Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 augustus 2019, 19:05   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laat maar.
aha, je waart mis.

Kan gebeuren.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 05:39   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ga naar een garage, NEDC diesels a la volonte, tot 40 % korting.

De parkings staan er vol mee en niemand wilt ze.
De reden waarom ik vorig jaar gekozen heb voor benzine. met WLTP certificatie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 08:08   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
aha, je waart mis.

Kan gebeuren.
Kalf, je hebt het niet over een ventilator die rechtstreeks op as van de motor bevestigd word.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 08:14   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kalf, je hebt het niet over een ventilator die rechtstreeks op as van de motor bevestigd word.
Kalf ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 16:52   #25
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Een kleine motor reviseren kost bijlange geen 8500 euro. En als je het zelf kan dan is het enkele honderden euro's. Dus waarom ombouwen naar een E-wagen? 8500 euro is dan pokkeveel geld
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 17:39   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Porsche 911 SC Targa van 1979 omgebouwd naar EV met 54 kWh accupack.

Leuke 911E voor mensen met wat geld en die aan hun oude 911 verknocht zijn maar geen verdere dure onderhouds- en zuipkosten meer willen.
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=AJLdzRJdKrs

Electric Porsche 911 | Fully Charged

04.08.2017

Richard Morgan of Electric Classic Cars, last seen on Fully Charged when we test drove the lovely red VW Beetle electric conversion, has surpassed himself.

This is an amazing machine, slightly faster than the original 1979 Porsche 911 SC Targa and beautifully converted. With a 54kWh battery from a Tesla Roadster and two motors end-on-end, it's 0-60mph (0-97km/h) time has been improved by close to 1 second so "it's certainly got a little bit of spirit!".

00:00 Introduction and car ‘walkaround’ with Richard.
04:06 Battery comparison.
05:44 Robert’s first ride in a Porsche! Power assisted steering, transmission etc.
07:59 Two modes: Eco & Power and range.
08:59 Robert drives the ‘911E’.
11:16 Testing the acceleration!
12:20 Scenic shots & outro
Dat bedrijf bouwt quasi alle oude ICE om als het nog waarde heeft en degelijk is (geen roest enz...):
Citaat:
https://www.electricclassiccars.co.uk/

What are the benefits?

Converting a classic to electric would not only save you money on fuel bills, road tax, congestion charges but also on maintenance and servicing costs as electric drive systems are maintenance free. No more plumes of smoke or smell of petrol, just sit back, relax and enjoy the silent, reliable ride.
Er is blijkbaar een markt voor want in Nederland willen ze er ook aan beginnen met Porsche 911 om te bouwen:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=nIXt4jFqS9w
Oude Porsche 911 omgebouwd tot elektrische wagen

08.06.2018

De mannen achter het bedrijf Voitures extravert hebben een oude Porsche 911 omgebouwd tot een elektrische auto.
Ook een Jaguar E-Type Zero, officiele website van Jaguar hé, lijkt splinternieuw:
Citaat:
https://www.jaguar.com/about-jaguar/...type-zero.html

PRESERVING THE PURITY OF AN ICON

At Jaguar Classic something very special is on the horizon. In today’s increasingly environment-conscious age, we will soon be offering electric powertrain conversions that preserve the looks, handling and performance of original E-types – yet deliver zero tailpipe emissions.

These conversions will be fully reversible and can be applied to any 6-cylinder E-type engine.

BESPOKE ELECTRIC POWERTRAIN

The all-electric lithium-ion powertrain is of a comparable size to the original Jaguar straight six and is located in the same place for optimum weight distribution and handling. A sophisticated single?
-speed reduction gear helps to produce maximum power in the smallest possible footprint.


PERFORMANCE INSPIRED BY I-PACE

Combining our restoration expertise with cutting?edge technology from the Jaguar I-PACE, E-type Zero delivers performance without compromise. The 0-62mph sprint of our concept car takes significantly less than 7 seconds and thanks to unchanged front-rear weight distribution, it rides and brakes like the original.

TIMELESS STYLE MEETS SMART TECH

Alongside a state-of-the-art powertrain, modified instrumentation, and efficient LED headlights, the E-type Concept Zero offers drivers a unique opportunity to compliment the original interior of their 60s model with an optional touchscreen infotainment system. It’s the perfect blend of traditional craftsmanship and modernity.
Homologatie zal geen probleem zijn, men kan ene bestellen.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 augustus 2019 om 18:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 09:51   #27
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Porsche 911 SC Targa van 1979 omgebouwd naar EV met 54 kWh accupack.

Leuke 911E voor mensen met wat geld en die aan hun oude 911 verknocht zijn maar geen verdere dure onderhouds- en zuipkosten meer willen.

Dat bedrijf bouwt quasi alle oude ICE om als het nog waarde heeft en degelijk is (geen roest enz...):


Er is blijkbaar een markt voor want in Nederland willen ze er ook aan beginnen met Porsche 911 om te bouwen:


Ook een Jaguar E-Type Zero, officiele website van Jaguar hé, lijkt splinternieuw:

Homologatie zal geen probleem zijn, men kan ene bestellen.
Een Targa van 1979 ombouwen?
Welke zot doet dat nu?
De waarde dat deze automobiel heeft gaat hierdoor volledig verloren.


En de homologatie is enkel mogelijk als er al een homologatie is het type voertuig met de uitgevoerde aanpassingen, de gebruikte onderdelen reeds een homologatie hebben en de werken door een bevoegd persoon zijn uitgevoerd.

Zou er toch niet te licht overgaan met de Belgische wetgeving en regels.
Heb zelf een zoon die zijn rechter voet kwijt is,alle de aanpassingen moeten door een erkende instelling worden uitgevoerd of het voertuig is voor de schroothoop.
En dat gaat dan enkel over een beugel plaatsen om de gaspendaal met de linker voet te kunnen bedienen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 10 augustus 2019 om 10:08.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 21:27   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Oldtimers hun prijzen zijn op hun retour.
Een paar weken geleden nog beslist een waardevolle oldtimer niet meer te restaureren maar in onderdelen te verkopen.

De kosten van restauratie gaan boven de totale waarde nu.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 08:28   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Oldtimers hun prijzen zijn op hun retour.
Een paar weken geleden nog beslist een waardevolle oldtimer niet meer te restaureren maar in onderdelen te verkopen.

De kosten van restauratie gaan boven de totale waarde nu.
Hangt van het type, merk en ouderdom af.
En elke wagen met waarvan er nog redelijk wat van rijden is in onderdelen meer waard dan in zijn gehele, als die niet in perfecte staat is.
Ook het invoeren van de emissie zones heeft zijn invloed gehad op de oldtimers, er heeft een dumping plaats op dit ogenblik

Maar heb geduld, binnen enkele jaren stijgen de prijzen terug.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 09:22   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Oei en voor de petrolheads en V8-fans...

Een Audi S5 V8 Quattro wordt omgebouwd naar een S5 Performance 85kWh uit een Tesla model S P85D, ja ik moest het eerst zien (video) en lezen om te geloven.

Instant vermogen en koppel, gedaan met traag V8-gebulder...

Quattro aandrijving van Audi krijgt nu Tesla E-power, de batterij gaat netjes in modules waar vroeger de achterbank van de Audi lag.

Je moet het maar durven, maar EV freaks-techneuten doen het blijkbaar toch...

Citaat:
https://insideevs.com/news/362386/te...-swap-audi-s5/

Motor Swap? Check Out This Audi S5 With A Tesla Model S Soul

JUL 29, 2019 at 2:42PM

People that love cars are probably very familiar with engine swaps. And with EV conversions. But there is at least one of the last cases that fits very well in the first ones. An EV conversion that is an engine swap. Better said, a motor swap, since these guys from Polykup – in association with Edge Motors – put the soul of a Tesla Model S P85 into the body of an Audi S5.

You have already read about this car here at InsideEVs. At the time, the YouTube channel Rich Rebuilds had paid a visit to the guys that made it, but the Audi was still in the works. Now it looks pretty much finished. A long way until this stage, as the interview from the Deutsche Auto Parts YouTube channel makes very clear.

The S5 transformation demanded a lot of extra work. Not only because the owner of the car and of Polykup, Samuel Polyak, wanted to retain the Quattro system the original S5 had. He also intended the car to fully communicate with the Tesla engine.

Besides promoting a motor swap, Polyak also managed to make Tesla and Audi talk to each other and get to good terms. The S5 now has a 10-in touchscreen that is fully integrated with the car.

The video brings lots of interesting details on how the conversion was made, what the shop had to do to make everything work and also about how the car now behaves.

