![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand die in vervangingscomplotten van bevolkingen gelooft, kun je bezwaarlijk links noemen. Iemand die gelooft dat je mensen mag doodschieten omdat er teveel bomen worden geveld en de mensen hun gedrag niet willen aanpassen, kun je bezwaarlijk rechts noemen. Er blijven niet veel opties meer over, tenzij die van het doemdenken, en dan weet je het wel. Over zijn religieuze standpunten zullen we helaas niet veel te weten komen, in een land waar je op de bijbel moet zweren de waarheid te spreken als je in een rechtzaal moet getuigen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan ook niet, daar 't letterlijk voorgeschreven wordt in hun geschriften. Het verschil is dat je aan niemand verkocht krijgt om aan 't moorden te slaan voor rijstpap, aliens, astronomie ed. Enkel aan bloeddorstige, gestoorde zotten dus, waarbij verschillende factoren 'n rol spelen, niet enkel 't geloven in [...vul zelf maar in...], anders sloeg immers iedereen aan 't moorden. PS; gelieve me niet meer aan te spreken over islam, ik wil me niet hoeven verantwoorden tgo dalibor. Ik ken, eerlijk gezegd, zijn mentale toestand niet, ik zou niet willen dat hij zodanig getriggerd wordt dat hij wanhoopsdaden gaat plegen. Datzelfde geldt trouwens ook voor jou, mocht je je ergeren aan niet bestaande uitlatingen mijnerzijds.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Religie is het grootste gif ooit uitgevonden. Een uittreksel uit Deuteronomium 20, dat evengoed uit de mond van IS kon komen: Citaat:
En daar zweren ze dus op...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nytimes.com/2017/12/13/u...-crockett.html De VS loopt enkele decennia achter op ons op vlak van een meer realistisch evenwicht van wat religie mag betekenen in de maatschappij maar het heeft ook geen zin om het spel van de religieuze extremisten mee te spelen. Een eed op 'de bijbel' of eender welke andere roman is gewoon geen vereiste. Politici spelen dat spel gewoon mee, omdat ze weten dat 3/4 van het electoraat dat niet weet, en dat ze op een pavloviaanse manier gewoon zijn aan religieuze verwijzingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En veel gebruik maak van de open grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
mensen met een laag moreel besef zijn duidelijk vatbaarder om zelfmoord terrorist te spelen. ze zijn namelijk bijna allemaal ex boefjes (en jonge mannen). daniel dennett kan dat geweldig uitleggen. Zeker eens opzoeken op youtube |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
en het gaat niet exclusief over de islam. Als er koptische christenen zijn, of Koerden die ook de evolutietheorie weigeren te aanvaarden of hun vrouwen besnijden vanwege hun religie, dan kunt ge u de vraag stellen, wat komt ge hier doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Religies en andere zever zijn gewoon nodig om de moordzucht in een zekere richting te kanaliseren, zodat het voordelig is voor zij die dat kanaliseren sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() https://www.demorgen.be/nieuws/schut...leid~be472c0d/
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 6 augustus 2019 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() wat gij vergeet is dat er veel tegengestelde (godsdienstige) memes zijn, die moorden inperken. Het is een constante concurrentie tussen de memes. En de efficienste wint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is aan de staat om te garanderen dat ze geen wapen kunnen bezitten, maar daar is te veel geld mee gemoeid en voor geld verkoopt elke Amerikaan zijn principes. Ik word misselijk van die hypocrieten die dit incident gebruiken om een president aan te vallen. Onder Hillary was het even goed gebeurd. Maar we horen geen druk op de wapenindustrie die Amerikaanse burgers + terroristenstaat Saudi Arabië bewapent. Too big to fail
![]() |
![]() |
#116 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar Trump beloofde de benoeming van conservatieve rechters in het hooggerechtshof, en die zijn er gekomen. Dat maakt dat de kans dat het hof de eerstkomende 10 a 15 jaar nog progressieve wetgeving valideert zo goed als onbestaande is. En de NRA zal elke federale of nationale poging om de wapenwet te verstrengen zeker via processen tot dat niveau laten klimmen. Citaat:
Maar je hebt wel gelijk : kritiek op wapenverkoop vanuit de VS is maar een mager beestje. Het is een miljarden industrie en er werken ontelbaar veel mensen in die tak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er maar een smiley bijgezet voor alle duidelijkheid.
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |