![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1021 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het volk is geen haar beter in haar hebzucht en domme meningen. Citaat:
Het volk weet niks te produceren dan wat mopperen. Echt nieuw is alleen mijn atoomtheorie. Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Maar als je een motor bent dan heb je de hogere geest van de microwezentjes om je lichaam te besturen zeker niet nodig. Dan ben je slechts een simpel mechaniek zo uit de fabriek vandaan. Citaat:
En zoals ik al reeds eerder zei: "Je zegt maar wat!" Kan jou het schelen.... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1022 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1023 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, een niet-gematerialiseerde appel die dus niet bestaat, zou misschien vrij kunnen kiezen van te vallen of niet - maar hij bestaat niet. En van zodra de fysische appel daar is, is die niet meer vrij om te beslissen of hij valt: de zwaartekracht zal dat bepalen en er is geen "vrijheid" meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1024 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1025 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling was en is dat de veelzijdigheid van een mens véél groter is dan dat van een robot. Op die basis is een mens veel meer in staat om nieuwe invloeden in een omgeving aan te kunnen, dan een robot. Aangezien uw stellingen globaal zijn, macro economisch, zou de AI van een robot, om een mens te kunnen vervangen minstens even veelzijdig moeten zijn als de I van een mens, en tot dusver heb ik daar weinig constataties van kunnen doen, welgeteld 0. We zijn nu 35 jaar later, de computer is -tig keer sneller geworden, en toch zijn bvb de verkeerslichten op enkele uitzonderingen na even idioot gebleven. En, die uitzonderingen zijn ook maar schamele beestjes, ik weet zo enkele "intelligente" verkeerslichten in mijn spartelruimte, en wat ik, als blijkbaar toch nog intelligenter-dan-slim-verkeerslicht mens vaststelde was dat lichten nog steeds op rood springen voor 1 richting zonder dat er verkeer op de gekruiste baan is, dus voor nikske. Ik ben onzeker, maar het lijkt wel alsof zodra een chauffeur een wat grotere tussenruimte laat met zijn voorganger, de verkeerslichtautomaat beslist om hem te doen wachten voor niks. En ik wéét ook dat de huidige verkeerslichten geen "AI" hebben. Klaarblijkelijk is de lef van de Commies niet groot genoeg om het te proberen. OF, ze hebben liever facturen van hun restaurantbezoekjes en rogatoire vakantietripjes dan facturen van AI computersystemen. Want dat is ook een niet te negeren factor. Immers uit alles blijkt dat de Commies graag mensen in files steken.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1026 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles wat het volk doet bij een verkiezing, is carte blanches uitreiken voor X jaar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een fantasie, geen theorie, zie voorwaarden wetenschapsforum, en blijkbaar weet u dat zelf want u liet totnogtoe na uw schrijfsels er ter berde te brengen Citaat:
"wie is de motor van je zijn???" vroeg uw discussietegenstander. Je moet nu niet je staart tussen je beentjes steken en pogen het woord naar een andere interpretatie te duwen..." Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 16 juli 2019 om 19:50. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1027 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar geef dan toch uw begripsbepaling voor leven. Of deed u dat al? Leeft uw robot? Is leven niet een activiteit? Vooral voedsel opnemen en afval afscheiden? En dan celdeling? Smelten van ijs is geen activiteit. Vulkanen kunnen slapen en actief zijn. Maar leven doen ze niet. En uw robot zal niet slapen en kan altijd actief zijn. Maar hij zal niet leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1028 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch is bewezen dat ook de planten een vorm van bewustzijn bezitten.
![]() |
#1029 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1030 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de geest is de vrije bestuurder van het lichaam. En dat berust weer op de vrijheid van het denken. Citaat:
Wat dat betreft doet de vogel het beter.
![]() |
![]() |
#1031 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik hier nu al 10 keer gezegd. Zowel mensen, als katten, als tomaten en bacterien voldoen daaraan. Omdat mensen mensen fabriceren, katten katten fabriceren, bacterien bacterien fabriceren, en virussen virussen fabriceren. Robots maken nog niet echt robots. Een beetje wel, maar de cyclus is niet door die robots zelf gestuurd. Dus levende robots kunnen wel, maar nu nog niet. Vandaag de dag zijn er nog geen levende robots. Omdat robots nog niet op hun eigen andere robots maken naar eigen inspiratie.
Wat U stoort aan die klaar en duidelijke, simpele, en verifieerbare definitie is juist dat ze klaar, duidelijk, simpel en verifieerbaar is, en er geen plaats meer is voor mysterie, he. Geen plaats meer voor mystiek "dat weten we niet". Vervelend, niewaar. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1032 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ten derde is er ook nog God en dat is mijn atoomtheorie tot iets totaal nieuws om de aarde en de mensheid te redden voor de toekomst. Citaat:
En als die partij er niet is, dan moet ze er zelf een scheppen. Citaat:
Citaat:
En zelfs als ze dat doen er niks van willen en kunnen begrijpen. Hun verstand zit op een veel te laag niveau. En nu ik wat ouder ben doe ik het wat rustiger aan wat de fora betreft, en heb ik geen zin om steeds maar weer allerlei bagger over me heen te krijgen. Citaat:
Citaat:
Dat heb ik je al opgestuurd bij de topic: hoe heb ik mijn atoomtheorie gevonden. Ik heb daar nog steeds geen antwoord op gekregen. En niet ik beweer zo maar wat, maar jij. Want uit niets blijkt dat je mijn atoomtheorie hebt gelezen en uit niets blijkt dat je mijn atoomtheorie kent.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 juli 2019 om 07:32. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1033 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leven = een complexe voortzettingsstrategie, evenals de materiele vergankelijke implementatie van die complexe voortzettingsstrategie. Dat komt grotendeels overeen met de gangbare meer biologisch georienteerde definitie van leven, behalve dat ik dus "metabolisme" eruit weg laat, en meer de nadruk leg op de strategie zelf, dan op de materiele drager van de strategie. Een strategie is een hierarchie van doelen (hier geef ik dus aan dat de top van de strategie "voortzetten" is), en een doel is een dynamisch verschijnsel van een attractor in een zeker deel van de faseruimte, gezien in een zekere klasse van gereduceerde variabelen (zoals bijvoorbeeld temperatuur en druk thermodynamische gereduceerde variabelen zijn van de gedetailleerde microscopische faseruimte van een systeem van gasdeeltjes). Voila. Duidelijker kan moeilijk he. Citaat:
Ik beschouw de ontdekking van Darwin tevens het definierende aspect van dynamieken die we "leven" noemen. Maw, ik beschouw de Darwinistische dynamiek zijnde de fundamentele definitie van leven, en abstraheer dus totaal de VORM ervan. De meeste gangbare definities van leven zijn beperkender en willen inderdaad nog iets eraan toevoegen, zoals metabolisme of zo. En dan zit men vast met dingen zoals virussen. Voor mij zijn virussen perfecte voorbeelden van levende systemen: het is een voortzettingsstrategie (de hoofdbedoeling van een virus is van zichzelf voort te zetten in identieke, of lichtjes aangepaste vorm) ; het is een strategie want die hoofdbedoeling is de top van een hierarchie van lagere, tactische doelen, zoals reverse transcriptase maken en dergelijke. Het is een complexe strategie in die zin dat het niet iets is dat overeenkomt met een simpel thermodynamisch evenwicht of het simpele streven daarnaar, en het ontstaat niet gemakkelijk spontaan (ttz, de informatie, of de negatieve entropie, van een virus is relatief groot ten aanzien van zijn omgeving). En het is wel degelijk geimplementeerd in een materiele, en vergankelijke drager: de virusdeeltjes zelf, die niet lang meegaan, terwijl de "virus" strategie wel degelijk veel langer meegaat dan zijn individuele materiele implementatie in virusdeeltjes. Voor mij is dat dus een perfect voorbeeld van "leven", terwijl de eis tot metabolisme in de klassieke definitie van leven dat moet uitsluiten: een virus heeft geen metabolisme. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 07:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, huidige robotten leven dus niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1035 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het principe van "leven door zijn omgeving" is er. De hardware is tegenwoordig nog niet krachtig genoeg om dat op de "ganse wereldomgeving" toe te passen zoals een mens doet, en men past het enkel maar in kleinere deeldomeinen toe, zoals vertalen, schaak spelen, beelden herkennen. Maar het "vanzelf leren" is er dus. Schaal dat met een factor van 1 miljoen op, en ja, je hebt systemen die even goed bijleren van hun omgeving als mensen. En als het geen miljoen is, is het een miljard. Dat is 90 jaar wet van Moore. De echte doorbraak is gewoon geweest van echt dingen te maken die vanzelf leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heb ik mezelf nog steeds niet voortgeplant, maar toch leef ik.