Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juni 2019, 19:32   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard 'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen'

'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen'

Citaat:
"Ik verander niet, zoals sommige anderen, na de verkiezingen van gedacht." Dat zei Hilde Crevits (CD&V) in de marge van de eedaflegging in het Vlaams Parlement. "Wij werken niet samen met extreme partijen."
De 'schrik' zit er goed in bij enkele politica's met name Rutten & Crevits.

Ik plaats die hun gekraai onder de noemer: oeverloos geblaat.

Wel ik zou het nu echt eens graag meemaken dat het VB wel mag meespelen kwestie van eens te kijken wat die twee haatkraaisters dan gaan doen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 juni 2019 om 19:34.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 19:45   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'Gaan nooit samenwerken met extreme partijen'

De 'schrik' zit er goed in bij enkele politica's met name Rutten & Crevits.
Maar nee gij. Het loopt perfect. BDW wil het imago hebben dat hij niet van het cordon wil weten (dat hij niet van zijn eigen Chinese Muur wil weten) terwijl hij ongerust begon te worden (en Tom Van Grieken ook) dat niemand schandaal begon te roepen over het feit dat hij nu al weken doet alsof hij het cordon wil opblazen. Want in de grond wil BDW natuurlijk zijn Chinese Muur houden ! En Tom ook ! En de anderen lieten hen sudderen in eigen nat.

Maar Rutten heeft gedaan wat van haar verwacht werd: BDW half verweten dat hij het cordon wilde opheffen (joepie voor mijn imago denkt BDW) ; en Crevitz volgde om niet alleen achter te blijven.

Oef, moeten BDW en TVG gedacht hebben, we begonnen schrik te krijgen dat die mee wilden doen !

En nu kan BDW dus, zoals afgesproken, met tranen in de ogen zeggen dat het spijtig genoeg niet mogelijk is met die wapenbroeders paljas-mongolen aan de andere kant van de Chinese muur te regeren omdat ze samen geen meerderheid willen, en de twee anderen die nodig zouden kunnen zijn, dat "smerige cordon" willen behouden.

En Crevits en Rutten zijn nu, als "behouders van het cordon" zo fier als ne gieter.

En Tom is content, nu kan hij de verongelijkte spelen, en nog meer kiezers bekomen de volgende keer.

En de N-VA / O-VLD / CD&V Vlaamse regering is er.

Voila. Een Vlaams kiezershandje is snel gevuld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2019 om 19:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 19:47   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar nee gij. Het loopt perfect. BDW wil het imago hebben dat hij niet van het cordon wil weten (dat hij niet van zijn eigen Chinese Muur wil weten) terwijl hij ongerust begon te worden (en Tom Van Grieken ook) dat niemand schandaal begon te roepen over het feit dat hij nu al weken doet alsof hij het cordon wil opblazen. Want in de grond wil BDW natuurlijk zijn Chinese Muur houden ! En Tom ook ! En de anderen lieten hen sudderen in eigen nat.

Maar Rutten heeft gedaan wat van haar verwacht werd: BDW half verweten dat hij het cordon wilde opheffen (joepie voor mijn imago denkt BDW) ; en Crevitz volgde om niet alleen achter te blijven.

Oef, moeten BDW en TVG gedacht hebben, we begonnen schrik te krijgen dat die mee wilden doen !

En nu kan BDW dus, zoals afgesproken, met tranen in de ogen zeggen dat het spijtig genoeg niet mogelijk is met die mongolen aan de andere kant van de Chinese muur te regeren omdat ze samen geen meerderheid willen, en de twee anderen die nodig zouden kunnen zijn, dat "smerige cordon" willen behouden.

En Crevits en Rutten zijn nu, als "behouders van het cordon" zo fier als ne gieter.

En Tom is content, nu kan hij de verongelijkte spelen, en nog meer kiezers bekomen de volgende keer.

En de N-VA / O-VLD / CD&V Vlaamse regering is er.

Voila. Een Vlaams kiezershandje is snel gevuld.
Toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat die 'pot' serieus aan het overkoken is.

