![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen-neen: opstoken, uitroken of op zijn minst droogtrekken, die dode lichamen! Stel je voor dat die blubber pootjes krijgt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor de liefhebbers : was vanmiddag in "De Slegte" in Brussel (in de Grote-Marktbuurt)
en daar waren nogal wat exemplaren van "Zaden van een Berk" nog steeds voorradig voor weinig geld - Gaat over Haikoe's en is geschreven door een Zen-Monnik.. Bij het doorbladeren van diverse andere boekskens volgend zenverhaaltje tegengekomen dat volledig kadert in de diskussie over reïncarnatie en ziel en geest.... Iemand krijgt plots de "verlichtende gedachte" : ..alles is geest... springt in zijn aŭto , rijdt 55 km naar zijn meester en vertelt die over zijn inzicht "Zeer juist" zegt de meester ... Een paar weken krijgt hij terwijl hij naar hetzelfde punt van het plafond staart plots de ingeving : ....de geest is niets... springt weer in zijn aŭto en rijdt als een bezetene om dit nieŭwe inzicht aan zijn meester mede te delen De meester luistert zeer aandachtig en zegt : "Zeer juist". ... Intussen slaag ik er nog steeds niet in een fatsoenlijke haikoe in het Esperanto te maken...
![]() |
#143 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat vind je hiervan (een dubbele haikoe): [size=3][font=Arial]Een haikoe bevat[/font][/size] [font=Arial][size=3]zeventien lettergrepen[/size][/font] [font=Arial][size=3]en niet omgekeerd.[/size][/font] [font=Arial][size=3](Zoals struisvogels[/size][/font] [font=Arial][size=3]wel een lange nek hebben[/size][/font] [font=Arial][size=3]maar [/size][/font][font=Arial][size=3]geen zwanen zijn.)[/size][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Gouverneur
|
![]() en dit:
[size=3]Een haikoe bevat[/size] [size=3]zeventien lettergrepen[/size] [size=3]en niet omgekeerd.[/size] [size=3](Zoals een huismus[/size] [size=3]wel twee vleugeltjes heeft maar[/size] [size=3]geen nachtegaal is.)[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welk gezicht had je voor je ouders geboren werden?
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Esperanto is een levende taal met voor zijn korte bestaan een zeer levendige
literatuur oa . Hajkista Klubo en Osaka Tre interesa specialeco de la nuntemlpa Esperantaliteraturo en Jananio: kolektiva laboro de la Hajkista Klubo en Osaka. Ci-tiu kolektivo ekde 1967 ĝis 1973 aperigis sep hajkarojn, parte originalajn, parte tradukitajn. La titolojn de la hajkaroj : "Suito '67" "Etudo '§!" "Kvinteto '69" "Kapriĉo '70" "Nokturno '71" "Sonato ''72" "Finalo '73" Verder heeft deze japanse groep nog de heruitgave van de eerste periode van het fameuze in Hongarije uitgegeven tijdschrift "Literatura Mondo" op hun aktief. Alleen maar om eventjes aan te geven dat er wel degelijk een universeel cultureel platform bestaat.
![]() |
#147 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben geneigd te antwoorden: "toen had ik geen gezicht". En als reïncarnatie werkelijk zou bestaan (hoewel het niet bewezen kan worden, maar dat hoeft geen argument te zijn), weet ik begod niet welk wezen "ik" ooit geweest ben. Dat kan aan mijn geestelijke beperkingen liggen, maar toch ik hecht weinig geloof aan mensen die beweren zich wel te herinneren wie of wat ze in een vorig leven waren. Nogmaals, het feit dat niemand zich dat echt kan herinneren - zo denk ik toch - bewijst niet dat reïncarnatie niet bestaat of kan bestaan, maar betekent wel dat het een vrij overbodige waarheid of mogelijkheid zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat ik op een bepaald moment als mens ben geboren, bewijst voor mij wel dat het opnieuw zal gebeuren. _________________________ Wie is het die de lucht blauw kleurt, wie is het die de smaak van water maakt? Wie is het anders dan gijzelf? -- De Openbaringen van Flippend Rund, 5120 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelukkig wordt onze schijf van tijd tot tijd geformatteerd ! ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb je nooit dat gevoel in een kamer dat je, hoewel het zo is, niet alleen lijkt te zijn? Die koude rilling die over je rug loopt?
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Gouverneur
|
![]() Hoedanook, ik hoop vurig dat ik er bij een reïncarnatie nooit zo golemachtig uitzie als de avatar van HerrUU (hoewel ik zijn tussenkomsten soms wel sympathiek vind) of dat ik nooit een naam als "Flippend Rund" hoef aan te nemen (hoe intelligent die vrouw, man of bse-beest hier ook tot nadenken aanzet, en dit schrijf ik zonder enige ironie).
Met andere woorden: laat mij maar als volmaakt onbewust wezen of compleet dood orgaan in het eeuwige niets verdwijnen. Geen reset voor mij! Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 6 februari 2005 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Want dan ben ik er... ![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
èn het kan vooral ook veel slechter... |
|
![]() |
![]() |