Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2019, 15:30   #21
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat dit in discussie met deze discussie te maken heeft, blijft me een raadsel.
Geen last van huurbazen of huurders
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2019, 19:58   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Geen last van huurbazen of huurders
Zo is dat.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 21:25   #23
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


ge gaat als verhuurder toch niet het risico lopen dat die huurder zijn verzekering niet in orde is zeker ?!?
toch niet voor die enkele tientallen euro die zo'n verzekering kost ...

wat een zeverdraad.
Anders gezegd: de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder, moedigt de huurder aan om geen verzekering te nemen? Het is toch maar de verhuurder die moet betalen, en als het fout loopt, komt de huurder er gemakkelijk vanaf. De huurder moet dus op geen enkele manier enige verantwoordelijkheid dragen voor de woning waarin hij zich bevindt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
  1. Mijn huurders betalen een gedeelte van de verzekeringspremie in het huurgeld, staat uitdrukkelijk zo in het contract.
  2. Ik draai niet op voor eventuele schade veroorzaakt door de huurders. Het is de verzekering die hiervoor opdraait.
  3. Dat u geen verstand heeft van verzekeringen, daar kunt u niets aan doen. Maar dat u zo'n onzin uitkraamt, niet gehinderd door enige kennis van zaken, daarvoor bent u zelf verantwoordelijk.
  4. U weet duidelijk niet wat afstand van verhaal juist wilt zeggen.
  5. Ik ben nu wel zeker dat, moest er iets voorvallen, de schade gedekt is.
Neen, zoals ik heb gezegd, ik heb er te weinig verstand van, en vraag daarom hier om een mening en/of uitleg.
Is dat te veel?

Hoe dan ook: ik blijf bij mijn standpunt dat de verhuurder opdraait voor de schade veroorzaakt door een huurder.

Ja, de verzekering betaalt. En wie betaalt de verzekering? Niet de huurder, want die hoeft zelfs geen verzekering te betalen, want 'afstand van verhaal' door verhuurder.
En als het fout loopt, gaat de verzekering omhoog. En wie betaalt die hoger verzekering = "schade op afbetaling in tijd"? Juist: de verhuurder.

Dus waar zie ik het precies fout?
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2019, 23:10   #24
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Men is niet schuldig, men is financieel verantwoordelijk. Twee totaal verschillende dingen.

Er zijn tal van zulke voorbeelden in het recht:
- ouders voor schade die hun kinderen veroorzaken: zelfs al is er geen enkele fout in de opvoeding van de kinderen of in het toezicht (geen enkele fout van de ouders dus), toch zullen ouders financieel moeten opdraaien voor de schade die hun kinderen veroorzaken. Ze zijn verantwoordelijk zonder schuldig te zijn.

- Aansprakelijkheid werkgever voor schade die de werknemer veroorzaakt: het basisprincipe is dat de werknemer niet aansprakelijk is voor de schade die hij veroorzaakt bij het uitoefenen van zijn job (artikel 18 Wet Arbeidsovereenkomsten). Enkel bij opzet, bij zware fout of bij herhaaldelijke lichte fout, is het mogelijk de werknemer aan te spreken.

Bij een lichte fout van de werknemer is het dus de werkgever die verantwoordelijk is (ook al treft de werkgever geen enkele schuld!) en de werkgever kan dit onmogelijk terugeisen van de werknemer.

Er zijn tal van zulke voorbeelden.
Duidelijk en helder.

MAAR

Ik weet echt niet waar men een positief element ziet in de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder.
Integendeel: het werkt financieel en/of menselijk misbruik en onverantwoordelijkheid in de hand - ten nadele van de verhuurder.

De schuld/fout van een huurder wordt hiermede doorgeschoven naar iemand die "onschuldig" is (= verhuurder).
ofte
Enige verantwoordelijkheid van een huurder wordt hiermede doorgeschoven naar iemand die niet de oorzaak is van de fout (= verhuurder).
+
zie verdere reactie onderstaand.

-> En dergelijke onlogica - ik zou het zelfs stellen: "smerigheid" - zou wettelijk moeten worden verboden op straffe van zeer zware geldboetes.

En deze "smerigheid" is er enkel zodat een verzekeringsmaatschappij zeker zou zijn dat het de uitbetaalde kosten vanwege de schade zal terugkrijgen - naast de premie die ze al ontvangen.
Het helpt uiteindelijk de verhuurder NIET, want die betaalt toch de volledige schade + interesten + premie.


