Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2019, 17:12   #61
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat die honden zo goed konden ruiken, dat als die man gisteren of eergisteren in aanraking kwam met drugs, de hond alarm geeft.
Dát is de kern v.d. zaak.
De rest is praat tegen de vaak.

-(
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 17:24   #62
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat die honden zo goed konden ruiken, dat als die man gisteren of eergisteren in aanraking kwam met drugs, de hond alarm geeft.
Lijkt me ook dat dit minstens een deel van de false positives kan verklaren. Nu, ik weet daar niet genoeg van om het te kunnen beoordelen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 21:08   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bovendien moeten we ook even kijken naar de kosten/baten van zo'n controles.

En wat is het resultaat? Een drugvrij festival? Nee hoor.

Dat wil zeggen dat er zo'n 7500 mensen op dat festival drugs hebben gebruikt. Daarvan zijn er 142 gepakt. Een schamele 1,8% dus.
Ik herinner me nog ergens jaren 90. Was toen toevallig als veertiger beland op een studentenfuif in Leuven. De zoon van een vriend had ons uitgenodigd.
Uiteraard rond 1 uur een zatte braspartij (ook den deze)
Opeens lichten aan en met een geweldig machtsvertoon razzia van de toenmalige rijkswacht. Heel de straat afgesloten iedereen handen op het hoofd.Sommige balorigen moesten op de knieën.
Hilarisch tot en met.....begonnen die daar tussen een massa meer dan stomdronken studenten te zoeken naar drugs
Ik herinner me dat plots één van die rambo's riep naar zijn overste Bingo Chef .....een strontzatte student had vergeten zijn bolletje hash op de grond te gooien. In de boeien geslagen en mee naar de combi. Niet opdat hij stomdronken was maar om dat grammetje hash
Hoeveel dat bolletje hash aan de belastingbetaler heeft gekost durf ik niet te raden maar ik denk dat het heel veel geld heeft gekost.
Wat een komedie wat een komedie.
De dag erna in de kranten succesvolle razzia in Leuvense uitgaansbuurt. Er werden mensen opgepakt met drugs ....de precieze resultaten zullen later worden bekendgemaakt Dat half Leuven strontzat was werd nergens vermeld

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2019 om 21:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 21:20   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is goed man. Vrees maar verder.
Wat vrezen ? Dat uwe leider zich wil spiegelen aan Nederland ? Opeens zijn het geen junks meer maar tonen ze hem de rechte weg

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 augustus 2019 om 21:20.
Oud 12 augustus 2019, 21:40   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Destijds in de gevangenis was naakt fouillering heel normaal.
Soms 2 cipiers tegelijk. 1 langs voor en 1 langs achter. In uw haar kijken, uw oren, mond en gans uw lichaam onderzoeken of er geen naaldprik te vinden was.

Of ze mochten een plasje doen in een potje en ze bleven ook kijken om te zien of je er niet wat zout of zo in gooide.

Haha.. .Ze kunnen er al aan wennen de dealers. Vroeg of laat zitten ze daar ook.

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 augustus 2019 om 21:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 22:53   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Destijds in de gevangenis was naakt fouillering heel normaal.
Soms 2 cipiers tegelijk. 1 langs voor en 1 langs achter. In uw haar kijken, uw oren, mond en gans uw lichaam onderzoeken of er geen naaldprik te vinden was.

Of ze mochten een plasje doen in een potje en ze bleven ook kijken om te zien of je er niet wat zout of zo in gooide.

Haha.. .Ze kunnen er al aan wennen de dealers. Vroeg of laat zitten ze daar ook.
Was in de gevangenis naakt-fouillering niet verboden ondertussen?
Oud 13 augustus 2019, 05:01   #67
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik herinner me nog ergens jaren 90. Was toen toevallig als veertiger beland op een studentenfuif in Leuven. De zoon van een vriend had ons uitgenodigd.
Uiteraard rond 1 uur een zatte braspartij (ook den deze)
Opeens lichten aan en met een geweldig machtsvertoon razzia van de toenmalige rijkswacht. Heel de straat afgesloten iedereen handen op het hoofd.Sommige balorigen moesten op de knieën.
Hilarisch tot en met.....begonnen die daar tussen een massa meer dan stomdronken studenten te zoeken naar drugs
Ik herinner me dat plots één van die rambo's riep naar zijn overste Bingo Chef .....een strontzatte student had vergeten zijn bolletje hash op de grond te gooien. In de boeien geslagen en mee naar de combi. Niet opdat hij stomdronken was maar om dat grammetje hash
Hoeveel dat bolletje hash aan de belastingbetaler heeft gekost durf ik niet te raden maar ik denk dat het heel veel geld heeft gekost.
Wat een komedie wat een komedie.
De dag erna in de kranten succesvolle razzia in Leuvense uitgaansbuurt. Er werden mensen opgepakt met drugs ....de precieze resultaten zullen later worden bekendgemaakt Dat half Leuven strontzat was werd nergens vermeld

Nog een flikken/drugs verhaal.

Jaren geleden in het "Pompierken", een alternatief jeugdcafé op de markt in Aalst.
Op een vroege zaterdagnacht staan de flikken met hun drugshond aan de deur, al enkele flikken binnen.
De hond "Jackie" genaamd wou echter niet binnen komen en bleef halsstarrig in de deuropening zitten.
Zijn flikkenbaasje probeerde hem te overtuigen, "allé Jackie, kom binnen" en trok ferm aan zijn lijn.
Jackie bleef weigeren om binnen te komen, die zag al dat langharig tuig naar hem kijken en lachen.
Tot gans het café "kom Jackie, kom" begon te scanderen, toen zijn ze met hun hond maar terug vertrokken.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 13 augustus 2019 om 05:02.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 06:48   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dát is de kern v.d. zaak.
De rest is praat tegen de vaak.

