Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2003, 18:03   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

AA Gent krijgt een gloednieuw stadion. Het oude stadion zal met de grond gelijk gemaakt worden en een nieuw "Arteveldestadion" zal verrijzen.

Eindelijk zal ons land een modern en fris ogend stadion hebben; want zeg nu zelf, de huidige voetbalstadions (boudewijnstadion incluis) zien er alles behalve modern uit. (en dan druk ik het nog zacht uit)

Enkele impressies:

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 18:07   #2
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

In elk geval een zeer mooie naam, net als het stadion van brugge
Oud 13 mei 2003, 21:01   #3
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Schitterend stadion. Om jaloers op te worden, zeker als je kijkt naar het stadionnetje op het Lisp dat we maar met moeite vernieuwd krijgen . Maar word het oude stadion wel afgebroken?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 22:43   #4
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Fuck, zeg nu niet dat IK daar belastingen voor moet betalen!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 22:58   #5
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Neen, dat is gefinancierd door enkele bedrijven uit de buurt. Maar als Charleroi alsnog niet failliet verklaard zou worden omdat de Waalse regering weer eens gul is dan betaald u daar wel voor. Ik weet het,het is niet politiek correct om zo'n dingen te zegge, ik krijg hier hoogst waarschijnlijk weer direct een BUB'er op men dak om me te verduidelijken dat het bij die flaminganten allemaal om geld draait.
Oud 13 mei 2003, 23:04   #6
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Neen, dat is gefinancierd door enkele bedrijven uit de buurt. Maar als Charleroi alsnog niet failliet verklaard zou worden omdat de Waalse regering weer eens gul is dan betaald u daar wel voor. Ik weet het,het is niet politiek correct om zo'n dingen te zegge, ik krijg hier hoogst waarschijnlijk weer direct een BUB'er op men dak om me te verduidelijken dat het bij die flaminganten allemaal om geld draait.
Ik wens net zo min te betalen voor een Waals stelletje ballensjotters dan voor Vlaamse.
Trouwens, wat zien die venten toch in zo'n voetbal?
Lopen ze de ganse tijd achter dat balletje, ze vechten er zelfs voor, en als ze hem hebben schoppen ze hem direkt weer weg..
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 23:07   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk héél belangrijk zo’n stadion.
Daar zijn heel veel mensen mee geholpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 23:09   #8
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Natuurlijk héél belangrijk zo’n stadion.
Daar zijn heel veel mensen mee geholpen.
Zo'n stadion biedt werkgelegenheid aan 2000mensen. Als ik mij niet vergis is er ook een dancing in en een sporthal. Dat stadion wordt dus niet alleen tijdens een match gebruikt maar heel de week door. Het is bv ook een perfecte plaats voor kantoorruimte voor bedrijven.
Oud 13 mei 2003, 23:10   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Alpina schreef:
Citaat:
Neen, dat is gefinancierd door enkele bedrijven uit de buurt.
Met het verlies dat ze lijden doordat de loonkost te hoog is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2003, 23:11   #10
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Alpina schreef:
Citaat:
Neen, dat is gefinancierd door enkele bedrijven uit de buurt.
Met het verlies dat ze lijden doordat de loonkost te hoog is.
Lijkt mij toch een heel goede investering, kunnen ze meteen gratis wat pamfletten ophangen in het stadion.
Oud 14 mei 2003, 07:42   #11
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Geef mij toch maar het stadion van Brugge: de ploeg van het land.

[/b]
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 08:17   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Toen ze een paar jaar terug in tweede speelden, investeerden ze nog in loges, en nu weer een nieuw stadion?
't Is crisis, zoveel is duidelijk.......
Oud 14 mei 2003, 18:36   #13
Dimitri

Standaard

Zeno, hoeveel toeschouwers kunnen er in dat nieuwe stadion?

Is dit trouwens pas het eerste nieuwbouwstadion in Vlaanderen?!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2003, 18:38   #14
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Oh joy
Oud 14 mei 2003, 18:43   #15
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Zeno, hoeveel toeschouwers kunnen er in dat nieuwe stadion?

Is dit trouwens pas het eerste nieuwbouwstadion in Vlaanderen?!
20.000, niet zo enorm veel dus. Het is in alle geval al erg lang geleden dat er zo een volledig nieuwe complex is gezet van een dergelijke grote!
Oud 14 mei 2003, 21:42   #16
Dimitri

Standaard

Citaat:
20.000, niet zo enorm veel dus. Het is in alle geval al erg lang geleden dat er zo een volledig nieuwe complex is gezet van een dergelijke grote!
Hm, ik weet natuurlijk niet hoe groot het oude stadion was en hoe groot de aanhang van AA Gent is, maar 20.000 vind ik toch wel weinig voor een grote stad als Gent. Maar ik geloof dat de toeschouwersaantallen niet erg hoog zijn in België, omdat de competitie niet zo aantrekkelijk is. Ik ben dan ook een groot voorstander van een Benelux-competitie.

