![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() AA Gent krijgt een gloednieuw stadion. Het oude stadion zal met de grond gelijk gemaakt worden en een nieuw "Arteveldestadion" zal verrijzen.
Eindelijk zal ons land een modern en fris ogend stadion hebben; want zeg nu zelf, de huidige voetbalstadions (boudewijnstadion incluis) zien er alles behalve modern uit. (en dan druk ik het nog zacht uit) Enkele impressies: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In elk geval een zeer mooie naam, net als het stadion van brugge
![]()
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Schitterend stadion. Om jaloers op te worden, zeker als je kijkt naar het stadionnetje op het Lisp dat we maar met moeite vernieuwd krijgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Fuck, zeg nu niet dat IK daar belastingen voor moet betalen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat zien die venten toch in zo'n voetbal? Lopen ze de ganse tijd achter dat balletje, ze vechten er zelfs voor, en als ze hem hebben schoppen ze hem direkt weer weg.. ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk héél belangrijk zo’n stadion.
Daar zijn heel veel mensen mee geholpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alpina schreef:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef mij toch maar het stadion van Brugge: de ploeg van het land.
[/b] |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ze een paar jaar terug in tweede speelden, investeerden ze nog in loges, en nu weer een nieuw stadion?
't Is crisis, zoveel is duidelijk.......
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Zeno, hoeveel toeschouwers kunnen er in dat nieuwe stadion?
Is dit trouwens pas het eerste nieuwbouwstadion in Vlaanderen?! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Oh joy
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn er al wel heel wat nieuwbouwstadions neergezet (A'dam, Arnhem, Kerkrade, Enschede) en er zijn er ook heel wat verbouwd. Maar veel nieuwbouwstadions hebben geen enkele sfeer en da's toch wel jammer. De A'dam Arena, de sporthal waar Ajax voetbalt, is wel het toppunt daarvan. Het is het enige stadion in de wereld waar geen gras groeit. ![]() Geef mij maar De Kuip, het (ook door A'dammers) onbetwist mooiste en grootste stadion van de Benelux en een van de mooiste van Europa. Na een droom van Feyenoord-voorzitter Leen van Zandvliet tussen 1935 en 1937 gebouwd voor 60.000 toeschouwers, volledig gerenoveerd in 1994 met 51.137 zitplaatsen en maarliefst tien keer in de geschiedenis het decor van een Europese bekerfinale - een absoluut record in Europa. Bovendien won Feyenoord in 1970 in de Kuip de wereldbeker. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() In huidige stadion van Gent kunnen er 13000 toeschouwers. Een erg grote supportersaanhang hebben ze niet, de meeste ploegen in Belgie hebben immers een vrij kleine supportersaanhang alhoewel in de meeste gevallen toch heel trouw. Ik denk dat 20.000 toch voldoende zal zijn voor Gent, het zou mij verbazen moesten er plots zo veel meer toeschouwers komen opdagen louter en alleen omdat ze een nieuw stadion hebben.
Als ik mij niet vergis loopt er toch een weg onder het stadion van Ajax, niet? Dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat daar geen gras op groeit. ![]() Ik vind de kuip ook een prachtig stadion, het ademt gewoon sfeer uit, voornamelijk omdat het veel geslotener is dan de meeste moderne doch kille stadions. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
Maar vinden jullie in Vlaanderen eigenlijk van zo'n Beneluxcompetitie? Dat zou alles toch een stuk aantrekkelijker maken denk ik. Citaat:
![]() Dat er geen gras groeit komt niet alleen vanwege de parkeergarage onder het veld, waardoor de ondergrond continu nogal warm is, maar ook omdat er geen wind in het stadion kan komen vanwege de gesloten constructie. In het Gelredome in Arnhem, ook een stadion waar het dak dicht kan, hebben ze dat opgelost door het veld verrijdbaar te maken. Als er niet gespeeld wordt, wordt het veld in zijn geheel onder de tribune door naar buiten geschoven, zodat het gras naast het stadion optimaal kan groeien. Inmiddels is dat in het buitenland bij heel wat stadions overgenomen. ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wist dat men in Japan zo een stadion had waar men de grasmat naar buiten kon schuiven, maar ik had nooit gedacht dat er daar in Nederland genoeg geld voor te vinden is. Zoiets is in Belgie onmogelijk!
Over die beneluxcompetitie, wel euh als Liersefan zou ik het initiatief wel interessant vinden als Lierse er bij kan zijn ![]() Neen, op zich denk ik dat het echt wel noodzakelijk is om over te gaan tot een grotere competitie. In Belgie wordt het echt heel moeilijk om te overleven in de huidige vorm, club na club gaat failliet ![]() Dat stadion van Sparta Rotterdam is inderdaad echt gezellig, bij ons hebben we dat soort dingen niet. Het zijn allemaal van die metale of betonnen misbaksels. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Lierse SK is volgens mij wel een topclub in België of niet? Die zouden er dan wel bijkomen denk ik. Het voorstel van de PSV-voorzitter is om met een Eredivisie van 9 Nederlandse, 6 Belgische en eventueel 1 Luxemburgse club te beginnen. Ik denk alleen wel dat voor promotie en degradatie ook de lagere divisies Beneluxcompetities moeten worden. Ik denk trouwens niet dat Belgische clubs zo makkelijk zullen degraderen. Anderlecht en Club Brugge zouden makkelijk kunnen aansluiten bij Feyenoord, Ajax en PSV; Racing Genk, AA Gent, Lokeren, Lierse SK en Standard Luik bij de subtop in Nederland (Roda JC, Vitesse, Heerenveen - alhoewel het dit jaar wat minder gaat met de laatste twee). Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |