![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar al bij al boeit mij dat allemaal niet zo veel. Als we het toch even hebben over nationaliteitsgevoel dan voel ik mezelf in de eerste plaats Europeaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een nationaal systeem van interpersoonlijke solidariteit zijn 'transferten' totale onzin. Maar als je de onzin toch graag wil cultiveren kun je evengoed leuteren over de transfers tussen Leuven en Antwerpen dan die van Gent en Charleroi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg jij het uit aan Quercus en Morpheus dat het eigenlijk niet om de centen gaat ? Mij gaan ze vermoedelijk niet geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En kiesarrondissementen als criterium om solidariteit op te enten ? serieus ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als vlaming zoek ik wanhopig naar het allerkleinste culturele punt van gelijkenis met dat vet VB varken uit Ninove, maar het bestaat gewoon niet. Zelfs van chocomousse krijg ik braakneigingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het volledig met u eens, en ik raad iedereen aan om u altijd, immer en overal, gelijk te geven, want anders wordt gij zo ongelukkig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een artikel de dato 2017 leerde het volgende:
Nieuw Brussels burgemeester Philippe Close is geen onbesproken figuur: meer dan 20 mandaten. Oh! denk je dan. ![]() Misschien die Close zijn 'winkeltje' een aan een onderzoek onderwerpen, follow the money?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar kijk eens in de net verkozen parlementen hoeveel gele plaatsjes daar zijn ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgemeester Closet draait de zaken om.
Het moet niet zijn: als er geen unitaire sociale zekerheid meer is, dan is b. niet meer nodig. Het moet wel zijn: b. is niet meer nodig, dus waarom zou er nog een unitaire sociale zekerheid zijn?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nul komma nul culturele gelijkenis met een stuk uitschot van het Blok, die ik veracht. En dat heeft niks te zien met het feit dat hij nederlands of franstalig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgemeester Close is dan eens een burgemeester die ijvert als geen andere voor een tweetalige hoofdstad maar blijkbaar is het weer niet goed. Leuteren is blijkbaar veel makkelijker dan iets veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, van het pakske zeker.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tof volk hee ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop nu maar met trollen, liefje.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, als je dat moest zien hoe weinig, je zou je schamen.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PENSIOENKOSTEN In de daling van de transfers vanuit Vlaanderen spelen verschillende factoren een rol. Zo is er de demografische evolutie. Vlaanderen vergrijst sneller dan Wallonië en Brussel, waardoor de pensioenkosten in Vlaanderen sneller stijgen en Vlaanderen netto-ontvanger wordt. Het bedrag dat Vlaanderen jaarlijks op pensioenvlak 'ontvangt' gaat van 481 miljoen euro in 2005 naar 1,4 miljard euro in 2015 en bijna 1,7 miljard euro in 2020. Vooral in Brussel is er op dat vlak een omgekeerde beweging. Door de verjonging van de bevolking daar loopt de uitgaande pensioentransfer daar op van 283 miljoen euro in 2005 naar bijna 1,4 miljard euro in 2020. |
|
![]() |
![]() |