Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 juni 2019, 22:57   #41
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Inderdaad. De afspraak was dat iedereen op Theo Francken lijstjes 10.000 € moet dokken voor aan humanitaire visa te raken. Die afspraken kunnen nu niet waar worden gemaakt gezien de regering in lopende zaken zit.
Al die sollen voor de Theo alleen....

Wie A zegt moet ook B zeggen...

Dus graag uw bronvermelding hierover....
Svennies is offline  
Oud 13 juni 2019, 23:03   #42
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Maar we dwalen af...

Die madammen én hun kinderen over wie het eerst ging zijn al weken geleden uit dat kamp verdwenen,wat in een héél klein artikeltje werd vermeld in de krant...

Die zijn dus nog op de terugtocht,of in het slechtste geval zitten die hier allang ondergedoken bij hun famillie...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190524_04421962

Laatst gewijzigd door Svennies : 13 juni 2019 om 23:04.
Svennies is offline  
Oud 14 juni 2019, 01:00   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Kinderen' van 14 & zelfs 18 jaar,

Te bedenken dat ze ginderachter kleuters van 3 aanleerden teddyberen te onthoofden.
Ietsje ouder mocht geoefend worden op levend materiaal.





https://m.hln.be/nieuws/buitenland/i...ines~a61a0c8e/

https://www.dailymail.co.uk/news/art...boys-kill.html

What could possibly go wrong?
Dat 't Blok volgende verkiezingen nòg meer stemmen haalt?
Klopt !

Citaat:
IS choqueert met video: 5 buitenlandse kinderen executeren Koerden.

https://m.gva.be/cnt/dmf20160827_024...kA6a2eKXYOLsM0
daiwa is offline  
Oud 14 juni 2019, 07:54   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.032
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Btw, sinds wanneer erkent ons land Koerdische autoriteiten ?
De Koerden zijn de enigen geweest die de ISIS-Nazi’s op het terrein (boots on the ground) hebben aangepakt. De Amerikanen gaven luchtsteun, maar het harde werk is uitgevoerd door de Koerden. Met enorm veel slachtoffers ook aan hun kant. Kunnen wij Europeanen ons menselijkerwijs dan permitteren om de Koerden te laten stikken met de enorme last van die kampen ermet ISIS overlevende vrouwen en kinderen? Vooral dat er zich onder die vrouwen een harde kern bevindt die fanatiek het ISIS-gedachtegoed blijft aanhangen en zware druk uitoefent op iedereen die ze verdenken van “afwijkend denken”.

Overigens, het gaat hier over Syrie. Moest onze regering dan eerst toelating vragen aan Assad om met de Koerden te praten? M.a.w. doen zoals Filip De Winter?
quercus is offline  
Oud 14 juni 2019, 09:48   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Francken Theo en de zijnen blijken geen commissie te krijgen op deze mensensmokkel. Vandaar zijn getweet.
Wat een zielige prietpraat! Als er maar Francken en/of de NVA kan bij gesleurd worde...
Waar zitten al die andere politiekers die het zoveel beter doen? Maggie misschien, die het transmigrantenzootje uit het station terug naar het park stuurde? Wat helpt dat?
andev is offline  
Oud 14 juni 2019, 09:53   #46
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een betere vraag is wat heeft Theo Francken hier nog over te tweeten.
Laat hem maar zoveel mogelijk tweeten om de bevolking op de hoogte te houden van de evolutie in het migrantenzootje!
Men zit hier echt te wachten op een nieuwe "Hitler" om die smeerboel eindelijk eens op te kuisen. Maar misschien is het zelfs daar voor al te laat en krijgen we dictators uit het vreemdelingenlegioen die het hier verder gaan "organiseren"...
andev is offline  
Oud 14 juni 2019, 10:03   #47
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Koerden zijn de enigen geweest die de ISIS-Nazi’s op het terrein (boots on the ground) hebben aangepakt. De Amerikanen gaven luchtsteun, maar het harde werk is uitgevoerd door de Koerden. Met enorm veel slachtoffers ook aan hun kant. Kunnen wij Europeanen ons menselijkerwijs dan permitteren om de Koerden te laten stikken met de enorme last van die kampen ermet ISIS overlevende vrouwen en kinderen? Vooral dat er zich onder die vrouwen een harde kern bevindt die fanatiek het ISIS-gedachtegoed blijft aanhangen en zware druk uitoefent op iedereen die ze verdenken van “afwijkend denken”.

