![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens werd ik aangevallen door een 'gevaarlijke' hond... die van op korte afstand regelrecht op mij afvloog... Ik dacht dat ik eraan was... En ik heb toen een alles verbindende, alles overstijgende liefde gevoeld, zelfs voor de hond... Hij is langs mij door gesprongen... Vorig jaar werd bij mij kanker vastgesteld en toen had ik de totale zekerheid dat sterven totaal niet erg was, gewoon het leven zelf... Dus sterven is niet het einde van het leven, alleen maar een voortzetting... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat je op het moment dat je denkt aangevallen te worden door een hond en liefde voelt, of omdat je wanneer je hoort dat je kanker hebt, en niet bang bent om te sterven, dat dit dan een basis vormt om te denken dat je een entiteit bent, met een eeuwig leven. En in welke zin zou" wetenschap dit niet kunnen verklaren"? Het gaat louter om persoonlijke emoties, wat verwacht jij op dat vlak dan van wetenschap? Laatst gewijzigd door alice : 8 juli 2019 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin dat geldt toch in het eerste geval... Het tweede geval overkwam mij voor de tweede keer. De eerste keer was toen mijn moeder, waar ik een goede band mee had op sterven lag..., toen wist ik ook dat dat niet erg was. Maar hoe kan ik voor mijn moeder beslissen dat haar overlijden niet erg zou zijn...? Wat ik wel wist van het verzorgingspersoneel was dat mijn aanwezigheid haar heel dierbaar was en dat dus mijn zekerheid haar kracht gaf... En dus, toen het om mijn eigen leven ging, was ik ergens gerust gesteld dat ik diezelfde zekerheid voelde... Waarom is het niet erg om te sterven??? Hewel omdat sterven gewoon een vorm van leven is, punt... Er zijn andere gevallen, en voor ieder van hen kun je wel een brave wetenschappelijke uitleg geven; maar bij het geheel is het die brave wetenschappelijke uitleg die plaats moet ruimen voor de realiteit, waar je voelt dat je meer en meer in leeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed voor jou dat je niet bang bent voor de dood, maar dat maakt wat je er over denkt nog niet tot realiteit wat leven voor of na de dood betreft. Aanvoelen is geen wetenschap, Marie. Het is geen bewijs, of zelfs maar indicatie voor je standpunt. Maar het lijkt je te helpen, prima toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij was in het donker en zag allemaal lichtjes op zich afkomen. Nadien zag hij opeens blauwe pinkende lichten. Het bleek ... de politie. Ze stopten hem omdat hij aan het spookrijden was. De politie zei: 'Je mag blij zijn, je was bijna dood!'. Voila, een bijna doodservaring bestaat zeker en vast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook de hogere hemel is daar. Citaat:
Daar heb je niet veel aan. En bovendien zijn juist de dingen aards, en het eeuwige leven is niet zo simpel en zeker geen ding.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 9 juli 2019 om 10:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, en waarom zou die entiteit dan met het aardse lichaam mee verdwijnen??? En wat dat voorbeeld met die hond betreft, later is gebleken dat ik de situatie inderdaad verkeerd had ingeschat, maar mijn ervaring, en dat was in een flits en dus alles behalve beredeneerd, heb ik... Jullie kunnen er allemaal mee lachen, wat ik weet dat ging gebeuren, omdat zulke zaken niet echt gedeeld kunnen worden of alleen met mensen die zo ook iets meegemaakt hebben... Wat ik wel dwaas vind is jullie vaststaande overtuiging dat jullie beter weten... Het eerste teken van een begin van verdwazing voor mij... Het niet geloven is heel normaal, maar het uitlachen, terwijl jullie niet weten en waarschijnlijk zelfs niet kunnen weten wat er gebeurd is... Denken jullie nu echt dat er tussen hemel en aarde alleen dat maar is dat jullie zelf hebben meegemaakt of dat de wetenschappen jullie wijsmaken??? Moest ik alleen dat hebben meegemaakt... oké, maar heel mijn leven is een aaneenschakeling van zulke normale toestanden waar de anderen gewoon overkijken of ze zelfs nog niet eens merken omdat ze halstarrig vasthouden aan wat hen als normaal werd voorgeschoteld... En weet dat ik ook maar niet alles zo maar geloof en dat ik steeds weer en opnieuw verstandelijk controleer of er waarheid zit in wat ik meemaak of niet, maar die controle geeft mij steeds weer opnieuw gelijk... Laatst gewijzigd door marie daenen : 9 juli 2019 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat ik dan nog liever echt dood zou gaan en volledig verdwijnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom: je weet zelf niet wat je zegt. We leven niet meer in de Middeleeuwen.
