Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2019, 11:08   #341
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U noemt zoiets "geleerd..." U bent veel te beleefd want dergelijk gedrag kan er enkel komen door jarenlange brainwashing.
Zelfs als ik persoonlijk niet zoals Pandareus zou reageren, begrijp ik toch ergens zijn reactie. Het is een manier om hen te laten uitleggen dat we hun haat voor alles verwerpen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 11:10   #342
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zelfs als ik persoonlijk niet zoals Pandareus zou reageren, begrijp ik toch ergens zijn reactie. Het is een manier om hen te laten uitleggen dat we hun haat voor alles verwerpen.
Islam-kritisch zijn heeft niks vandoen met haat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 11:13   #343
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt ook nergens in twijfel getrokken. De intentie is juist maar je bestrijdt haat met haat. Dat werkt in de praktijk niet.
Oud 15 juli 2019, 11:15   #344
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je me vraagt om mee te stappen in jouw drogredenering is het antwoord kort : dat doe ik niet.
De correcte versie is:

Citaat:
Als je me vraagt om mee te stappen in jouw drogredenering is het antwoord kort : dat doe ik niet mestkever, pipi kaka stront-uitschot.
Oud 15 juli 2019, 11:22   #345
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De correcte versie is:
Waarom zou ik dat van sneaky zeggen ? Hij zegt immers zelf dat hij geen blokker is hoor...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 11:23   #346
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dat van sneaky zeggen ? Hij zegt immers zelf dat hij geen blokker is hoor...
Geloof je dat? :O
Oud 15 juli 2019, 11:24   #347
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Allesbehalve consequent. Ik twijfel er geen fractie van een seconde aan dat uw dochter wel een handje zal schudden met de vertegenwoordigers van een fundamenteel antidemocratische kliek zoals PVDA/PTB. Ik heb nog nergens gelezen dat ze afstand nemen van het principe der machtsmonopolie door de communistische partij. O ja, ze zitten nu gedwee in de parlementen van dit MickeyMouse-land. Maar dat is het “marcheren door de instellingen”. Ze kennen hun klassiekers wel. Gramsci weet je...
De PVDA/PTB maakt tenminste geen caricatuur van de andere taalgemeenschap.
Oud 15 juli 2019, 11:33   #348
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Islam-kritisch zijn heeft niks vandoen met vreemdelingenhaat. Ik heb nog nooit kritiek of commentaar gehoord/gelezen van welke VB-er dan ook over vreemdelingen die zich correct gedragen. Of vind je het normaal dat na meer dan VIJFTIG JAAR islamitische migratie, er nog steeds geluld en gepalaverd wordt over inburgering, aanpassen en integratie ????
En hun caricatuur van de Walen?
https://www.youtube.com/watch?v=mb-Mtd22RjQ
Oud 15 juli 2019, 11:46   #349
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam-kritisch zijn heeft niks vandoen met haat.
Bij u misschien niet, bij mij ondertussen wél.

Ik geef nu al bijna twintig jaar les aan jonge mensen (15- tot 20-jarigen), onder wie niet weinig moslims, maar ook katholieke, orthodoxe en protestantse christenen.

Gaandeweg is mijn aanvankelijke 'welwillendheid' tegenover godsdiensten i.h.a. geëvolueerd: via 'teleurstelling' over 'afkeer' naar 'walging', en tegenwoordig gewoon 'haat'.

De schade die er in de hersenen van de slachtoffers ervan door aangericht wordt, is dermate aanzienlijk dat diegenen die anderen met een 'godsdienst' opzadel(d)en op z'n minst van 'misdaad tegen de menselijkheid' mogen worden beschuldigd, en wat mij betreft gerust ook een passende bestraffing mogen krijgen; het absolute minimum is het opdraaien voor de kosten van de broodnodige afkickcentra ten behoeve van de geïndoctrineerde medemens.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 juli 2019 om 11:48.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 11:57   #350
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bij u misschien niet, bij mij ondertussen wél.

Ik geef nu al bijna twintig jaar les aan jonge mensen (15- tot 20-jarigen), onder wie niet weinig moslims, maar ook katholieke, orthodoxe en protestantse christenen.

Gaandeweg is mijn aanvankelijke 'welwillendheid' tegenover godsdiensten i.h.a. geëvolueerd: via 'teleurstelling' over 'afkeer' naar 'walging', en tegenwoordig gewoon 'haat'.

