Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2019, 12:06   #241
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
[B
Ik ben ook ver van zeker dat de meerderheid in Hong Kong die protesten steunt, maar mensen die de regio beter kennen zullen daar ongetwijfeld meer over weten.
ge moet er altijd van uitgaan dat iedereen over alles meer weet dan gij.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 12:08   #242
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Verhofstadt wordt stevig aangepakt door vooral Catalanen, toen hij een uitspraak deed dat men in Europa z'n identiteit kan kiezen.

https://www.rt.com/news/450054-verho...tity-backlash/

Ik zou hem ten stelligste aanraden zich niet te moeien in de Hong Kong kwestie.

https://twitter.com/guyverhofstadt/s...30616948690944

Hij heeft een twitter bericht gestuurd waarin hij de demonstranten in Hong Kong steunt.
Zulke zaken aanvaardt China absoluut niet. En het is ten andere extreem hypocriet want hij heeft zich nooit uitgesproken over de Catalaanse kwestie. Ik denk dat Verhofstadt niet meer welkom is in China. Ook investeerders die dicht bij hem staan zouden hem beter laten vallen of ze zullen geen zaken meer kunnen doen met en in China.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 12:10   #243
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik zou hem ten stelligste aanraden zich niet te moeien in de Hong Kong kwestie.
waarom?? gij zijt zijnen baas of wat?
Oud 31 juli 2019, 12:14   #244
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ge moet er altijd van uitgaan dat iedereen over alles meer weet dan gij.
Ja, van China bvb. . Gij kunt met elke Chinees praten, en hebt ongetwijfeld al met elke Chinees in Hong Kong gepraat. Ge gaat ze daar eens goed de levieten lezen hé, in het Chinees uiteraard, want uw Engels is maar "soso".

Laatst gewijzigd door tomm : 31 juli 2019 om 12:15.
Oud 31 juli 2019, 12:18   #245
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom?? gij zijt zijnen baas of wat?
Nee, hij doet maar.
Niet verwonderd zijn wel dat hij China nooit meer binnen mag.

China ziet dit terecht als inmenging in interne zaken, net alsof de Xi Jaoping een tweet de wereld in zou steunen dat hij de gele hesjes aanmoedigt om Macron ten val te brengen, of dat hij Catalaanse onafhankelijkheid steunt.

Al dat gezever over Russische inmenging, terwijl, nog steeds, westerse politici zich openlijk mengen in China en Rusland, en overal elders.
Oud 31 juli 2019, 12:18   #246
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ja, van China bvb. . Gij kunt met elke Chinees praten, en hebt ongetwijfeld al met elke Chinees in Hong Kong gepraat. Ge gaat ze daar eens goed de levieten lezen hé, in het Chinees uiteraard, want uw Engels is maar "soso".
Ik ben juist terug van Moskou en ik heb daar inderdaad eens goed mijn gedacht gezegd.

Zalig! Die russen toch! recht naar de afgrond gaan ze!
Oud 31 juli 2019, 12:22   #247
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ela mannekes: 't Is hier in Hong Kong op dit ogenblik taifun signal 8. Dat helpt om de temperatuur te helpen dalen (+/- 24 graden C. nu )
Nu nog aan jullie om wat af te koelen, he!
Oud 31 juli 2019, 12:56   #248
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ela mannekes: 't Is hier in Hong Kong op dit ogenblik taifun signal 8. Dat helpt om de temperatuur te helpen dalen (+/- 24 graden C. nu )
Nu nog aan jullie om wat af te koelen, he!
U woont dus in Hong Kong, in plaats van cynische commentaren misschien eens een constructieve bijdrage aan deze discussie... wat denkt U over de hele kwestie, of durf je he niet uit te spreken?
Oud 31 juli 2019, 16:22   #249
geertvdb

Standaard

Citaat:
Nee, hij doet maar.
Niet verwonderd zijn wel dat hij China nooit meer binnen mag.

China ziet dit terecht als inmenging in interne zaken, net alsof de Xi Jaoping een tweet de wereld in zou steunen dat hij de gele hesjes aanmoedigt om Macron ten val te brengen, of dat hij Catalaanse onafhankelijkheid steunt.

Al dat gezever over Russische inmenging, terwijl, nog steeds, westerse politici zich openlijk mengen in China en Rusland, en overal elders.
dat is helemaal geen inmenging in interne zaken. Bij de teruggave van HK in 1997 zijn er afspraken gemaakt. als China die niet nakomt (en dat doet het duidelijk niet), dan mag en moet China op de vingers getikt worden.
Oud 31 juli 2019, 16:52   #250
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrij duidelijk wie hier achter zit. Maar China is Oekraïne niet, er komt geen Maidan in Hong Kong, in het allerslechtste geval een Tien an Men.

Ik denk dat zulke beelden in Beijing als een rode lap op een stier werken, en niet alleen bij de regering of de communistische partij. Pijnlijke herinneringen aan de westerse landen die China aanvielen en koloniseerden.
Ik ben ook ver van zeker dat de meerderheid in Hong Kong die protesten steunt, maar mensen die de regio beter kennen zullen daar ongetwijfeld meer over weten.
Dank u voor de toelichting. Dus de stem van het volk bestaat niet dan? Er zit altijd wel 1 of andere mogendheid de boel op te jutten. Kritiek op Rusland of China moet dan ook steeds in die zin begrepen worden.

En welke mogendheid heeft dan de Catalanen zitten opjutten tegen Spanje? Vlaanderen mss?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2019, 23:41   #251
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is helemaal geen inmenging in interne zaken. Bij de teruggave van HK in 1997 zijn er afspraken gemaakt. als China die niet nakomt (en dat doet het duidelijk niet), dan mag en moet China op de vingers getikt worden.
China komt die wel na. Maar China heeft het recht in te grijpen als het uit de hand loopt in Hong Kong volgens die verdragen.
Oud 31 juli 2019, 23:46   #252
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dank u voor de toelichting. Dus de stem van het volk bestaat niet dan? Er zit altijd wel 1 of andere mogendheid de boel op te jutten. Kritiek op Rusland of China moet dan ook steeds in die zin begrepen worden.

En welke mogendheid heeft dan de Catalanen zitten opjutten tegen Spanje? Vlaanderen mss?
De Catalanen worden door niemand opgejut (de Spanjaarden beweren de Russen maar daar moet het eerste bewijs nog voor geleverd worden)

Ik heb Catalanen niet met Russische vlaggen zien zwaaien, het enige dat Rusland deed was aandacht besteden aan de kwestie door beide zijden aan het woord te laten op RT. (maar dat was al teveel volgens de Spanjaarden)

Het protest in Hong Kong krijgt niet alleen veel aandacht in de westerse pers, en wordt openlijk aangemoedigd door politici als Verhofstadt, maar de betogers, die onder andere het parlement binnenvielen en vernielden, dragen Britse en Amerikaanse vlaggen.
Oud 31 juli 2019, 23:51   #253
geertvdb

Standaard

Citaat:
China komt die wel na. Maar China heeft het recht in te grijpen als het uit de hand loopt in Hong Kong volgens die verdragen.
Nee, china komt ze niet na.
Oud 31 juli 2019, 23:55   #254
geertvdb

Standaard

Citaat:

Het protest in Hong Kong krijgt niet alleen veel aandacht in de westerse pers,
totaaal niet waar! ge moet eens weten wat er daar allemaal gaande is.

maar ja, gij wéét gewoon niks! En het ergste is, gij vindt dat niet erg dat gij niks weet.
Citaat:
en wordt openlijk aangemoedigd door politici als Verhofstadt
dat gij hier maar blijft JANKEN over verhofstadt! Ik snap^dat echt niet. Gij hebt hier een onwaarschijnlijk achterlijke kemel geslagen (gij en witte kaproen trekken zo hard op mekaar!) wat verhofstadt betreft, ik zou mij doodschamen in uw plaats!
Citaat:
, maar de betogers, die onder andere het parlement binnenvielen en vernielden, dragen Britse en Amerikaanse vlaggen.
En wat is daar verkeerd aan. vrijheid van meningsuiting, mag dat niet?
Oud 1 augustus 2019, 01:27   #255
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U woont dus in Hong Kong, in plaats van cynische commentaren misschien eens een constructieve bijdrage aan deze discussie... wat denkt U over de hele kwestie, of durf je het niet uit te spreken?
Moest ge me nu ne keer zien beven van de schrik, seh! Troost je Tommboy, 't is hier Rusland niet.
Zoek het trouwens zo ver niet: ik ga jullie zwakke poging tot imitatie van Monty Python hier niet verknallen.

