Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2019, 21:38   #101
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Of anders gezegd er zijn dus heel weinig overtuigde Vlamingen.
In "Bruxelles" is dat inderdaad zo. Maar zet uw voetjes eventjes buiten uw "capitale" in Vlaanderen. Je zult wel merken dat er een verschil is tegenover uw francofoon wereldje. Wij zijn anders ingesteld dan "WalloBrux". Mentaal schuiven wij steeds meer in de richting van het noorden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 21:39   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Natuurlijk niet. 'Vlamingen' is een kunstmatig gegeven. Er is geen Vlaamse identiteit omdat er geen gemeenschappelijke geschiedenis is.
Daarom wil BDW belastinggeld investeren in een indoctrinatie van de bevolking. Ze wijsmaken dat er een Vlaams volk is, met een gemeenschappelijke cultuur en verleden. Ik veronderstel dat in het onderwijs een roman, 'De Vlaamse Leeuw" verplichtte lectuur zal zijn. Maar dan zonder er bij te vertellen dat deze roman een loopje neemt met de geschiedenis.
En misschien terug naar de zangles .....Vlaanderen mijn land van W Tura en Vlaanderen boven van Raymond VHG
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 21:40   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Natuurlijk niet. 'Vlamingen' is een kunstmatig gegeven. Er is geen Vlaamse identiteit omdat er geen gemeenschappelijke geschiedenis is.
Daarom wil BDW belastinggeld investeren in een indoctrinatie van de bevolking. Ze wijsmaken dat er een Vlaams volk is, met een gemeenschappelijke cultuur en verleden. Ik veronderstel dat in het onderwijs een roman, 'De Vlaamse Leeuw" verplichtte lectuur zal zijn. Maar dan zonder er bij te vertellen dat deze roman een loopje neemt met de geschiedenis.
BDW heeft dit regeerakkoord een maand voor de verkiezingen al eens uitgebracht...in zijn boek.

Hij beseft dat Vlaanderen nog een heel eind te gaan heeft eer dat iedereen hier zich Vlaming voelt.

Het vernietigen van de provincies past daar in.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 21:41   #104
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In "Bruxelles" is dat inderdaad zo. Maar zet uw voetjes eventjes buiten uw "capitale" in Vlaanderen. Je zult wel merken dat er een verschil is tegenover uw francofoon wereldje. Wij zijn anders ingesteld dan "WalloBrux". Mentaal schuiven wij steeds meer in de richting van het noorden.
Mentaal schuiven jullie aan bij Trump en co.
Oud 12 augustus 2019, 21:47   #105
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hoor hoor wie het zegt. U zou beter ernstig trachten wat meer Vlaming te zijn en wat minder de Hollanders achterna te lopen, uw Vlaamse taal niet te verpatsen aan de Hollandse taal, en minder als een kieken zonder kop te hollen achter de Hollandse Princevlag.
Daar gaan we weer. Of je het nu graag hebt of niet: Limburg is een deel van het hedendaagse Vlaanderen en dat Vlaanderen heeft historische, linguistische en culturele banden met Nederland. Nu mag jij op je belgicistische kop zoveel dansen als je maar wilt: dat blijft zo. En de band met Nederland zal steeds nauwer worden. "N'en déplaise aux belgicistes".

Laatst gewijzigd door quercus : 12 augustus 2019 om 21:53.
Oud 12 augustus 2019, 21:49   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
Nochtans zijn het net die Provincie Vlamingen die in Brussel altijd en overal hun beste beentje Frans bovenhalen.Ze zijn de grootste taal verloochenaars die ik ken.
En ik ja ik maak het hier alle dagen mee. Puur Vlamingen maar altijd bestellen in het Frans terwijl het personeel haar uiterste best doet inzake tweetaligheid.
Als er één soort Vlaming is die alle dagen strijd voor zijn taalgemeenschap dat is het net die Brusselse Vlaming en verre van uw polder Vlaming.
En wees maar zeker dat de progressieve Brusselse Vlaming heel wat meer gemeen heeft met het Noorden dan de burgerlijke conservatieve Vlaming van bij U.
Mentaal naar het Noorden ?? In Amsterdam de Vlaams belang mentaliteit ? Of de Grote leider die nog niet zo lang Nederlanders bijna een hoop drugverslaafden noemde. Laat me lachen. Hij kan misschien binnenkort eens gaan polsen bij Thierry Baudet om te zien wat hun raakpunten zijn....ik weet het al Geen of 0,0.
Oud 12 augustus 2019, 21:50   #107
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer. Of je het nu graag hebt of niet: Limburg is een deel van het hedendaagse Vlaanderen en dat Vlaanderen heeft historische, linguistische en culturele banden met Nederland. Nu mag jij op je belgicistische kop zoveel dansen als je maar wilt: dat blijft zo. En de band met Nederland zal steeds nauwer worden. "N'en déplaise les belgicistes".

Welke historische banden heeft Vlaanderen met Nederland ?

