Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2019, 11:17   #321
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Patrickse, wil je Vlaanderen zo ophitsen totdat ze in een Catalaans scenario stappen omdat je weet dat ze dan zullen verliezen???
Ze hebben juist verloren omdat ze niet genoeg opgehitst waren. Hoeveel spaanse politici hebben de Catalanen vermoord ? Ziedaar de reden van hun verlies.

Maar wat ik U gewoon vertel, onafhankelijk van of ik dat goed of slecht vind, en onafhankelijk van wat ik wens, is dat, als de overgrote meerderheid in een bezet gebied stemt voor zij die meedoen met de bezetter, en zelfs deelnemen aan het bestuur van de bezetter, ge niet moet denken dat er enig draagvlak is voor de verzetter te bevechten, he.

80% van de stemmen in Vlaanderen zijn gegaan aan partijen die collaboreren met de vijand, er deel van willen uitmaken. De grootste partij heeft net een legislatuur van collaboratie achter de rug en is fier dat ze de vijand goed heeft geholpen met goed bestuur. En de 20% die niet naar zo een partij gaan, zijn grotendeels voor makakken redenen daartoe gegaan. Welk electoraal draagvlak heeft "Belgie vernietigen" dan, denk je ? Of je dat nu leuk vindt of niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2019 om 11:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 11:18   #322
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zoals ik zie hoe gij zaagt over 650 euro, denk ik ook maar dat ge een arme mens zijt hoor.
Kan niet. Hij is een Belg, en volgens U zijn alle Belgen rijke zelfvoldane vetgemeste genieters.
Oud 24 juli 2019, 11:20   #323
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kan niet. Hij is een Belg, en volgens U zijn alle Belgen rijke zelfvoldane vetgemeste genieters.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 11:27   #324
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben juist verloren omdat ze niet genoeg opgehitst waren. Hoeveel spaanse politici hebben de Catalanen vermoord ? Ziedaar de reden van hun verlies.

Maar wat ik U gewoon vertel, onafhankelijk van of ik dat goed of slecht vind, en onafhankelijk van wat ik wens, is dat, als de overgrote meerderheid in een bezet gebied stemt voor zij die meedoen met de bezetter, en zelfs deelnemen aan het bestuur van de bezetter, ge niet moet denken dat er enig draagvlak is voor de verzetter te bevechten, he.

80% van de stemmen in Vlaanderen zijn gegaan aan partijen die collaboreren met de vijand, er deel van willen uitmaken. De grootste partij heeft net een legislatuur van collaboratie achter de rug en is fier dat ze de vijand goed heeft geholpen met goed bestuur. En de 20% die niet naar zo een partij gaan, zijn grotendeels voor makakken redenen daartoe gegaan. Welk electoraal draagvlak heeft "Belgie vernietigen" dan, denk je ? Of je dat nu leuk vindt of niet.
Je mag een béétje overdrijven maar niet te veel hé !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 11:29   #325
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je mag een béétje overdrijven maar niet te veel hé !
In tegendeel. Als ge niet overdrijft tijdens het overdrijven, overdrijft ge slecht.

Maar los daarvan is wat ik zeg een nuchtere evidentie. Kijk, tijdens WO II waren er waarschijnlijk heel veel Belgen die, mochten ze er de kans toe gehad hebben, heel graag Hitler en de meeste Duitse politici/militairen echt hadden vermoord. Als dusdanig was er wel degelijk een draagvlak voor "bevrijding". Maar dat vind je dus gewoon NIET terug in Vlaanderen tegenover de Belgische bezetter.

Als je de bezettende vijand niet echt omzeep wil, dan ga je er niet echt af geraken he, tenzij die om een of andere reden zelf tenonder gaat "vanzelf". Maar er is dus geen echt draagvlak voor een "bevrijding" en een "vernietigen van de bezetter Belgie", zoals er een was om de nazi's buiten te krijgen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juli 2019 om 11:33.
Oud 24 juli 2019, 11:34   #326
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat hij Vlaming was ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 12:56   #327
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat hij Vlaming was ?
Ik dacht dat jij beweerde dat zoiets niet bestaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:07   #328
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Ik dacht dat jij beweerde dat zoiets niet bestaat.
Ah we doen dit.
Oud 24 juli 2019, 13:24   #329
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen wel.

Leopold II niet.
Hitler heeft met die logica ook geen enkele dode jood op zijn geweten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:27   #330
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
waalse uitkeringstrekker om volledig te zijn
En Pandareus volhardt in de harde leugens... Mooi Pandareus, als men het van leugens moet hebben dan weten we dat het water aan de mond staat..
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:29   #331
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hitler heeft met die logica ook geen enkele dode jood op zijn geweten.
Congo vrijstaat was het prive bezit van de Koning.

