Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2019, 09:00   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Opgeleid door de VDAB, en dan terug naar Afghanistan

Citaat:
Nazari Sarfaraz (23) kreeg en nam alle kansen aan , maar wordt nu toch uitgewezen
Opgeleid door de VDAB, en dan terug naar Afghanistan
Zo’n vier jaar geleden kwam de Afghaan Nazari Sarfaraz (23) via Turkije naar België. Hij volgde een opleiding bij de VDAB, heeft een vast contract in een knelpuntsector, spreekt Nederlands, maar wordt nu toch uitgewezen. ‘Eerst investeren we geld en moeite in mensen, en dan sturen we ze weer weg.’
Maggie De Block
‘Arbeidscontract is geen reden voor regularisatie’ Lees verder onderaan



VDAB helpt wie een arbeidskaart heeft Lees verder onderaan


Van onze medewerker Filip Michiels

Wetteren ‘Dit is echt doodjammer. Hij was een van de beste krachten die ik de laatste jaren heb kunnen binnenhalen. Zulke mensen zullen we echt nodig hebben om onze economie draaiende te houden.’ Dick Geirnaert, zaakvoerder van de Wetterse kmo Metafor, schudt het hoofd. Eind april bleek dat de asielaanvraag van zijn werknemer Nazari Sarfaraz (23) ook in beroep afgewezen was. Hierdoor werd ook zijn arbeidsvergunning ingetrokken. Geirnaert moest hem wel ontslaan.
Metafor levert metalen halffabricaten aan grote machinebouwers en industriële bedrijven wereldwijd. Het bedrijf is permanent op zoek naar gemotiveerde werknemers, maar dat blijkt niet zo eenvoudig. ‘Of ze komen na enkele weken niet meer opdagen, of ze zijn niet gemotiveerd en verzieken zo de sfeer’, klinkt het.
Zes maanden opgeleid

Nazari werd in 2017 naar ons gestuurd door de VDAB. Hij had daar al een korte opleiding gevolgd. Ik heb hem de kans ?*geboden om hier enkele weken stage te ?*lopen, en ik was meteen onder de indruk van zijn positieve ingesteldheid. Daarop heb ik hem een IBO-contract (een indi?*viduele beroepsopleiding, red.) gegeven. Zes maanden lang hebben we hem verder ?*opgeleid. Het grootste deel van zijn loon werd in die periode betaald door de VDAB, de rest pasten we zelf bij. We waren zo tevreden over hem, dat we hem een vast contract aangeboden hebben. Begin mei hebben we dat dus noodgedwongen moeten ontbinden.’
‘Ik hoop nog op subsidiaire bescherming, omdat terugkeren naar ?*Afghanistan gewoon levensgevaarlijk is
voor Nazari’


Vorige week bleek nochtans uit cijfers van het Europees bureau voor statistiek dat nergens in de eurozone werkgevers ?*zoveel moeite hebben om vacatures in te vullen als in België. ‘Ik vind dat onbegrijpelijk’, zegt Geirnaert. ‘We hebben als maatschappij maandenlang stevig in hem geïnvesteerd, en bovendien vulde hij hier een knelpuntvacature in.’
Voor paar maanden spaargeld

