Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
8 augustus 2019, 19:05 | #21 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
|
9 augustus 2019, 05:39 | #22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
|
9 augustus 2019, 08:08 | #23 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
|
9 augustus 2019, 08:14 | #24 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
|
9 augustus 2019, 16:52 | #25 |
Parlementslid
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
|
Een kleine motor reviseren kost bijlange geen 8500 euro. En als je het zelf kan dan is het enkele honderden euro's. Dus waarom ombouwen naar een E-wagen? 8500 euro is dan pokkeveel geld
|
9 augustus 2019, 17:39 | #26 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Porsche 911 SC Targa van 1979 omgebouwd naar EV met 54 kWh accupack.
Leuke 911E voor mensen met wat geld en die aan hun oude 911 verknocht zijn maar geen verdere dure onderhouds- en zuipkosten meer willen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 9 augustus 2019 om 18:05. |
||||
10 augustus 2019, 09:51 | #27 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Welke zot doet dat nu? De waarde dat deze automobiel heeft gaat hierdoor volledig verloren. En de homologatie is enkel mogelijk als er al een homologatie is het type voertuig met de uitgevoerde aanpassingen, de gebruikte onderdelen reeds een homologatie hebben en de werken door een bevoegd persoon zijn uitgevoerd. Zou er toch niet te licht overgaan met de Belgische wetgeving en regels. Heb zelf een zoon die zijn rechter voet kwijt is,alle de aanpassingen moeten door een erkende instelling worden uitgevoerd of het voertuig is voor de schroothoop. En dat gaat dan enkel over een beugel plaatsen om de gaspendaal met de linker voet te kunnen bedienen. Laatst gewijzigd door Jantje : 10 augustus 2019 om 10:08. |
|
11 augustus 2019, 21:27 | #28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Oldtimers hun prijzen zijn op hun retour.
Een paar weken geleden nog beslist een waardevolle oldtimer niet meer te restaureren maar in onderdelen te verkopen. De kosten van restauratie gaan boven de totale waarde nu.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
12 augustus 2019, 08:28 | #29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
En elke wagen met waarvan er nog redelijk wat van rijden is in onderdelen meer waard dan in zijn gehele, als die niet in perfecte staat is. Ook het invoeren van de emissie zones heeft zijn invloed gehad op de oldtimers, er heeft een dumping plaats op dit ogenblik Maar heb geduld, binnen enkele jaren stijgen de prijzen terug. |
|
13 augustus 2019, 09:22 | #30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Oei en voor de petrolheads en V8-fans...
Een Audi S5 V8 Quattro wordt omgebouwd naar een S5 Performance 85kWh uit een Tesla model S P85D, ja ik moest het eerst zien (video) en lezen om te geloven. Instant vermogen en koppel, gedaan met traag V8-gebulder... Quattro aandrijving van Audi krijgt nu Tesla E-power, de batterij gaat netjes in modules waar vroeger de achterbank van de Audi lag. Je moet het maar durven, maar EV freaks-techneuten doen het blijkbaar toch... Citaat:
|
|
13 augustus 2019, 10:13 | #31 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
Maar is het financieel verantwoord om dergelijke ombouwingen uit te voeren? De Audi S5 is niet direct een goedkope wagen, men kan dus goedkoper een originele EV kopen, dan een omgebouwde Audi S5. En dan blijft nog steeds de vraag; waar moet iemand die geen eigen stelplaats heeft waar elektriciteitsvoorzieningen zijn die opladen? Als de mensen uit de appartemenstblokken hun ICE vervangen door een EV, dan moet de elektriciteitsverdeling aangepast worden. Het huidige verdelingsnetwerk is gewoon te zwak en te licht om dat energieverbruik te kunnen aanvoeren. Voor sommige blokken spreken we al over 100 oplaadpunten per blok die moeten aangelegd worden en stroomtoevoer moeten krijgen. Ons huidig netwerk kan de huidige vraag nog amper aan. |
|
13 augustus 2019, 10:19 | #32 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Tank jij een ICE ook telkens vol na 40 km rijden? Hoe doen ze het in Oslo, of überhaupt Noorwegen? Als je geen stelplaats hebt waarom heb je dan nog een eigen auto? Waar parkeer je die dan? Waar parkeert men die onderweg? Op het werk, op je bestemming? Citaat:
Zontalrijke oplaadpunten op een parking worden natuurlijk ondersteund door grote batterijen of powerpacks, die dan weer opgeladen kunnen worden via zon of wind. Kijk maar eens naar #Nederland en Noorwegen, zelfs Finland, enz... wat daar bezig is. # https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurz...-zaken/cijfers Citaat:
Stats wereldwijd openbare laadpalen, China natuurlijk op 1 https://www.bloomberg.com/news/featu...o-plug-in-cars Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2019 om 10:48. |
|||
13 augustus 2019, 11:16 | #33 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
Citaat:
En ja, mijn jongste moet alle dagen zijn vrachtwagen tanken. Mijn oudste zoon moet om de 2 dagen zijn auto tanken. Citaat:
Juist daar de problemen rond het opladen van full EV's Citaat:
Citaat:
En wie gaat dat betalen, wie heeft zo veel geld? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
13 augustus 2019, 11:50 | #34 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