De schade die er in de hersenen van de slachtoffers ervan door aangericht wordt, is dermate aanzienlijk dat diegenen die anderen met een 'godsdienst' opzadel(d)en op z'n minst van 'misdaad tegen de menselijkheid' mogen worden beschuldigd, en wat mij betreft gerust ook een passende bestraffing mogen krijgen; het absolute minimum is het opdraaien voor de kosten van de broodnodige afkickcentra ten behoeve van de geïndoctrineerde medemens.
Het meest perverse is dat het katholiscisme hier (terecht) zo goed als volledig geneutraliseerd is qua invloed, door diegenen die vandaag de rode loper uitrollen voor de perfide islam, en de critici daarop uitscheldt voor uitschot, kakkerlakken, mestkevers en ander fraais.

Citaat:
Oud 15 juli 2019, 12:04   #351
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft mij verwonderen, nadat deze zelfde discussie al minstens 2 dozijn keer van naadje tot draadje en uiteraard altijd met dezelfde insteek en eindconclusie is gedaan dat er toch nog altijd forumleden zijn die 'verontwaardigd' reageren en doen alsof ze 'geschokt' zijn.
En bij mij is er ook wel wat dat me blijft verwonderen. En dat is namelijk dat in de politiek-correcte hoek er een hardnekkig tekort is aan een gevoel voor reciprociteit t.a.v. extreem rechts versus extreem links.
Wanneer er discussies op gang komen omtrent extreem rechts dan mag je er je ziel op verwedden dat het Hitler-syndroom op de proppen komt.
Gaat het toevallig ook eens over extreem links dan hoor je zelden iets over de misdaden die onder de communistische regimes begaan werden (en helaas nog steeds worden). Laten we, net zoals voor het Hitlerisme, even in Europa blijven. Landen zoals Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Polen, de Balkan-staten en een ferm stuk van Duitsland werden gedurende 44 jaar, door de wil van de Sovjets, aan een zware schending van de mensenrechten onderworpen. Dat wordt blijkbaar met de mantel der liefde toegedekt. In 1945 werden ze verlost van de Nazi's. Kregen ze de gelegenheid om terug de democratie te herstellen via een meerpartijen parlementair systeem? Nee hoor, hun vrijheid van meningsuiting via vrije verkiezingen ging doodeenvoudig op de schop. In naam van een ideologie, het communisme. Die schending heeft veel langer aangesleept dan het nazisme. Vier en veertig jaar. Tot november 1989.

Wanneer de zelfverklaarde scherprechter Jos Gheysels pontificeerde dat het Vlaams Blok achter een "cordon sanitaire" moest "wegens schending van de mensenrechten", dan is er volgens mij alle reden toe om een gelijkaardige fatwa toe te passen op PVDA/PTB als communistische partij. Zij belijden immers nog steeds hun aanhankelijkheid aan een ideologie die de mensenrechten flagrant schendt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 12:16   #352
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bij mij is er ook wel wat dat me blijft verwonderen. En dat is namelijk dat in de politiek-correcte hoek er een hardnekkig tekort is aan een gevoel voor reciprociteit t.a.v. extreem rechts versus extreem links.
Wanneer er discussies op gang komen omtrent extreem rechts dan mag je er je ziel op verwedden dat het Hitler-syndroom op de proppen komt.
Gaat het toevallig ook eens over extreem links dan hoor je zelden iets over de misdaden die onder de communistische regimes begaan werden (en helaas nog steeds worden). Laten we, net zoals voor het Hitlerisme, even in Europa blijven. Landen zoals Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Polen, de Balkan-staten en een ferm stuk van Duitsland werden gedurende 44 jaar, door de wil van de Sovjets, aan een zware schending van de mensenrechten onderworpen. Dat wordt blijkbaar met de mantel der liefde toegedekt. In 1945 werden ze verlost van de Nazi's. Kregen ze de gelegenheid om terug de democratie te herstellen via een meerpartijen parlementair systeem? Nee hoor, hun vrijheid van meningsuiting via vrije verkiezingen ging doodeenvoudig op de schop. In naam van een ideologie, het communisme. Die schending heeft veel langer aangesleept dan het nazisme. Vier en veertig jaar. Tot november 1989.

