![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik niet begrijp aan dit gelukkig nog goed afgelopen verhaal is dat men die vrouw niet kon vinden, ondanks blijkbaar actieve "gsm". Door veel toeval heeft die vrouw het overleefd. Maar moest ze een betere smartphone gehad hebben was ze al na enkele uren gevonden?
De ingeknelde vrouw kon wel de gsm nooit bereiken die in haar tas op de achterbank van de (omgekeerde) wagen lag. "Grootscheepse zoekactie" werd blijkbaar opgestart? Een gsm moet toch te lokaliseren zijn als die aanstaat? appje of gewoon eigen google-konto of whatever software, ook via net moet dat gaan. Ik hoef toch maar "zoek gsm" in te geven en dan weet ik bvb waar mijn vrouw ongeveer is? (via maps, men kan de gsm beveiligen of wissen enz..) Raar dat dit helemaal niet vermeld wordt in de krant, ook in dit lang artikel waar alle details in staan, ook over die gsm in de wagen. De krant had toch tenminste kunnen opmerken dat men reeds x-jaren een smartphone kan lokaliseren? Ofwel klopt er niet alles aan dit verhaal. Of het was een oud modelletje van gsm. Awel dan is het tijd om toch een betere gsm te kopen, in geval van nood hé. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Een smartphone en een iPhone is ook te traceren als hij uit staat. Als je niet wil te traceren zijn moet er je de batterij uithalen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.9lives.be/forum/phones-t...ei-nummer.html Een vrouw is bijna gestorven omdat ze dat niet deden? ![]() Of dit: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_f...rugvinden.html Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2019 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige auto’s zit een noodknopje en een automatische noodmelding als de airbag afgaat... maar enfin, gaan we eens een lijstje maken van die merken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En dit zijn de laatste beelden met haar smartphone nog in de hand: ![]() https://www.sudinfo.be/id133072/arti...-etait-coincee Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2019 om 19:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wie wil er nu nog,rijden met eeen auto,zonder dode hoek, botspreventie, adaptieve cruise control, lane assist ? En voeg ik nog aan toe: zonder automatisch verwittigen van noodhulp...
Voor de rest noem,het een Murphy’s LAW.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 augustus 2019 om 19:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker deze soort, dat waren de beelden uit de Q8, enkele minuten voor het ongeval volgens de krant... ![]() https://www.sudinfo.be/id133072/arti...-etait-coincee Corine Bastide avait disparu depuis mardi. Elle avait été aperçue vers 23h30 la station essence Q8 Awans. Depuis, la Wanzoise ne s’est plus manifestée. Elle n’a plus donné signe de vie dans la nuit de mardi mercredi, après avoir quitté le domicile de son compagnon. Ce lundi, elle a été retrouvée, coincée dans sa voiture qui avait versé dans un fossé Saint-Georges. Beelden op twitter via de federale politie met haar smartphone in de hand, en geen woord in de krant dat die smartphone (niet) traceerbaar was????????? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2019 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van elke gsm is terug te vinden van welke antennemast het laatste signaal opgevangen werd. (van smartphones is natuurlijk nog veel meer mogelijk ..)
Van actuele topmodellen van auto's is de automatische verwittiging naar een noodcentrale van het automerk voorzien; niet of niet alleen bij het afgaan van de airbag(s), maar ook bij een aantal andere impacten en/of (bijna) kanteling. Dat gaat gemakkelijk samen met het traceren van de gestolen auto. Waarom hier niet op ingegaan wordt in de pers, is me ook een groot raadsel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 augustus 2019 om 07:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- malware die de "off" toestand eigenlijk niet echt op "off" zetten. Tzz, de GSM staat niet echt uit, omdat de functie door malware veranderd werd. - extra hardware die geinstalleerd werd in de telefoon, die direct met de batterij verbonden is ; maw een aparte tracker die toevallig in de behuizing van de telefoon zit. Beide zijn aanvalstechnieken, destijds blijkbaar o.a. door de NSA gebruikt. Maar het is niet de standaard functie van een smartphone. Als een niet-geinfecteerde smartphone uit staat, werkt niks nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft waarom men niet gaan zoeken is rond de laatst gebezigde GSM-pyloon. Zouden de flikken geoordeeld hebben dat het geen onrustwekkende verdwijning was: meerderjarig, geen afspraken om voor de kinderen te moeten zorgen ... bla bla ... een discreet uitstapje met een amant misschien ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik ook niet begrijp is dat die laatste videobeelden van haar en haar auto vanuit het tankstation Q8 in Awans opgenomen zijn en dat ze op de rit naar huis via snelweg E42 naar haar huis (Wanze bij Hoei) ca. halfweg na amper 17 km speciaal moest afrijden (afrit 5 Amay/Saint-Georges-sur-Meuse) om te gaan tanken langs de gewone weg...
![]() Ik neem aan dat ze elke (goedkope) pomp kent in de buurt van haar huis in Wanze. En idem elke pomp in de buurt waar haar vriend woont in Awans, zoals die Q8 met shop enz... Dat bezoekje aan de Q8 in Wanze was dus niet om te gaan tanken maar om te shoppen? (was rond 23h30 en ze kwam van haar vriend...). Daar wist ze dus al niet dat haar benzinemetertje diep op reserve stond met verwittigingslampje aan? Verstrooide vrouw? Wanneer men inkopen doet in een tankstation zou/kan/mag men niet eens kijken naar de brandstofmeter? Het zal wel aan mij liggen daar enige logica in te zoeken. Als ik dat (vertaald) verhaal uit het Belang van Limburg lees, amai. Wel mooi mapje en uitleg. Dan in combinatie met de Waalse kranten... Citaat:
Citaat:
afrit 5 Amay naar Q8 Saint Georges...: https://www.google.com/maps/@50.6074.../data=!3m1!1e3 en Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2019 om 10:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2019 om 10:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haar batterij was plat (dixit HLN).
Edit: ik heb altijd zo'n Anker Powercore in de auto liggen:
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 augustus 2019 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er een techneut die weet of kan opzoeken, om de hoeveel seconden een gsm contact heeft met de antenne-mast die het sterkste signaal heeft?
Ik denk om de seconde. Of zou dit variabel zijn: bij sterk signaal minder; bij zwak signaal vaker? Mijn vraag is trouwens niet waarom ze zo reed, of waarom zij dit of dat deed. Mijn vraag is waarom de flikken niet sito presto opvroegen en antwoord kregen van de telefoonoperator dat haar gsm x dagen al verbonden was met y antennemast, tot wellicht uitputting van de batterij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder heb ik nog eens gekeken naar mijn eigen smartphone. Ik was al vergeten dat daar een app op staat "I am here".
En om dat te testen eens een whatsappke daarmee verzonden naar mijn heksie perfeksie. (op een veilig moment op een veilige plaats natuurlijk)
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die houden hun lading enorm lang, maar een lader werkt in principe ook.