Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2019, 15:45   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is juist omgekeerd: momenteel gaan de belastingen in een grote pot.

https://www.vacature.com/nl-be/carri...n-belgie-werkt
Ja, en de gewesten krijgen hun deel doorgestort.
Citaat:

Edit: en dat de belastingen zouden moeten doorgestort worden naar het gewest/land waar de woonplaats is, druist in tegen (bijna) alle internationale conventies.
Da's nieuw.

Citaat:

Besluit VK artikel 50 EU-Verdrag: Meer informatie

Er is een kans dat uw inkomen tweemaal wordt belast als twee landen het recht daartoe hebben. Voorbeelden:

U woont in een EU-land en werkt in een ander EU-land (grenswerker)
U bent voor een korte periode gedetacheerd naar het buitenland
U zoekt werk in het buitenland, woont daar ook en heeft de werkloosheidsuitkering uit uw eigen land overgedragen
U bent met pensioen in een EU-land, maar uw pensioen komt uit een ander land

In deze gevallen bent u altijd onderworpen aan de belastingregels van het land waar u woont, maar soms moet u ook in het andere land belasting betalen.

Gelukkig hebben de meeste landen onderling belastingverdragenfrdeen gesloten. Deze voorkomen meestal dat u tweemaal moet betalen:

In veel gevallen wordt de belasting die u betaalt in het land waar u werkt, verrekend met de belasting die u moet betalen in het land waar u woont.
In andere gevallen wordt het inkomen dat u verdiend heeft in het land waar u werkt, alleen daar belast en wordt u vrijgesteld van belasting in het land waar u woont.

Denk eraan dat de belastingtarieven in de twee betrokken landen waarschijnlijk verschillen. Als het belastingtarief in het land waar u werkt, hoger is, is dat het tarief dat u uiteindelijk betaalt, ook al wordt die belasting in mindering gebracht op de verschuldigde belasting in het land waar u woont, of stelt het land waar u woont u vrij van alle bijkomende belastingen.

Om dubbele belasting te voorkomen, moet u soms bewijzen waar u woont en dat u reeds belastingen op uw inkomen hebt betaald. Neem contact op met de belastingdienstfrdeen en vraag welke documenten u moet indienen.
https://europa.eu/youreurope/citizen...m?expandable=1

Citaat:

Principe: u wordt belast op uw wereldwijd inkomen

België belast haar inwoners (zoals de meeste landen overigens) in principe op hun wereldwijd inkomen. Dit betekent dat als u in België woont, u belast wordt op al uw inkomen, waar ter wereld u het ook behaalt: bv. een onroerend goed in Nederland, Franse aandelen, interesten van een Zwitserse bankrekening, enz.

Ook voor de belastbaarheid van lonen ontvangen door Belgische inwoners, maakt het in principe niet uit of ze van Belgische of buitenlandse oorsprong zijn. Ook het loon dat u in het andere land heeft verdiend, is dus in België belastbaar. U moet het dan ook nogmaals aangeven in uw Belgische aangifte. Zelfs al heeft u er in het land waar u werkte al eens belastingen op betaald. Daarvoor bestaat geen aparte code, u geeft dat inkomen aan in ”Vak IV, Wedden, lonen,...A. Gewone bezoldigingen ” - code 1250.
http://www.boekhouder.be/tips-tricks...g-betalen.html

Vertel ons dus eens waar we het kunnen terugvinden dat er geen inkomsten belastingen in het land van woonst moeten betaald worden?

Citaat:
In België moeten de grensarbeiders nog steeds een jaarlijkse aangifte in de personenbelasting indienen met opgave van hun wereldwijd inkomen, dus ook de Nederlandse inkomsten. Voor de in Nederland verkregen en belastbare inkomsten dient dan vrijstelling te worden gevraagd. Dit is een vrijstelling met progressievoorbehoud, wat impliceert dat deze inkomsten toch nog zullen meegenomen worden voor de berekening van het belastingtarief dat van toepassing is op eventuele andere inkomsten van Belgische oorsprong.