Ik begrijp jou niet. Een wagen kun je ruim op voorhand laden. Je kunt zelfs elke dag volgeladen vertrekken. Citaat:
Zorg dat je een duurzaam laadpunt thuis hebt, dan zal die dat nooit meer hoeven te doen. 7,3 kW of 11 kW is ruim voldoende. Nooit geen tankstation meer, geen tijdverlies meer. Laadstations is eigenlijk poepsimpel vergeleken met de geschiedenis van tankstations, wat ze niet allemaal moesten doen die aan te leggen volgens de geldende milieuwetten, bovendien die sleur van de bevoorrading door tankwagens, brandveiligheid enz... om dan nog niet te spreken van de enorme kosten moest er een ondergrondse tank lekken ofzo. Citaat:
Veel lees- en kijkplezier van de laadtoekomst en hopelijk een laadstandaard naargelang opladen: https://charinev.org/fileadmin/Downl...ys_Bracklo.pdf Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zonnepanelen in Utrecht. Laadpalen die ook stroom uit autobatterijen terug op het net kunnen zetten. Citaat:
Citaat:
Peking metropool zou nu om de 5 km een groot laadstation moeten hebben. Uiteraard zijn dat parkeerplaatsen met navenant trage en snelle laadpalen. Een auto staat 95% van zijn tijd stil. Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2019 om 12:04. |
||||||||
13 augustus 2019, 12:00 | #35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
|
Uwen elektrieken auto niet op tijd opladen, is even dom als uw benzinetank leeg rijden en daar dan staan onderweg ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
24 augustus 2019, 10:45 | #36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Eens de EV-fascinatie je te pakken krijgt, is er geen weg terug.
EV West of een bedrijf dat fossiel ombouwt naar EV. Hier een leuk filmpje om te volgen, een oldie Porsche 356 Speedster wordt een EV speedster met 200 miles range... De 18650 accucellen kwamen uit Korea van een bedrijfje dat failliet ging... Alles wat vrij verkrijgbaar was werd benut, anders werd het zelf gemaakt of aangepast, echt iets voor electromec 21e eeuw Citaat:
Een mooi vb zijn de gebroers Kreisel die in een garage van de ouders begonnen... ze begonnen in 2014 met het ombouwen van een Audi A2 kwamen aan 100 km rijbereik, de volgende was een Porsche 911.. Golf BMW enz... optimalisatie ... batterijtechniek... https://de.wikipedia.org/wiki/Kreisel_Electric 2016: https://www.advantageaustria.org/be/...ectric.nl.html 2017: https://www.advantageaustria.org/be/...c_GmbH.nl.html 2019: https://www.kreiselelectric.com/en/ Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2019 om 11:02. |
|
26 augustus 2019, 19:33 | #37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Formule 1 ook electrisch in de toekomst?
Formule 1 zou electrisch kunnen worden in 2025 meent een futuroloog.
Tegen 2050 zouden racesnelheden tot 500 kmh mogelijk zijn. Dit toont gelijkenissen met wat McLaren denkt over de toekomst tegen 2050. Citaat:
|
|
26 augustus 2019, 20:44 | #38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
|
Citaat:
Het is trouwens perfect mogelijk die snelheden te halen met een vebrandingsmotor. Net daarom heeft men de formule en race motors steeds ingeperkt wat cc betreft. De kans dat men nu terwille van electrische batterijen die snelheden zou toelaten is nihil en trouwens moordend. Heeft die man oooit een circuit van dichtbij gezien? Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 augustus 2019 om 21:07. |
|
26 augustus 2019, 21:21 | #39 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
Citaat:
De formule E haalt nu al 280 kmh met een beperkt kleine batterij en beperkt vermogen, die voor alle E-teams identiek is. Toch maar eerst eens lezen wat er in die link staat., probeer nog eens: De Formule 1 zal volgens de futuroloog in die mate evolueren dat er geracet kan worden tegen snelheden van bijna 500 km/u. Vooral het 'grondeffect', dat in 2021 zal terugkeren op de F1-bolides, alsook de sterk verhoogde veiligheid zullen hieraan hun steentje bijdragen. "F1-bolides zullen er ingrijpend anders uitzien. Een terugkeer naar de ontwerpen met actieve aerodynamica, die in de jaren '70 erg populair waren, alsook het gebruik van nieuwe materialen, nieuwe technieken, en het herontwerpen van de circuits, zal er voor zorgen dat we superveilige F1-bolides krijgen die snelheden halen van bijna 500 km/u". De toekomst zal uitwijzen of Cheesewright zijn voorspellingen juist waren, er zijn in ieder geval veel gelijkenissen met de toekomstvisie van McLaren over de F1 in 2050. ---- Ik zou echt niet weten waar jij je beweringen uit haalt. Citaat:
In Baku haalt men zelfs nu die snelheden op een stratencircuit op het rechte stuk van 2 km, Bottas klokte uit de slipstream 378 kmh: https://www.gptoday.com/details/view...ecord_in_Baku/ De electrische Rimac C2 wordt beperkt tot 415 kmh, en is gehomologeerd voor de openbare weg: https://en.wikipedia.org/wiki/Rimac_C_Two https://gocar.be/nl/autonieuws/dream...la-rimac-c_two Die topsnelheid is natuurlijk begrenst wegens de banden, want met bijna 2000 PK kan men zich voorstellen dat die ook gemakkelijk 500 kmh kan halen met de nodige aanpassingen. Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2019 om 21:51. |
||
26 augustus 2019, 21:57 | #40 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
|
aja de link over McLaren die nog nooit een circuit gezien hebben volgens Gipsy.