Wanneer de zelfverklaarde scherprechter Jos Gheysels pontificeerde dat het Vlaams Blok achter een "cordon sanitaire" moest "wegens schending van de mensenrechten", dan is er volgens mij alle reden toe om een gelijkaardige fatwa toe te passen op PVDA/PTB als communistische partij. Zij belijden immers nog steeds hun aanhankelijkheid aan een ideologie die de mensenrechten flagrant schendt.
Citaat:
Whataboutism, also known as whataboutery, is a variant of the tu quoque logical fallacy that attempts to discredit an opponent's position by charging them with hypocrisy without directly refuting or disproving their argument,[1][2][3] which in the United States is particularly associated with Soviet and Russian propaganda.[4][5][6] When criticisms were leveled at the Soviet Union during the Cold War, the Soviet response would often be "What about..." followed by an event in the Western world.[7][8][9]
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 12:25   #353
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meest perverse is dat het katholiscisme hier (terecht) zo goed als volledig geneutraliseerd is qua invloed, door diegenen die vandaag de rode loper uitrollen voor de perfide islam, en de critici daarop uitscheldt voor uitschot, kakkerlakken, mestkevers en ander fraais.
Diegenen die vandaag de dag de rode loper uitrollen voor de islam, zijn niet noodzakelijk diegenen die het katholicisme hielpen neutraliseren, hé.

Dat voorvechters van de 'secularisering' van onze samenleving geen graten zien in 'islamisering' is evenwel een groot probleem.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 13:06   #354
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I don't care is you call it "whataboutism" for the simple reason that my argument still holds.

Er is en er blijft meer dan voldoende reden om een CS aan een communistische partij op te lappen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 13:11   #355
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I don't care is you call it "whataboutism" for the simple reason that my argument still holds.

Er is en er blijft meer dan voldoende reden om een CS aan een communistische partij op te lappen.
Het is eerder andersom. Het is eigenaardig om in de politiek een CS willen op te werpen in de eerste plaats, zogezegd om "andere meningen" te bannen, terwijl dat precies de essentie is van politiek.

Ergens kan men natuurlijk begrijpen dat de aan de macht zijnde ideeen nieuwe ideeen willen bannen, zoals iemand met een tijdelijk mandaat uiteraard logischerwijze zijn mandaat in een eeuwigdurend zou willen omzetten. Maar het is nog eigenaardiger dat anderen daarvoor staan te juichen en meer van hetzelfde willen.

Politiek moet open zijn, anders is het geen politiek. En er moet dus alles aan bod kunnen komen: genocides en solidariteit, oorlog en vrede, onderdrukking en vrijheid. Dat zijn allemaal andere politieke visies.
De politieke visie dat andere politieke visies niet mogen, is er uiteraard ook een, maar 'de laatste'.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 13:12   #356
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... met haat.
Oud 15 juli 2019, 13:14   #357
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dat iemand van het VB bepaalde zaken zouden haten maar dat is niet altijd zo hoor. Linkiewinkies voelen meestal veel meer en intensere haat voor al wat rechts is dan omgekeerd.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 13:15   #358
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog meer huillie huillie dus.
Want moest het zijn zoals gij dat post dan zouden ze me feliciteren en dankbaar zijn omdat ik dan iemand met hetzelfde gedachtengoed als de hunne zou zijn.
Natuurlijk is het niet hetzelfde gedachtengoed. Het is gedachtengoed met een gemene karakteristiek, maar daar blijft het ook bij. De doelgroepen van ontmenselijking zijn anders. Jij ontmenselijkt Blokkers, Blokkers ontmenselijken makakken. Wat jullie gemeen hebben is ontmenselijking van doelgroepen. Maar dat volstaat niet om elkaar te feliciteren he.

Black power zal de mannen van de KKK ook niet gaan feliciteren he.
Oud 15 juli 2019, 13:17   #359
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
En daarmee bevestig je dus ook hun recht om negers uit te schelden als uitschot, stront, of mestkevers?

Antwoord daar eens op
Daarvoor zijn wetten gemaakt zodat dit strafbaar is... U moet zoiets begrijpen...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2019, 13:22   #360
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Diegenen die vandaag de dag de rode loper uitrollen voor de islam, zijn niet noodzakelijk diegenen die het katholicisme hielpen neutraliseren, hé.

Dat voorvechters van de 'secularisering' van onze samenleving geen graten zien in 'islamisering' is evenwel een groot probleem.
Die "voorvechters" zijn iets te vol van zichzelf, en iets te overtuigd van hun zelfverklaard eigen-gelijk, dat ze de verkiezingsuitslag van 26 mei weeral niet zagen aankomen, en gemakshalve weer maar eens de schuld ervan in andermans schoenen hebben geschoven.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 juli 2019 om 13:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be