Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2019, 20:01   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.263
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Drones dan maar?
Als die crashen zijn er geen slachtoffers, misschien een beschadigd dak. En dan?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 20:10   #42
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als die crashen zijn er geen slachtoffers, misschien een beschadigd dak. En dan?
Drones hebben andere nadelen. Ik zou er niet exclusief op durven rekenen als samenleving. Te gecentraliseerd in hun functioneren en daardoor kwetsbaar.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 20:17   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.263
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Drones hebben andere nadelen. Ik zou er niet exclusief op durven rekenen als samenleving. Te gecentraliseerd in hun functioneren en daardoor kwetsbaar.
Ook verbieden dan maar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 21:03   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ook verbieden dan maar?
Mmm. Laten we alles via telepathie doen. Ecologische voetafdruk verwaarloosbaar.

Serieus. Ik verdedig hier niet de positie van mee verboden en verplichtingen he.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 22:12   #45
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Of vanaf een niet electrische fiets. Trek dan uw logica ook door en bekijk de consequenties.
25 per uur rijden met een gewone fiets is iets wat ik normaal gezien ook doe hoor.

25/h is NIET snel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 22:17   #46
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
25 per uur rijden met een gewone fiets is iets wat ik normaal gezien ook doe hoor.

25/h is NIET snel.
Akkoord. Daarom...geen nummerplaten, helmen, rijexames, leeftijdsbeperkingen voor de categorie onder 25 km/u, electrisch of niet.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 22:21   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Akkoord. Daarom...geen nummerplaten, helmen, rijexames, leeftijdsbeperkingen voor de categorie onder 25 km/u, electrisch of niet.
Jup.

Maar...

Die helm. Mijn kinderen dragen helmen op de fiets.

En ik ga mijn vrouw dat ook aanpraten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2019, 22:31   #48
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jup.

Maar...

Die helm. Mijn kinderen dragen helmen op de fiets.

En ik ga mijn vrouw dat ook aanpraten.
Maar laat het tenminste uw verantwoordelijkheid zijn om een helm te dragen op een fiets en niet die van een tot in de slaapkamer en het toilet zich bemoeiende overheid. Laat het geen verplichting zijn maar een vrije beslissing.

In Nederland heeft men nu bij wet (!) verboden om een mobiele telefoon te gebruiken op de fiets. Is dat soort van betutteling nu echt nodig? Die mentaliteit zit fout en ze zit bij delen van rechts zowel als links. Degenen die alles willen controleren en reglementeren totdat een mens niet meer zijn bed zou uitkomen tenzij omdat hij verplicht is.

De mens hoeft niet gemicromanaged te worden. Dat doodt de creativiteit en uiteindeñijk de ontwikkeling van een land

