Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2019, 21:28   #261
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) 'Heersers' hoeven hun taal niet op te leggen (of andere talen te verbieden).

Als ze lang genoeg 'heersen', gaan de 'onderdanen' zich 'spontaan' beginnen aan te passen. Hoe machtiger en 'meer beschaafd' de 'heerser', hoe sneller die aanpassing doorgaans plaatsgrijpt (doorgaans, maar niet noodzakelijk altijd). Het is ook nodig dat de 'onderdanen' voldoende vaak in contact komen met de taal van de 'heerser'. In steden vindt de overgang eerder plaats dan in afgelegen gebieden van het platteland.

2) Het Keltische 'substraat' in het Frans is al bij al vrij beperkt, en in ieder geval té beperkt om van een 'samensmelting' te kunnen spreken.
De samensmelting is er al lang voor gebeurd. bvb het keltisch achtervoegsel onno voor 'water'. Dat ziet men terug in Garonne, Sonne en Saone.
Onno staat trouwens in het eerste Gallisch woordenboek : endlicher glossarium)

De plaatsnaam Boom : van het keltisch Boeviom (plaats van koeien) , het latijn was Boevium.
Citaat:

3) Wat is dan het verschil tussen enerzijds een 'hybride taal' en anderzijds een 'taal die samengesmolten is'?
zoals een hybride motor: ge gebruikte de electrische voor dagelijks kort vervoer, en de benzine motor voor de autosnelweg.
Citaat:

(Nog een suggestie: misschien kunnen we deze discussie beter verder zetten in een andere draad; we zijn nogal zwaar 'off topic' aan 't gaan, hé).
Spijtig,
Dit is een pak interessanter dan het zoveelste vlaams nationalistische geblaat.

parels voor de zwijnen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 14 juli 2019 om 21:29.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2019, 21:53   #262
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als dat zo is dan vind ik dat heel spijtig.
U wéét toch dat de federale regering zélf zijn controle artsen per provincie aanstelt...

Stel de héél strenge aan in Vlaanderen,en de milde in Wallonië....

In ons geval gedurende die 22 jaar kwamen wij steeds bij dezelfde terecht,en diens opmerking tijdens de laatste keer dat zij goed van tongriem is gesneden heeft toch in het geheel niets met haar handicap te maken....

In de gasthuisberg konden ze gewoonweg niet geloven dat haar aanvraag keer op keer werd afgewezen....

Zij heeft op de leeftijd van 18 maand een zware rugoperatie moeten ondergaan om de open stukken in haar ruggengraat te dichten met hersenvliesweefsel van overleden mensen....

Op 12 jarige leeftijd is die operatie een tweede maal moeten worden uitgevoerd nadat bleek dat haar spieren zich vasthechten aan dat weefsel,en nu is vervangen door een synthetisch component waaraan geen spier zich kan hechten...

Nu op 33 jarige leeftijd heeft zij een rolstoel nodig ,en weet je,het is alweer een gevecht op een tussenkomst,al staat het grootste gedeelte van de kostprijs voor haarzelf...

En voor je het vraagt,zij werkt voor haar geld mijn beste,zij heeft zich eerst opgewerkt tot teamleider bij de stroomlijn alvorens over te stappen naar eandis,nu fluvius dus...

Citaat:
Je hebt misschien wel gemerkt dat ik een voorstander ben van interpersoonlijke solidariteit en een goede sociale zekerheid.
Ik heb persoonlijk gemerkt hoe" goed" het is.....

En je mag voor mij het hele geval steken ,daar waar de zon niet schijnt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2019, 21:54   #263
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus je zat maar wat te trollen over je dochter?

Bah.
U zei,dat was een reactie op Panda en zijn van fijne manieren besnaarde dochter...

Waar spreken we af mijn beste,ik breng haar mee,akkoord,dan kan je zélf zien of haar aanvraag gerechtvaardigd is...

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juli 2019 om 21:57.
Oud 14 juli 2019, 22:02   #264
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U wéét toch dat de federale regering zélf zijn controle artsen per provincie aanstelt...

Stel de héél strenge aan in Vlaanderen,en de milde in Wallonië....