One of the most interesting adaptations made by Polyak was putting the whole battery pack of the Model S inside the S5. Instead of replacing the Audi’s floor, he divided the pack into 16 modules and stacked them where the German coupé previously had rear seats.

Polyak also had to make arrangements for the batteries to retain their thermal management, the BMS.

Too much work for an S5 with the proper powertrain? Perhaps, but when you know that Polyak’s business is precisely to turn gas-powered cars into EVs, the S5 makes for a perfect business card.

If Polykup was able to make all this, it will probably also be able to handle what you and many others have in mind for their dream cars. Vehicles that did not offer the EV derivative Polyak’s company is now willing to create.

https://www.youtube.com/watch?v=nGVVioOjCUU
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 10:13   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Oei en voor de petrolheads en V8-fans...

Een Audi S5 V8 Quattro wordt omgebouwd naar een S5 Performance 85kWh uit een Tesla model S P85D, ja ik moest het eerst zien (video) en lezen om te geloven.

Instant vermogen en koppel, gedaan met traag V8-gebulder...

Quattro aandrijving van Audi krijgt nu Tesla E-power, de batterij gaat netjes in modules waar vroeger de achterbank van de Audi lag.

Je moet het maar durven, maar EV freaks-techneuten doen het blijkbaar toch...
Technisch is dat allemaal mogelijk.
Maar is het financieel verantwoord om dergelijke ombouwingen uit te voeren? De Audi S5 is niet direct een goedkope wagen, men kan dus goedkoper een originele EV kopen, dan een omgebouwde Audi S5.
En dan blijft nog steeds de vraag; waar moet iemand die geen eigen stelplaats heeft waar elektriciteitsvoorzieningen zijn die opladen?

Als de mensen uit de appartemenstblokken hun ICE vervangen door een EV, dan moet de elektriciteitsverdeling aangepast worden. Het huidige verdelingsnetwerk is gewoon te zwak en te licht om dat energieverbruik te kunnen aanvoeren.
Voor sommige blokken spreken we al over 100 oplaadpunten per blok die moeten aangelegd worden en stroomtoevoer moeten krijgen.
Ons huidig netwerk kan de huidige vraag nog amper aan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 10:19   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dan blijft nog steeds de vraag; waar moet iemand die geen eigen stelplaats heeft waar elektriciteitsvoorzieningen zijn die opladen?
Onderweg (of op werk-bestemming) tiens hoe anders? Denk jij nu echt dat men dagelijks een EV met voldoende rijbereik moet bijladen? Voor wat dan?
Tank jij een ICE ook telkens vol na 40 km rijden?

Hoe doen ze het in Oslo, of überhaupt Noorwegen?

Als je geen stelplaats hebt waarom heb je dan nog een eigen auto?
Waar parkeer je die dan? Waar parkeert men die onderweg? Op het werk, op je bestemming?

Citaat:
Als de mensen uit de appartemenstblokken hun ICE vervangen door een EV, dan moet de elektriciteitsverdeling aangepast worden. Het huidige verdelingsnetwerk is gewoon te zwak en te licht om dat energieverbruik te kunnen aanvoeren.
Voor sommige blokken spreken we al over 100 oplaadpunten per blok die moeten aangelegd worden en stroomtoevoer moeten krijgen.
Dan wordt het eens hoog tijd geleidelijk dat oud electriciteitsnetwerk te moderniseren.
Zontalrijke oplaadpunten op een parking worden natuurlijk ondersteund door grote batterijen of powerpacks, die dan weer opgeladen kunnen worden via zon of wind.

Kijk maar eens naar #Nederland en Noorwegen, zelfs Finland, enz... wat daar bezig is.
# https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurz...-zaken/cijfers



Citaat:
Ons huidig netwerk kan de huidige vraag nog amper aan.
En uit welke duim mag dat blijken?

Stats wereldwijd openbare laadpalen, China natuurlijk op 1
https://www.bloomberg.com/news/featu...o-plug-in-cars


Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2019 om 10:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 11:16   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onderweg (of op werk-bestemming) tiens hoe anders? Denk jij nu echt dat men dagelijks een EV met voldoende rijbereik moet bijladen? Voor wat dan?
Tank jij een ICE ook telkens vol na 40 km rijden?
Ja, zal even bellen naar de baas dat ik vandaag enkele uren later kom, moet eerst de auto opladen.

