Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2019, 09:39   #1761
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ere wie ere toekomt ?
Ach zo bent U al veel in Kazakhstan geweest om zoiets te kunnen zeggen?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 09:49   #1762
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Kazakken kunnen daar niet mee lachen. Begrijpelijk ook, als je land volstrekt belachelijk gemaakt wordt en vernederd wordt.
Doe hetzelfde met Israël en je vliegt in de gevangenis.
Je bent niet op de hoogte dus. Zoals gewoonlijk als het niet in je kraam past.

Hier Sacha Baron Cohen, een jood dus, in zijn rol als Borat:

https://www.youtube.com/watch?v=Vb3IMTJjzfo&gl=BE

Citaat:
In my country there is problem,
And that problem is transport.
It take very very long,
Because Kazakhstan is big.

Throw transport down the well,
So my country can be free.
So my country can be free!
We must make travel easy,
Then we have a big party.

In my country there is problem,
And that problem is the jew.
They take everybody money,

They never give it back.

Throw the jew down the well,
So my country can be free.
So my country can be free!
You must grab him by his horns,
Then we have a big party.

If you see the jew coming,
You must be careful of his teeth.
You must grab him by his money,

And I tell you what to do.

Everybody!
Throw the jew down the well,
So my country can be free.
So my country can be free!
You must grab him by his horns,
Then we have a big party
.

Throw the jew down the well,
So my country can be free.
So my country can be free!
You must grab him by his horns,
Then we have a big party.





Laatst gewijzigd door parcifal : 19 juli 2019 om 09:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 10:20   #1763
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je bent niet op de hoogte dus. Zoals gewoonlijk als het niet in je kraam past.

Hier Sacha Baron Cohen, een jood dus, in zijn rol als Borat:

https://www.youtube.com/watch?v=Vb3IMTJjzfo&gl=BE







Natuurlijk weet ik dat hij een Jood is, hij klaagt het fictieve antisemitisme aan in Kazachstan. (en het echt bestaande in de VS)

Maar moest hij Israël voorstellen als een vrouwonvriendelijk, racistisch en achterlijk land vol idioten, zou de film zeker verboden worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 17:50   #1764
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij stelt Joden niet voor als domme, achterlijke, idioten. Doet gewoon een Joodse dans na.
En zoiets nu doen, zou ondanks het feit dat hij ze niet uitlacht of belachelijk maakt, toch voor controverse zorgen in deze zeer politiek correcte tijden.

Het is dan ook onvoorstelbaar dat Borat niet meer kritiek kreeg. (goed, hij lacht de Amerikanen ook wel uit, en het is duidelijk voor iedereen die er iets van kent dat zijn "land" niets met Kazachstan te zien heeft, maar hij had dan een fictief land moeten nemen)
Werd iets dergelijks ook niet gedaan met Bruno, een Oostenrijks typetje?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 21:06   #1765
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk weet ik dat hij een Jood is, hij klaagt het fictieve antisemitisme aan in Kazachstan. (en het echt bestaande in de VS)

Maar moest hij Israël voorstellen als een vrouwonvriendelijk, racistisch en achterlijk land vol idioten, zou de film zeker verboden worden.
In Bruno doet hij toch een goeie poging om homo's, zwarten en joden in hun hemd te zetten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 21:16   #1766
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Kazakken kunnen daar niet mee lachen. Begrijpelijk ook, als je land volstrekt belachelijk gemaakt wordt en vernederd wordt.
Doe hetzelfde met Israël en je vliegt in de gevangenis.
Het argument voor dat Dorp waar Borat in start is dat het een Roma dorp is dat ze tonen, geen moderne stad van Kazakstan, maar het is wel een bestaand dorp.

Ach, ze zijn al bijgedraaid na een reeks video's op youtube van bruid ontvoeringen, een nationale sport in Kazakstan en omringende moslim landen.

Kan het niet terugvinden in Google maar een politieker zei iets in de zin van "als ik die kidnapings bekijk dan is het logisch dat ze met ons lachen, we zijn een achterlijk volk".
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2019, 21:19   #1767
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik kom er net vandaan.
Bruidkidnapping komt in Kazachstan al lang niet meer voor. In de streken die ik bezocht zijn de Russen in de meerderheid. Er zijn ook veel "metissen" en allerlei andere volkeren waaronder etnische Duitsers. De voertaal is Russisch.

