Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2019, 12:32   #201
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van Hongkongers was niet eens happig om terug te keren naar China. Hun "verregaande autonomie" wordt gestadig afgeknabbeld. China plaatst gewoon hun mannetjes of vrouwtjes in de HK regering zonder democratische inspraak. De laatste zet dat hen toelaat elke Hongkonger van straat te plukken en in China te veroordelen was de druppel.

Er is trouwens bitter weinig interesse in het Westen wat in HK omgaat laat staan de tenants en aboutissants te doorgronden. Alleen die massa Hongkongers die op straat kwam sprak tot de verbeelding, voor de rest on s'en fout.
Hong Kong ers zijn ook gewoon Chinezen, bijna allemaal zijn ze kinderen of kleinkinderen van etnische Chinezen. Hong Kong is puur een creatie van Engelse kolonialisten.
Het feit dat ze zelfs het parlement en regeringsgebouwen kunnen bezetten zonder vervolgd te worden toont aan dat Hong Kong wel nog anders is dan China.
In China zouden ze naar heropvoedingskampen gestuurd worden. Maar zelfs hier zou dit niet onbestraft blijven.
China probeert uiteraard meer invloed te krijgen in Hong Kong is logisch hé.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 12:53   #202
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
China loopt in dit geval over eieren. HK is zomaar niet een opstandige provincie. De Britten hebben tegen de zin van de overgrote meerderheid van de Hongkongers zonder veel problemen Hong Kong afgestoten. Ik heb die periode tijdens en die er aan voorafging persoonlijk meegemaakt. Bijna alle rijke Chinezen vroegen toen op zijn minst een Canadees, Australisch of US paspoort. Ze stuurden veelal hun kinderen naar universiteiten aldaar en ook naar England.

Er was een overgangsperiode voorzien van 50 jaar waar one country and two systems gold. De meeste Hongkongers van toen betrouwden China voor geen haar en hun vrees is correct gebleken. China probeert op alle manieren het democratisch systeem van HK te ondermijnen. Maar de weerstand is zo massaal dat zelfs China afziet van geweld. Hier gaan geen enkele tientallen burgers sterven maar tientallen duizenden. China is in dit geval met al zijn overmacht in feite machteloos. Dit wordt niet met wapens opgelost.
Ik heb dat ook mee gemaakt: GINDER, in den tijd van toen.
Voor de rest leef ik, ook vandaag in Hong Kong*. (*YUP: da's in twee woorden in 't echt)
Gij hebt het vanuit de Vlonders over Hongkong: dus duidelijk dat ik van U en van Tomm nog veeeeel kan leren, speciaal van je glazen bol en de tientallen duizenden die hier gaan sterven. (2)

(PS (2): PatrickVE gaat content zijn!)
Oud 28 juli 2019, 12:57   #203
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hong Kong ers zijn ook gewoon Chinezen, bijna allemaal zijn ze kinderen of kleinkinderen van etnische Chinezen. Hong Kong is puur een creatie van Engelse kolonialisten.
Het feit dat ze zelfs het parlement en regeringsgebouwen kunnen bezetten zonder vervolgd te worden toont aan dat Hong Kong wel nog anders is dan China.
In China zouden ze naar heropvoedingskampen gestuurd worden. Maar zelfs hier zou dit niet onbestraft blijven.
China probeert uiteraard meer invloed te krijgen in Hong Kong is logisch hé.
En gijlle in de Vlonders zijn toch te laf om dat te proberen!
Oud 28 juli 2019, 13:21   #204
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Rusland heeft de helft van hun land weggegeven zonder dat er een druppel bloed vergoten is. Dikwijls met grote etnisch Russische minderheden die nu onderdrukt worden. .
Maar ocharme!! Waar hebben die brave russen dat toch verdiend om 'onderdrukt' te worden. Want tijdens de soviet jaren waren de russen zo lief en vriendelijk voor hun niet russische medeburgers!

En nu krijgen ze voor die liefde niets dan ondank terug!

Dat gij u nog niet meer beklaagt en in medelijden wentelt, Tomm, ik vind dat straf. Want dit is echt het grootste onrecht ooit in de wereldgeschiedenis!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 13:24   #205
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van Hongkongers was niet eens happig om terug te keren naar China. Hun "verregaande autonomie" wordt gestadig afgeknabbeld. China plaatst gewoon hun mannetjes of vrouwtjes in de HK regering zonder democratische inspraak. De laatste zet dat hen toelaat elke Hongkonger van straat te plukken en in China te veroordelen was de druppel.