Overigens, het gaat hier over Syrie. Moest onze regering dan eerst toelating vragen aan Assad om met de Koerden te praten? M.a.w. doen zoals Filip De Winter?
Dat wij, in samenspraak met andere Europese landen, de nodige hulp naar ginder sturen plus militairen om het voor de aanwezigen wat veiliger te maken, ok! Maar die lieden, of het nu kinderen of volwassenen zijn, naar hier halen is te gek en te gevaarlijk gezien hun ISIS-gedachtegoed ! En dat men eens stopt met dat "Belg-zijn" van die gasten! Iedere kei die hier ligt is ook een Belgische kei. En dan ?Wat een komedie!
andev is offline  
Oud 14 juni 2019, 10:40   #48
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
De man is weer Trumpiaans aan het liegen. Zijn regering heeft die mee goegekeurd.

Wat voor hersenatrofiepatienten stemmen nu op de NVA ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 14 juni 2019 om 10:41.
Tavek is offline  
Oud 14 juni 2019, 11:04   #49
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De man is weer Trumpiaans aan het liegen. Zijn regering heeft die mee goegekeurd.

Wat voor hersenatrofiepatienten stemmen nu op de NVA ?
Citaat:
Antwort an @FranckenTheo
Ik begrijp uw frustratie wel. Uw maatje bracht destijds tenminste nog geld in het laatje op de markt in Libanon.
dpg is offline  
Oud 14 juni 2019, 18:59   #50
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Gerepatrieerde IS-kinderen aangekomen in België.

Een woord van dank is minstens op zijn plaats naar de brave belastingbetalers die 'ons' land rijk is toe.

'IS-kinderen moeten anoniem naar school kunnen'

België zal ook een poging doen om een zevende kindje naar België terug te halen, zo meldden De Morgen en De Standaard.

"De eersten zullen de laatste niet zijn" Read my 'lips'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 juni 2019 om 19:25.
Universalia is offline  
Oud 14 juni 2019, 19:51   #51
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

"de 6 kinderen zijn zonet vanuit #Syrië aangekomen in ons land. ik bedank @BelgiumMFA @BelgiumDefence @federalepolitie @be_gezondheid voor deze humanitaire operatie. de kinderen worden nu opgevolgd en begeleid door de bevoegde plaatselijke parketten en jongerenwelzijn.".
Didier Reynders.
DucDEnghien is offline  
Oud 14 juni 2019, 19:53   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De man is weer Trumpiaans aan het liegen. Zijn regering heeft die mee goegekeurd.
Kinderen tot 10 jaar, niet ouder, en zeker geen meerderjarigen.
daiwa is offline  
Oud 14 juni 2019, 20:34   #53
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is zijn goed recht,het gaat tegen eerder gemaakte afspraken in..
Het is inderdaad Theo Francken zijn goed recht om zich hopeloos belachelijk te maken. Telkens als hij dergelijke tweet verstuurt is het lachen geblazen. Remember Shinder's list ? Theo had ook zijn lijstjes. Hij liet daar grof geld mee verdienen.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 juni 2019 om 20:34.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 juni 2019, 20:39   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Al die sollen voor de Theo alleen....

Wie A zegt moet ook B zeggen...

Dus graag uw bronvermelding hierover....
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01...anitaire-visa/
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 juni 2019, 20:42   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kunnen wij Europeanen ons menselijkerwijs dan permitteren om de Koerden te laten stikken met de enorme last van die kampen ermet ISIS overlevende vrouwen en kinderen?
Ja.