In ons geval gedurende die 22 jaar kwamen wij steeds bij dezelfde terecht,en diens opmerking tijdens de laatste keer dat zij goed van tongriem is gesneden heeft toch in het geheel niets met haar handicap te maken....

In de gasthuisberg konden ze gewoonweg niet geloven dat haar aanvraag keer op keer werd afgewezen....

Zij heeft op de leeftijd van 18 maand een zware rugoperatie moeten ondergaan om de open stukken in haar ruggengraat te dichten met hersenvliesweefsel van overleden mensen....

Op 12 jarige leeftijd is die operatie een tweede maal moeten worden uitgevoerd nadat bleek dat haar spieren zich vasthechten aan dat weefsel,en nu is vervangen door een synthetisch component waaraan geen spier zich kan hechten...

Nu op 33 jarige leeftijd heeft zij een rolstoel nodig ,en weet je,het is alweer een gevecht op een tussenkomst,al staat het grootste gedeelte van de kostprijs voor haarzelf...

En voor je het vraagt,zij werkt voor haar geld mijn beste,zij heeft zich eerst opgewerkt tot teamleider bij de stroomlijn alvorens over te stappen naar eandis,nu fluvius dus...

Ik heb persoonlijk gemerkt hoe" goed" het is.....

En je mag voor mij het hele geval steken ,daar waar de zon niet schijnt...
Ik weet daar niets van. En zoals ik al gezegd heb moet zoiets door de sociale zekerheid betaald worden. Zonder meer.
Begrijp jij dan niet dat ik hier tegen al die NVA’ers in voor een goede sociale zekerheid zit te praten.
Oud 14 juli 2019, 22:11   #265
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet daar niets van.
En toch probeert u mij,mijn post,en vooral mijn dochter hier nog wat belachelijk te maken....

Lager bij de grond kan je niet meer vliegen...

Citaat:
En zoals ik al gezegd heb moet zoiets door de sociale zekerheid betaald worden. Zonder meer.
Begrijp jij dan niet dat ik hier tegen al die NVA’ers in voor een goede sociale zekerheid zit te praten.

Hoeveel N-VA 'ers zijn er in het verleden al verantwoordelijk geweest voor dat departement....

Gij kunt lullen zoals je wil,wij zijn 22 jaar overgeslagen,en al die jaren hebben mijn vrouw en ik moeten betalen voor diezelfde sociale zekerheid,en dit met de zekerheid dat het niet voor ons of mijn dochter zou wezen...

Ik heb er eentje hier als bewijs dat het héle stelsel niet deugd aangezien die controle artsen zich boven alles verheven voelen,en hun beslissing niet kan aangevochten worden dank zij diezelfde regering....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juli 2019 om 22:12.
Oud 14 juli 2019, 22:18   #266
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch probeert u mij,mijn post,en vooral mijn dochter hier nog wat belachelijk te maken....

Lager bij de grond kan je niet meer vliegen...

Hoeveel N-VA 'ers zijn er in het verleden al verantwoordelijk geweest voor dat departement....

Gij kunt lullen zoals je wil,wij zijn 22 jaar overgeslagen,en al die jaren hebben mijn vrouw en ik moeten betalen voor diezelfde sociale zekerheid,en dit met de zekerheid dat het niet voor ons of mijn dochter zou wezen...

Ik heb er eentje hier als bewijs dat het héle stelsel niet deugd aangezien die controle artsen zich boven alles verheven voelen,en hun beslissing niet kan aangevochten worden dank zij diezelfde regering....
Je maakt het mij ook niet gemakkelijk. Enerzijds over je eigen dochter klagen en dan weer zit je die van iemand anders te kakken te zetten.

En nogmaals: de NVA wil in de sociale zekerheid snoeien. Niet goed voor uw dochter.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 juli 2019 om 22:18.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2019, 22:27   #267
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt het mij ook niet gemakkelijk. Enerzijds over je eigen dochter klagen en dan weer zit je die van iemand anders te kakken te zetten.
Echt,serieus,waar dat,pikt de geschreven waarheid soms....

Ik weet niet of u kinderen hebt...

Zo ja,bidt dan maar dat hun zoiets niet overkomt....