En ja, mijn jongste moet alle dagen zijn vrachtwagen tanken.
Mijn oudste zoon moet om de 2 dagen zijn auto tanken.

Citaat:

Hoe doen ze het in Oslo, of überhaupt Noorwegen?
Daar zijn ze bezig terug over te stappen op hybrides.
Juist daar de problemen rond het opladen van full EV's
Citaat:

Als je geen stelplaats hebt waarom heb je dan nog een eigen auto?
Waar parkeer je die dan? Waar parkeert men die onderweg? Op het werk, op je bestemming?
Ach, in de steden is men vaak lang opzoek naar een parkeerplaats en staat de wagen vaak zelfs niet eens in eigen straat geparkeerd voor de nacht.

Citaat:
Dan wordt het eens hoog tijd geleidelijk dat oud electriciteitsnetwerk te moderniseren.
Zou moeten gebeuren!!!
En wie gaat dat betalen, wie heeft zo veel geld?

Citaat:

Zontalrijke oplaadpunten op een parking worden natuurlijk ondersteund door grote batterijen of powerpacks, die dan weer opgeladen kunnen worden via zon of wind.

Kijk maar eens naar #Nederland en Noorwegen, zelfs Finland, enz... wat daar bezig is.
# https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurz...-zaken/cijfers




Oei, heb net mijn windmolen moeten afbreken, wegens lawaaivervuiling en leefomgeving vervuiling.

Citaat:


En uit welke duim mag dat blijken?
De stroompannes en het afschakelplan???

Citaat:


Stats wereldwijd openbare laadpalen, China natuurlijk op 1
https://www.bloomberg.com/news/featu...o-plug-in-cars

Ja, een land waar nog niet iedereen van en er niet overal stroomvoorzieningen zijn, als voorbeeld gebruiken om aan te tonen hoe het moet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 11:50   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, zal even bellen naar de baas dat ik vandaag enkele uren later kom, moet eerst de auto opladen.
Dat doen de Noorwegers alvast elke dag.

Ik begrijp jou niet. Een wagen kun je ruim op voorhand laden.
Je kunt zelfs elke dag volgeladen vertrekken.

Citaat:
Mijn oudste zoon moet om de 2 dagen zijn auto tanken.
Doet die ook wat anders als rijden?

Zorg dat je een duurzaam laadpunt thuis hebt, dan zal die dat nooit meer hoeven te doen. 7,3 kW of 11 kW is ruim voldoende. Nooit geen tankstation meer, geen tijdverlies meer.

Laadstations is eigenlijk poepsimpel vergeleken met de geschiedenis van tankstations, wat ze niet allemaal moesten doen die aan te leggen volgens de geldende milieuwetten, bovendien die sleur van de bevoorrading door tankwagens, brandveiligheid enz... om dan nog niet te spreken van de enorme kosten moest er een ondergrondse tank lekken ofzo.

Citaat:
Juist daar de problemen rond het opladen van full EV's
onzin, in een paar jaren laadt men in minder dan 4 minuten even 100 km bij als men het nodig heeft. Even snel als een opgefokte ICE.



Veel lees- en kijkplezier van de laadtoekomst en hopelijk een laadstandaard naargelang opladen:
https://charinev.org/fileadmin/Downl...ys_Bracklo.pdf

Citaat:
Ach, in de steden is men vaak lang opzoek naar een parkeerplaats en staat de wagen vaak zelfs niet eens in eigen straat geparkeerd voor de nacht.
En EVs kunnen daar evengoed nachten staan. Moderne steden hebben ondergrondse parkeer- en laadmogelijkheid voor honderd EVs als het moet. In Finland gaan ze naar 800 dacht ik.

Citaat:
Zou moeten gebeuren!!!
En wie gaat dat betalen, wie heeft zo veel geld?
Veel goedkoper dan fossiele tankstations en hun miserie.

Citaat:
Oei, heb net mijn windmolen moeten afbreken, wegens lawaaivervuiling en leefomgeving vervuiling.
Jij ja. De overheid niet, die houden zich aan de milieuwetgeving.
Zonnepanelen in Utrecht. Laadpalen die ook stroom uit autobatterijen terug op het net kunnen zetten.

Citaat:
De stroompannes en het afschakelplan???
En daaruit blijkt dat we veel minder stroom verbruiken dan 10 jaar geleden?