Bon, als ge ondertussen toch een pauze wilt inlassen in jullie optreden, alabonheur, een ding of drie dan:
1. het straatgeweld wordt in de hand gewerkt door het Westen en via die Westerse media zwaar opgeblazen en uiteraard dankbaar aanvaard door de lokale menners en de ietwat oudere schoolkinderen. (persoonlijk sta is achter het protest om dat originele uitleveringsvoorstel richting China te beperken). Ik sta niet achter de opgehitste meute met hun incoherent gezwam van vandaag echter!

2. Carrie Lam heeft bewezen geen enkel politiek inzicht te hebben buiten haar schoolse opleiding die ver staat van de echte wereld. Haar dom wetsvoorstel en reactie op de originele reactie zijn het beste voorbeeld van haar idiotie. Ze gedroeg zich als een lammeke in handen van de mainlanders (die WEL politiek bedreven zijn), 't kieken.
Ze is trouwens al bij het vuil gezet hoor. Alleen de vuilkar moet nog passeren wat later.
Tot op heden echter heeft China zich WEL gedragen volgens de overeengekomen basic law = feit tot spijt van wie het benijdt.

3. De onruststokers zijn, zoals bijna altijd, hier ook een minderheid. De absolute 'twee-derden-plus meerderheid' van Hong Kongers wensen voort te gaan met hun leven en geld te verdienen.

P.S.: wat die gebruikte schoolkinderen hier in Honkers betreft: die hebben geen idee whatsoever van wat democratie inhoudt, nog minder dan bvb. Verhofstadt itself.

../...
Sorry om de Tomm & Geert Show en jullie povere poging tot entertainment te onderbreken.
Doe nu maar voort...
Oud 1 augustus 2019, 13:20   #256
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Moest ge me nu ne keer zien beven van de schrik, seh! Troost je Tommboy, 't is hier Rusland niet.
Zoek het trouwens zo ver niet: ik ga jullie zwakke poging tot imitatie van Monty Python hier niet verknallen.

Bon, als ge ondertussen toch een pauze wilt inlassen in jullie optreden, alabonheur, een ding of drie dan:
1. het straatgeweld wordt in de hand gewerkt door het Westen en via die Westerse media zwaar opgeblazen en uiteraard dankbaar aanvaard door de lokale menners en de ietwat oudere schoolkinderen. (persoonlijk sta is achter het protest om dat originele uitleveringsvoorstel richting China te beperken). Ik sta niet achter de opgehitste meute met hun incoherent gezwam van vandaag echter!

2. Carrie Lam heeft bewezen geen enkel politiek inzicht te hebben buiten haar schoolse opleiding die ver staat van de echte wereld. Haar dom wetsvoorstel en reactie op de originele reactie zijn het beste voorbeeld van haar idiotie. Ze gedroeg zich als een lammeke in handen van de mainlanders (die WEL politiek bedreven zijn), 't kieken.
Ze is trouwens al bij het vuil gezet hoor. Alleen de vuilkar moet nog passeren wat later.
Tot op heden echter heeft China zich WEL gedragen volgens de overeengekomen basic law = feit tot spijt van wie het benijdt.

3. De onruststokers zijn, zoals bijna altijd, hier ook een minderheid. De absolute 'twee-derden-plus meerderheid' van Hong Kongers wensen voort te gaan met hun leven en geld te verdienen.

P.S.: wat die gebruikte schoolkinderen hier in Honkers betreft: die hebben geen idee whatsoever van wat democratie inhoudt, nog minder dan bvb. Verhofstadt itself.