Laatst gewijzigd door Bach : 7 juli 2019 om 22:35.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 01:35   #49
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan moet je ook brom/motorfietsen, paarden en steps verbieden. En als je dan toch bezig bent, ook auto's , vrachtwagens, trams, vliegtuigen, treinen, schepen en voetgangers.
Gewoon senioren in het verkeer verbieden, dan is het ook opgelost.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:14   #50
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Gewoon senioren in het verkeer verbieden, dan is het ook opgelost.
Grapjas, gisteren weer eens langs de grote baan gefietst, wat ik daar weer gezien heb van jonge idioten met een rijbewijs is niet te schatten.
Maar terzake, ik ga alle weekdagen een paar uur fietsen (voor mijn gezondheid) nu was ik me gisteren zondagnamiddag aan het vervelen en bedacht dat ik evengoed een toertje met de fiets kon maken, nu is dat aan deze kanten een fietsparadijs voor zondagsfietsers, maar wat mij opviel, ik kan met de hand op mijn hart beweren dat ik geen enkele maar dan ook geen enkele gewone fiets ben tegengekomen, iedereen en dat zijn er wel wat, zat op zo elektrische rommel te klooien. Dan heb ik zoiets van komaan oude rakkers vroeger reden jullie hier ook voorbij met een gewone dure fiets en nu moeten jullie een rage volgen om te gaan paraderen met jullie elektrische geval, begrijpen jullie niet dat 's zondags gaan fietsen een tijdverdrijf is voor armoezaaiers en niet echt de grand chique is.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:35   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Gewoon senioren in het verkeer verbieden, dan is het ook opgelost.
Senioren mogen gerust nog deelnemen aan het verkeer maar vanaf een bepaalde leeftijd zouden ze wel elk jaar medisch gekeurd en getest moeten worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:38   #52
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik heb verder helemaal niks tegen die elektrische fietsen, hoe meer van die fietsen er rondrijden hoe minder auto's hoop ik dan. Het zorgt er ook voor dat mensen die vroeger niet op een fiets zouden kruipen wegens te lastig dit nu wel doen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 07:42   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Senioren mogen gerust nog deelnemen aan het verkeer maar vanaf een bepaalde leeftijd zouden ze wel elk jaar medisch gekeurd en getest moeten worden.
Men zou beter dat geld in betere fiets infrastructuur investeren dan hoeft men oudjes niet vast te kluisteren.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 10:00   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Senioren mogen gerust nog deelnemen aan het verkeer maar vanaf een bepaalde leeftijd zouden ze wel elk jaar medisch gekeurd en getest moeten worden.
Akkoord voor het autorijbewijs,
maar betreffende de gevaren van fietsende senioren, zit het vooral tussen de oren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 11:16   #55
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Senioren mogen gerust nog deelnemen aan het verkeer maar vanaf een bepaalde leeftijd zouden ze wel elk jaar medisch gekeurd en getest moeten worden.
Belachelijk, weet je als men iedere chauffeur vijfjaarlijks opnieuw een examen moest laten afleggen reden er voor de helft minder auto's. De voorrangsregels alleen al.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2019, 11:28   #56
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.086
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Senioren mogen gerust nog deelnemen aan het verkeer maar vanaf een bepaalde leeftijd zouden ze wel elk jaar medisch gekeurd en getest moeten worden.
De schoof zal blij zijn, jaarlijks op keuring. Hij kan dan ook jaarlijks zijne prostaat laten testen ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 18:07   #57
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Komt zo jaloers over wat u schrijft.
Waar, of onwaar, relevantie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Who cares hoe snel iemand weg is aan het groen licht zolang het maar niet gevaarlijk wordt?
Ik zei:
"Quasi elke fietser met een motor/accu rijdt > 25 km/u. Oud en jong, mannen en vrouwen, met grote fietstassen, kinder-, bagagekarren, stuiven weg een verkeerslichten en halen je bij 25 km/u in op bruggen tijdens het klimmen. Je moet de motor / accu zelfs niet eens zien om dat te beseffen, want zo zware / beladen fietsen kunnen enkel door atleten zulke snelheden halen."

Ik geloof niet dat iemand op eigen kracht zo een zware elektrische fiets brug opwaarts boven de 25 km/h krijgt, en al zeker niet met volle tassen, en al rokende een pijp. ZONDER nummerplaat, volgens de wetgeving van de Commies implicerende dus GEEN speedbike en de elektrische motor moet dan stoppen met ondersteunen boven 25.

Ik kan enkel concluderen dat die Commie wetgeving door quasi alle elektrische fietsers wordt overtreden, de ondersteuning blijft boven 25.
Ik heb daar spijts de Commie wetmakerij GEEN probleem mee, ik vind het Commie Kloterij dat ze niet mogen, maar ik vind dat elektrische fietsen gelijkgesteld moeten worden aan brandstof fietsen, en NIET op het fietspad mogen rijden. Het snelheidsverschil is daarvoor te groot en hun voorspelbaarheid in het verkeer is lastig, met gevaarlijke situaties tot gevolg.
En steevast, als er "gewone", lees tragere fietsers zijn, halen ze die in waar ze ook maar kunnen, als ze een rood licht naderen gaan ze al tussen de auto's staan om de "gewone" fietsers niet in hun weg te hebben. Vandaar de onvoorspelbaarheid. Je staat tussen andere fietsers, licht springt op groen en plots komt van links een elektrische voorbijgestoven die dan terug slalomt naar het fietspad. En omgekeerd, als auto's in hun weg staan, dan passeren ze die via het fietspad. Ze "shoppen" tussen 2 baansecties, naargelang hun het beste uitkomt. Onvoorspelbaar en gevaarlijk.