Ik vind het beschaafder dan Belgie(geen ghettos, sublieme urbanisatie), en de etnische Kazakken beschaafder dan etnische Russen die graag op de vuist gaan als ze eentje teveel ophebben.
Ze zijn islamitisch, maar heb op 2 weken maar enkele gesluierde vrouwen gezien. De discotheken waren duidelijk meer bevolkt s nachts dan de moskeeen overdag. Je vindt geen enkel restaurant of cafe waar geen alcohol geschonken wordt.
Bijna elke stad heeft gigantische cultuurtempels, musea en theaters.De Kazachen en Russen wonen samen, gaan naar dezelfde plaatsen en er zijn veel gemengde huwelijken. President Nazarbayev heeft de de etnische vrede bewaard. Zijn opvolger is van plan hetzelfde te doen, zn eerste trip had Moskou als bestemming. Geen Maidan in Kazachsyan, en dus ook geen burgeroorlog.
Russen zijn maar 30% dacht ik, een slinkende groep

"Violent bride kidnappings are still an issue"
https://twitter.com/asjbaloch/status...85260934905857
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 00:15   #1768
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Russen zijn maar 30% dacht ik, een slinkende groep

"Violent bride kidnappings are still an issue"
https://twitter.com/asjbaloch/status...85260934905857
In Noord-Kazachstan eerder 60%.

Een bullshit website duidelijk, fake news zoals zoveel dat over de ex-sovjet-Unie gaat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 00:17   #1769
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Werd iets dergelijks ook niet gedaan met Bruno, een Oostenrijks typetje?
Er werd gelachen met extreem verwijfde en seksueel geobsedeerde homo's, nog niet hetzelfde als een hele natie diep beledigen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 00:21   #1770
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In Bruno doet hij toch een goeie poging om homo's, zwarten en joden in hun hemd te zetten.
Ja, hij lacht met zwarten, Amerikanen (niet met Joden voor zover ik weet, wel met antisemieten) en homo's.
Maar geen van deze groepen wordt voorgesteld als extreem achterlijk, dom en bijna onmenselijk beestachtig.
De manier waarop Kazachstan wordt afgebeeld komt neer op dit...


Dat kan gelukkig niet meer wat zwarten betreft (ik maak soms nog wel eens een inside joke in die richting omdat alle omstaanders weten dat ik dat niet meen) maar blijkbaar wel als het Russen, Kazachen, etc. betreft. (parcival noemt Russen "barbaarse Mongolen" op dit forum bvb. )
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 00:25   #1771
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het argument voor dat Dorp waar Borat in start is dat het een Roma dorp is dat ze tonen, geen moderne stad van Kazakstan, maar het is wel een bestaand dorp.

Ach, ze zijn al bijgedraaid na een reeks video's op youtube van bruid ontvoeringen, een nationale sport in Kazakstan en omringende moslim landen.

Kan het niet terugvinden in Google maar een politieker zei iets in de zin van "als ik die kidnapings bekijk dan is het logisch dat ze met ons lachen, we zijn een achterlijk volk".
Volgens mij dateert de laatste bruid ontvoering in Kazachstan van de jaren 20 van de vorige eeuw of zo. Het eerste dat de communisten deden was zulke praktijken uitroeien, met de harde hand. (ja, de gulag). Fake news uiteraard.

En Kazachstan vergelijken met Afghanistan is alsof je België vergelijkt met Mauritanië, getuigt van absolute onwetendheid en domheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 02:12   #1772
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ach zo bent U al veel in Kazakhstan geweest om zoiets te kunnen zeggen?
[witte mode]Hun propaganda 'machien' (bvb gij) toont ons de weg. [/witte mode]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 07:28   #1773
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Noord-Kazachstan eerder 60%.