https://drivetribe.com/p/mclaren-cre...RTS8tzukAsPARg MCLAREN CREATES VISION FOR FORMULA 1 IN 2050 The senior F1 power brokers are always arguing about what direction the formula should take with the next set of regulations as they seek to improve the show, increase overtaking and draw more fans to the sport. But some forward–thinking folks over at McLaren are not concerned with what F1 will look like next year – instead, they have been wondering what it will look like in more than 30 years. The result is their Future Grand Prix concept, with the car codenamed MCLExtreme (or MCLE for short). The car itself would be capable of hitting speeds of up to 500kph, would have "shapeshifting" active aerodynamics, and would be electric powered. To help the driver cope with such high speeds, the car would also have an on-board artificial intelligence co-pilot. All is explained in this video: https://www.youtube.com/watch?v=JgZGZcb3Zyg Rodi Basso, Motorsport Director of McLaren Applied Technologies, said: “At McLaren we never stand still. We are always looking to innovate to find the solution for tomorrow today. In recent years, we have seen concepts and ideas about how a Formula 1 car could look and operate in the future. However, this is the first time anyone has given detailed thought and insight into a viable vision of motorsport in the future. "This is a hugely exciting and thought-provoking vision. One that includes the views of fans, university students, McLaren’s drivers and our talented team at McLaren Applied Technologies. Our hope is for this to stimulate debate about how motorsport responds to changes in technology and sports entertainment trends to ensure we can meet the needs of fans in 2050.” The 'MCLE' car The fact the concept is electric powered is bound to be controversial among die hard petrolheads, but the developers think electrification is inevitable, and expect huge advances in recharging technology. "Whether it will be possible in 2050 to fully charge the battery of a grand prix car from flat in less time than it takes a current Formula 1 car to complete a flying lap around the streets of Monaco is difficult to say at this stage," says Stephen Lambert, Head of Automotive Electrification at McLaren Applied Technologies. "But charging about 10 to 50 per cent of the battery in around 10 to 30 seconds is conceivable. "Charging wirelessly sees electromagnetic induction used to transfer energy through an air gap from one magnetic coil buried under the track to a second magnetic coil fitted to the car," Lambert explains. "When the car is sufficiently positioned for the coils to be aligned, it will induce a current in the car’s coil which feeds into the battery." A NEW BREED OF DRIVER "They would need to be trained differently," muses Michael Collier, Head of Human Performance at McLaren Applied Technologies. "Currently there is a lot of focus on speed, agility, and endurance, but not on out-and-out strength. "In 2050, a driver’s training programme would be flipped on its head so that they end up getting to know the bench press and dumbbells even better. We would see a new breed of racing driver physique." "When you start talking about speeds of 500 km/h, it means drivers will have to withstand considerably more than the maximum g-force they experience now – which is in the region of 5 g," he adds. "This would put them in the same bracket as fighter pilots. "To combat this, the race suit of 2050 will adopt similar technology to that found in g-suits. It will inflate and compress a driver’s lower limbs to prevent blood from pooling in their feet and legs, ensuring the heart still has enough of the red stuff to pump around the body – especially to the brain to maintain consciousness." NEW TRACKS TOO "Smart cities will give us the chance to put the track action on people’s doorsteps," says Basso. "We’re going to see more racing take place where the fans are, as part of a continued effort to bring the show to them – and because the cars will travel at even more ferocious pace than is currently the case, it raises the possibility for race tracks to span far greater distances. "Why confine the grand prix cars of tomorrow to the tracks of today? The Italian Grand Prix of 2050 would still run through the heart of one of the largest historical parks in Europe, but go on to scythe its way through the streets of Milan city centre, before making its way back to Monza’s leafy park." The tracks would be reimagined too -------- Huidig record zou 457 kmh zijn, video Koenisegg Agera RS: (met 1383 PK) https://www.youtube.com/watch?v=OWcpklDPCqI vanaf 40" https://fr.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_Agera_RS Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2019 om 22:17. |