![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ivm Iran trouwens juist hetzelfde. Europa ging zogezegd wel de JCPOA respecteren en zelfs een alternatief mechanisme voor handel met Iran op poten stellen...maar ze krijgen het niet eens van de grond. Elke dissidentie van Europa ten opzichte van de VS wordt van binnenuit de kop ingedrukt. Om het over slaven te hebben. Venezuela is een ander recent voorbeeld van hallucinante slaafse volgzaamheid ten aanzien van de VS door een onbekend, onverkozen sujet als president te erkennen...omdat de VS dachten dat ze bijna een regime change in the pocket hadden en Europa vroegen wat steun te verlenen. Beschamend gewoon die aanfluiting van de democratische waarden. Maar goed. Dit gaat wat te ver of topic misschien. Niet zover als een preek over kaas echter. Laatst gewijzigd door Bach : 24 juni 2019 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kortom, uw “argumenten” zijn eenvoudigweg niet ernstig te nemen, noch in uw post in citaat, noch in de andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
Blijkt dat ook Gipsy zich geen Trump adept vindt. Ik denk dat we kunnen stellen dat indien iemand niet perse als een hyena bereid is Trump te verscheuren dat hem dat nog geen Trump adept maakt. Ondertussen zijn we hier aan het palaveren over (persoonlijke) zaken in de marge van de discussie over Iran. Ik stel voor dat de eventuele meelezers in de discussie ook opmerken waar u NIET op ingaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
Omdat Danone iets te Italiaans klinkt, heeft de directie van die distributiegroep destijds besloten daar Dannon van te maken, wat Amerikaanser bekt. ![]()
![]() |
![]() |
#306 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Want het is vanzelfsprekend totaal onmogelijk dat Danone in de USA Dannon heet omdat het Engelstalige Dannon quasi identiek klinkt als het Franse Danone. Immers, Danone zou in Engelstalige landen niet uitgesproken worden als «Dannon» maar als Daynunne of iets dergelijks dat helemaal niet op Danone lijkt. Ach, uzelf wist dat natuurlijk wel, maar sommigen alhier zullen er ongetwijfeld weer iets van maken dat zowat het tegengestelde is van de aperte realiteit. Nu, dat alles gewoon even terzijde, inderdaad. Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 juni 2019 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het "Amerikaanse"* beleid wordt op andere manieren dan dan de stembus bepaald. In een ander Iran-draadje wees ik al op de gezamelijke ontknoping van het messiaans denken van de drie abrahamitische religies waar de laatste jaren naartoe werd gewerkt. Dat in wezen dodelijke ideeën die de hele wereld aangaan als onbetekenend worden afgedaan is jammer. Dat men liever al lachend met oogkleppen door het leven gaat in plaats van zelf te durven rondkijken is ronduit jammerlijk. *niet alleen het Amerikaanse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
Nu, wat die veranderde schrijfwijze betreft, best mogelijk dat linguïstisch chauvinisme in de VS de stuwkracht is geweest, om aan het nationalistische gevoel van de gemiddelde Engelstalige consument tegemoet te komen. Al vermoed ik eerder dat uitgekiende polls over de 2 schrijfwijzen/uitspraken bij potentiele consumenten en de daarop te verwachten omzetcijfers, wsl de doorslag gegeven hebben om Dannon ipv Danone als merknaam te hanteren, iets wat het Parijse hoofdkantoor alvast geen windeieren zal gelegd hebben. Win-win, zou ik zeggen. (terzijde dus)
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Libië was Sarkozy de eerste, met Clinton die dolenthousiast stond te juichen. Ze ging bijna door het dak. Een degoutante, beschamende vertoning was dat. De CIA stopte geld toe aan ex-Guantanamo gedetineerden afkomstig uit Libië, om daar de opstand van islam-fundamentalisten van cash te voorzien. Syrië De idee was "het grote succes" uit Libië nog eens vlug vlug te herhalen in Syrië. Maar Syrië kon nooit afgevinkt worden. Zeker na de stabiliserende tussenkomst van Rusland is de rust weergekeerd. De regime change oorlogshavikken, waar de hele politieke kaste in de VS meestal gaat achterstaan (en vreemd genoeg soms ook de onze), maakten een grove misrekening. Iran Iran is Syrië in de overtreffende trap. Hier staat de Continentaal Europese politiek zeker niet achter. Integendeel.