Nazari kwam in september 2015 naar België, mee met de grote vluchtelingenstroom. ‘Hij heeft toen een asielaanvraag ingediend, en kreeg een plaats in een ?*Lokaal Opvanginitiatief in Merelbeke’, vertelt zijn advocaat Matthieu Lecompte. ‘Toen die aanvraag in november 2017 ?*verworpen werd, hebben we meteen ?*opschortend beroep aangetekend. Ook dat beroep is nu dus verworpen.’
De jonge Afghaan zelf doet zijn verhaal in behoorlijk Nederlands. ‘Toen ik in België kwam, heb ik maandenlang Nederlandse les gevolgd. Bij Metafor verdiende ik 1.850 euro per maand, zodat ik uiteindelijk ook een appartementje in Gent kon huren. Eerst samen met een vriend, nu ?*alleen. Maar sinds begin mei heb ik geen inkomen meer. Ik heb gelukkig wel wat kunnen sparen, zodat ik het nog enkele maanden kan uitzingen.’
‘Sinds begin mei heb ik geen inkomen meer. Gelukkig kon ik wat sparen, zodat ik nu
een paar maanden
verder kan’
Nazari Sarfaraz
Afghaanse asielvrager
Om te voorkomen dat Nazari bij een negatieve beslissing in beroep meteen in de illegaliteit zou belanden, diende zijn advocaat in februari ook een regulari?*satieaanvraag in. ‘Nazari heeft hier intussen vast werk en leerde Nederlands. ?*Volgens mij zijn dat twee sterke argumenten om een regularisatie aan te vragen. ?*Intussen hebben we, op basis van enkele nieuwe elementen in zijn dossier, ook een nieuwe asielaanvraag ten gronde in?*gediend. De kans dat hij alsnog asiel krijgt, schat ik niet bijzonder hoog in. Wel hoop ik op subsidiaire bescherming, vanuit het argument dat terugkeren naar ?*Afghanistan gewoonweg levensgevaarlijk is voor hem’, zegt Lecompte.
‘Naar Afghanistan teruggaan is geen optie’, zegt Nazari vastberaden. ‘Ik kom uit Kunduz, ik heb daar negen maanden in het leger gediend. Ondertussen is mijn ?*geboortedorp opnieuw in handen van de Taliban. Als ex-militair loop ik daar een levensgroot risico.’
Gaten in curriculum
Nazari dénkt er nog niet aan om hier in het zwart te gaan werken. ‘Het risico dat ik betrapt word en zo mijn kansen op een regularisatie vergooi, is veel te groot. Krijg ik toch geen papieren, dan kan ik niet ?*anders dan onder te duiken. Krijg ik positief nieuws, dan mag ik meteen opnieuw bij Metafor aan de slag.’
Volgens advocaat Lecompte werd ?*Nazari’s asielaanvraag verworpen omdat er lacunes zitten in zijn tijdlijn. Nadat hij uit het leger was gevlucht, trok hij naar Iran. Omdat de situatie daar niet bepaald veilig was, vluchtte hij naar Turkije, waar hij drie jaar lang in de illegaliteit leefde. In het najaar van 2015 sloot hij zich aan bij de grote vluchtelingenstroom richting West-Europa, maar bij zijn ondervragingen in België verzweeg hij zijn periode in Turkije. ‘Een aantal mensen had hem dat geadviseerd’, zegt Lecompte. ‘Dat was niet slim, maar het doet volgens mij niets af van het feit dat hij niet zomaar kan terugkeren, en dat hij intussen bewezen heeft dat hij hier een meerwaarde kan bieden. Belangrijk daarbij is ook dat hij, tijdens zijn tocht vanuit Turkije naar België, nooit elders asiel heeft aangevraagd. De Dublin-procedure is dus niet van toepassing op hem.’
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190623_04475814

de waanzin van Maggie De Block ...

Citaat:
Maggie De Block
‘Arbeidscontract is geen reden voor regularisatie’
Op het kabinet van minister van Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) valt te horen dat een vast arbeidscontract voor een knelpuntberoep geen reden kan zijn om mensen die geen asiel kregen, alsnog te regulariseren.
‘Het idee om regularisatiecriteria vast te stellen, komt om de tien jaar terug. Dit leidt tot misbruik’, zegt woordvoerder Jelle Boone. ‘Dat iemand hier al een aantal ?*jaren is of een arbeidscontract kan voorleggen, betekent niet dat hij of zij het recht heeft om te blijven. Door criteria vast te leggen, bijvoorbeeld het volgen van een opleiding tot een knelpuntberoep, zouden deze mensen worden aangemoedigd om ?*illegaal in België te blijven.’
Op onze vraag bij de Dienst Vreemdelingenzaken hoeveel mensen de voorbije jaren al werden geregulariseerd op basis van een vast arbeidscontract, kregen we, ondanks een vijftal telefoontjes, geen antwoord.
Citaat:
VDAB helpt wie een arbeidskaart heeft
‘Vluchtelingen kunnen werkervaring opdoen via werkplekleren, op voorwaarde dat ze erkend zijn of een arbeidskaart hebben’, zegt Joke Van Bommel, woordvoerster van de VDAB. Ze weet niet hoeveel kandidaat-vluchtelingen nog teruggestuurd worden, nadat de VDAB tijd en geld in hen heeft ?*geïnvesteerd. ‘In onze cijfers ?*kunnen we enkel mensen met een migratieachtergrond onderscheiden. Hoeveel van hen vluchteling zijn weten we niet, en dus ook niet hoeveel er al dan niet erkend worden.’
Als kandidaat-vluchtelingen willen en kunnen werken, worden ze door de VDAB geholpen. Dat bevordert hun integratie, zegt Van Bommel. Hoewel de inspanningen niet optimaal renderen als de betrokkene teruggestuurd wordt, zijn ze toch nuttig. ‘Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kunnen we alle kandidaten gebruiken, ook al is er slechts een kortetermijnperspectief. En de ervaring blijft wel waardevol voor de mensen zelf’. (rmg)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 09:08   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zo'n nuttige mensen worden teruggestuurd en bepaalde profiteurs mogen hier doodleuk blijven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 09:15   #3
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Dat een vaste job geen reden is om je asielaanvraag goedgekeurd te krijgen, daar zullen velen wel akkoord mee zijn. En dat bekeken moet worden hoe efficiënt de inspanningen van de VDAB zijn op dit vlak, dat ook.