In Nederland zijn er al wel heel wat nieuwbouwstadions neergezet (A'dam, Arnhem, Kerkrade, Enschede) en er zijn er ook heel wat verbouwd. Maar veel nieuwbouwstadions hebben geen enkele sfeer en da's toch wel jammer. De A'dam Arena, de sporthal waar Ajax voetbalt, is wel het toppunt daarvan. Het is het enige stadion in de wereld waar geen gras groeit.

Geef mij maar De Kuip, het (ook door A'dammers) onbetwist mooiste en grootste stadion van de Benelux en een van de mooiste van Europa. Na een droom van Feyenoord-voorzitter Leen van Zandvliet tussen 1935 en 1937 gebouwd voor 60.000 toeschouwers, volledig gerenoveerd in 1994 met 51.137 zitplaatsen en maarliefst tien keer in de geschiedenis het decor van een Europese bekerfinale - een absoluut record in Europa. Bovendien won Feyenoord in 1970 in de Kuip de wereldbeker. 8)
Oud 14 mei 2003, 22:59   #17
alpina
Europees Commissaris

Standaard

In huidige stadion van Gent kunnen er 13000 toeschouwers. Een erg grote supportersaanhang hebben ze niet, de meeste ploegen in Belgie hebben immers een vrij kleine supportersaanhang alhoewel in de meeste gevallen toch heel trouw. Ik denk dat 20.000 toch voldoende zal zijn voor Gent, het zou mij verbazen moesten er plots zo veel meer toeschouwers komen opdagen louter en alleen omdat ze een nieuw stadion hebben.

Als ik mij niet vergis loopt er toch een weg onder het stadion van Ajax, niet? Dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat daar geen gras op groeit. Maar, daar heeft men tegenwoordig toch al kunstgras voor, dit is echter wel enorm duur.

Ik vind de kuip ook een prachtig stadion, het ademt gewoon sfeer uit, voornamelijk omdat het veel geslotener is dan de meeste moderne doch kille stadions.
Oud 15 mei 2003, 12:44   #18
Dimitri

Standaard

Citaat:
In huidige stadion van Gent kunnen er 13000 toeschouwers. Een erg grote supportersaanhang hebben ze niet, de meeste ploegen in Belgie hebben immers een vrij kleine supportersaanhang alhoewel in de meeste gevallen toch heel trouw. Ik denk dat 20.000 toch voldoende zal zijn voor Gent, het zou mij verbazen moesten er plots zo veel meer toeschouwers komen opdagen louter en alleen omdat ze een nieuw stadion hebben.
Mwa, bij Vitesse stegen de bezoekersaantallen enorm toen ze verhuisden naar het Gelredome...
Maar vinden jullie in Vlaanderen eigenlijk van zo'n Beneluxcompetitie? Dat zou alles toch een stuk aantrekkelijker maken denk ik.

Citaat:
Als ik mij niet vergis loopt er toch een weg onder het stadion van Ajax, niet? Dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat daar geen gras op groeit. Maar, daar heeft men tegenwoordig toch al kunstgras voor, dit is echter wel enorm duur.
Ja, er loopt inderdaad een weg onderdoor. Wat dat betreft lijkt het van buitenaf (vanuit de trein bijv.) net een verkeerd geland ruimteschip.
Dat er geen gras groeit komt niet alleen vanwege de parkeergarage onder het veld, waardoor de ondergrond continu nogal warm is, maar ook omdat er geen wind in het stadion kan komen vanwege de gesloten constructie. In het Gelredome in Arnhem, ook een stadion waar het dak dicht kan, hebben ze dat opgelost door het veld verrijdbaar te maken. Als er niet gespeeld wordt, wordt het veld in zijn geheel onder de tribune door naar buiten geschoven, zodat het gras naast het stadion optimaal kan groeien. Inmiddels is dat in het buitenland bij heel wat stadions overgenomen.