Citaat:
Ja, een land waar nog niet iedereen van en er niet overal stroomvoorzieningen zijn, als voorbeeld gebruiken om aan te tonen hoe het moet.
Dat staat er niet.
Peking metropool zou nu om de 5 km een groot laadstation moeten hebben.
Uiteraard zijn dat parkeerplaatsen met navenant trage en snelle laadpalen.
Een auto staat 95% van zijn tijd stil.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2019 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 12:00   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, zal even bellen naar de baas dat ik vandaag enkele uren later kom, moet eerst de auto opladen.
...
Uwen elektrieken auto niet op tijd opladen, is even dom als uw benzinetank leeg rijden en daar dan staan onderweg ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2019, 10:45   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Eens de EV-fascinatie je te pakken krijgt, is er geen weg terug.

EV West of een bedrijf dat fossiel ombouwt naar EV.

Hier een leuk filmpje om te volgen, een oldie Porsche 356 Speedster wordt een EV speedster met 200 miles range...

De 18650 accucellen kwamen uit Korea van een bedrijfje dat failliet ging...

Alles wat vrij verkrijgbaar was werd benut, anders werd het zelf gemaakt of aangepast, echt iets voor electromec 21e eeuw

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=7zOe...kpUD4sJ4AaABAg

356 Porsche Speedster Electric Car Build - EVoutpost

Enkele reacties:
TechBuilder
Always wanted a job like you guys have. Awesome!

family Guy and other great animations
Wow this video is super professional Hope it goes viral

Camille Le Gallou
Daamn, my dream car reinvented as electric daily driver. Let me just become a lotery winner and get back to you

Aastan
Excellent production Jehu!

Kunjal Raheja
This is a beautifully made video, and showcases some really talented and wise people. Thank you, please keep them coming, keep up the good work!

Frank Martinez
Great job. I attended Cerritos college electrical car program 1994 which I meet t zero creator who sold his car to Elon musk who created the Tesla. At that time , I made go electric go cart that was fast. I tried it at golf in stuff in Downey. They wanted me to make them twenty cars, but I was still student. I work in IT that I work in Midwest and all over United States. I would love to work on electrical cars again. Keep it real. Downey California.
Zulke bedrijfjes of start-ups kunnen zeer groot worden, ook in Europa.
Een mooi vb zijn de gebroers Kreisel die in een garage van de ouders begonnen...
ze begonnen in 2014 met het ombouwen van een Audi A2 kwamen aan 100 km rijbereik, de volgende was een Porsche 911.. Golf BMW enz... optimalisatie ... batterijtechniek...
https://de.wikipedia.org/wiki/Kreisel_Electric

2016: https://www.advantageaustria.org/be/...ectric.nl.html
2017: https://www.advantageaustria.org/be/...c_GmbH.nl.html

2019: https://www.kreiselelectric.com/en/

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2019 om 11:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 19:33   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard Formule 1 ook electrisch in de toekomst?

Formule 1 zou electrisch kunnen worden in 2025 meent een futuroloog.

Tegen 2050 zouden racesnelheden tot 500 kmh mogelijk zijn.

Dit toont gelijkenissen met wat McLaren denkt over de toekomst tegen 2050.

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190826_...ijden-500-km-u

"F1-bolides zijn in 2050 volledig elektrisch en rijden 500 km/u"

Futuroloog Tom Cheesewright heeft zijn visie gegeven over de Formule 1 en de toekomst van de sport en die is hoogst opmerkelijk te noemen.
Naast de Formule 1 bestaat er met de Formule E al een elektrische tegenhanger voor de koningsklasse van de autosport. Toch lijkt het slechts een kwestie van tijd alvorens ook de Formule 1 volledig elektrisch wordt.

Momenteel worden er al heel wat elektrische systemen ter ondersteuning van de verbrandingsmotor gebruikt en volgens Cheeswright zal de omschakeling naar volledig elektrisch racen in de Formule 1 in 2025 plaatsvinden.

"De Formule 1 zal in de voetsporen van de Formule E stappen en volledig elektrisch worden. Het zal ook de beste optie zijn wat raceprestaties betreft. Alleen een lobby van de autofabrikanten kan deze omschakeling vertragen," aldus de toekomstvoorspelling van Tom Cheesewright.