Maar als iemand vast werk heeft, in een **** knelpuntberoep dan nog, gaan ze die zijn job terug afpakken en hem een papierke geven dat hij het moet afbollen?


En de volgende stap is dan dat een paar bevriende consultants weer een mooi projectje kunnen beginnen om in het buitenland mensen te gaan zoeken om deze leemte terug te vullen. Aan €40.000 /job zoals overlaatst.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 09:48   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Als een vaste job hebben, enigszins automatisch kan leiden tot een arbeidsvergunning en verblijfspapieren, dan gaan die linkse onnozelaars-VZW's systematisch vreemdelingen importeren door hen een vast contract aan te bieden,
en hen te ontslaan zodra de papierenwinkel achter de rug is,
om een volgende te kunnen importeren.
(ge moet niet afkomen dat dat fantasie is, want ze doen het nog steeds met schijnhuwelijken ...)

De nva pleit inderdaad voor een gecontroleerde immigratie: enkel voor knelpuntberoepen enz. qua voorwaarden.

Persoonlijk vind ik dus wel dat Maggie hier een uitzondering zou mogen maken.
Zelfs al is het terugsturen van dat gastje een uitstekende vorm van ontwikkelingshulp.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 09:54   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zo'n nuttige mensen worden teruggestuurd en bepaalde profiteurs mogen hier doodleuk blijven.
Ja maar hij spreekt Nederlands... Zou dat al niet genoeg zijn voor de politiek correcte aan de top om hem maar beter terug te zenden...
Bruxelles heeft indertijd de deur voor immigratie wagenwijd open gezet om zo de Vlaamse tegenwoordigheid in de door haar zelf verklaarde franstalige hoofdstad totaal te verwateren en nu komen er verdomme immigranten hier binnen die Nederlands leren...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 10:04   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.984
Standaard

Maggie verkiest enkel het krapuul hier te houden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 10:10   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Maggie heeft de democratische legitimiteit, van wat is het, 38 parlementsleden in heel de kamer??

als ze enige politieke feeling had, dan gooide ze dit geval de kamer in.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 10:20   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

En ondertussen in Bruxelles...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 10:27   #9
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als een vaste job hebben, enigszins automatisch kan leiden tot een arbeidsvergunning en verblijfspapieren, dan gaan die linkse onnozelaars-VZW's systematisch vreemdelingen importeren door hen een vast contract aan te bieden,
en hen te ontslaan zodra de papierenwinkel achter de rug is,
om een volgende te kunnen importeren.
(ge moet niet afkomen dat dat fantasie is, want ze doen het nog steeds met schijnhuwelijken ...)

De nva pleit inderdaad voor een gecontroleerde immigratie: enkel voor knelpuntberoepen enz. qua voorwaarden.

Persoonlijk vind ik dus wel dat Maggie hier een uitzondering zou mogen maken.
Volgens mij vergis je je gewoon van debatfiche.

Verblijfspapieren in deze zijn gekoppeld aan de job, het gaat hier niet om goedkeuring asielaanvraag of permanente verblijfsvergunning of Belgische nationaliteit.

Best toch eerst checken met je politbureau alvorens over zulke 'heet van de naald'-onderwerpen te spreken?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 10:29   #10
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens mij vergis je je gewoon van debatfiche.

Verblijfspapieren in deze zijn gekoppeld aan de job, het gaat hier niet om goedkeuring asielaanvraag of permanente verblijfsvergunning of Belgische nationaliteit.

Best toch eerst checken met je politbureau alvorens over zulke 'heet van de naald'-onderwerpen te spreken?
Tuurlijk, want daar is een enorm verschil tussen... Zo veel verschil dat ze in Marrokko al weten dat het er aan komt...