Er is trouwens bitter weinig interesse in het Westen wat in HK omgaat laat staan de tenants en aboutissants te doorgronden. Alleen die massa Hongkongers die op straat kwam sprak tot de verbeelding, voor de rest on s'en fout.
Tuurlijk. Er waren al enkele geheime arrestaties van personen in Hong Kong, die dan plots opdoken in een gevangenis in Beijing, of het wetsvoorstel in Macau, waar journalisten verboden werd om kritiek te geven op de regering 'omdat de regering zijn best doet en het dus niet verdient om bekritiseert te worden'.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 13:39   #206
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik heb dat ook mee gemaakt: GINDER, in den tijd van toen.
Voor de rest leef ik, ook vandaag in Hong Kong*. (*YUP: da's in twee woorden in 't echt)
Gij hebt het vanuit de Vlonders over Hongkong: dus duidelijk dat ik van U en van Tomm nog veeeeel kan leren, speciaal van je glazen bol en de tientallen duizenden die hier gaan sterven. (2)

(PS (2): PatrickVE gaat content zijn!)
Ik ga al sinds 77 2 tot 3 keer per jaar naar HK en heb er zelfs een bedrijf. Naar gewoonte vermijd ik in zaken van politiek te spreken maar ik raap wel op en vorm me wel een opinie, voor zoveel ze iets waard is, ik heb geen enkele pretentie daarover.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 17:53   #207
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De Hong Kong ers hebben al verregaande autonomie. Onafhankelijkheid zit er niet in. Degene die daarvoor ijveren, zullen in de gevangenis belanden, net als in Catalonië.
En zolang Catalanen in de gevangenis zitten omdat ze onafhankelijkheid willen, heeft de EU absoluut geen enkel moreel recht om daar ook maar met een woord over te beginnen.
En dan kunt U zeggen, goed, Tomm, U hebt dan ook geen recht meer om over Catalonië te beginnen. En ik ben akkoord, op voorwaarde dat U nooit meer zegt dat het systeem in de EU democratischer is dan in China.
Wie dat beweert, zegt er onmiddellijk bij dat bij ons hogere standaarden en meer vrijheden gelden dan in China. En dus dat je Catalonië en Hong Kong helemaal niet kunt vergelijken.
Jij en ik kunnen ook gewoon een mening hebben he. We hoeven niet de officiele standpunten van zowel de EU als China na te papegaaien.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 18:21   #208
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland heeft de helft van hun land weggegeven zonder dat er een druppel bloed vergoten is.
Nee hoor, dat is incorrect. De Sovjet Unie is NIET gelijk aan Rusland, zelf Siberie is niet Rusland, maar gebied dat Rusland heeft gekoloniseerd, de enige reden waarom Siberie nu nog deel uitmaakt van de Russische federatie is omdat de siberische identiteit te weinig ontwikeld was in 1991 en omdat rusland de lokale bevolking vrij succesvol had uitgeroeid.

Wat er nog overbleef zijn insignificante groepjes herders en rendierhouders.

Citaat:
Dikwijls met grote etnisch Russische minderheden die nu onderdrukt worden. VSO.
Lol. Kwatch. Blijkbaar voelen Russen zich al onderdrukt als ze niet de baas mogen spelen over al die minderwaardige inboorlingen die veruit in de meerderheid zijn.

Blijkbaar zijn russen beledigd als ze een minderheid vormen met bijhorende rechten en plichten.

Een superioriteitscomplex dus tegelijk met een groot minderwaardigheidscomplex tegenover het Westen.

Het is niet gemakkelijk Rus te zijn.

Citaat:
Er zijn geen separatistische bewegingen in Kaliningrad of Siberië, tot grote spijt van het Westen dat er alles aan heeft gedaan om zoiets aan te moedigen,
Lol. waar en waneer heeft het Westen dat aangemoedigd?
En er zijn wel separatistische tendenzen maar die worden door Moskou uiteraard hardhandig de kop ingedrukt.
Misschien moet de EU daar eens beginnen doen wat Moskou doet in EU-landen : logistieke steun geven en massaal geld en disinformatie-campagnes opzetten om Rusland pikzwart te maken.

Geen slecht idee eigenlijk,

[/quote] van de pas onafhankelijke republieken willen terug bij Rusland.
De laatste keer dat enkele staten zich wilden losmaken van de VS volgde een bloedige oorlog met miljoenen doden, de Sovjet-Unie viel vreedzaam uit elkaar.[/quote]

Dankzij 1 man : Gorbachov.

Toen Yeltsin en Putin aan de macht kwamen werden hele steden platgebombardeerd en duizenden mensen doodgemarteld omdat ze zich wilden losmaken van Rusland.