-(
nee, dat verandert niks aan de succesratio van 20% en dus 80% falen.

dat moet jij eens proberen te verkopen op uw werk zo'n werkmethode ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 07:50   #69
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de vermeende druggebruiker aan t gat van de hond laten ruiken zou er wat over zijn.
Zou echt niet kunnen daar het een vermeende is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 08:01   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vrezen ? Dat uwe leider zich wil spiegelen aan Nederland ? Opeens zijn het geen junks meer maar tonen ze hem de rechte weg
Je hebt zelf gezegd "ik vrees dat ...."
Dan moet ge niet aan mij vragen wat gij moet vrezen.
Vrees gerust verder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 08:03   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, dat verandert niks aan de succesratio van 20% en dus 80% falen.

dat moet jij eens proberen te verkopen op uw werk zo'n werkmethode ...
Er zijn nog redelijk wat kankers waarvan de actuele gekende remedies slechts een overlevingskans van 20 procent hebben.
Ik zeg aan die oncologen: voort doen! Trachten van beter te doen, maar voort doen!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 augustus 2019, 08:06   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Zowel de wetgeving van drugs als deze van alcohol, zijn tot stand gekomen in democratisch verkozen parlementen.
Ook de straffen die er aan verbonden zijn, en de opdrachten voor flikken en rechters om de wet toe te passen.

Oud 13 augustus 2019, 08:36   #73
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog redelijk wat kankers waarvan de actuele gekende remedies slechts een overlevingskans van 20 procent hebben.
Ik zeg aan die oncologen: voort doen! Trachten van beter te doen, maar voort doen!
Maar neen, gij vertelt aan die oncologen om andere therapieën gewoon niet te gebruiken,maar om gewoon op dezelfde nagel te blijven kloppen.
Oud 13 augustus 2019, 08:40   #74
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zowel de wetgeving van drugs als deze van alcohol, zijn tot stand gekomen in democratisch verkozen parlementen.
Ook de straffen die er aan verbonden zijn, en de opdrachten voor flikken en rechters om de wet toe te passen.
Goed, en ik kies ervoor om deze naast mij neer te leggen.
Wat niet wil zeggen dat ik de boete niet zal betalen moest ik gesnapt worden.
Oud 13 augustus 2019, 10:51   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wet is voor mij een goede wet als die stevig onderbouwd is. En te veel wetten zijn dit overduidelijk niet.
Als er morgen een wet komt die ons verbiedt van nog rechtop te lopen wegens te gevaarlijk (als je valt) ga ik het toch heel moeilijk hebben te aanvaarden dat ik voortaan maar op handen en knieën moet lopen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 augustus 2019 om 10:51.
Oud 13 augustus 2019, 10:59   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt zelf gezegd "ik vrees dat ...."
Dan moet ge niet aan mij vragen wat gij moet vrezen.
Vrees gerust verder.
Ik heb niks te vrezen want mij kan het niet schelen ....ik ben (als 'omzeggens' niet gebruiker) voor legalisatie. Ik ben alleen heb geen vrouw geen kinderen en zelfs geen schildpad of parkiet dus heb ik ook weinig vandoen met die hun toekomst.
Ik denk dat jij in de huidige context stilaan meer hebt te vrezen.
Oud 13 augustus 2019, 11:38   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Maar neen, gij vertelt aan die oncologen om andere therapieën gewoon niet te gebruiken,maar om gewoon op dezelfde nagel te blijven kloppen.
Neen hoor, dat zeg ik helemaal niet.

De flikken gebruiken nu drugshonden; die moeten ze blijven gebruiken, maar ondertussen toch hard uitkijken naar andere detectiemogelijkheden enz. ... om te doen wat de democratie hen opgedragen heeft in hun rayon.

Wat mij betreft: geen probleem om kwistig rond te strooien op dergelijke festivals met speekseltesten.

Oud 13 augustus 2019, 12:19   #78
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft: geen probleem om kwistig rond te strooien op dergelijke festivals met speekseltesten.
Dat kan best. Maar de democratie heeft ook beslist dat het niet verboden is om onder invloed te zijn (tenzij in het verkeer), maar om het te bezitten.
Dus onder invloed, maar geen drugs op zak, kunnen ze geen zak doen.
Oud 13 augustus 2019, 13:13   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat kan best. Maar de democratie heeft ook beslist dat het niet verboden is om onder invloed te zijn (tenzij in het verkeer), maar om het te bezitten.
Dus onder invloed, maar geen drugs op zak, kunnen ze geen zak doen.
Denk dat maar niet, gebruikers onder invloed worden vervolgd wegens bezit.
Oud 13 augustus 2019, 16:17   #80
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht

Nog een flikken/drugs verhaal.

Jaren geleden in het "Pompierken", een alternatief jeugdcafé op de markt in Aalst.
Op een vroege zaterdagnacht staan de flikken met hun drugshond aan de deur, al enkele flikken binnen.
De hond "Jackie" genaamd wou echter niet binnen komen en bleef halsstarrig in de deuropening zitten.
Zijn flikkenbaasje probeerde hem te overtuigen, "allé Jackie, kom binnen" en trok ferm aan zijn lijn.
Jackie bleef weigeren om binnen te komen, die zag al dat langharig tuig naar hem kijken en lachen.
Tot gans het café "kom Jackie, kom" begon te scanderen, toen zijn ze met hun hond maar terug vertrokken.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be