Ik vind dus dat elektrische fietsen NIET op fietspaden mogen rijden. Brpmfietsen klasse A mogen ook maar 25 per uur rijden. Boven 25 per uur en met motor, maakt niet uit benzine of elektrisch, hoort niet op fietspad. Bromfietsen klasse B mogen niet, elektrische fietsen wel, hypokrisie op vlak van veiligheidsargument.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 9 juli 2019 om 18:23.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 18:27   #58
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik heb verder helemaal niks tegen die elektrische fietsen, hoe meer van die fietsen er rondrijden hoe minder auto's hoop ik dan. Het zorgt er ook voor dat mensen die vroeger niet op een fiets zouden kruipen wegens te lastig dit nu wel doen.
Nou, beeld je een wereld in zonder auto's, iedereen rijdt met elektrische fietsen. Wat gaan de Commies doen: eerst bepaalde straten éénrichting maken. Dan lokaal verkeer. Dan blokken zetten zodat fietsers er niet meer in kunnen.
Alzo drommen fietsers (lees: files) veroorzakende op de wèl nog toegelaten banen, enzovoort enzoverder.
De Commie Kloterij van autobestuurders zal dan de Commie Kloterij van fietsers geworden zijn.
En nog later, als fietsen FOEI is geworden, zullen ze hetzelfde doen met voetgangers. En Berlijnse muren om ze tegen te houden waar ze niet mogen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 18:29   #59
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Ik vind de regelgeving ook niet duidelijk.

Een fiets met motor is voor mij een snor- of brom- of motorfiets.

Trapondersteuning doet in deze niet terzake want die trapondersteuning is eigenlijk alleen maar een andere uitvoering van het klassieke gashendel dat je op elke snor-, brom- of motorfiets vindt.

Ik heb niets tegen elektrische fietsen tot 25 km/u of speedpedelecs tot 40 km/u maar het lijkt me niet meer dan logisch om ze legaal te behandelen voor wat ze zijn: snor- of brom- of motorfietsen. En ze ook te homologeren volgens de daarvoor nu gehanteerde normen.

Kortom: ik zie niet in waarom een snor- of brom- of motorfiets anders zou moeten behandeld worden omdat die een elektrische motor heeft.
Dat is precies wat ik ook stel.
Maar de Commies pogen autobestuurders zodanig het leven zuur te maken dat ze genoopt worden tot fietsen, en elektrische fietsen zijn het lokkertje om niet teveel verzet te hebben. Voorlopig dan, eenmaal de automobiliteit weggeklooid is, zullen de Commies hun banplakkaten voor auto's overplakken voor elektrische fietsers.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2019, 18:36   #60
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik geloof niet dat iemand op eigen kracht zo een zware elektrische fiets brug opwaarts boven de 25 km/h krijgt, en al zeker niet met volle tassen, en al rokende een pijp.
Dat laatste was trouwens geen grap - vandaag gezien. Een vent die van 55 of zo met pet en ruitjeskostuum aan en een dikke sigaar rokende (ja haha), die me op het vlakke bij 30 km/h passeerde aan 10 meer. Ik kon op dat moment niet eens kunnen zien of de motor voor midden of achter zat. Ik hoorde geruis, alhoewel je iets vergelijkbaars ook hoort bij terreinfietsen/dikke banden.
Later aan een licht heb ik hem van dichter gezien.
Zulke "grappen" kom ik dus dagelijks tegen. Het is door het onvoorspelbare ronduit gevaarlijk.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 9 juli 2019 om 18:38.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be