De Koning is verantwoordelijk voor de wandaden daar.

Leopold II was inderdaad een massamoordenaar.
Oud 24 juli 2019, 13:32   #332
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor de honderste keer, en daar kun je niet buiten, de regulier, gesubsidieerde Belgische media heeft zijn monopolie van nieuwsverspreiden verloren en nog geen tien jaar later, de Vlamingen eindelijk ingelicht over hoe la Belgique hen misbedeeld, die Vlamingen slikken het niet meer...

En als jij nu afkomt met regelrechte oorlogstaal... misschien dat dat de manier van de grote francofonie is om te redeneren want je bent nu eenmaal nazistisch ingesteld of niet... Op de Vlamingen, en gelukkig maar, pakt zulke onzin niet...
Oud 24 juli 2019, 13:37   #333
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Als ge niet overdrijft tijdens het overdrijven, overdrijft ge slecht.

Maar los daarvan is wat ik zeg een nuchtere evidentie. Kijk, tijdens WO II waren er waarschijnlijk heel veel Belgen die, mochten ze er de kans toe gehad hebben, heel graag Hitler en de meeste Duitse politici/militairen echt hadden vermoord. Als dusdanig was er wel degelijk een draagvlak voor "bevrijding". Maar dat vind je dus gewoon NIET terug in Vlaanderen tegenover de Belgische bezetter.

Als je de bezettende vijand niet echt omzeep wil, dan ga je er niet echt af geraken he, tenzij die om een of andere reden zelf tenonder gaat "vanzelf". Maar er is dus geen echt draagvlak voor een "bevrijding" en een "vernietigen van de bezetter Belgie", zoals er een was om de nazi's buiten te krijgen.
Patrick, zeg mij waarom dat nodig is??? Zeg mij wat de realiteit is van je blablabla???
Denk je nu echt dat wij ons, als het niet door la belgique zal zijn, maar dan zal het wel door de EU, aangedreven door la douce France zijn, ons een loer laten afdraaien...

La Begique heeft problemen, dus is het aan la Belgique, en niet aan BDW of het VB, om die op te lossen...
Oud 24 juli 2019, 13:41   #334
Tavek
Banneling

Standaard

Het is me toch vreemd. Je haat de Franstaligen. Maar echte, diepe haat.

En toch woon je in Wallonie.

What gives ?
Oud 24 juli 2019, 13:47   #335
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hela ze hadden het over een opdeling van het land in twee, Brussel buiten gelaten niet in alle provincies hoor...
En de rekeningen van de Waalse regering worden ook niet per provincie verdeeld, maar gelden voor heel Wallonië...
Hoe ze het innen is hun probleem...
Weet je dat er weldegelijk opdelingen gebeuren per provincie en zelfs per gemeente.
Men maakt zelf opdelingen per gezin.
Voor de Vlaamse politici is het natuurlijk beter om enkel er gewest te spreken.
Maar het is zand in de ogen van de kiezers strooien.
Want de werkelijkheid is een totaal ander verhaal.
Hoeveel kost de kustwacht?
Hoeveel kosten de spoorverbindingen naar Zaventem?
Hoeveel kost de politie en militaire beveiliging van de nationale luchthaven?
Hoeveel kost de beveiliging van ons luchtruim?Hoeveel geld word ern uitgegeven om schoon lucht in het buitenland aan te kopen, omdat Vlaanderen niet aan de internationale milieu-akkoorden voldoet?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:51   #336
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de honderste keer, en daar kun je niet buiten, de regulier, gesubsidieerde Belgische media heeft zijn monopolie van nieuwsverspreiden verloren en nog geen tien jaar later, de Vlamingen eindelijk ingelicht over hoe la Belgique hen misbedeeld, die Vlamingen slikken het niet meer...

En als jij nu afkomt met regelrechte oorlogstaal... misschien dat dat de manier van de grote francofonie is om te redeneren want je bent nu eenmaal nazistisch ingesteld of niet... Op de Vlamingen, en gelukkig maar, pakt zulke onzin niet...
Het is niet omdat je 100 x die quatsch blijft herhalen, dat het daarom realiteit gaat worden hoor.
Net zoals vroeger informeert de burger zich via radio, tv, kranten, magazines, websites enz.

'Alternatieve' media zijn een tamelijk recent fenomeen, maar hebben geen belangrijke verschuivingen in de nieuwswereld teweeg gebracht. In nogal wat gevallen zijn die in de plaats gekomen van bestaande -nu niet langer gedrukte- magazines. Voorbeeld : Doorbraak, of P-magazine, of MO magazine.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 13:55   #337
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

What gives ?