Een bullshit website duidelijk, fake news zoals zoveel dat over de ex-sovjet-Unie gaat.
Het gaat toch weer achteruit in die landen qua 'cultuur', de sovjets hielden dat nog in toom en konden zelfs de extreme sluiers buiten krijgen. Dat begint terug te veranderen waaronder die bruid kidnappings. Niet enkel in Kazakstan maar in alle aangrenzende moslim Ex-sovjet landen.

https://www.news.com.au/lifestyle/re...67be33e3bb9157

Er is wel een duidelijke splitsing tussen de Russen en moslims, de Russen streven meer naar gelijkheid op sovjet/westers model en de moslims naar een terugkeer van de tradities.

https://www.wilsoncenter.org/publica...y-informed-and

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 20 juli 2019 om 07:32.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 07:45   #1774
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, hij lacht met zwarten, Amerikanen (niet met Joden voor zover ik weet, wel met antisemieten) en homo's.
Maar geen van deze groepen wordt voorgesteld als extreem achterlijk, dom en bijna onmenselijk beestachtig.
In Bruno liep hij in Israël op straat rond als een gay traditionele jood, dan zie je de joden hem gewelddadig achtervolgen. Het is op Youtube echter niet te vinden behalve als stukje van de trailer.

Ze zijn nog eens teruggegaan naar dat dorp en eerlijk gezegd zat Borat er recht op, ze zijn gewoon achterlijk. Wat mij stoort is dat je niets meer mag benoemen zoals het is of er grappen over maken, een uiterst gevaarlijke evolutie.

https://www.youtube.com/watch?v=vLeaVbyCTyc
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 10:58   #1775
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het gaat toch weer achteruit in die landen qua 'cultuur', de sovjets hielden dat nog in toom en konden zelfs de extreme sluiers buiten krijgen. Dat begint terug te veranderen waaronder die bruid kidnappings. Niet enkel in Kazakstan maar in alle aangrenzende moslim Ex-sovjet landen.

https://www.news.com.au/lifestyle/re...67be33e3bb9157

Er is wel een duidelijke splitsing tussen de Russen en moslims, de Russen streven meer naar gelijkheid op sovjet/westers model en de moslims naar een terugkeer van de tradities.

https://www.wilsoncenter.org/publica...y-informed-and
Onvoorstelbaar, ik kom er net van, U kent dat land van haar noch pluimen, en blijft uw nonsens verdedigen, aan de hand van een website waarop te zien is hoe enkele zwarten een vrouw ontvoeren (heb in Kazakhstan gedurende 2 weken geen enkele zwarte gezien)...



Moslims in Kazakhstan drinken alcohol, zijn niet gesluierd en gaan zeer zelden naar de moskee. Het meest populaire Kazachse liedje (in de Kazachse taal dus, verwant aan het Turks) dat ik hoorde naast de Russische muziek in bussen, parken, café's, etc. noemde "whiskey cola".
Kazachse muziek...
https://www.youtube.com/watch?v=hEBY599V8vE

Favoriete Kazachse manier van uitgaan...

https://ok.ru/video/942474704

En dat alles te danken aan Stalin die de imams naar de gulag stuurde, en het land manu militari industrialiseerde.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2019 om 11:12.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 11:11   #1776
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Onvoorstelbaar, ik kom er net van, U kent dat land van haar noch pluimen, en blijft uw nonsens verdedigen, aan de hand van een website waarop te zien is hoe enkele zwarten een vrouw ontvoeren (heb in Kazakhstan gedurende 2 weken geen enkele zwarte gezien)...

Moslims in Kazakhstan drinken alcohol, zijn niet gesluierd en gaan zeer zelden naar de moskee. Het meest populaire Kazachse liedje (in de Kazachse taal dus, verwant aan het Turks) dat ik hoorde naast de Russische muziek in bussen, parken, café's, etc. noemde "whiskey cola".
Kazachse muziek...
https://www.youtube.com/watch?v=hEBY599V8vE

Favoriete Kazachse manier van uitgaan...

https://ok.ru/video/942474704
Ik weet het maar het gaat terug bergaf, soms heb je een 'view from the outside' nodig om dat te zien omdat je ter plaatse ook in een bubble kunt leven en het onderwerp een taboe is. Vooral in de zuidelijke gebieden waar het meer landelijk is, hier spreken ze van bijna 20% bruid ontvoeringen zonder volledige toestemming.

https://www.wilsoncenter.org/publica...y-informed-and

De regering probeert er wel iets tegen te doen maar het gaat te traag, sinds de Sovjets weg zijn keert de achterlijkheid terug, het blijven hoe dan ook inteelt moslims, of ze nu bier drinken of niet.