Eén persoon op de juiste plaats,en u kan fluiten naar hetgeen waaraan u al jaren hebt meebetaald....

Citaat:

En nogmaals: de NVA wil in de sociale zekerheid snoeien. Niet goed voor uw dochter.
Mijn dochter trekt 0.0 euro....

Die werkt voor haar geld bij fluvius....

Die vraagt momenteel om een tussenkomst voor een aangepaste rolstoel,géén electrische hé,maar een gewone op maat gemaakte waarvan de wielen kunnen verwijderd worden om beter in de kofferbak mee te nemen...

Het grootste deel van de kosten hiervan zijn voor haar,en raad eens,het is alweer een gevecht dat momenteel al 3 jaar bezig is...

Maar soit,blijf jij maar dromen,ik én mijn dochter kennen de werkelijkheid....
Oud 14 juli 2019, 22:30   #268
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt,serieus,waar dat,pikt de geschreven waarheid soms....

Ik weet niet of u kinderen hebt...

Zo ja,bidt dan maar dat hun zoiets niet overkomt....

Eén persoon op de juiste plaats,en u kan fluiten naar hetgeen waaraan u al jaren hebt meebetaald....

Mijn dochter trekt 0.0 euro....

Die werkt voor haar geld bij fluvius....

Die vraagt momenteel om een tussenkomst voor een aangepaste rolstoel,géén electrische hé,maar een gewone op maat gemaakte waarvan de wielen kunnen verwijderd worden om beter in de kofferbak mee te nemen...

Het grootste deel van de kosten hiervan zijn voor haar,en raad eens,het is alweer een gevecht dat momenteel al 3 jaar bezig is...

Maar soit,blijf jij maar dromen,ik én mijn dochter kennen de werkelijkheid....
Maar begrijp jij dan niet dat ik je gelijk geef?
Oud 14 juli 2019, 22:44   #269
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar begrijp jij dan niet dat ik je gelijk geef?
Dat heb ik van géén enkele post van u duidelijk doorgekregen...

Of ben jij deze van u al vergeten.....

Citaat:
Dus je zat maar wat te trollen over je dochter?

Bah.
.

Onder wat plaatsen we die persoonlijke aanval vanwege u....

Hebt u al eens nagedacht over het impact van uw woorden....

Ik ben verbittert mijn beste,het liefst zie ik dat héle belgische bestel in elkaar donderen....

Ik heb alles betaald tot en met,om vervolgens gewoonweg in de steek te worden gelaten....

En dan zie ik hier onnozelaars verschijnen die hier dat héle bestel komen promoten als enig en onweerlegbaar het beste wat ons als Vlamingen kan overkomen.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juli 2019 om 22:47.
Oud 14 juli 2019, 22:55   #270
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.

Ik ben verbittert mijn beste,het liefst zie ik dat héle belgische bestel in elkaar donderen....

Ik heb alles betaald tot en met,om vervolgens gewoonweg in de steek te worden gelaten....

En dan zie ik hier onnozelaars verschijnen die hier dat héle bestel komen promoten als enig en onweerlegbaar het beste wat ons als Vlamingen kan overkomen.....
Als je denkt dat de NVA die sociale zekerheid wil privatiseren goed voor u is dan moet je vooral voor hen stemmen.

Voor de rest: alle sympathie en het beste met uw dochter. En dat meen ik.
Oud 14 juli 2019, 22:56   #271
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.

Ik denk dat je veel lotgenoten hebt die ook Belgie gaarne zien in elkaar donderen.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2019, 23:03   #272
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je denkt dat de NVA die sociale zekerheid wil privatiseren goed voor u is dan moet je vooral voor hen stemmen.
Voor wat denk je dat de meeste mensen al jaren een bijkomende ziektezorgverzekering afsluiten.....

Als die sociale zekerheid het zo goed had gedaan,zou dat toch niet nodig zijn,maar ze doen het al jaren...

Hoe zou dat nu komen.....

Citaat:
Voor de rest: alle sympathie en het beste met uw dochter. En dat meen ik.

Sorry,maar ik geloof u niet,dat hebben eerdere posts van u bewezen ...