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 juli 2019 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1037 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik zie wel wat je wil zeggen: wanneer is een concreet materieel systeem nu "levend of dood". Dat is niet iets dat gedekt wordt door mijn definitie van leven als dusdanig, die gewoon aangeeft of een klasse van systemen een klasse "levende systemen" is of niet, en niet of een concreet specifiek individu nu "nog leeft" of niet. Ik gaf reeds aan dat voor mij, de essentie van leven een strategie is, niet de concrete individuen die er een implementatie van zijn als dusdanig - voor mij is dat eigenlijk secundair, behalve dat die natuurlijk wel moeten bestaan. Een strategie die enkel in een boek is neergeschreven, bijvoorbeeld, maar nooit geimplementeerd wordt, is geen leven. Maar wanneer is een individu nu levend of dood ? Dat laatste heeft geen precieze definitie, natuurlijk. Is een rottend kadaver "levend" of niet ? Het geheel is natuurlijk geen levend beest meer, maar de bacterien waar het voor een goed stuk uit bestaan, wel. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 08:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1038 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de dieren is de ziel genoeg en bij de mens is dat de geest. Citaat:
Citaat:
De voortplanting dient slechts om de soort in stand te houden. Even afgezien van het genot en de eenheid met de liefde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het woord strategie (doet mij aan oorlog denken) zegt heel weinig en is erg vaag bovendien. Het leven is veel meer dan dat. Citaat:
Wat niet weg neemt dat je in de hemel van de microkosmos nog altijd voort leeft. Citaat:
![]() |
![]() |
#1039 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij Darwin was dat een fysieke voortplanting en evolutie van een levend lichaam bestaande uit levende cellen. En bij geslachtelijke voortplanting is dat nog complexer, want dan leeft de soort in de vorm van twee verschillende exemplaren, het mannelijke en het vrouwelijke. Een cel leeft als een element van het lichaam maar niet afzonderlijk. Hoewel, men produceert nu ok al vlees afgezonderd van het dier. Ingewikkeld. We moeten dus levensvormen onderscheiden. Bij u is de drager van leven dode materie inclusief het brein. De robot doet niet aan fysieke voortplanting in de betekenis van de evolutietheorie. Anders zou ook de automobiel en het vliegtuig evolueren. Is dan Darwinistisch principe werkzaam op zijn intellectuele prestaties? Evolueert alleen het denkvermogen? Maar dat doet ons denkvermogen vanaf dat ons brein gaat functioneren, voor de geboorte al. Dat is geen evolutie in de Darwinistische betekenis. Dat is een leerproces. En nu heb ik een week of twee geen tijd meer. Dringender zaken eisen mijn aandacht op. ![]() Laatst gewijzigd door Piero : 17 juli 2019 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1040 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mocht men "computer" enkel maar definieren als een machine gemaakt door Apple, dan zou men uiteraard elke Dell PC geen computer noemen, maar men heeft daarmee natuurlijk de essentie van wat een computer is, gemist. Voortplanten is niet speciaal 'seks hebben'. Voortplanten bestaat er gewoon in om nieuwe exemplaren te maken van systemen, die sterk geinspireerd zijn door de structuur van de fabricerende exemplaren. Een fabriek die andere fabrieken maakt, maw. Voor mij is dat het essentiele definierende concept van "leven": een fabriek die andere fabrieken maakt, en vooral, de strategie, het plan, de manier van doen, om dat laten te lukken in de werkelijke wereld. Zo een systeem voldoet dan AUTOMATISCH aan een Darwinistische spelregel. De details van hoe dat precies in zijn werk gaat, is nu juist de inhoud van de specifieke strategie, en men kan daar moeilijk artificiele beperkingen op leggen (zoals "moet via seks gaan" of zo) zonder de essentie dan te missen he, zoals met die Apple computers. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2019 om 09:48. |
|||
![]() |
![]() |