![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zou u dan weer schockerend vinden niet? Vind je jezelf eigenlijk geen hypocriet? Dat maakt het zo vermoeiend om met u over die dingen te discussieren. U laat zich telkens weer overmannen door emoties en sentimenten. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
en wat heeft dit te maken met Verhofstadt? |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben geen voorstander van een onafhankelijk Catalonie. Maar ik vind het wel niet normaal dat de EU bezorgder is over de onderdrukking van de separatisten in Hong Kong, maar ook Tibet of Sinkiang, dan in Catalonie, dat deel uitmaakt van de EU... |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Catalonie ben ik enkele malen geweest maar het is niet om te zeggen dat ik daar een grote emotionele band mee heb. Ik vind gewoon de dibbele standaard van de westerse pers zo tenenkrommend. Wat ik van Hong Kong ken ken ik uit de media, van erover te lezen ook. Dus, in het kort verengelste Chinezen die zich beter vinden dan de mainland Chinezen. Jay en co. die de regio beter kennen mogen me corrigeren als dat niet zo is. Laatst gewijzigd door tomm : 26 juli 2019 om 19:51. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
|
Citaat:
De Tanker voer zelfs niet door Britse territoriale wateren. Die strekken zich 3 mijl uit voor de kust van de Gibraltar rots. Maar niet over de hele zee engte. En zelfs die 3 door GB geclaimde mijl worden niet erkent door Spanje. De straat van Gibraltar zijn de facto internationale wateren. Er zijn daar verdragen over die de 'freedom of navigation' garanderen. De Middellandse zee is geen Europese of Britse binnenzee of zoiets. Maar vooral, en dit is ook geen 'vermoeden' maar een feit, er is geen VN verbod waardoor Iran geen olie zou mogen verkopen aan wie dan ook. Wat GB deed is gewoon illegaal. Tegen het internationaal recht. We leven toch niet meer in koloniale tijden dacht ik zo. Wat ik 'vermoed' is dat GB de Iraanse Tanker enterde in opdracht of coördinatie met de VS. Dat lijkt me niet zo ver gezocht. Voor de hand liggend zelfs. Dit laatste hoeft de VRT van mij niet te zeggen. Maar ze dienen wel hun publiek niet op een verkeerd been te zetten met hun nieuwsitems door essentiële informatie achter te houden, geen wederwoord te bieden aan de andere kant in een conflict of iets dat ronduit een leugen is laten zeggen door een van de GB kapers zonder zelfs maar moeite te doen te zeggen hoe de zaken echt in elkaar zitten. Maar natuurlijk werkt het niet zo. De VRT is partijdig en schuwt de leugen niet, niet omdat ze slechte intenties zouden hebben maar, nog erger in feite, omdat die journalisten gewoon geen andere keuze hebben in de praktijk, en daarenboven zelf slecht geïnformeerd zijn. Of het thema interessant is zal iedereen wel voor zichzelf uitmaken. Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 20:23. |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
|
Citaat:
Eerst gaat het over 'feiten'. Dan over een 'vermoeden', dat dan zelf tussen haakjes wordt gezet. 'waarom?) En dan het waardeoordeel: 'niet vergezocht'. Dan komt de conclusie: de VRT journalisten liegen 'omdat ze dom zijn en geen andere keuze hebben'. Met dus de insinuatie dat er van bovenaf krachten zijn die de journalisten sturen in wat ze schrijven. Wat is uw bewijs voor deze zware beschuldigingen? EEN VERMOEDEN! Allemaal luchtkastelen. Gij verzint gewoon dingen om bevestiging te zoeken van uw extreem linkse geloofsovertuiging. de gelovige mens doet dat al tienduizenden jaren. Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2019 om 09:12. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
China gaat dat nooit toelaten. Wat er nu aan het gebeuren is kon men allang voorspellen.