Crevits en Rutten werken op de zenuwen en ik denk niet alleen bij de fans van het VB.

Hoor ik daar eensklaps op de achtergrond Katastroof een liedje ten berde brengen ... Met de wij...(<- invuloefening) niks as last.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 juni 2019 om 20:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 21:42   #4
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Toch kan ik mij niet van de indruk ontmaken dat die 'pot' serieus aan het overkoken is.

Crevits en Rutten werken op de zenuwen en ik denk niet alleen bij de fans van het VB.

Hoor ik daar eensklaps op de achtergrond Katastroof een liedje ten berde brengen ... Met de wij...(<- invuloefening) niks as last.
Uw kennis van politiek gaat dan ook niet verder dan buitenlanders zijn slecht en rijden me steeds voorbij op de autobahn
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 21:46   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik blijf erbij, de traditionele partijen moeten zich gewoon koest houden nu. Niemand verwacht iets van hun, Dewever is aan zet.

En aangezien die zich gedraagt als aangeschoten wild, wordt het nog leuk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 21:50   #6
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik blijf erbij, de traditionele partijen moeten zich gewoon koest houden nu. Niemand verwacht iets van hun, Dewever is aan zet.

En aangezien die zich gedraagt als aangeschoten wild, wordt het nog leuk.
Dewever wil regeren op alle niveaus, niet aan de kant blijven staan, dat was zijn eerste zorg, zijn "majeur probleem" op de verkiezingsavond.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 21:52   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dewever wil regeren op alle niveaus, niet aan de kant blijven staan, dat was zijn eerste zorg, zijn "majeur probleem" op de verkiezingsavond.
Als men zich koest houdt, bij de CVP/VLD/Spa, kan dit wel eens heel leuk uitdraaien.

Dewever heeft het meeste te verliezen bij niet-deelname aan de macht. De huidige partijen hebben in lopende zaken ook kabitten he. En dus tewerkstelling.

Dewever is er met de marrakesh bocht uitgestapt....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 21:55   #8
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik blijf erbij, de traditionele partijen moeten zich gewoon koest houden nu. Niemand verwacht iets van hun, Dewever is aan zet.

En aangezien die zich gedraagt als aangeschoten wild, wordt het nog leuk.
Wie gedraagt zich als aangeschoten wild ?

Rutten ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 21:57   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wie gedraagt zich als aangeschoten wild ?

Rutten ?
Hij is rondjes aan het draaien met het blok.

Ze zijn masaal campagne gaan voeren in Bilzen, waar ze afgeslacht zijn geweest. Bilzen stelt niks voor, maar het feit dat de kopstukken daar zijn geweest toont aan dat ze zenugachtig zijn. Waarom zouden ze anders voor zo een boerengat afzakken ?

Dewever is noodzakelijk in de VL regering. Men kan niet rond hem. Maar hij heeft geen pad naar een regering.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 22:20   #10
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze zijn masaal campagne gaan voeren in Bilzen, waar ze afgeslacht zijn geweest. Bilzen stelt niks voor, maar het feit dat de kopstukken daar zijn geweest toont aan dat ze zenugachtig zijn. Waarom zouden ze anders voor zo een boerengat afzakken ?
Inderdaad.
Wat is eigenlijk de reactie van de NVA op die nederlaag?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 22:28   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Inderdaad.
Wat is eigenlijk de reactie van de NVA op die nederlaag?
Radiostilte.

Voor de eerste keer in jaren...radiostilte.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2019, 22:44   #12
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.222
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij is rondjes aan het draaien met het blok.

Ze zijn masaal campagne gaan voeren in Bilzen, waar ze afgeslacht zijn geweest. Bilzen stelt niks voor, maar het feit dat de kopstukken daar zijn geweest toont aan dat ze zenugachtig zijn. Waarom zouden ze anders voor zo een boerengat afzakken ?

Dewever is noodzakelijk in de VL regering. Men kan niet rond hem. Maar hij heeft geen pad naar een regering.
Inderdaad. Bilzen. Ernaar afgezakt en vervolgens afgeslacht.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be