https://u.osu.edu/osuhtblog/2018/03/...-moral-acuity/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 11:26   #1777
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik weet het maar het gaat terug bergaf, soms heb je een 'view from the outside' nodig om dat te zien omdat je ter plaatse ook in een bubble kunt leven en het onderwerp een taboe is. Vooral in de zuidelijke gebieden waar het meer landelijk is, hier spreken ze van bijna 20% bruid ontvoeringen zonder volledige toestemming.

https://www.wilsoncenter.org/publica...y-informed-and

De regering probeert er wel iets tegen te doen maar het gaat te traag, sinds de Sovjets weg zijn keert de achterlijkheid terug, het blijven hoe dan ook inteelt moslims, of ze nu bier drinken of niet.

https://u.osu.edu/osuhtblog/2018/03/...-moral-acuity/
Amerikaanse bullshit en fake news. Ik ben ook in het zuiden geweest, daar is de verhouding Kazachen Russen inderdaad heel anders (veel meer etnische Kazachen), en in plaats van 2 man in de moskeeën (die gigantisch zijn gebouwd door Saudi Arabië) 5 man...
Inteelt in Kazachstan? Geen ander land dat ik ken waar je zo gemakkelijk een vrouw kunt versieren...

Gewoon, ga zelf eens en kijk rond. Zoals ik al zei de westerse berichtgeving over de ex-Sovjet-Unie is tenenkrommend.

(niet dat alles ok is, er is corruptie, politie brutaliteit, huiselijk geweld, net als in Rusland of Oekraïne, en de president bekritiseren is geen goed idee. De lonen zijn laag maar de prijzen ook spotgoedkoop. Hoewel het westers lijkt is het helemaal niet westers, maar staat toch veel dichter bij ons dan bij pakweg Afghanistan. Er zijn ook positieve verschillen met het Westen, mensen zijn doodeerlijk, iemand bedriegen zit niet in de cultuur, als je het toch doet, kun je een messteek verwachten, het zijn levensgenieters, een restaurants worden 's nachts discotheken waar mensen dansen met andere restaurantbezoekers die ze net hebben leren kennen, zelfs midden in de week, ook 40' ers gaan regelmatig tot stuk in de nacht naar discotheek. Zij denken dat dat bij ons ook zo is, voor hen is dat "westers"... )
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 11:35   #1778
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Evgenia Brendes, bekend als actrice in o.a. "Over water" woonde tot haar Elfde in Kazachstan, tot haar ouders naar het Westen vluchten en in Antwerpen terecht kwamen.

Maar wat weet zij, of haar familie, ervan, Tomm was er een week op bezoek en is nu Expert Extra-ordinaire natuurlijk.

https://radio1.be/dubbelbloed-met-evgenia-brendes

Citaat:
De grootouders van actrice Evgenia Brendes waren Russische ingenieurs. In opdracht van de Sovjetregering werden zij naar Kazachstan gestuurd, wat toen deel van de Sovjet-Unie was, om daar het land te gaan opbouwen en er scholen, ziekenhuizen en fabrieken te bouwen.

Evgenia werd geboren in 1989, het jaar waarin de Berlijnse muur viel. Kort daarna viel de hele Sovjet-Unie uit elkaar.

“De jaren '90 waren in ex-Sovjet-Unie best wel zwaar, omdat er heel weinig te verkrijgen was. Plots waren we heel erg geïsoleerd.”

Gaandeweg werd het ook minder aangenaam voor de Russen die nog in Kazachstan woonden. “Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie was er conflict tussen het opgedrongen regime van daarvoor en de oorspronkelijke bevolking die zoiets had: nu is het terug aan ons, met onze eigen taal en cultuur.”

Het botste ook tussen de twee verschillende religies in het land: de islam en de Russisch-Orthodoxe Kerk. “Op een bepaald moment was het moeilijk voor meisjes om te gaan studeren of werk te vinden”, vertelt Evgenia.

Haar ouders hebben toen, na lang wikken en wegen, besloten om voor hun twee dochters een andere toekomst te kiezen. Het gezin Brendes vertrok uit Kazachstan, Evgenia was 11 jaar oud. “We zijn zijn eerst naar Tsjechië gegaan. Daar zijn we twee maanden gebleven, maar mijn ouders dachten ‘dit is het ook niet’. We zijn dan op een Eurolines-bus gestapt en die bleek naar Antwerpen te gaan.”