Mensen die afgewezen worden als asielzoekers kunnen zo hun leve lang blijven...

Inderdaad groot verschil...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 14:05   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Volgens mij vergis je je gewoon van debatfiche.

Verblijfspapieren in deze zijn gekoppeld aan de job, het gaat hier niet om goedkeuring asielaanvraag of permanente verblijfsvergunning of Belgische nationaliteit.

Best toch eerst checken met je politbureau alvorens over zulke 'heet van de naald'-onderwerpen te spreken?
En eens hij hier aan het werk is, kan hij geen asiel meer vragen?
Vb. onder het voorwendsel dat hij homo is, en in zijn thuisland homo's ter doord veroordeeld worden?

Blijf jij je maar informeren aan de toog van het volkshuis.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:16   #12
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva pleit inderdaad voor een gecontroleerde immigratie: enkel voor knelpuntberoepen enz. qua voorwaarden.

Toffe partij die NVA .

Mensen importeren om klote jobs uit te voeren waar je halfdood voor moet werken voor een minimum pree die niemand met verstand meer wil doen.

In plaats van te zorgen dat die jobs beter betaalt worden en niet het gevoel geven alsof je een domme ezel bent.

Ja, niet alle knelpuntberoepen zijn zo. Maar dar heeft met de opleiding/regels zo moeilijk voor gemaakt dat er niemand nog goesting voor heeft.


Niemand gaat voor 1200 euro 40 uur per week zijn rug breken. Tenzij natuurlijk je een hoop goedkoop werkvolk kan importeren. Die hebben meestal toch geen keuze.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:21   #13
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Toffe partij die NVA .

Mensen importeren om klote jobs uit te voeren waar je halfdood voor moet werken voor een minimum pree die niemand met verstand meer wil doen.

In plaats van te zorgen dat die jobs beter betaalt worden en niet het gevoel geven alsof je een domme ezel bent.

Ja, niet alle knelpuntberoepen zijn zo. Maar dar heeft met de opleiding/regels zo moeilijk voor gemaakt dat er niemand nog goesting voor heeft.


Niemand gaat voor 1200 euro 40 uur per week zijn rug breken. Tenzij natuurlijk je een hoop goedkoop werkvolk kan importeren. Die hebben meestal toch geen keuze.
Je hebt de keuze of je voert goedkoper personeel binnen of het werk verhuist naar daar waar er goedkoper personeel is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:23   #14
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je hebt de keuze of je voert goedkoper personeel binnen of het werk verhuist naar daar waar er goedkoper personeel is...
Elk bedrijf dat zoiets doet, zwaar belasten. Liefst nog op Europees niveau.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:28   #15
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20190623_04475814

de waanzin van Maggie De Block ...
Eens te meer is duidelijk dat we nood hebben aan een doelgericht migratiebeleid.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:32   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Elk bedrijf dat zoiets doet, zwaar belasten. Liefst nog op Europees niveau.
Hewel, grootste zekerheid dat dat bedrijf dan helemaal van hier verdwijnt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:40   #17
Boa
Schepen
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, grootste zekerheid dat dat bedrijf dan helemaal van hier verdwijnt...
Waarom zijn ze dan al niet weg? Er zijn landen waarom het loon rond een euro per dag ligt.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:41   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Waarom zijn ze dan al niet weg? Er zijn landen waarom het loon rond een euro per dag ligt.
Omdat het nog voordeliger is om niet te verhuizen; maar jullie willen dat voordeel afbouwen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:42   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Elk bedrijf dat zoiets doet, zwaar belasten. Liefst nog op Europees niveau.
Ford Genk bijvoorbeeld?
Doe maar verder, meneer naïef.
Maar behandel je Poolse poetsvrouw toch maar behoorlijk, en betaal haar 20 euro in het zwart, in plaats van 10 euro.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 juni 2019 om 20:43.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2019, 20:48   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Waarom zijn ze dan al niet weg? Er zijn landen waarom het loon rond een euro per dag ligt.
Sedert mijn pensioen, overwinter ik in Spanje.
Het leven is daar veel goedkoper, al bijeen genomen.

Dat maakt natuurlijk dat ik hier minder werkgelegenheid in stand houd, en bijgevolg ook minder welvaart.
Je moest eens weten met hoeveel we zo zijn.
En hoeveel mensen daar openlijk voor uitkomen, dat als ze dan terug in Vlaanderen zijn, ze op het Belang stemmen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be