Maar ik hoop wel dat u en diegenen die u liefhebt én diegenen die u nabij zijn nooit in zulke mallemolen zullen verzanden....

Peace....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juli 2019 om 23:04.
Oud 14 juli 2019, 23:06   #273
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor wat denk je dat de meeste mensen al jaren een bijkomende ziektezorgverzekering afsluiten.....

Als die sociale zekerheid het zo goed had gedaan,zou dat toch niet nodig zijn,maar ze doen het al jaren...

Hoe zou dat nu komen.....

Sorry,maar ik geloof u niet,dat hebben eerdere posts van u bewezen ...

Maar ik hoop wel dat u en diegenen die u liefhebt én diegenen die u nabij zijn nooit in zulke mallemolen zullen verzanden....

Peace....
Het spijt mij dat je mij niet gelooft.

Maar al het beste met uw dochter.
Oud 14 juli 2019, 23:37   #274
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat je veel lotgenoten hebt die ook Belgie gaarne zien in elkaar donderen.
Natuurlijk,je krijgt een aalmoes ,50 keer kinesist voor de dochter gedeeltelijk terugbetaald....

En die andere 250 keer op eigen kosten....

En dat jarenlang ,dank u belgië,tot nooit meer....

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 juli 2019 om 23:38.
Oud 15 juli 2019, 05:51   #275
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
M.a.w. je hebt jouw dochter geleerd zich in gezelschap onbeleefd en lomp te gedragen. Dat past natuurlijk bij fanatieke belgicisten.
Heeft niets met 'belgicisme' te maken, maar met walging voor extreem rechts.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 06:02   #276
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk,je krijgt een aalmoes ,50 keer kinesist voor de dochter gedeeltelijk terugbetaald....

En die andere 250 keer op eigen kosten....

En dat jarenlang ,dank u belgië,tot nooit meer....
Ik begrijp uw frustratie maar al te goed. En goed wetende dat in Wallonië profiteurs zitten die zonder er iets voor te doen uitbetaald worden... met Vlaams geld dan nog. Dat ze hierover eens een Pano reportage maken bij de VRT.

Een mens zou voor veel minder de scheiding van de sociale zekerheid wensen en eisen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 06:05   #277
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
M.a.w. je hebt jouw dochter geleerd zich in gezelschap onbeleefd en lomp te gedragen. Dat past natuurlijk bij fanatieke belgicisten.
U noemt zoiets "geleerd..." U bent veel te beleefd want dergelijk gedrag kan er enkel komen door jarenlange brainwashing.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 06:20   #278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoef op niets te wachten, mijn dochter beschouwt blokkers zelfs niet eens als menselijke wezens. Als er in een gezelschap 5 mensen staan, en zij weet dat er 1 van hen een blokker is zal ze er 4 de hand schudden en de laatste is voor haar niet aanwezig.
Morele hygiëne is belangrijk. Dat zijn waarden die meegegeven worden in de opvoeding.
Als we nu eens hetzelfde zouden doen met moslims...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 07:29   #279
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft niets met 'belgicisme' te maken, maar met walging voor extreem rechts.
Allesbehalve consequent. Ik twijfel er geen fractie van een seconde aan dat uw dochter wel een handje zal schudden met de vertegenwoordigers van een fundamenteel antidemocratische kliek zoals PVDA/PTB. Ik heb nog nergens gelezen dat ze afstand nemen van het principe der machtsmonopolie door de communistische partij. O ja, ze zitten nu gedwee in de parlementen van dit MickeyMouse-land. Maar dat is het “marcheren door de instellingen”. Ze kennen hun klassiekers wel. Gramsci weet je...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 08:02   #280
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef op niets te wachten, mijn dochter beschouwt blokkers zelfs niet eens als menselijke wezens. Als er in een gezelschap 5 mensen staan, en zij weet dat er 1 van hen een blokker is zal ze er 4 de hand schudden en de laatste is voor haar niet aanwezig.
Morele hygiëne is belangrijk. Dat zijn waarden die meegegeven worden in de opvoeding.
Snapt uw dochter dan niet dat ze hetzelfde doet dan wat ze die blokkers verwijt. Dat is enorm hypocriet en discriminerend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be