Bovendien is in de nieuwe regeling voorzien dat op de in Nederland belastbare inkomsten ook nog Belgische gemeentebelastingen moeten worden betaald.
https://www.vacature.com/nl-be/carri...n-belgie-werkt

Uit je eigen link trouwens.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 20:26   #102
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Als we de slaagkansen van een federale regering of een nieuw record willen inschatten.
Een belangrijke vraag
Dat ze storten als ze te kort komen maar zich vooral niet moeien met de Waalse regering.
Oud 20 juli 2019, 20:35   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Panda,

Ik ga niet zo heftig reageren als de werkman, maar jij hebt de slechte gewoonte om mensen aan te vallen en belachelijk te maken. Je mag je ego af en toe eens wat temperen.

2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 22:11   #104
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Rustig werkman, straks krijg je weer een hersenbloeding...
Typisch uw stijl. Kleuters van drie jaar beginnen hun pestleven ook met lachen met mensen die gehandicapt zijn. Ben je echt tot niet meer in staat?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2019, 23:01   #105
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Panda,

Ik ga niet zo heftig reageren als de werkman, maar jij hebt de slechte gewoonte om mensen aan te vallen en belachelijk te maken. Je mag je ego af en toe eens wat temperen.

Belachelijk maken. Toch niet omaplop. Hij maakt zichzelf belachelijk.
Dat omhooggevallen arrivistje denkt dat het leven draait om zijn diploma.
Zo ken ik er nog. Maar de realiteit is wel anders in het echte leven.
Zelfs aan de overheid moet een baas van een dienst het bolwerken met het hem toevertrouwd personeel. Elementen die niet meedraaien zal hij dus afstoten. En geen jaren laten meedraaien in zijn dienst. En ze zelfs niet het signalement zeer goed bezorgen wat zich tegen hem zou kunnen keren.

Maar dat snapt onze sukkelaar niet. Hij heeft mogelijk een diploma maar is het kleuterstadium nog niet ontgroeid. Als zijn bazen niet meer vragen dan een diploma dan moet er op zijn dienst niet hard gewerkt worden. Zeker weten. Dus waarschijnlijk de bazen zelf ook niet. Wat wel gebeurde op de dienst waar ik werkte.

Bovendien liegt dat ventje over het feit dat ik een hersenschudding heb gehad en legt mij verkeerde woorden in de mond die ik nooit schreef.
Uit voorgaande bijdragen van dat stuk ongeluk blijkt dat hij zich constant opdrong wat betreft mijn privé leven. Feitelijk zou ik hem gerechtelijk moeten laten vervolgen wegens het niet naleven van de privacy-wetgeving.
En leugens vertelt hij voortdurend. Hoe weet hij dat ik geen gekwalificeerd werk deed? Dus zijn vuilbekkerij is gestoeld op onwetendheid en leugens.

Zoveel maal heb ik reeds gezegd op dit forum dat hij een leugenaar is?
Dat hij hier zelfs kwam vertellen dat ik met een kinderkoets reed.
En dat ik naar de hoeren ging. En ander moois.
Het is dus een zieke vent die men in dit land toch niet meer opsluit.

Maar ik heb toch steeds een weinig empathie voor echte sukkelaars.
Dergelijke sukkelaars horen niet in een gevangenis. Dat is zijn redding.

Maar witte doden aanvallen is zijn hobby. Dus dat is racisme tegen de witten. Want bij de zwarten doet hij dat niet. Ofwel beoogt hij zaken die niks met racisme te maken hebben maar wel met andere oogmerken.

Ik begin te vermoeden dat er een groot gedeelte van dit forum wel weet wat hij beoogt. Ik ga het niet zeggen. Ik ben hier niet om domme kloten slim te maken.
En zelfs dat zou mij niet raken.
Ik stelde het gisteren reeds dat pesters nooit tot mijn vrienden zullen behoren. Leugenaars en woordverdraaiers nog minder.