Bij aankomst in België was Evgenia behoorlijk onder de indruk van ons land. “Alles is anders: de hele architectuur, de veelheid aan alles, … dat was heel indrukwekkend!”
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 11:49   #1779
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In Bruno liep hij in Israël op straat rond als een gay traditionele jood, dan zie je de joden hem gewelddadig achtervolgen. Het is op Youtube echter niet te vinden behalve als stukje van de trailer.

Ze zijn nog eens teruggegaan naar dat dorp en eerlijk gezegd zat Borat er recht op, ze zijn gewoon achterlijk. Wat mij stoort is dat je niets meer mag benoemen zoals het is of er grappen over maken, een uiterst gevaarlijke evolutie.

https://www.youtube.com/watch?v=vLeaVbyCTyc
Dat dorp was helemaal niet in Kazachstan, maar in Roemenië, deel van de EU...
En ja, als ik Roemenië met Kazakhstan vergelijk, is de levensstandaard in Kazachstan gewoon hoger... Roemenië is de laatste 30 jaar niet vooruitgegaan, behalve in de grote steden... Waarom denk je dat de helft van Roemenië hier komt werken of bedelen?

Cohen heeft die mensen gewoon belachelijk gemaakt, en hen niet eens correct betaald. Ik heb gelezen dat advocaten van NGO's geprobeerd hebben om die mensen een deel van de miljoenenwinst te geven, weet niet of het gelukt is, ik hoop het. Dat hij die mensen zo uitbuitte en voor de zot hield toont wie Cohen echt is, een cynische geldwolf.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2019 om 11:55.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 11:58   #1780
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Amerikaanse bullshit en fake news. Ik ben ook in het zuiden geweest, daar is de verhouding Kazachen Russen inderdaad heel anders (veel meer etnische Kazachen), en in plaats van 2 man in de moskeeën (die gigantisch zijn gebouwd door Saudi Arabië) 5 man...
Inteelt in Kazachstan? Geen ander land dat ik ken waar je zo gemakkelijk een vrouw kunt versieren...

Gewoon, ga zelf eens en kijk rond. Zoals ik al zei de westerse berichtgeving over de ex-Sovjet-Unie is tenenkrommend.

(niet dat alles ok is, er is corruptie, politie brutaliteit, huiselijk geweld, net als in Rusland of Oekraïne, en de president bekritiseren is geen goed idee. De lonen zijn laag maar de prijzen ook spotgoedkoop. Hoewel het westers lijkt is het helemaal niet westers, maar staat toch veel dichter bij ons dan bij pakweg Afghanistan. Er zijn ook positieve verschillen met het Westen, mensen zijn doodeerlijk, iemand bedriegen zit niet in de cultuur, als je het toch doet, kun je een messteek verwachten, het zijn levensgenieters, een restaurants worden 's nachts discotheken waar mensen dansen met andere restaurantbezoekers die ze net hebben leren kennen, zelfs midden in de week, ook 40' ers gaan regelmatig tot stuk in de nacht naar discotheek. Zij denken dat dat bij ons ook zo is, voor hen is dat "westers"... )
Een link uit Hongarije
http://www.etd.ceu.hu/2009/azizova_sevara.pdf

Het is geen Afghanistan, als je het daar al mee moet vergelijken. Er zitten ook geen Russen meer in Afghanistan. Dat je het fake news argument gebruikt vind ik toch wel erg zwak. Ik vermoed dat er een groot verschil is tussen de gebieden en een omerta over het onderwerp, ze gaan daar niet over babbelen met een vreemdeling.

Kazakstan heeft inderdaad maar een 20% inteelt huwelijken, dat is een stuk lager dan volledige moslim landen maar toch meer dan voldoende om problemen te veroorzaken.

https://500wordsmag.com/science-and-...tic-challenge/

Inteelt in Azerbaijan
https://jam-news.net/inter-family-ma...ous-tradition/

Inteelt in Tajikistan
https://www.rferl.org/a/tajikistan-d.../26913057.html

Inteelt in Uzbekistan
https://iwpr.net/global-voices/close...ill-widespread

Nu niet gaan beweren dat Kazakse moslim zo helemaal verschillend gaan zijn als in de buurlanden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be