![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Verhofstadt wordt stevig aangepakt door vooral Catalanen, toen hij een uitspraak deed dat men in Europa z'n identiteit kan kiezen.
https://www.rt.com/news/450054-verho...tity-backlash/ Ik zou hem ten stelligste aanraden zich niet te moeien in de Hong Kong kwestie. https://twitter.com/guyverhofstadt/s...30616948690944 Hij heeft een twitter bericht gestuurd waarin hij de demonstranten in Hong Kong steunt. Zulke zaken aanvaardt China absoluut niet. En het is ten andere extreem hypocriet want hij heeft zich nooit uitgesproken over de Catalaanse kwestie. Ik denk dat Verhofstadt niet meer welkom is in China. Ook investeerders die dicht bij hem staan zouden hem beter laten vallen of ze zullen geen zaken meer kunnen doen met en in China. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 31 juli 2019 om 12:15. |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, hij doet maar.
Niet verwonderd zijn wel dat hij China nooit meer binnen mag. China ziet dit terecht als inmenging in interne zaken, net alsof de Xi Jaoping een tweet de wereld in zou steunen dat hij de gele hesjes aanmoedigt om Macron ten val te brengen, of dat hij Catalaanse onafhankelijkheid steunt. Al dat gezever over Russische inmenging, terwijl, nog steeds, westerse politici zich openlijk mengen in China en Rusland, en overal elders. |
|
|
|
|
|
#246 | |
|
|
Citaat:
Zalig! Die russen toch! recht naar de afgrond gaan ze! |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu nog aan jullie om wat af te koelen, he!
|
|
|
|
#248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U woont dus in Hong Kong, in plaats van cynische commentaren misschien eens een constructieve bijdrage aan deze discussie... wat denkt U over de hele kwestie, of durf je he niet uit te spreken?
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En welke mogendheid heeft dan de Catalanen zitten opjutten tegen Spanje? Vlaanderen mss? |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
China komt die wel na. Maar China heeft het recht in te grijpen als het uit de hand loopt in Hong Kong volgens die verdragen.
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb Catalanen niet met Russische vlaggen zien zwaaien, het enige dat Rusland deed was aandacht besteden aan de kwestie door beide zijden aan het woord te laten op RT. (maar dat was al teveel volgens de Spanjaarden) Het protest in Hong Kong krijgt niet alleen veel aandacht in de westerse pers, en wordt openlijk aangemoedigd door politici als Verhofstadt, maar de betogers, die onder andere het parlement binnenvielen en vernielden, dragen Britse en Amerikaanse vlaggen. |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#254 | ||
|
|
Citaat:
maar ja, gij wéét gewoon niks! En het ergste is, gij vindt dat niet erg dat gij niks weet. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoek het trouwens zo ver niet: ik ga jullie zwakke poging tot imitatie van Monty Python hier niet verknallen. Bon, als ge ondertussen toch een pauze wilt inlassen in jullie optreden, alabonheur, een ding of drie dan: 1. het straatgeweld wordt in de hand gewerkt door het Westen en via die Westerse media zwaar opgeblazen en uiteraard dankbaar aanvaard door de lokale menners en de ietwat oudere schoolkinderen. (persoonlijk sta is achter het protest om dat originele uitleveringsvoorstel richting China te beperken). Ik sta niet achter de opgehitste meute met hun incoherent gezwam van vandaag echter! 2. Carrie Lam heeft bewezen geen enkel politiek inzicht te hebben buiten haar schoolse opleiding die ver staat van de echte wereld. Haar dom wetsvoorstel en reactie op de originele reactie zijn het beste voorbeeld van haar idiotie. Ze gedroeg zich als een lammeke in handen van de mainlanders (die WEL politiek bedreven zijn), 't kieken. Ze is trouwens al bij het vuil gezet hoor. Alleen de vuilkar moet nog passeren wat later. Tot op heden echter heeft China zich WEL gedragen volgens de overeengekomen basic law = feit tot spijt van wie het benijdt. 3. De onruststokers zijn, zoals bijna altijd, hier ook een minderheid. De absolute 'twee-derden-plus meerderheid' van Hong Kongers wensen voort te gaan met hun leven en geld te verdienen. P.S.: wat die gebruikte schoolkinderen hier in Honkers betreft: die hebben geen idee whatsoever van wat democratie inhoudt, nog minder dan bvb. Verhofstadt itself. ../... Sorry om de Tomm & Geert Show en jullie povere poging tot entertainment te onderbreken. Doe nu maar voort...
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1. Is dat niet wat ik hier gezegd heb? Namelijk dat het protest opgehitst en uitvergroot wordt door westerse media en politici? 2. Nu staat China achter Carrie Lam, echter het feit dat ze het zo ver heeft laten komen zal haar wel aangerekend worden eens alles achter de rug is denk ik. 3. Ook dat vermoedde ik, maar ik zocht bevestiging van mensen die er meer van kennen zoals U. Waarvoor dank. Ik denk dat de krachtige boodschap vanuit Peking voldoende zal zijn om de heethoofden wat te laten afkoelen. |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie zou zich immers willen afscheuren van dergelijke paradijzen? Staat Pussy Riot ook op de payroll van de CIA? |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
|
Citaat:
Ik heb u constant schaakmat, en daarom wilt gij niet meer schaken. |
|
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zeg nergens dat China en Rusland paradijzen zijn. Maar het Westen heeft zich niet te moeien in die landen. Op gelujke voet handel voeren en andere uitwisselingen dat kan, maar westerse preken en hypocriete verontwaardiging zijn het laatste wat die landen nodig hebben. En als het Westen de boel opklopt of wapens en andere hulp verstrekt aan opstandelingen, dan moeten ze niet verbaasd zijn dat die landen anti-westers worden. Moest Rusland echt westerse provocaties met gelijke munt terugbetalen geven ze de gele hesjes en Catalanen wapens (heeft het westen gedaan in Syrie) en stuurt Putin twitterberichten om de gele hesjes en Catalaanse separatisten aan te moedigen. Daarna gaat hij zelf naar Parijs en Barcelona om ze nog eens extra aan te moedigen. Laatst gewijzigd door tomm : 1 augustus 2019 om 20:49. |
|
|
|
|