Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2019, 18:19   #101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Reeds zowat zestig jaar heeft de rest van Vlaanderen de gelegenheid gehad om zijn economisch beleid over een andere boeg te gooien zodat ze minder afhankelijk zouden zijn van Leuvense transfers.
Gelukkig zijn jullie Leuvenaars geen separatistische heikneuters, en streven jullie niet naar de splitsing van ons, armlastige vlamingen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 18:22   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het punt was, dat het doorheen de Belgische geschiedenis, al aan veel mensen was opgevallen dat er geen Belgisch volk bestond. De realiteit geeft hen gelijk als we de bijzonderheden van dichterbij bekijken.

Je begrijpt, wij, met onze tegengestelde houding wat betreft die zaak, één van de twee moet fout zijn.
Volgens mij zijn er doorheen de Belgische geschiedenis veel meer mensen geweest, ik schat zo een 99 %, die vonden dat er wel een Belgisch volk bestond.
Maar al bij al boeit mij dat allemaal niet zo veel. Als we het toch even hebben over nationaliteitsgevoel dan voel ik mezelf in de eerste plaats Europeaan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 18:24   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kom, niet zeveren man. Het gaat hier over de transfers tussen deelstaten. Waarom kom je nog niet aandraven met de transfers tussen de verschillende stadswijken.
In een nationaal systeem van interpersoonlijke solidariteit zijn 'transferten' totale onzin. Maar als je de onzin toch graag wil cultiveren kun je evengoed leuteren over de transfers tussen Leuven en Antwerpen dan die van Gent en Charleroi.
Oud 13 juli 2019, 18:29   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan allemaal zijn die financiële fratsen, maar, nog eens, daar gaat het niet om.

Het Vlaamse volk heeft recht op zelfbeschikking.

Ook als de anti-Vlaamse zuil-partijen en de vreemdelingen tegen zijn.
Leg jij het uit aan Quercus en Morpheus dat het eigenlijk niet om de centen gaat ? Mij gaan ze vermoedelijk niet geloven.
Oud 13 juli 2019, 18:32   #105
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zeer grappig, uw versie van Clark Gable.

Maar, meer on topic, het was Fred die sprak over wat de Antwerpenaar dacht.
Dit is UW quote, inclusief DT fout

Niemand - buiten u, beweerd dat "de Antwerpenaar" een volk is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 18:38   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Maar uw getrol is hier al eindeloos veel keren ontkracht: solidariteit tussen een bevolkingsgroep die dezelfde taal spreekt en dezelfde cultuur heeft en voor dezelfde partijen kan kiezen is meer dan terecht. U blijft uw getrol hier maar deponeren zonder dat daar iets aan gedaan wordt, negeren is dus de boodschap, iets wat ik na deze post dus volop zal doen en anderen zal blijven aanraden.
Wat voor zever is dat ? Taalgebruik als criterium voor solidariteit ? Dezelfde cultuur, wat is dat ? Supporter zijn voor Club ? Of voor die gat-ploeg uit Antwerpen ? Of toch maar anderlecht ? Bier en frieten ? Denk je echt dat er 'spontane' solidariteit is tussen normale vlamingen en Blok-doppers & invaliditeit-hangmatters of gepensioneerden ?
En kiesarrondissementen als criterium om solidariteit op te enten ? serieus ?
Oud 13 juli 2019, 18:41   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Haha nu hebben Franstaligen ook al een andere cultuur dan Vlamingen. Het wordt nu wel heel interessant.
By the way....ik heb als Vlaming helemaal niks gemeen met de cultuur van sommige andere Vlamingen.
Als vlaming zoek ik wanhopig naar het allerkleinste culturele punt van gelijkenis met dat vet VB varken uit Ninove, maar het bestaat gewoon niet. Zelfs van chocomousse krijg ik braakneigingen.
Oud 13 juli 2019, 18:56   #108
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar uw getrol is hier al eindeloos veel keren ontkracht: solidariteit tussen een bevolkingsgroep die dezelfde taal spreekt en dezelfde cultuur heeft en voor dezelfde partijen kan kiezen is meer dan terecht. U blijft uw getrol hier maar deponeren zonder dat daar iets aan gedaan wordt, negeren is dus de boodschap, iets wat ik na deze post dus volop zal doen en anderen zal blijven aanraden.
Ja, wat is me dat nu! Iemand schrijft iets waar ge het mee oneens zijt, en Pontifex doet daar niets aan! Wat een manieren zijn me dat nu.

Ik ben het volledig met u eens, en ik raad iedereen aan om u altijd, immer en overal, gelijk te geven, want anders wordt gij zo ongelukkig.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 19:05   #109
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een artikel de dato 2017 leerde het volgende:

Nieuw Brussels burgemeester Philippe Close is geen onbesproken figuur: meer dan 20 mandaten.

Oh! denk je dan.