![]() |
![]() |
#732 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen bedankt... Het is het aardse leven dat, via de uitbreiding van het bewustzijn, moet opgaan in het hemelse leven en zeker niet het hemelse leven dat door vernauwing zich moet inpassen in het aardse leven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want wat zou het leven na de dood zijn? Je weet het niet echt. En eeuwig leven, heb je daar al eens bij stil gestaan hoe lang eeuwig is? Dit is heeeel erg lang. Zo lang dat je zou wensen dat er een einde aan komt, maar aan eeuwig komt geen einde, het gaat maar door en door en door. Neen, voor mij geen eeuwig leven, bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag de formule kennen achter iets, maar niet het principe. Dus stel dat ik je een boks zou geven moet ik daar allerlei formules op loslaten om zo de maximumimpact te berekenen. Het principe achter al die formules mag ik niet weten. Of waarom ik je een boks zou geven, ik geef je gewoon een boks omdat het kan.... Werkt het zo alice? Lul je hier maar eens uit...
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is empirisch denken, ik geef je een boks omdat ik het kan. Er is geen principe, er zijn willekeurige handelingen...
![]() |
#736 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Christenen hebben er een handje van om met deze begrippen te knoeien. Zo zegt het NT dat geloof, hoop en liefde belangrijke deugden zijn. Ziet u de verschillen niet tussen hoop en geloof (op redding, eeuwig leven, in God) en liefde? Zulke rijtjes brengen mensen in verwarring. Geloof in Allah en zijn paradijs, in Nazistisch Duitaland, liefde voor kamaraden en heiligen is heel gevaarlijk gebleken. Die geloven en gevoelens worden gestimuleerd door gevoelens van afkeer van andersdenkenden en van de eigen superioriteit. Probeer er eens evenwichtig naar te kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dood is eerder een geschenk dan een marteling aan de mensen gegeven... Oké, de dood komt voor velen misschien altijd wel te vroeg... maar het geheel bekeken ben ik het met u eens... Wat het eeuwig leven betreft, denk ik, dat je dat niet moet zien als eeuwig Marie Daenen of eeuwig JimmyB, zelfs niet als eeuwig mens zijn... maar als een opeenvolging van transformaties, die waarschijnlijk op een ogenblik, wanneer jouw transformerende identiteit er klaar voor is, ook ophouden te transformeren waarbij jij terug één wordt met het geheel waar je op een zeker moment uit voortgekomen bent... Zo zie ik het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat de computer berekent dat de maximum impact op dat punt is. Dan zou de computer altijd moeten winnen maar het empirische systeem gaat uit van eindeloze herhaling. Het moet herhaalbaar zijn anders is een wetenschappelijk experiment "gefaald", he. Er is dus geen leercurve of creativiteit en alles stagneert. Zelfde met iemand die maar 1 deel van het geheel kent en er dan vanuit gaat het hele systeem te kennen. Dan ken je 1 formule maar niet het systeem, het principe erachter he. Hetzelfde met een mens het is niet omdat je alleen de zintuigen kent je het hele systeem, principe "mens" kent. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet om te begrijpen. Ghost in the shell...
![]() |