|
|
|
#189 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er was een overgangsperiode voorzien van 50 jaar waar one country and two systems gold. De meeste Hongkongers van toen betrouwden China voor geen haar en hun vrees is correct gebleken. China probeert op alle manieren het democratisch systeem van HK te ondermijnen. Maar de weerstand is zo massaal dat zelfs China afziet van geweld. Hier gaan geen enkele tientallen burgers sterven maar tientallen duizenden. China is in dit geval met al zijn overmacht in feite machteloos. Dit wordt niet met wapens opgelost. |
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uiteraard, net zoals Rusland keihard zou optreden tegenover separatistische bewegingen in Kaliningrad en/of Siberie. Het precedent : Tsetsenie, dat onafhankelijkheid uitriep in 1991 en vervolgens door Yeltsin en later door Putin werd kapotgebombardeerd, met zowat 50 000 doden tot gevolg en nadien onder gezag werd gesteld van de krankzinnige oorlogsmisdadiger Ramzan Kadyrov, vergeleken waarmee de meeste Nazi-kampbewakers onschuldige lammetjes waren Laatst gewijzigd door parcifal : 28 juli 2019 om 11:14. |
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zolang Catalanen in de gevangenis zitten omdat ze onafhankelijkheid willen, heeft de EU absoluut geen enkel moreel recht om daar ook maar met een woord over te beginnen. En dan kunt U zeggen, goed, Tomm, U hebt dan ook geen recht meer om over Catalonië te beginnen. En ik ben akkoord, op voorwaarde dat U nooit meer zegt dat het systeem in de EU democratischer is dan in China. Wie dat beweert, zegt er onmiddellijk bij dat bij ons hogere standaarden en meer vrijheden gelden dan in China. En dus dat je Catalonië en Hong Kong helemaal niet kunt vergelijken. Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2019 om 11:41. |
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#196 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het bestuur van Hong Kong is pro-Chinees. Wie zich verzet zal financieel uitgesloten worden en zou beter emigreren. Binnen 25 jaar of zo is Hong Kong gewoon een deel van China zoals de rest. De opposanten weten ook dat China niet gewapend zal ingrijpen, daarom zoveel vernielzucht en agressie. Op lange termijn dient hun gedrag echter het belang van Peking. China ziet ook wel dat de protesten in Hong Kong bovenmatig veel aandacht krijgen in de westerse pers. Vroeg of laat is het payback time, en komt China met eigen variant op RT, en zal China zich beginnen bemoeien met onze politiek. Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2019 om 11:47. |
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn geen separatistische bewegingen in Kaliningrad of Siberië, tot grote spijt van het Westen dat er alles aan heeft gedaan om zoiets aan te moedigen, zeker in de jaren 90 nu durven ze niet meer want ze weten dat het zal terugkeren als een boomerang. Rusland heeft de troepen weggetrokken uit Tsjetsjenië in de jaren 90 en het werd een terroristen hol. Vanuit Tsjetsjenië werden ziekenhuizen, scholen, etc. aangevallen. Het werd ook een rovershol, 100000'en Russen werden ontvoerd en naar Tsjetsjenië gebracht waar losgeld geëist werd aan de familie. Nooit meer. Vso. In de jaren 90 viel de Sovjet-Unie uit elkaar. Stalin heeft de grenzen nogal willekeurig getrokken en sommige delen van de pas onafhankelijke republieken willen terug bij Rusland. De laatste keer dat enkele staten zich wilden losmaken van de VS volgde een bloedige oorlog met miljoenen doden, de Sovjet-Unie viel vreedzaam uit elkaar. |
|
|
|
|
|
|
#199 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op canvas zag ik weer een klakkeloos uit de Angelsaksische pers overgenomen reportage over de "Witte Helmen". Dat die witte helmen opzettelijk gebombardeerd worden door de Russen en Assad, blijkt uit documentaires die ze zelf gemaakt hebben met veel knip en plak werk. Dat het koene helden zijn.
Het is al lang uitgezocht door allerlei onafhankelijke onderzoekers en journalisten dat die Witte Helmen niets anders zijn dan een propagandastunt van Al-Quaida. (degene die echt de baas zijn in Idlib dat weet iedereen) De "witte helmen" hebben allemaal salafistische baarden en schreeuwen om de 5 minuten "Allah Akbar". Ze opereren vreemd genoeg enkel in gebieden waar Al-Quaida het voor het zeggen heeft. Nooit in regeringsgebied of Koerdisch gebied. Ook niet bij rivaliserende islamistische groepen. De vermetele Russen en Syriërs bombarderen zomaar huisjes en de koene helden zijn daar om de gewonden te verzorgen. Zeg nu zelf, waarom zouden ze bommen die 100000'en euro kosten verspillen om een of andere boer die dadels kweekt te doden? In een gebied waar iedereen toegeeft, ook de Amerikanen, dat Al-Quaida de baas is? Het woord Al-Quaida viel niet een keer in heel die reportage. Als dat geen bewuste propaganda is weet ik het ook niet meer. https://www.facebook.com/watch/?v=411916512757221 Laatst gewijzigd door tomm : 28 juli 2019 om 12:15. |
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is trouwens bitter weinig interesse in het Westen wat in HK omgaat laat staan de tenants en aboutissants te doorgronden. Alleen die massa Hongkongers die op straat kwam sprak tot de verbeelding, voor de rest on s'en fout. |
|
|
|
|