Citaat:
Ik vind de kuip ook een prachtig stadion, het ademt gewoon sfeer uit, voornamelijk omdat het veel geslotener is dan de meeste moderne doch kille stadions.
Toch zijn er ook wel gezellige nieuwe stadions. Het stadion dat ik zelf ken is dat van Sparta Rotterdam, 'Het Kasteel' - het oudste voetbalstadion van Nederland (1916), waar de tribunes tegenwoordig ook heel dicht op het veld staan. Het stadion staat op dezelfde plaats als vroeger en het veld is een kwartslag gedraaid. Alleen het kasteelgebouw, met de klassieke voorgevel die een beetje doet denken aan een kasteel, is behouden. http://www.sparta.net/images/multime...kasteel8x6.jpg (slechte foto, maar goed)
Oud 15 mei 2003, 12:52   #19
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Ik wist dat men in Japan zo een stadion had waar men de grasmat naar buiten kon schuiven, maar ik had nooit gedacht dat er daar in Nederland genoeg geld voor te vinden is. Zoiets is in Belgie onmogelijk!

Over die beneluxcompetitie, wel euh als Liersefan zou ik het initiatief wel interessant vinden als Lierse er bij kan zijn , nogal subjectief ik weet het.
Neen, op zich denk ik dat het echt wel noodzakelijk is om over te gaan tot een grotere competitie. In Belgie wordt het echt heel moeilijk om te overleven in de huidige vorm, club na club gaat failliet . Ik denk dat een Beneluxcompetitie een perfect alternatief kan vormen, alleen vrees ik dat de Belgische ploegen nogal zullen moeten onderdoen. Het zou triest zijn om na 5jaar Beneluxcompetitie vast te moeten stellen dat er enkel nog maar Nederlandse ploegen meedoen in die competitie.

Dat stadion van Sparta Rotterdam is inderdaad echt gezellig, bij ons hebben we dat soort dingen niet. Het zijn allemaal van die metale of betonnen misbaksels.
Oud 15 mei 2003, 13:23   #20
Dimitri

Standaard

Citaat:
Ik wist dat men in Japan zo een stadion had waar men de grasmat naar buiten kon schuiven, maar ik had nooit gedacht dat er daar in Nederland genoeg geld voor te vinden is. Zoiets is in Belgie onmogelijk!
Vitesse zit nu ook in de financiële problemen... Maar dat zitten wel meer clubs. Bij dat stadion in Japan, waar ook WK-wedstrijden werden gespeeld, hebben ze dat idee van het Gelredome overgenomen denk ik. Kunstgras is wel een oplossing in de Arena, maar voorlopig is het nog niet toegestaan en eerlijk gezegd zou ik het schandalig vinden als alle gras voortaan kunstgras wordt. Doet me teveel denken aan hockey...

Citaat:
Over die beneluxcompetitie, wel euh als Liersefan zou ik het initiatief wel interessant vinden als Lierse er bij kan zijn , nogal subjectief ik weet het.
Neen, op zich denk ik dat het echt wel noodzakelijk is om over te gaan tot een grotere competitie. In Belgie wordt het echt heel moeilijk om te overleven in de huidige vorm, club na club gaat failliet . Ik denk dat een Beneluxcompetitie een perfect alternatief kan vormen, alleen vrees ik dat de Belgische ploegen nogal zullen moeten onderdoen. Het zou triest zijn om na 5jaar Beneluxcompetitie vast te moeten stellen dat er enkel nog maar Nederlandse ploegen meedoen in die competitie.
Mja, het wordt op termijn in Nederland ook noodzakelijk. Het begint hier steeds meer te lijken op Schotland, alleen dan met drie i.p.v. twee topclubs.
Lierse SK is volgens mij wel een topclub in België of niet? Die zouden er dan wel bijkomen denk ik. Het voorstel van de PSV-voorzitter is om met een Eredivisie van 9 Nederlandse, 6 Belgische en eventueel 1 Luxemburgse club te beginnen. Ik denk alleen wel dat voor promotie en degradatie ook de lagere divisies Beneluxcompetities moeten worden.

Ik denk trouwens niet dat Belgische clubs zo makkelijk zullen degraderen. Anderlecht en Club Brugge zouden makkelijk kunnen aansluiten bij Feyenoord, Ajax en PSV; Racing Genk, AA Gent, Lokeren, Lierse SK en Standard Luik bij de subtop in Nederland (Roda JC, Vitesse, Heerenveen - alhoewel het dit jaar wat minder gaat met de laatste twee).

Citaat:
Dat stadion van Sparta Rotterdam is inderdaad echt gezellig, bij ons hebben we dat soort dingen niet. Het zijn allemaal van die metale of betonnen misbaksels.
Zo zag het er vroeger in Nederland ook uit, ik zal maar geen foto's van het oude Spartastadion laten zien... 't Is gewoon een kwestie van vernieuwen en met zo'n Beleluxcompetitie wordt voetbal een stuk aantrekkelijker en dus komt er daarvoor ook geld vrij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be