Ons land heeft ook niet ingegrepen toen de Rode Kmher de killing fields hun naam gaf door hun genocide. Koerden zijn niet erkend door de Verenigde Naties, de EU, de USA en niet door ons land.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 juni 2019, 20:44   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kinderen tot 10 jaar, niet ouder, en zeker geen meerderjarigen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01...anitaire-visa/

Met de mensensmokkel van meerderjarigen onder Theo Francken was meer crimineel geld gemoeid.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 juni 2019, 08:07   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De man is weer Trumpiaans aan het liegen. Zijn regering heeft die mee goegekeurd.

Wat voor hersenatrofiepatienten stemmen nu op de NVA ?
Ik zou de 'leugens' van Trump daar niet met willen vergelijken want die speelt meestal wel een slim spel om na de 'leugentjes om bestwil' bepaalde zaken toch gedaan te krijgen.

Verder botste ik, op het Internet, op een artikel dat 'leerde' ...

Waarom de timing van een akkoord over het terughalen van kinderen IS-strijders niet toevallig is.

p.s.

Op zich is het migratieprobleem een verloren strijd want er ontstaan veel meer door onze eigen jeugd/jongeren opgestarte bewegingen die het migratieprobleem niet ervaren als iets slechts.

Ook bepaalde politici werken er aan mee om de grenzen nog verder- en verder open te zetten maar dat zal onder de noemer *kassa*kassa* zijn denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2019 om 08:08.
Universalia is offline  
Oud 15 juni 2019, 08:57   #58
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.893
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De man is weer Trumpiaans aan het liegen. Zijn regering heeft die mee goegekeurd.

Wat voor hersenatrofiepatienten stemmen nu op de NVA ?
Ze hebben hem door. De anti-makaken zijn terug naar hun natuurlijk habitat, het VB.

Met die tweets maakt Francken propaganda voor het VB.
Dadeemelee is offline  
Oud 15 juni 2019, 11:24   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Voor wie het interesseert, de tekst van Theo op facebook:

Citaat:
Lieve volgers,

Er zijn weinig dingen zo complex als de vraag naar het actief terughalen van de Belgische kinderen uit het Kalifaat. Zelf ben ik eerder sceptisch. Uiteraard werd ik door de linkse media weer als onmenselijk en harteloos weggezet. Toch blijf ik bij mijn punt. En wel om deze redenen:
1/ De administratieve toestand van deze kinderen is heel erg onduidelijk. Zijn het wel kinderen uit Belgische ouders? Hebben ze papieren en verblijfsrecht? Zijn het wel Belgen? We hebben gedurende 8 jaar geen enkele diplomatieke of consulaire Belgische post of aanwezigheid in Syrië. Het is zoals een diplomaat me ooit zei toen ik zelf in Irak was: ‘Syrië is one big mess.’ De communicatie van de Belgische regering bevestigt enkel mijn stelling: eerst ging het over een 20-tal kinderen (voorpagina HLN donderdag jl), plots over zes kinderen, dan over 5 kinderen en een meerderjarige, dan over zes wezen, dan nog over 4 wezen en twee halve wezen, wat een chaos.
Vergeet ook niet dat er de laatste jaren al heel wat IS-strijders en -vrouwen plots terug uit de doden zijn opgestaan. Mensen die al jarenlang als dood opgegeven stonden, bleken plots toch nog te leven.

2/ De kinderen actief naar België repatriëren houdt het juridisch risico in dat in eerste of tweede instantie de Belgische IS-ouders mee komen. Dit obv Artikel 8 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, ‘recht op gezinsleven’. Het is op basis van dit artikel dat België eind vorig jaar in eerste aanleg veroordeeld werd tot het betalen van 5.000€ per dag dwangsom zolang we de IS-kinderen en hun moeders (vaders zijn gesneuveld) niet actief terughalen. De regering is hiertegen in beroep gegaan en voorlopig is dit van de baan. Toch zijn er meerdere juridische procedures hangende in EU-Lidstaten. Dit zal finaal beslecht worden door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg en ik vrees ervoor dat we dit gaan verliezen. Zelfs als die ouders uit hun ouderlijk gezag worden ontheven.
Het is zoals Prof. Dr. Vanheule gisteren verklaarde: ‘juridische spitstechnologie maar de ouders zijn niet kansloos.’ Ik ken ondertussen dat Europees recht wel een beetje...