Van mij krijgt hij de grootste onderscheiding.
Een lege doos van "La vache qui rit". Wedden dat hij er nog fier op zal zijn?
Sukkelaars zijn met weinig tevreden.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 juli 2019 om 23:04.
Oud 21 juli 2019, 00:03   #106
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Verdomme! Ik ben er weer niet bij! Ik moet krabben om rond te komen.
Nochtans deed ik tijdens mijn loopbaan aan de staat hoog gekwalificeerd werk.
Er klopt iets niet.
Maar ge racete liever met de slakken, echter dat youtuben was niet zo een overdonderend succes als je dacht ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 00:06   #107
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is heel simpel: ik denk dat ik als Vlaming op termijn slechter ga af zijn indien Vlaanderen zich afsplitst van Brussel en Vlaanderen.

Dat van die 10 miljard zijn Brexit fabeltjes.

Edit: en op korte termijn ook als we uit de EU vliegen.
Voila. De vlaming gaat slechter af zijn als we splitsen.

Dat is de reden om tegen Vlaams Nationalisme te zijn.
Oud 21 juli 2019, 00:07   #108
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
welke studie?
Brusselaars moeten niet te hoog van de toren blazen. Brussel is een gore, disfunctionele vuilnisbak met rampzalige werkloosheids- en armoedecijfers die zichzelf niet eens kan onderhouden. Zonder Vlaanderen zou Brussel niet eens een sociale zekerheid hebben.
VLaanderen mag heel hard dank u aan Brussel zeggen dat ze belasten naar woonplaats en niet naar werkplek, zoals internationaal de norm is.
Oud 21 juli 2019, 00:24   #109
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rustig werkman, straks krijg je weer een hersenbloeding...
Als ik u was zou ik toch maar even temperen....

Alluderen op een hersenbloeding,én er vervolgens een lach smiley bij plaatsen...

Een mestkever heeft er niet aan,en u bent blijkbaar niet beter...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 06:45   #110
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voila. De Vlaming gaat slechter af zijn als we splitsen.

Hoe (= op welke manier) dan wel?

Of geeft uw glazen bol daar geen verdere uitleg bij?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 07:53   #111
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila. De vlaming gaat slechter af zijn als we splitsen.

Een anti-brexifabeltje... Ik denk dat er nu al meer en meer zijn die de Britten benijden om hun lef om zich tegen het huidige dictatoriale en alles behalve democratisch Europa te verzetten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 07:54   #112
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
VLaanderen mag heel hard dank u aan Brussel zeggen dat ze belasten naar woonplaats en niet naar werkplek, zoals internationaal de norm is.
En dat is geen fabeltje maar dat is een regelrechte leugen...
Oud 21 juli 2019, 07:56   #113
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En dat is geen fabeltje maar dat is een regelrechte leugen...
Echt ? Probeer nu eens je bewering te onderbouwen, liefst met een argumenten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 07:58   #114
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Echt ? Probeer nu eens je bewering te onderbouwen, liefst met een argumenten.
En waar betaalt een Belg die in Nederland werkt, of een Belg die in Luxemburg werkt, maar in België wonen zijn belastingen???
Oud 21 juli 2019, 08:01   #115
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ge racete liever met de slakken, echter dat youtuben was niet zo een overdonderend succes als je dacht ?

Sta ik ook vermeld op YouTube ? Stuur mij uw wetenschap maar door.
Ik zie mijzelf ook eens graag vermeld natuurlijk. Dat organiseren van slakkenkoersen is iets dat komt van uw vriend mormel Panda. Ik volg hem graag met zijn zever. Feitelijk heeft hij dan niet door dat ik hem; samen met hemzelf; belachelijk maak. Misschien krijgt hij ooit de maturiteit om te beseffen dat hij beter wat meer zijn mond houdt. Trouwens aan de hand van ook uw weeral waardevolle bijdrage merk ik dat dit weeral een zoveelste drol is.
En dat lachen met uw vriendje en hem proberen aan te moedigen om nog meer mensen te sarren op dit forum getuigt niet van een hoog IQ.