"Een augmented reality-rijomgeving kan de rijders een zesde zintuig geven. Er wordt ook met een virtueel display gereden."

Nog opmerkelijker is echter de voorspelling voor 2050. De Formule 1 zal volgens de futuroloog in die mate evolueren dat er geracet kan worden tegen snelheden van bijna 500 km/u.

Vooral het 'grondeffect', dat in 2021 zal terugkeren op de F1-bolides, alsook de sterk verhoogde veiligheid zullen hieraan hun steentje bijdragen.

"F1-bolides zullen er ingrijpend anders uitzien. Een terugkeer naar de ontwerpen met actieve aerodynamica, die in de jaren '70 erg populair waren, alsook het gebruik van nieuwe materialen, nieuwe technieken, en het herontwerpen van de circuits, zal er voor zorgen dat we superveilige F1-bolides krijgen die snelheden halen van bijna 500 km/u".

De toekomst zal uitwijzen of Cheesewright zijn voorspellingen juist waren, er zijn in ieder geval veel gelijkenissen met de toekomstvisie van McLaren over de F1 in 2050.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 20:44   #38
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Formule 1 zou electrisch kunnen worden in 2025 meent een futuroloog.

Tegen 2050 zouden racesnelheden tot 500 kmh mogelijk zijn.

Dit toont gelijkenissen met wat McLaren denkt over de toekomst tegen 2050.
Nee, het menselijk brein is niet geschikt om deze snelheid op een normaal circuit uit te oefenen. Dan moet ge al een koers maken met bolides zonder driver.

Het is trouwens perfect mogelijk die snelheden te halen met een vebrandingsmotor. Net daarom heeft men de formule en race motors steeds ingeperkt wat cc betreft. De kans dat men nu terwille van electrische batterijen die snelheden zou toelaten is nihil en trouwens moordend. Heeft die man oooit een circuit van dichtbij gezien?

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 augustus 2019 om 21:07.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:21   #39
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee, het menselijk brein is niet geschikt om deze snelheid op een normaal circuit uit te oefenen. Dan moet ge al een koers maken met bolides zonder driver.

Het is trouwens perfect mogelijk die snelheden te halen met een vebrandingsmotor. Net daarom heeft men de formule en race motors steeds ingeperkt wat cc betreft. De kans dat men nu terwille van electrische batterijen die snelheden zou toelaten is nihil en trouwens moordend. Heeft die man oooit een circuit van dichtbij gezien?
Het team McLaren wel. En die man heeft alvast meer verstand van circuits als jij.

De formule E haalt nu al 280 kmh met een beperkt kleine batterij en beperkt vermogen, die voor alle E-teams identiek is.

Toch maar eerst eens lezen wat er in die link staat., probeer nog eens:

De Formule 1 zal volgens de futuroloog in die mate evolueren dat er geracet kan worden tegen snelheden van bijna 500 km/u.

Vooral het 'grondeffect', dat in 2021 zal terugkeren op de F1-bolides, alsook de sterk verhoogde veiligheid zullen hieraan hun steentje bijdragen.

"F1-bolides zullen er ingrijpend anders uitzien. Een terugkeer naar de ontwerpen met actieve aerodynamica, die in de jaren '70 erg populair waren, alsook het gebruik van nieuwe materialen, nieuwe technieken, en het herontwerpen van de circuits, zal er voor zorgen dat we superveilige F1-bolides krijgen die snelheden halen van bijna 500 km/u".

De toekomst zal uitwijzen of Cheesewright zijn voorspellingen juist waren, er zijn in ieder geval veel gelijkenissen met de toekomstvisie van McLaren over de F1 in 2050.

----

Ik zou echt niet weten waar jij je beweringen uit haalt.

Citaat:
De kans dat men nu terwille van electrische batterijen die snelheden zou toelaten is nihil en trouwens moordend.
je bent eerder onwetend. Moordend? Is +360 kmh niet moordend? lol.
In Baku haalt men zelfs nu die snelheden op een stratencircuit op het rechte stuk van 2 km, Bottas klokte uit de slipstream 378 kmh:
https://www.gptoday.com/details/view...ecord_in_Baku/


De electrische Rimac C2 wordt beperkt tot 415 kmh, en is gehomologeerd voor de openbare weg:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rimac_C_Two

https://gocar.be/nl/autonieuws/dream...la-rimac-c_two

Die topsnelheid is natuurlijk begrenst wegens de banden, want met bijna 2000 PK kan men zich voorstellen dat die ook gemakkelijk 500 kmh kan halen met de nodige aanpassingen.

Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2019 om 21:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 21:57   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

aja de link over McLaren die nog nooit een circuit gezien hebben volgens Gipsy.

https://drivetribe.com/p/mclaren-cre...RTS8tzukAsPARg

MCLAREN CREATES VISION FOR FORMULA 1 IN 2050

The senior F1 power brokers are always arguing about what direction the formula should take with the next set of regulations as they seek to improve the show, increase overtaking and draw more fans to the sport.

But some forward–thinking folks over at McLaren are not concerned with what F1 will look like next year – instead, they have been wondering what it will look like in more than 30 years.

The result is their Future Grand Prix concept, with the car codenamed MCLExtreme (or MCLE for short).

The car itself would be capable of hitting speeds of up to 500kph, would have "shapeshifting" active aerodynamics, and would be electric powered.

To help the driver cope with such high speeds, the car would also have an on-board artificial intelligence co-pilot.

All is explained in this video:
https://www.youtube.com/watch?v=JgZGZcb3Zyg

Rodi Basso, Motorsport Director of McLaren Applied Technologies, said: “At McLaren we never stand still. We are always looking to innovate to find the solution for tomorrow today. In recent years, we have seen concepts and ideas about how a Formula 1 car could look and operate in the future. However, this is the first time anyone has given detailed thought and insight into a viable vision of motorsport in the future.

"This is a hugely exciting and thought-provoking vision. One that includes the views of fans, university students, McLaren’s drivers and our talented team at McLaren Applied Technologies. Our hope is for this to stimulate debate about how motorsport responds to changes in technology and sports entertainment trends to ensure we can meet the needs of fans in 2050.”

The 'MCLE' car

The fact the concept is electric powered is bound to be controversial among die hard petrolheads, but the developers think electrification is inevitable, and expect huge advances in recharging technology.

"Whether it will be possible in 2050 to fully charge the battery of a grand prix car from flat in less time than it takes a current Formula 1 car to complete a flying lap around the streets of Monaco is difficult to say at this stage," says Stephen Lambert, Head of Automotive Electrification at McLaren Applied Technologies. "But charging about 10 to 50 per cent of the battery in around 10 to 30 seconds is conceivable.

"Charging wirelessly sees electromagnetic induction used to transfer energy through an air gap from one magnetic coil buried under the track to a second magnetic coil fitted to the car," Lambert explains.

"When the car is sufficiently positioned for the coils to be aligned, it will induce a current in the car’s coil which feeds into the battery."

A NEW BREED OF DRIVER

"They would need to be trained differently," muses Michael Collier, Head of Human Performance at McLaren Applied Technologies. "Currently there is a lot of focus on speed, agility, and endurance, but not on out-and-out strength.

"In 2050, a driver’s training programme would be flipped on its head so that they end up getting to know the bench press and dumbbells even better. We would see a new breed of racing driver physique."

"When you start talking about speeds of 500 km/h, it means drivers will have to withstand considerably more than the maximum g-force they experience now – which is in the region of 5 g," he adds. "This would put them in the same bracket as fighter pilots.

"To combat this, the race suit of 2050 will adopt similar technology to that found in g-suits. It will inflate and compress a driver’s lower limbs to prevent blood from pooling in their feet and legs, ensuring the heart still has enough of the red stuff to pump around the body – especially to the brain to maintain consciousness."

NEW TRACKS TOO

"Smart cities will give us the chance to put the track action on people’s doorsteps," says Basso. "We’re going to see more racing take place where the fans are, as part of a continued effort to bring the show to them – and because the cars will travel at even more ferocious pace than is currently the case, it raises the possibility for race tracks to span far greater distances.

"Why confine the grand prix cars of tomorrow to the tracks of today? The Italian Grand Prix of 2050 would still run through the heart of one of the largest historical parks in Europe, but go on to scythe its way through the streets of Milan city centre, before making its way back to Monza’s leafy park."

The tracks would be reimagined too
--------

Huidig record zou 457 kmh zijn, video Koenisegg Agera RS: (met 1383 PK)
https://www.youtube.com/watch?v=OWcpklDPCqI vanaf 40"

https://fr.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_Agera_RS

Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2019 om 22:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be