Potje breken = potje betalen.
Hoe moeilijk moet het zijn?
En met deze "smerigheid", wordt dit: potje breken = potje NIET betalen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is er niet.
Daarom koos ik voor deze formule.
De verzekering betaald uit en gaat niet zoeken achter een eventuele derde die schuld zou hebben aan de schade.
In het verhaal dat ik hier breng, is het zelfs een derde die de schade heeft veroorzaakt. Maar omdat de derde partij werd aangesteld door de huurder, waarbij de huurder uit de "vergelijking" valt wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder, is zelfs de derde partij niet aanspreekbaar.
Erger nog: de derde partij is een leverancier/installateur, waarbij bleek dat de aangesloten darm een constructiefout bevat -> dus nog een stap verder verwijdert van de verhuurder. De constructeur zal dit nooit openlijk toegeven, waarbij uiteindelijk de verhuurder opdraait voor alle kosten gemaakt door een ander.

Ik weet echt niet waar u een positief element ziet in de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder.
Integendeel: het werkt financieel en/of menselijk misbruik en onverantwoordelijkheid in de hand.

De enige die ten alle tijde hiervan profijt heeft, is de verzekeringsmaatschappij, want die is zeker dat het de uitbetaalde kosten vanwege de schade zal terugkrijgen + de jaarlijkse premie zodat men aanspraak zou kunnen maken op de "onmiddellijke" tussenkomst van de verzekering.

Meer nog: ik begin me zelfs de vraag te stellen waarom er een verzekering nodig is.
Als er schade is, betaalt de verzekering, en dit meestal na vele tijd waarbij de verhuurder toch vooreerst naar de bank moet lopen. De verhuurder betaalt daarna diezelfde schade terug aan de verzekering binnen een periode van x jaren (de premie verhoogt).
Wat is het verschil met lenen bij een bank?
Het is zelfs voordeliger om te lenen bij een bank. Men betaalt sowieso altijd jaarlijks (= premie) aan de verzekering, die ingeval schade het volledige bedrag zal terugvorderen - plus interest !! - doorheen de tijd. Bij een bank lenen, komt op hetzelfde neer, waarbij men tevens geen jaarlijkse som (= premie) moet betalen om aanspraak te kunnen maken op financiële tussenkomst ingeval. En om het geld terug te krijgen: een proces naar de schuldige (= wat een verzekering misschien zou doen !!).

Misschien dat een verzekering enkel nog voordeliger is dan een bank ongeval zeer grote bedragen, maar anders zie ik er geen voordeel van in.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 13 augustus 2019 om 23:34.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 07:39   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.720
Standaard

Ik heb sinds dit verschijnen van dit topic wat bij gelezen over dit topic. "Afstand van verhaal" komt voor in twee documenten:

1. Verzekeringen.
Hier verlaagt de dekking "afstand van verhaal" het risico van de eigenaar-verhuurder als de huurder (deels) aansprakelijk is voor brand-, water- of stormschade.

2. De huurovereenkomst.
Dit is een niet verplichte clausule die kan voorkomen in een huurovereenkomst. Het laat de eigenaar-verhuurder toe de extra dekking van "afstand van verhaal" door te rekenen aan de huurder.

Ik gebruik nooit de clausule in huurovereenkomsten. Ik specificeer wel steeds in de huurovereenkomst dat de huurder zich verbindt zich te verzekeren en een kopie van zijn polis dient door te geven. Dit is een bij decreet geregelde clausule.

Verzekeraars sturen er op aan om zowel de dekking in de polis te voorzien als de clausule in de huurovereenkomst. Je kan dit advies beter negeren en in de huurovereenkomst specificeren dat de huurder zich dient te verzekeren. De extra dekking laat moeilijk zijn prijs bepalen, het beste doe je jaarlijks een doorlichting van je verzekeringsportefeuille om je niet in het zak te laten zetten. De prijs van deze extra dekking is 1/2 tot 1/5 van één maand huur.