Waarschijnlijk hebben de dagbladen die lezersbrieven afgestoten omdat er ook tussen zaten die de gedachten van Zoeloes weergaven. Sorry dus maar hetgeen jij hier vertelt begrijp ik niet. Ik dacht nochtans van Nederlands te begrijpen? Kom vriend. Ge krijgt de unieke kans om het eens uit te leggen.
Normaal reageer ik niet op 99 % van de zever op dit forum.
Maar als het mijzelf betreft ben ik natuurlijk meer nieuwsgierig.

Laatst gewijzigd door werkman : 21 juli 2019 om 08:03.
Oud 21 juli 2019, 08:09   #116
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar betaalt een Belg die in Nederland werkt, of een Belg die in Luxemburg werkt, maar in België wonen zijn belastingen???

Ik vroeg je argumenten te geven, niet een vraag met een wedervraag te beantwoorden...

Gratis tip : herlees misschien post 101 van jantje nog eens, dan ga je je eigen vraag kunnen beantwoorden.
Oud 21 juli 2019, 08:16   #117
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vroeg je argumenten te geven, niet een vraag met een wedervraag te beantwoorden...

Gratis tip : herlees misschien post 101 van jantje nog eens, dan ga je je eigen vraag kunnen beantwoorden.
Wil je nu zeggen dat Bruxelles een land is???
Heb ik iets gemist en is de splitsing van la Belgique al ingezet???
Of, zoals altijd, geldt die alleen wanneer het in het voordeel van de franstaligen gebeurt, anders is het des duivels???
Oud 21 juli 2019, 08:57   #118
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Gebruik je diploma om deel te nemen aan het debat!
En je eigen foto's doorsturen van YouTube is geen bijdrage aan het debat.
En zoek niet steeds achter Jantjes. Die vindt je overal. Zeg zelf eens een mening die niet getuigd dat je een kruiper bent. Het forum staat al vol van dergelijke meningen maar meer dan de helft is wel van U alleen.
Proficiat! Het record staat op uw naam. Ik schreef het reeds op dit forum.
Weegt de lege doos van "La vache qui rit" niet te zwaar?
Lees de aanbeveling van Omaplop maar eens. Maar je hebt teveel werk met uw eigen zever te lezen en herlezen zeker? Ik vrees dat hetgeen Oma schreef weer niet de moeite waard was. Nochtans vermoed ik dat zij wel over een diploma beschikt en het ook gebruikt. Wat van U absoluut niet verwacht kan worden. Maar ja; er zijn mensen tussen ons die een diploma kregen en het nooit gebruiken. Maar dat wordt nooit vermeld natuurlijk.
Hebben is hebben en krijgen is de kunst.
Zweef maar verder. Ali Ben Salad; zoon van Sidi Del Mocca gebruikt daar tapijten voor. Ik wist niet dat je op een gekregen diploma ook kon zweven.

Op dit forum kan men veel leren.

Laatst gewijzigd door werkman : 21 juli 2019 om 08:59.
Oud 21 juli 2019, 09:14   #119
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je nu zeggen dat Bruxelles een land is???
Heb ik iets gemist en is de splitsing van la Belgique al ingezet???
Of, zoals altijd, geldt die alleen wanneer het in het voordeel van de franstaligen gebeurt, anders is het des duivels???
En in plaats van een antwoord, krijg ik nu zelfs 3 wedervragen... echt hopeloos dus...
Oud 21 juli 2019, 09:21   #120
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al die Vlaamse werkplekken(Vlaamse ministeries en hoofdzetels van bedrijven)

zullen van Brussel naar Vlaanderen overgeheveld worden na de Vlaamse

onafhankelijkheid.

Probleem opgelost.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be