Een beetje hetzelfde als we nu in Syrie zien overigens.
Business as usual voor Rusland dus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2019, 19:48   #209
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus dat je Catalonië en Hong Kong helemaal niet kunt vergelijken.
Waarom sleurde jij dan Catalonie er bij?
Oud 29 juli 2019, 00:38   #210
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

=parcifal

Citaat:
Nee hoor, dat is incorrect. De Sovjet Unie is NIET gelijk aan Rusland, zelf Siberie is niet Rusland, maar gebied dat Rusland heeft gekoloniseerd, de enige reden waarom Siberie nu nog deel uitmaakt van de Russische federatie is omdat de siberische identiteit te weinig ontwikeld was in 1991 en omdat rusland de lokale bevolking vrij succesvol had uitgeroeid.

Er wonen veel meer etnische Siberiers dan Indianen in de VS of aboriginals in Australie. Meer zelfs ze hebben hun eigen republieken binnen de Russische Federatie waar zij de baas zijn. De Indianen en aborigals wonen in verpauperde reservaten.
De Sovjet-Unie noemde voor Lenin het omvormde tot federatie gewoon Rusland. Oezbekistan, Oekraine, Georgie, dat hoorde allemaal bij Rusland. Het is dankzij de communisten dat Georgisch, Oekraiens, etc. terug een officieel statuut kregen, daarvoor was verboden die taal te spreken.

Citaat:
Lol. Kwatch. Blijkbaar voelen Russen zich al onderdrukt als ze niet de baas mogen spelen over al die minderwaardige inboorlingen die veruit in de meerderheid zijn.
Ze voelen zich onderdrukt als hun eigen taal geen officieel statuut krijgt in gebieden waar ze al eeuwen de meerderheid uitmaken, en terecht.
En net als Oekraine vreedzaam onafhankelijk werd van Rusland, wilden zij vreedzaam onafhankelijk worden van Kiev. Maar de reactie van Kiev was anders dan die can Moskou in 1991, het nieuwe regime stuurde tanks...

Het Westen heeft geld en wapens gegeven aan Tjetjeense opstandelingen. En zonder de kernwapens hadden ze zonder twijfel een Kosovo willen doen.
Citaat:
En er zijn wel separatistische tendenzen maar die worden door Moskou uiteraard hardhandig de kop ingedrukt.
Geef eens een verwijzing naar een separatistische beweging in Siberie of Kaliningrad?

Citaat:
Misschien moet de EU daar eens beginnen doen wat Moskou doet in EU-landen : logistieke steun geven en massaal geld en disinformatie-campagnes opzetten om Rusland pikzwart te maken.
Dat doen ze al vele decennia. "Radio free Europe " rond de klok anti-Russiscge propaganda.

Citaat:
Dankzij 1 man : Gorbachov.
Na Yeltsin niet alleen de meest gehate man in Rusland maar ook in andere deelrepublieken als Kazakhstan en Kyrgyzstan.
Als Gorbatchov zo goed was, kunt u er dus geen bezwaar tegen maken dat er een Oekraiense Gorbatchov opstaat die Donbas gratis weggeeft, en en passant waarom ook Odessa en Kharkov niet.
Citaat:
Toen Yeltsin en Putin aan de macht kwamen werden hele steden platgebombardeerd en duizenden mensen doodgemarteld omdat ze zich wilden losmaken van Rusland.
Dus Poroshenko liet zich inspireren door Jeltsin en Poetin...

Citaat:
Een beetje hetzelfde als we nu in Syrie zien overigens.
Business as usual voor Rusland dus.
[/quote]

Rusland trok zich terug uit Tsjetsjenie in de jaren 90. Gevolg: het werd een terroristenhol van waaruit aanslagen gepland werden in heel Rusland en daarbuiten, net als Syrie dus voordat de Russen de terroristen begonnen te bombarderen.
Oud 29 juli 2019, 07:15   #211
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Er wonen veel meer etnische Siberiers dan Indianen in de VS of aboriginals in Australie. Meer zelfs ze hebben hun eigen republieken binnen de Russische Federatie waar zij de baas zijn. De Indianen en aborigals wonen in verpauperde reservaten.
De Sovjet-Unie noemde voor Lenin het omvormde tot federatie gewoon Rusland. Oezbekistan, Oekraine, Georgie, dat hoorde allemaal bij Rusland. Het is dankzij de communisten dat Georgisch, Oekraiens, etc. terug een officieel statuut kregen, daarvoor was verboden die taal te spreken.

Ze voelen zich onderdrukt als hun eigen taal geen officieel statuut krijgt in gebieden waar ze al eeuwen de meerderheid uitmaken, en terecht.
En net als Oekraine vreedzaam onafhankelijk werd van Rusland, wilden zij vreedzaam onafhankelijk worden van Kiev. Maar de reactie van Kiev was anders dan die can Moskou in 1991, het nieuwe regime stuurde tanks...

Het Westen heeft geld en wapens gegeven aan Tjetjeense opstandelingen. En zonder de kernwapens hadden ze zonder twijfel een Kosovo willen doen.

Geef eens een verwijzing naar een separatistische beweging in Siberie of Kaliningrad?

Dat doen ze al vele decennia. "Radio free Europe " rond de klok anti-Russiscge propaganda.

Na Yeltsin niet alleen de meest gehate man in Rusland maar ook in andere deelrepublieken als Kazakhstan en Kyrgyzstan.
Als Gorbatchov zo goed was, kunt u er dus geen bezwaar tegen maken dat er een Oekraiense Gorbatchov opstaat die Donbas gratis weggeeft, en en passant waarom ook Odessa en Kharkov niet.

Rusland trok zich terug uit Tsjetsjenie in de jaren 90. Gevolg: het werd een terroristenhol van waaruit aanslagen gepland werden in heel Rusland en daarbuiten, net als Syrie dus voordat de Russen de terroristen begonnen te bombarderen.
dag tomm, heb je toevallig vanmorgen op radio 1 de bijdrage van een Nederlandse correspondent gehoord over het conflict GB-US-Iran ?

het was hilariasch! ... om te bleiten welteverstaan. Ik dacht oprecht dat jij op de radio was.
typisch VRT om zo'n extremist een forum te geven onder de naam neutrale expert!

(de ochtend 29/7/19)

je moet t bij gelegenheid anders maar eens herbeluisteren, jij gaat er van smullen!

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2019 om 07:17.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 07:44   #212
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En gijlle in de Vlonders zijn toch te laf om dat te proberen!
De media zou het dan hebben over "zinloos geweld", en het zou allemaal de schuld van Rusland zijn, zoals met de "gele hesjes".
Als het in Hong Kong of Oekraïne gebeurd dan mag het wel natuurlijk.
Oud 29 juli 2019, 07:48   #213
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jij en ik kunnen ook gewoon een mening hebben he. We hoeven niet de officiele standpunten van zowel de EU als China na te papegaaien.
Klopt, maar U bent erover begonnen dat ik Hong Kong niet steun in hun onafhankelijkheidsstreven en Catalonië wel.
Ik steun geen van beide en het zijn m'n zaken ook niet. Maar wat mij opvalt is de dubbele moraal van vooral de westerse media en ook de westerse leiding.
Oud 29 juli 2019, 07:53   #214
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dag tomm, heb je toevallig vanmorgen op radio 1 de bijdrage van een Nederlandse correspondent gehoord over het conflict GB-US-Iran ?

het was hilariasch! ... om te bleiten welteverstaan. Ik dacht oprecht dat jij op de radio was.
typisch VRT om zo'n extremist een forum te geven onder de naam neutrale expert!

(de ochtend 29/7/19)

je moet t bij gelegenheid anders maar eens herbeluisteren, jij gaat er van smullen!
Nu ben ik wel eens benieuwd...
Dus iemand die niet 100% het standpunt van onze leiders verkondigt is een extremist?
Wat had die dan wel te vertellen over dat conflict dat extremistisch was? Dat niet Iran uit het akkoord stapte, het zelfs goed naleefde, TOT de VS er eenzijdig uitstapte en West-Europese bedrijven die nog handel deden met Iran volgens het akkoord dat ze eerst zelf mee hadden ondertekent, zou ruïneren. West-Europa, vooral onder Britse druk, deed vervolgens weinig om die Amerikaanse chantage te stoppen.
Als het dat was, dan kan ik je gerust stellen, dat is geen extremisme, maar gewoon feitelijk letterlijk wat er gebeurd is.
Oud 29 juli 2019, 08:06   #215
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=parcifal

Rusland trok zich terug uit Tsjetsjenie in de jaren 90. Gevolg: het werd een terroristenhol van waaruit aanslagen gepland werden in heel Rusland en daarbuiten, net als Syrie dus voordat de Russen de terroristen begonnen te bombarderen.[/quote]

Nog even Siberië en de VS vergelijken.

Indianen reservaten in de VS:

https://en.wikipedia.org/wiki/Reservation_poverty

On large reservations, the extreme poverty rate is as much as six times the national rate. On average, the extreme poverty rate on the largest reservations is almost four times the national rate.

Autonome deelrepublieken van Siberische volkeren in Siberië:

JakoetiË bvb., zo groot als Europa, waar Jakoeten in de meerderheid zijn, de president Jakoet is, net als de meeste ministers, bedrijfsleiders, etc.

De GDP per inwoner van Jakoetië is hoger dan het Russische gemiddelde.

President van Jakoetië aan tafel met Poetin.

Maar daarnaast hebben nog veel andere Siberische autochtone volkeren hun eigen republiek, Ogrug, Autonoom Oblast, etc. (Altai, Buratia, Chuckchenia, Nenets, Kanti Mansi, etc. om maar enkele te noemen)

Yakutsk, de hoofdstad van Yakutia. Yakutisch is er de nationale taal, naast het Russisch.

Hier zie je dat de autonome republieken, Okrugs en oblasten over het algemeen rijker zijn dan Europees Rusland of de gebieden in Siberië waar vooral etnische Russen wonen. Net het omgekeerde van de situatie in de VS, Australië, Canada, etc.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...GDP_per_capita

Parcival nogmaals op leugens en fake news betrapt.

Terwijl de Indianen in de VS en de aboriginals in Australië eerst op grote schaal uitgeroeid werden, en dan in reservaten opgesloten waar ze aan het verkommeren zijn, hebben de Siberische minderheden hun eigen republieken waar zij de baas zijn en die welvarender zijn dan het Russische gemiddelde.
Een ander voorbeeld is de meest waarschijnlijke opvolger van Putin, nu minister van defensie, een etnische Siberiër, Shoigu.

DAT is het verschil tussen Rusland en de VS/Australië.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 juli 2019 om 08:34.
Oud 29 juli 2019, 08:25   #216
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben ik wel eens benieuwd...
Dus iemand die niet 100% het standpunt van onze leiders verkondigt is een extremist?
Wat had die dan wel te vertellen over dat conflict dat extremistisch was? Dat niet Iran uit het akkoord stapte, het zelfs goed naleefde, TOT de VS er eenzijdig uitstapte en West-Europese bedrijven die nog handel deden met Iran volgens het akkoord dat ze eerst zelf mee hadden ondertekent, zou ruïneren. West-Europa, vooral onder Britse druk, deed vervolgens weinig om die Amerikaanse chantage te stoppen.
Als het dat was, dan kan ik je gerust stellen, dat is geen extremisme, maar gewoon feitelijk letterlijk wat er gebeurd is.
zal morgen wel online staan, je gaat er idd van smullen.
je kent het wel : Trump is de Duivel, Iran is goed, Iran schendt geen enkel akkoord etc etc.
Oud 29 juli 2019, 08:37   #217
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zal morgen wel online staan, je gaat er idd van smullen.
je kent het wel : Trump is de Duivel, Iran is goed, Iran schendt geen enkel akkoord etc etc.
Wel de VS is uit dat akkoord gestapt, onder zware druk van Israël, alle andere landen (de EU, China, Rusland) veroordeelden deze stap. Desondanks kwam er geen stevige reactie van de Europeanen toen de Amerikanen zegden Europese bedrijven die toch nog het akkoord zouden naleven en handel voeren met Iran geruïneerd zouden worden.

Dat zijn gewoon de onweerlegbare feiten.
Oud 29 juli 2019, 08:38   #218
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
Die eerste 2 dingen heb ik niet gehoord, het derde wel.

Klopt dat dan niet?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2019, 08:45   #219
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die eerste 2 dingen heb ik niet gehoord, het derde wel.

Klopt dat dan niet?
je kan niet tegelijk beweren dat het akkoord nog bestaat en dat de EU het moet verderzetten en tegelijk beweren dat Iran het akkoord niet schendt. nochtans exact wat de correspondent deed.

of er was geen akkoord meer na de opzegging door Trump, en dan schendt Iran idd niks.
of het akkoord loopt nog, maar dan is Iran het inmiddels ook wel aan het schenden. (door nucleair materiaal hoger op te wekken dan toegestaan, dat heeft Iran een tijd geleden zelf gecommuniceerd), maar dan kan je de EU weer niks meer verwijten ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juli 2019 om 08:45.
Oud 29 juli 2019, 17:56   #220
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, maar U bent erover begonnen dat ik Hong Kong niet steun in hun onafhankelijkheidsstreven en Catalonië wel.
Ik steun geen van beide en het zijn m'n zaken ook niet. Maar wat mij opvalt is de dubbele moraal van vooral de westerse media en ook de westerse leiding.
Correctie: jij bent begonnen over Catalonie. Ik vroeg je enkel welke je oplossing je zou voorstaan als de Hong Kongers blijven protesteren. Lees die posts er nog eens op na.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be