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Trump heeft gisteren sancties ingesteld tegen Ayatollah Khomeini van Iran (zie filmpje)
https://twitter.com/WhiteHouse/statu...96668101308416 Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hardste strijd is uiteraard BINNEN een soort, want een soort brengt altijd meer nakomelingen voort dan er kunnen overleven. Het is die interne selectie die de soort "verbetert" en laat evolueren. Dus is er altijd een noodzakelijke exterminatie van minder gelukte soortgenoten, wat op langere termijn eigenlijk maar enkele winnaars over laat vanuit een gegeven verleden generatie. De meeste "nakomelingensporen" lopen dood, en slechts een beperkte kring winnaars zal uiteindelijk verre-toekomst nakomelingen hebben. Maak je een andere soortgenoot sterker, dan is er veel kans dat die uw begeerde plaatsje in dat clubje zal innemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan weet ik niet goed wat je kan "aankaarten". Ik denk dat de Belgen maar 1 fout gemaakt hebben in Congo: daar volk in leven te laten. Begrijpelijk, maar verkeerd. Beter iedereen ginder afgemaakt, dat was veel cleaner geweest en had ons veel meer opgebracht. Grote voorbeeld: Amerika. Nu zou Belgie dan een grote natie geweest zijn in centrum Afrika. Dwaas van dat verkwanseld te hebben aan de autochtonen ginder.
Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2019 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Conclusie : als u ooit een politieke partij zou oprichten, of zelfs maar een koffiekletsclubje, reken dan vooral niet op mij om er lid van te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2019 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2019 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2019 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
klassiek voorbeeld van zwarte propaganda.
![]() |
![]() |
#319 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu op persoonlijk vlak: Ik ben eens op de zwarte lijst gezet door een Amerikaanse ontwikkelingsorganisatie. Peacecorps. Nml. destijds ergens in de rimboe vertelde dat mijn overgrootvader een haven in Ned Indie heeft aangelegd waarbij tientallen, wellicht honderden of duizenden contractarbeiders stiereven—had hij als eerste blanke het idee opgevat om een medische post op te zetten. Namelijk het was veel goedkoper om arbeider beter te maken dan deze te ronselen, verschepen en een basistraining te geven. Ze vonden het verhaal schandalig—waarop ik antwoordde of ze wisten hoeveel Indianen hun betovergrootvaders hadden afgeknald. Tot mijn verbazing werd ik als een soort fascist weggezet, ipv mee te gaan met Frankensteins brede blik op de wereld en belangrijker openlijk schuld te bekennen dat hun eigen mensen verantwoordelijk zijn op de genocide van Indianen. Wat ik laf aan Gwylan vindt is dat ze met geen woord rept over de slavenmarkten in Libia, de veerkracht Yezidi meisjes van 9 jaar. Dat allemaal voorkomen had kunnen worden als Obama zich met de zaak had bemoeit; zoals Trump nu doet. De vorige 2 presidenten waren letterlijk de schandknapen van de machtige lobbies. Hadden namelijk hun bek te houden en opdragen wat er van hun werd verlangt. Ergo stromannen. Zo als ik uw antwoorden lees bespeur ik typisch trekje die ik bij mensen tegenkom uit gegoede milieus in Amerika en Europa. De wereld is ingedeeld tussen goed en slecht. Om een sesamstraat te noemen: Bush = slecht, Obama = goed, Trump is heel slecht. Mocht het te heet onder uw voeten worden dan ga ik maar op kaas en wijn over. Om weer toe te slaan als er 'makkelijke bonen' zijn te rapen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 juni 2019 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarentegen, pek en veren en schaamrood voor mislukte genocides: uw poging tot bewijs tot superioriteit is danig mislukt en het tegendeel werd bewezen: ge hebt zelf het bewijs geleverd van uw untermenschen statuut. Foei, Hitler, een van de grootste losers van de 20ste eeuw. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 juni 2019 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |