijf Spaanse verpleegsters per jaar.
En ook een paar Braziliaanse met een diploma verpleegkunde en met als hobby sambadansen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 05:06   #370
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Mongolen, Bagdad & Kiev in Amerika ten tijde van de verovering van Amerika ?

Leg dat eens uit als je wilt.
Oh, het moest een voorbeeld zijn uit exact dezelfde tijdsperiode Abstract denken is niet aan u besteed he?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 06:45   #371
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Een tijdje geleden is daar eens een studie over geweest. Wereldwijd.
Over wie er in een gevangenis beland of er de meeste kansen voor heeft.

Wereldwijd zie je overal hetzelfde patroon. (behalve bij politieke gevangenen natuurlijk)
Ongeschoolden (of laaggeschoold), kansarmen. Mensen die helemaal onderaan de sociale ladder staan.
En dan krijg je een heel ander beeld over wie er nu juist in onze gevangenissen zitten.
DAT is gans het punt van immigratie te beperken: er is geen nood aan import van nog meer ongeschoolden en kansarmen. Dat heeft niks met religie of huidskleur te maken. Men moet gewoon geen ongeschoolden en kansarmen binnenlaten, want die zorgen, zoals je terecht zegt, voor problemen waar we er al teveel van hebben.

Verder zouden we ook de grote kuis binnen moeten houden, en inderdaad het gros van de reeds aanwezige ongeschoolden en kansarmen opruimen. En in de eerste plaats die die recent zijn binnengekomen, of recent gekweekt uit die die binnengekomen zijn, gewoon omdat we die beter niet hadden binnengelaten. Zij die binnengekomen zijn, en geschoold en kansrijk zijn, daar is niks mis mee. Ongeacht hun afkomst. Het zijn de kansarmen die opgeruimd moeten worden, want OVERAL zorgen die voor ambras.

Dat is de essentie. Niks met huidskleur, racisme of dergelijke te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 juni 2019 om 06:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 06:47   #372
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar wel met ongelijke wapens....
Spijtig.
Een strijd moet niet "eerlijk" zijn, je moet hem winnen, da's al.

En ja, de immigratie van de Amerikanen, en de gelukte exterminatie van de originele bevolking, is gewoon een aanwijzing dat je met immigratie moet oppassen. Die die dat het beste weten zijn de Amerikanen zelf. Zij zijn dus niet zot, en gaan zichzelf niet aandoen wat ze succesvol hebben aan de originele bevolking aangedaan he. Ze zouden anders goed zot zijn.

Immigratie in grote getallen is immers een invasie. En invasies moet je plegen, maar niet ondergaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 07:54   #373
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat pleit je deels vrij.

Moest je internet toegang hebben zou je weten dat de sossenstad Leuven een veel beter migranten en veiligheidsbeleid heeft dan de alt-right stad Antwerpen.
Moest je verder kunnen kijken dan je neus lang is, zou je weten dat Antwerpen van toen uw bomma nog borstvoeding kreeg tot 2014 een sossenbeleid had. Die getto's zijn niet op 5 jaar opgekuist.

Uw argument is kortzichtig, bekrompen en ondoordacht. niks waard.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:24   #374
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wel die 60 jarigen konden leren rijden op wegen zonder verkeer.
Trouwens het rijbewijs is ingevoerd op 31 december 1968 volgens mij.
Alles geleerd terwijl er geen verkeer was en dan nu behoren tot de veiligste en (beste) chauffeurs in het hectische verkeer van vandaag. Wat een generatie ....blijkbaar toch nog iets goed aan
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:32   #375
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Moest je verder kunnen kijken dan je neus lang is, zou je weten dat Antwerpen van toen uw bomma nog borstvoeding kreeg tot 2014 een sossenbeleid had. Die getto's zijn niet op 5 jaar opgekuist.

Uw argument is kortzichtig, bekrompen en ondoordacht. niks waard.
U spreekt van de tijd toen Antwerpen nog een gezellige levendige stad was. Dat was inderdaad de tijd van de sossen en den Bob.....dat klopt.....Nu zie ik daar vooral veel nijdigaards rondlopen. Ja het is maar hoe je het bekijkt.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:33   #376
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles geleerd terwijl er geen verkeer was en dan nu behoren tot de veiligste en (beste) chauffeurs in het hectische verkeer van vandaag. Wat een generatie ....blijkbaar toch nog iets goed aan
Die zijn dan ook geleidelijk aan mee geëvolueerd met het verkeer hé
In plaats van er nu te worden ingesmeten.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:35   #377
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
DAT is gans het punt van immigratie te beperken: er is geen nood aan import van nog meer ongeschoolden en kansarmen. Dat heeft niks met religie of huidskleur te maken. Men moet gewoon geen ongeschoolden en kansarmen binnenlaten, want die zorgen, zoals je terecht zegt, voor problemen waar we er al teveel van hebben.

Verder zouden we ook de grote kuis binnen moeten houden, en inderdaad het gros van de reeds aanwezige ongeschoolden en kansarmen opruimen. En in de eerste plaats die die recent zijn binnengekomen, of recent gekweekt uit die die binnengekomen zijn, gewoon omdat we die beter niet hadden binnengelaten. Zij die binnengekomen zijn, en geschoold en kansrijk zijn, daar is niks mis mee. Ongeacht hun afkomst. Het zijn de kansarmen die opgeruimd moeten worden, want OVERAL zorgen die voor ambras.

Dat is de essentie. Niks met huidskleur, racisme of dergelijke te maken.
Ik begrijp wat U bedoelt maar U moet er wel bijvertellen dat die kansarme weinig of geen macht heeft.

Rijken zorgen ook wel eens voor Ambras. Maar dat is een ander soort ambras waar de kleine kansarme net als U of ik maar mee moet instemmen .

En dat soort ambras heeft een pak meer impact op ons leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2019 om 08:38.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:37   #378
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles geleerd terwijl er geen verkeer was en dan nu behoren tot de veiligste en (beste) chauffeurs in het hectische verkeer van vandaag. Wat een generatie ....blijkbaar toch nog iets goed aan
Inderdaad wij zijn er gaandeweg in gegroeid.
Ik kan mij best voorstellen dat het met het huidige verkeer niet zou lukken.
Ik heb mijn kinderen rijlessen gegeven maar nooit in druk verkeer om te beginnen.
Eerst leren vertrekken zonder schokken, daarna vertrekken op een helling, schakkelen zonder naar de pook te kijken enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:39   #379
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad wij zijn er gaandeweg in gegroeid.
Ik kan mij best voorstellen dat het met het huidige verkeer niet zou lukken.
Ik heb mijn kinderen rijlessen gegeven maar nooit in druk verkeer om te beginnen.
Eerst leren vertrekken zonder schokken, daarna vertrekken op een helling, schakkelen zonder naar de pook te kijken enz.
Zelfs allemaal niet meer nodig nu met de moderne automaten. Bij het leger moest je nog dubbel ontkoppelen wegens geen synchronisatie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 juni 2019 om 08:40.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:41   #380
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zelfs allemaal niet meer nodig nu met de moderne automaten.
Bij mijn weten moet men dan altijd met een automaat rijden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be