Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2019, 10:01   #81
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zelfstandigen pensioen als alleenstaande kan inderdaad al eens niet hoger zijn. Het werknemers pensioen is toch meestal tegen de 1500 netto ( alleszins toch bij de meeste mensen die ik persoonlijk ken)
Bij mijn vader en moeder is dat toch maar 1200 de kop.Indien ik 43 jaar werk wordt dat 1325 euro.Indien ik het rek tot aan 47 jaar full-time dan komt daar de niet te versmaden som van 24 euro bij,24 euro bruto wel te verstaan.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:01   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat klopt. Ambtenaren hebben in de meeste gevallen wat we mogen noemen een deftig pensioen hetgeen niet altijd kan worden gezegd van de werknemers.
Klopt.
En daarvoor mogen ze hun eigen vakboungden van harte bedanken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:04   #83
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En is die 3526€ per maand het gemiddelde over alle jaren, of het gemiddelde van de vijf (tien) laatste jaren waarop het pensioen wordt berekend. Tussen deze cijfers kan gemakkelijk een verschil van 20% zitten.
En natuurlijk zal men op een hoog bruttopensioen meer belastingen betalen, zodat het verschil netto kleiner wordt. Maar desondanks heeft het weinig zin om over nettopensioenen te spreken als men wil vergelijken. Dan zegt brutto meer. Ieder moet het voor zijn specifieke situatie dan maar uitrekenen wat het verschil netto zal zijn.
De overheid heeft steeds meer B en A profielen (bachelor en masters) in dienst, itt tot vroeger, toen de "A2 afhebben" vaak voldoende was voor een job bij de overheid.

Dat zorgt ervoor dat de gemiddelde lonen bij de overheid ook stijgen he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:06   #84
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Bij mijn vader en moeder is dat toch maar 1200 de kop.Indien ik 43 jaar werk wordt dat 1325 euro.Indien ik het rek tot aan 47 jaar full-time dan komt daar de niet te versmaden som van 24 euro bij,24 euro bruto wel te verstaan.
Ik 1840 euro netto als ik mypension zou mogen geloven.

Clou is zorgen dat je inderdaad snel boven het maximumplafond verdient.

aka haal een diploma....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:25   #85
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
aka haal een diploma....
ik heb er eentje als metaalbewerker,waar ik op een jaar na nooit iets mee gedaan heb.Bovendien is dit een echte dooddoener,niet iedereen kan directeur,architect of hersenchirurg worden.Je zal altijd operatoren (zoals ik) in fabrieken,bejaardenverzorgsters,vuilnisophalers (stel je voor dat die 4 weken staken),kassiersters en wegenwerkers nodig hebben.Hooggeshoolden kunnen niet zonder de praktische mensen en omgekeerd.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 10:30   #86
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik 1840 euro netto als ik mypension zou mogen geloven.

Clou is zorgen dat je inderdaad snel boven het maximumplafond verdient.

aka haal een diploma....


Ik heb voldoende diploma's met de nodige "egards" weten binnen halen.
Sommigen pasten zich vlug aan en anderen waren geen stamp tegen hun familiejuwelen waard. Maar ze zijn er en blijven. Buiten krijgen is een andere zaak. Sommigen zijn zelfs nog erger dan de volgelingen van MO.
De wormen zitten in de bomen. Nu nog een horde muskieten en rupsen en we hebben het gehad. Nog vlugger den berg af.
De zondvloed zal het hier moeten opkuisen.
Misschien kan een leger mestkevers soelaas brengen?
Want die massa drollen begint serieus te stinken.

Laatst gewijzigd door werkman : 27 juni 2019 om 10:33.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 17:08   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt.
En daarvoor mogen ze hun eigen vakboungden van harte bedanken.
Er is niets dat zegt dat het zonder vakbonden beter zou geweest zijn.
Het zijn trouwens dezelfde vakbonden die bij de overheid wel voor een redelijk (tot voor de happy few aldaar, zelfs een hoog pensioen) hebben gezorgd.
Moesten de vakbonden wat minder aan politiek doen, en wat meer oog hebben voor het algemeen belang, in plaats van het systeem soms uit te melken tot meerdere eer en glorie van bevoorrechte groepen (luchtverkeersleiders, loodsen...) dan zouden we een grote stap in de goede richting zetten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 18:21   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is niets dat zegt dat het zonder vakbonden beter zou geweest zijn.
Het zijn trouwens dezelfde vakbonden die bij de overheid wel voor een redelijk (tot voor de happy few aldaar, zelfs een hoog pensioen) hebben gezorgd.
Moesten de vakbonden wat minder aan politiek doen, en wat meer oog hebben voor het algemeen belang, in plaats van het systeem soms uit te melken tot meerdere eer en glorie van bevoorrechte groepen (luchtverkeersleiders, loodsen...) dan zouden we een grote stap in de goede richting zetten.
Tut tut,
de boungden zijn dezelfde, maar de afdelingen die de ambtenaren groeperen hebben het beter gedaan,
die afdelingen die de werknemers verenigen, hebben er op schandalige wijze hun broek aan geveegd.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 18:42   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik 1840 euro netto als ik mypension zou mogen geloven.

Clou is zorgen dat je inderdaad snel boven het maximumplafond verdient.

aka haal een diploma....

Ik geef Rahowa met deze toch wat gelijk. Je hebt mensen nodig om bouwconstructies te bereken maar je hebt evenzeer mensen nodig om de dakpannen te leggen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 18:53   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik 1840 euro netto als ik mypension zou mogen geloven.

Clou is zorgen dat je inderdaad snel boven het maximumplafond verdient.

aka haal een diploma....

Het maximumpensioen bedrag dat U als alleenstaande (dus geen gezinspensioen) kan krijgen is momenteel begrenst op 2470 euro bruto.

https://mypension.onprvp.fgov.be/NL/...s/default.aspx

Daar gaat af de bedrijfsvoorheffing zijnde in uw geval ( geen kinderen of vrouw ten laste) 630 euro
http://www.traitements.fgov.be/pdf/p...sions_2018.pdf

Daar gaat nog eens af de ZIV bijdrage zijnde 3,55 % van het bruto bedrag zijne 87 euro

https://www.sfpd.fgov.be/nl/betaling/brut-net#ZIV

2470-630-87 = 1753 netto zal uw pensioen bedragen.

Of heb ik iets over het hoofd gezien ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2019 om 18:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2019, 22:41   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tut tut,
de boungden zijn dezelfde, maar de afdelingen die de ambtenaren groeperen hebben het beter gedaan,
die afdelingen die de werknemers verenigen, hebben er op schandalige wijze hun broek aan geveegd.
De bonden van de ambtenaren kunnen het land platleggen, zonder het minste risico dat hun firma het land verlaat, ermee stopt of failliet gaat. Denkt ge nu echt dat bvb de luchtverkeersleiders, de loodsen... betere bonden hebben, dan dat Ford, Opel... er hadden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be