(Hint: het zijn er weinig)
Oud 12 augustus 2019, 21:52   #108
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Lees dan een Bourgondiërs van Bart Van Loo.
Oud 12 augustus 2019, 21:52   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mentaal schuiven jullie aan bij Trump en co.
De nagel op de kop Tavek.
Oud 12 augustus 2019, 21:55   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer. Of je het nu graag hebt of niet: Limburg is een deel van het hedendaagse Vlaanderen en dat Vlaanderen heeft historische, linguistische en culturele banden met Nederland. Nu mag jij op je belgicistische kop zoveel dansen als je maar wilt: dat blijft zo. En de band met Nederland zal steeds nauwer worden. "N'en déplaise aux belgicistes".

Als het zo verder gaat met Keizer Bartus Augustus zie ik die alleen breder worden.

Ga jij veel om met Nederlanders ? Zo te lezen niet. Ik verdenk er U zelfs van dat je geen enkele echt Nederlandse vriend hebt.
Oud 12 augustus 2019, 21:56   #111
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo ?
Nochtans zijn het net die Provincie Vlamingen die in Brussel altijd en overal hun beste beentje Frans bovenhalen.Ze zijn de grootste taal verloochenaars die ik ken.
En ik ja ik maak het hier alle dagen mee. Puur Vlamingen maar altijd bestellen in het Frans terwijl het personeel haar uiterste best doet inzake tweetaligheid.
Als er één soort Vlaming is die alle dagen strijd voor zijn taalgemeenschap dat is het net die Brusselse Vlaming en verre van uw polder Vlaming.
En wees maar zeker dat de progressieve Brusselse Vlaming heel wat meer gemeen heeft met het Noorden dan de burgerlijke conservatieve Vlaming van bij U.
Mentaal naar het Noorden ?? In Amsterdam de Vlaams belang mentaliteit ? Of de Grote leider die nog niet zo lang Nederlanders bijna een hoop drugverslaafden noemde. Laat me lachen. Hij kan misschien binnenkort eens gaan polsen bij Thierry Baudet om te zien wat hun raakpunten zijn....ik weet het al Geen of 0,0.
De “Brusselse Vlaming” is quatsch. In feite zijn ze gewoon “ Vlaamse Brusselaar”
Oud 12 augustus 2019, 21:57   #112
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Lees dan een Bourgondiërs van Bart Van Loo.
Ik ken mijn geschiedenis en die van mijn streek....

Hint:

Graafschap Loon, 1040-1795, Heilig Roomse Rijk aka de Duitsers.

Wij zijn slechts enkele jaren "Nederlander" geweest. En we hebben historisch gezien geen kloten te maken met Vlaanderen.

Maar Dewever probeert aan natievorming te doen. Het gaat hem niet lukken. Limburgers waarderen hun Limburg-zijn boven hun Vlaams-zijn. Het afschaffen van de provincies, een vlaams canon, een VRT propagandazender....het zal falen.
Oud 12 augustus 2019, 21:58   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens ik al las hebben Vlamingen het meest gemeen met Duitsers.
Oud 12 augustus 2019, 21:59   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook nooit een jota belangstelling gehad voor geschiedenis natuurlijk. Dat merk je zo...
Oud 12 augustus 2019, 22:01   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken mijn geschiedenis en die van mijn streek....

Hint:

Graafschap Loon, 1040-1795, Heilig Roomse Rijk aka de Duitsers.

Wij zijn slechts enkele jaren "Nederlander" geweest. En we hebben historisch gezien geen kloten te maken met Vlaanderen.

Maar Dewever probeert aan natievorming te doen. Het gaat hem niet lukken. Limburgers waarderen hun Limburg-zijn boven hun Vlaams-zijn. Het afschaffen van de provincies, een vlaams canon, een VRT propagandazender....het zal falen.
In basketbal hebben we de provincies laten verdwijnen. Limburgers waren mee vragende partij. Met sommigen gepraat en die zeiden allemaal dat het Limburgs gevoel niet heel hard leeft, enkel wat bij mensen die zich vooral wil afzetten van het Vlaams-nationalisme.
Oud 12 augustus 2019, 22:02   #116
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens ik al las hebben Vlamingen het meest gemeen met Duitsers.
Zou dat dan zo slecht zijn?
Oud 12 augustus 2019, 22:03   #117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De “Brusselse Vlaming” is quatsch. In feite zijn ze gewoon “ Vlaamse Brusselaar”
Mij gelijk. Maar je zou beter de mensen steunen die in uw hoofdstad waar Frans de voertaal is iedere dag opkomen voor uw en mijn taalgemeenschap in plaats van op uw eigen volk te kakken.
De Vlaamse Brusselaar staat aan het front en jij zit in de tribune.

Ps: Ik veronderstel dat er ook geen Antwerpse Vlaming is maar wel een Vlaamse Antwerpenaar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2019 om 22:13.
Oud 12 augustus 2019, 22:04   #118
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou dat dan zo slecht zijn?
Helemaal niet ....blijft me gelijk. Ik kom graag in Duitsland en vind Duitsers meestal vriendelijker dan Fransen (zonder te willen veralgemenen)
Oud 12 augustus 2019, 22:05   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In basketbal hebben we de provincies laten verdwijnen. Limburgers waren mee vragende partij. Met sommigen gepraat en die zeiden allemaal dat het Limburgs gevoel niet heel hard leeft, enkel wat bij mensen die zich vooral wil afzetten van het Vlaams-nationalisme.
lol

ok
Oud 12 augustus 2019, 22:05   #120
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah ja?

Waar zou deze foto genomen zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be