Ruzie aan de keukentafel in Durbuy is de trigger om haar frustratie over haar vent (de grote francofonie) online te ventileren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 14:16   #338
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ruzie aan de keukentafel in Durbuy is de trigger om haar frustratie over haar vent (de grote francofonie) online te ventileren.
Ik kan daar wel pogen mee te lachen maar ge begrijpt wel dat dat nogal een lage en ietwat platte posting is van jou...
Beetje misplaatst persoonlijk en zeker niet plezant mocht het over JOUW vrouw (of over jouw vriend -whatever-) gaan, niet?
Oud 24 juli 2019, 14:18   #339
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

What gives ?
Ik haat niet de franstaligen... moet ik dat telkens weer herhalen???
Ik haat het franstalige systeem, of moet ik het Belgisch francofone systeem zeggen van de mensen uit te buiten ten voordele van een frans(e)(talige) maffia elite aan de top...
Hoe lang zal het duren wanneer de Walen zelf zullen doorhebben hoe ze bedrogen zijn door diezelfde top met zijn francofone politici ala EDR aan het roer???
Maar zolang zij kunnen blijven profiteren van de transfers noord-zuid blijft dat volkje braaf doorslapen... en je weet ze hebben toch de grote franse taal om fier op te zijn... en om zichzelf dagelijks mee opgehemeld te weten...

Vandaag in Soir mag een artikel over een boek van Jacques Braibant : "Comment ruiner une Belgique prospère en 70 ans"

Grootste aangehaalde hoofdlijnen :

- Op het einde van de 19de eeuw was la Belgique, in termen relatief aan zijn grootheid en populatie, het rijkste land van de wereld.
- In 1870 vertegenwoordigde la Belgique 1,3% van het PIB mondiaal...
- In 1913 was dat nog 1,2%
En er is natuurlijk geen enige twijfel erover dat dat dank zij Wallonië is...
- En in 1950 zijn wij van die lijst verdwenen... maar onze economie bleef nog solide, zelfs indien twijfelachtig beslissingen, zelfs bedenkelijke (douteuse) beslissingen het franstalige deel van het land enorm hebben gehandicapeerd...
Op dat ogenblik deed la Belgique het nog altijd even goed als Engeland...
Wallonië vertegenwoordigde op dat moment nog altijd 80% van de rijkdom...

En op dat ogenblik transfereerde de Waalse industrie miljarden naar Vlaanderen, wat ze al gedaan heeft vanaf 1840...

Maar na WOII, zonder dat zij er zich van bewust werden, is een lang afgang op gang gekomen via een dubbel onachtzaamheid vanuit politieke en economische middens...

Waarom hebben de franstaligen na slechts twee generaties hun macht verloren ten voordele van een triomferend Vlaanderen???

Waarom heeft Wallonië dat het land 130 jaren lang gedragen heeft van 1830 tot 1960 zichzelf zo afgestompt door opeenvolgende desastreuze economische beslissingen...

Waarom??? Hewel volgens mij omdat de Walen zelf nooit enige macht hebben gehad over hun eigen rijkdom, maar dat die rijkdom wel in handen van Brusselse francofone maffia families zat (met Parijse connecties) met slogan, verdeel en heers... De Walen werden in slaap gesust, de Vlamingen op hetzelfde ogenblik werden opgehemeld dat ze zo goede werkers waren...

En het in de Walen gewonnen geld werd met, meer succes op dat ogenblik, in braakliggend goedkoop Vlaanderen geinvesteerd (niet gegeven zoals de francofonie nu wel eist van de Vlamingen) met enorm veel winsten die opnieuw indezelfde Brusselse franstalige zakken verdwenen, met Parijs achter zich...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 24 juli 2019 om 14:31.
Oud 24 juli 2019, 14:23   #340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Weet je dat er weldegelijk opdelingen gebeuren per provincie en zelfs per gemeente.
Men maakt zelf opdelingen per gezin.
Voor de Vlaamse politici is het natuurlijk beter om enkel er gewest te spreken.
Maar het is zand in de ogen van de kiezers strooien.
Want de werkelijkheid is een totaal ander verhaal.
Hoeveel kost de kustwacht?
Hoeveel kosten de spoorverbindingen naar Zaventem?
Hoeveel kost de politie en militaire beveiliging van de nationale luchthaven?
Hoeveel kost de beveiliging van ons luchtruim?Hoeveel geld word ern uitgegeven om schoon lucht in het buitenland aan te kopen, omdat Vlaanderen niet aan de internationale milieu-akkoorden voldoet?
Voor zover ik weet, en daar betrouw ik op de politici, de tegenstanders kunnen altijd het tegendeel bewijzen zitten al die zaken opgedeeld via regio...
Wat ik wel weet is dat Wallonië geweigerd heeft om zijn tegoed aan schone lucht af te staan aan Vlaanderen... Waarschijnlijk wouden ze het zelf te gelden maken...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be