../...
Sorry om de Tomm & Geert Show en jullie povere poging tot entertainment te onderbreken.
Doe nu maar voort...
Ik ga niet meer reageren op Geert. Don't feed the trolls. Soms zegt hij eens iets zinnigs maar dat is toch eerder zeldzaam.

1. Is dat niet wat ik hier gezegd heb? Namelijk dat het protest opgehitst en uitvergroot wordt door westerse media en politici?
2. Nu staat China achter Carrie Lam, echter het feit dat ze het zo ver heeft laten komen zal haar wel aangerekend worden eens alles achter de rug is denk ik.
3. Ook dat vermoedde ik, maar ik zocht bevestiging van mensen die er meer van kennen zoals U. Waarvoor dank.

Ik denk dat de krachtige boodschap vanuit Peking voldoende zal zijn om de heethoofden wat te laten afkoelen.
Oud 1 augustus 2019, 16:54   #257
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De Catalanen worden door niemand opgejut (de Spanjaarden beweren de Russen maar daar moet het eerste bewijs nog voor geleverd worden)

Ik heb Catalanen niet met Russische vlaggen zien zwaaien, het enige dat Rusland deed was aandacht besteden aan de kwestie door beide zijden aan het woord te laten op RT. (maar dat was al teveel volgens de Spanjaarden)

Het protest in Hong Kong krijgt niet alleen veel aandacht in de westerse pers, en wordt openlijk aangemoedigd door politici als Verhofstadt, maar de betogers, die onder andere het parlement binnenvielen en vernielden, dragen Britse en Amerikaanse vlaggen.
Conclusie: een zuiver, "natuurlijk" streven naar onafhankelijkheid kan zich enkel voordoen in verderfelijke westerse staten. Gaat het echter om gebieden in de voormalige USSR of China dan kan het haast niet anders of die mensen moeten opgejut zijn door buitenlandse agitators.

Wie zou zich immers willen afscheuren van dergelijke paradijzen? Staat Pussy Riot ook op de payroll van de CIA?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 19:06   #258
geertvdb

Standaard

Citaat:
nIk ga niet meer reageren op Geert. Don't feed the trolls.
Ik ben helemaal geen trol. NUL komma NUL. Ik ontmasker op een perfecte manier uw propaganda, en ben al ontelbare keren in Rusland en Oekraine geweest.
Ik heb u constant schaakmat, en daarom wilt gij niet meer schaken.
Oud 1 augustus 2019, 19:51   #259
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusie: een zuiver, "natuurlijk" streven naar onafhankelijkheid kan zich enkel voordoen in verderfelijke westerse staten. Gaat het echter om gebieden in de voormalige USSR of China dan kan het haast niet anders of die mensen moeten opgejut zijn door buitenlandse agitators.

Wie zou zich immers willen afscheuren van dergelijke paradijzen? Staat Pussy Riot ook op de payroll van de CIA?
Nagel op de kop. Doorgaans wordt ook Soros erbij gesleurd als dEUS/dEVIL Ex Machina.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2019, 20:33   #260
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben ook tegen Catalaanse of Vlaamse onafhankelijkheid, tegen nationalisme tout court..

Ik zeg nergens dat China en Rusland paradijzen zijn. Maar het Westen heeft zich niet te moeien in die landen. Op gelujke voet handel voeren en andere uitwisselingen dat kan, maar westerse preken en hypocriete verontwaardiging zijn het laatste wat die landen nodig hebben. En als het Westen de boel opklopt of wapens en andere hulp verstrekt aan opstandelingen, dan moeten ze niet verbaasd zijn dat die landen anti-westers worden.

Moest Rusland echt westerse provocaties met gelijke munt terugbetalen geven ze de gele hesjes en Catalanen wapens (heeft het westen gedaan in Syrie) en stuurt Putin twitterberichten om de gele hesjes en Catalaanse separatisten aan te moedigen. Daarna gaat hij zelf naar Parijs en Barcelona om ze nog eens extra aan te moedigen.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 augustus 2019 om 20:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be