Die IS-strijders terughalen (in tweede orde) is wel het domste wat we kunnen doen, en ook die moeders zijn extreem gevaarlijk en radicaal. Die willen we echt niet terug in onze samenleving.

3/ De regering heeft mét N-VA afgesproken om geen actieve repatriëringen te organiseren. Kinderen onder de tien jaar zouden we wel consulaire bijstand verlenen, maar ook voor hen géén actieve repatriëring. Deze restregering stapt van deze eerdere regeringsbeslissing af, zonder meerderheid, zonder de nodige parlementaire steun (de minderheidsregering heeft totaal geen meerderheid in het parlement en er is pas donderdag 20/6 een nieuw ingezworen parlement, waarna ze een nog kleinere minderheid vormt) en zelfs zonder enig parlementair debat. Dit is een aanfluiting van de democratie.

Door zowel af te stappen van het principe ‘geen actieve repatriëring’, als van de 10-jaar leeftijdsgrens (een aantal weeskinderen is duidelijk ouder), geef je de tientallen overblijvende kinderen en moeders juridisch nog meer instrumenten om een repatriëring voor een rechter af te dwingen. Want waarom enkel deze zes? Al die Belgische kinderen zitten daar in een uiterst penibele situatie. Door willekeur te creëren zoek je juridische problemen.

4/ Waar zullen die kinderen terecht komen? Zowel in Zweden als in Nederland blijkt het met de nazorg soms mis te lopen. Groot schandaal in Nederland, net dit weekend: Kinderen van IS werden teruggehaald en bij de grootouders geplaatst, wat blijkt: opa zat zelf ook in het Kalifaat. Ook in Zweden gebeurde dit eerder. Boezemt allemaal niet erg veel vertrouwen in...

Sta me toe ook bedenkingen te hebben bij de timing van dit alles en de manier waarop dit gebeurde.
Enkele weken NA de verkiezingen omdat ze het lef niet hadden dit ervoor te doen en een week VOOR de cruciale stemming in de (Mensenrechten)Raad van Europa waar Didier Reynders kandidaat is om het hoofd van te worden. En wie brengt deze info tegen alle regeringsafspraken in, in het nieuws? Didier Reynders zelve. Een dergelijke reddingsoperatie uitbrengen terwijl ze nog bezig is, is die kinderen, maar ook onze militairen nodeloos in gevaar brengen. Dat dit met zoveel aplomb wereldkundig wordt gemaakt met de VRT-cameraploeg en Rudi Vranckx op kop, in de studio terwijl deze gevoelige operatie nog volop bezig was, met het peperduur (koninklijk) regeringstoestel... draagt enkel mijn misprijzen weg. Ik heb ook veel reddingsoperaties geleid, nooit communiceerden we voor de goede afloop ervan om geen onnodige risico’s te lopen voor de betrokkenen, maar ook voor onze jongens en meisjes.

Zijn die kinderen schuldig aan de gruweldaden van hun ouders? NEEN
Moeten we die kinderen helpen? JA, maar ginds kan dat ook met een medisch-psychologisch team.

Instinctief zich kan je voor de hele kleine kinderen en de wezen van oordeel zijn dat dit ‘the right thing to do’ is, maar er zijn enorm veel factoren waarmee rekening moet worden gehouden en deze wil ik met deze lange post ook onder de aandacht brengen.

Delen mag altijd. Ook om lange posts te lezen en te delen, bestaan de sociale media. ????

Goed weekend, morgen open ik hierover om 11u De Zevende Dag.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 juni 2019, 11:32   #60
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor wie het interesseert, de tekst van Theo op facebook:
Uni dankt De schoofzak voor de tekst, daar Universalia nog steeds <- lees altijd zal weigeren ..., FB/Twitter te 'installeren'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 juni 2019 om 11:33.
Universalia is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be