Misschien die Close zijn 'winkeltje' een aan een onderzoek onderwerpen, follow the money?
Oud 13 juli 2019, 19:08   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In een nationaal systeem van interpersoonlijke solidariteit zijn 'transferten' totale onzin. Maar als je de onzin toch graag wil cultiveren kun je evengoed leuteren over de transfers tussen Leuven en Antwerpen dan die van Gent en Charleroi.
Tsja, het probleem is dat niemand leutert over jouw transferts,
maar kijk eens in de net verkozen parlementen hoeveel gele plaatsjes daar zijn ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 19:09   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Burgemeester Closet draait de zaken om.
Het moet niet zijn:
als er geen unitaire sociale zekerheid meer is, dan is b. niet meer nodig.

Het moet wel zijn:
b. is niet meer nodig, dus waarom zou er nog een unitaire sociale zekerheid zijn?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2019, 19:18   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus Vlamingen hebben volgens u dezelfde cultuur als Franstaligen maar uzelf, Vlaming zijnde, heeft helemaal niks gemeen met de cultuur van sommige andere Vlamingen?

Sta me toe om hier eens hartelijk mee te lachen.
Ik heb nul komma nul culturele gelijkenis met een stuk uitschot van het Blok, die ik veracht. En dat heeft niks te zien met het feit dat hij nederlands of franstalig is.
Oud 13 juli 2019, 19:18   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tsja, het probleem is dat niemand leutert over jouw transferts,
maar kijk eens in de net verkozen parlementen hoeveel gele plaatsjes daar zijn ...
Inderdaad veel gele leuteraars. Leuteren kan iedereen. Al ons mooie geld voor wat leuteraars.
Oud 13 juli 2019, 19:20   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Burgemeester Closet draait de zaken om.
Het moet niet zijn:
als er geen unitaire sociale zekerheid meer is, dan is b. niet meer nodig.

Het moet wel zijn:
b. is niet meer nodig, dus waarom zou er nog een unitaire sociale zekerheid zijn?
Burgemeester Close is dan eens een burgemeester die ijvert als geen andere voor een tweetalige hoofdstad maar blijkbaar is het weer niet goed. Leuteren is blijkbaar veel makkelijker dan iets veranderen.
Oud 13 juli 2019, 19:23   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als vlaming zoek ik wanhopig naar het allerkleinste culturele punt van gelijkenis met dat vet VB varken uit Ninove, maar het bestaat gewoon niet. Zelfs van chocomousse krijg ik braakneigingen.
Ja, van het pakske zeker.
Oud 13 juli 2019, 19:24   #116
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Belgische volk?

Dat lijkt me een vaag begrip, want niet bestaande.
De belgische staat, en dus bijgevolg het belgische volk zijn wel degenen die jouw riante uitkering maandelijks betalen hee Xeno

Tof volk hee ?
Oud 13 juli 2019, 19:24   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is UW quote, inclusief DT fout

Niemand - buiten u, beweerd dat "de Antwerpenaar" een volk is.
Stop nu maar met trollen, liefje.
Oud 13 juli 2019, 19:25   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De belgische staat, en dus bijgevolg het belgische volk zijn wel degenen die jouw riante uitkering maandelijks betalen hee Xeno

Tof volk hee ?
Amai, als je dat moest zien hoe weinig, je zou je schamen.
Oud 13 juli 2019, 19:26   #119
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het Vlaamse volk vind ik even vaag. Het Brusselse volk ? Het Waalse volk ? Dat begrip 'volk' is iets dat ik sowieso een vaag begrip vind. In de middeleeuwen had dat misschien nog iets te betekenen maar anno 2020 ?

Jij bent Antwerpenaar en ik Brusselaar of toch zoiets Kijk eens wat wij gemeen hebben .....we zitten hier gezellig te kletsen met elkaar. We kunnen hier niet zonder elkaar
Brusselaars en Antwerpenaars één volk
Het volk van Ronse heeft bijvoorbeeld een bloedhekel met dat van Oudenaarde met hun dikke kloten. Maar dat is geen reden om daarvoor het land te gaan willen splitsen.
Oud 13 juli 2019, 19:29   #120
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amai, als je dat moest zien hoe weinig, je zou je schamen.
En uw pensioen zou ook nog eens kunnen tegenvallen eens je onafhankelijk bent.

PENSIOENKOSTEN
In de daling van de transfers vanuit Vlaanderen spelen verschillende factoren een rol. Zo is er de demografische evolutie. Vlaanderen vergrijst sneller dan Wallonië en Brussel, waardoor de pensioenkosten in Vlaanderen sneller stijgen en Vlaanderen netto-ontvanger wordt. Het bedrag dat Vlaanderen jaarlijks op pensioenvlak 'ontvangt' gaat van 481 miljoen euro in 2005 naar 1,4 miljard euro in 2015 en bijna 1,7 miljard euro in 2020.

Vooral in Brussel is er op dat vlak een omgekeerde beweging. Door de verjonging van de bevolking daar loopt de uitgaande pensioentransfer daar op van 283 miljoen euro in 2005 naar bijna 1,4 miljard euro in 2020.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be