Zelf heb ik niet de discipline om jaarlijks minstens 3 maanden voor de vervaldag van elke polis na te kijken of ik nog wel goed zit qua prijs en dekking. Je dient dan de markt af te schuimen. Ik heb polissen met de dekking "afstand van verhaal" en zonder.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 17:54   #26
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik verhuur.
Ik heb een verzekering met afstand van verhaal.
Ik ben zeker dat het goed verzekerd is.
Huurder met enkel z'n eigen inboedel verzekeren.

Voor beiden een win-win situatie!
Ik ben huurder, en stel een electricien aan die een extra kabel legt om mijn droogkast te laten draaien. Helaas is de gebruikte kabel te zwak, en is er een brand ontstaan - gelukkig beperkt.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Nou, daar is iets niet goed gegaan, maar het huis staat nog deels recht. Laat me weten als alles gerepareerd is. Daag." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

Ik ben huurder, en mijn installateur heeft een vaatwas gebracht. Helaas is de toevoerleiding van het water losgekomen, en dit terwijl ik de vaatwas had geprogrammeerd om te starten in het weekend - lager tarief voor elektriciteit - terwijl ik op verlof ben. Hierdoor is er gedurende meerdere dagen water vrij in het appartement kunnen lopen, en de onderbuur heeft ook waterschade, want hij was ook op reis.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Jammer voor uw muren en het plafond die nu nat zijn. Misschien kunnen deze muren nog wat drogen, want in de winter kan het water bevriezen, en de structuur van het gebouw in gedrang brengen. Heb jij ondertussen iets anders? Yo de mannen." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

Ik ben huurder, en heb de 'handige Harry' willen spelen, doch heb hierbij de gasleiding geraakt. Een vonk deed de rest.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Tja, hoe is dit toch kunnen gebeuren? En het is zo snel gegaan... Het was een mooi huis. Salut." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

In alle gevallen draait u, als verhuurder, op voor de (enorme) schade. En u vindt dit ok?
Ik niet !

Waar verhuurt u precies? Lijkt me interessant te zijn om te huren, want zeer veel voordelen te verkrijgen...
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 14 augustus 2019 om 18:06.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 17:58   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ik ben huurder, en stel een electricien aan die een extra kabel legt om mijn droogkast te laten draaien. Helaas is de gebruikte kabel te zwak, en is er een brand ontstaan - gelukkig beperkt.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Nou, daar is iets niet goed gegaan, maar het huis staat nog deels recht. Laat me weten als alles gerepareerd is. Daag." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

Ik ben huurder, en mijn installateur heeft een vaatwas gebracht. Helaas is de toevoerleiding van het water losgekomen, en dit terwijl ik de vaatwas had geprogrammeerd om te starten in het weekend - lager tarief voor elektriciteit - terwijl ik op verlof ben. Hierdoor is er gedurende meerdere dagen water vrij in het appartement kunnen lopen, en de onderbuur heeft ook waterschade, want hij was ook op reis.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Jammer voor uw muren en het plafond die nu nat zijn. Misschien kunnen deze muren nog wat drogen, want in de winter kan het water bevriezen, en de structuur van het gebouw in gedrang brengen. Heb jij ondertussen iets anders? Yo de mannen." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

Ik ben huurder, en heb de 'handige Harry' willen spelen, doch heb hierbij de gasleiding geraakt. Een vonk deed de rest.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: "Het was een mooi huis. Sorry. Salut." (huurder is niet aansprakelijk wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder).

In alle gevallen draait u, als verhuurder, op voor de (enorme) schade. En u vindt dit ok?
Ik niet !

Waar verhuurt u precies? Lijkt me interessant te zijn om te huren, want zeer veel voordelen te verkrijgen...
.
De verzekering draait op voor de kosten.

En ingeval ge gefoefeld hebt als huurder zal de verzekering uitbetalen aan de verhuurder en dan achter u gaan om de kosten te recupereren.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 augustus 2019 om 18:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 18:12   #28
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De verzekering draait op voor de kosten.

En ingeval ge gefoefeld hebt als huurder zal de verzekering uitbetalen aan de verhuurder en dan achter u gaan om de kosten te recupereren.
En bewijs het maar dat de huurder zou hebben gefoefeld...

En neen (zie ook mijn post #24): de verhuurder betaalt daarna diezelfde schade terug aan de verzekering binnen een periode van x jaren (de premie verhoogt).
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 14 augustus 2019 om 18:13.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 18:17   #29
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb sinds dit verschijnen van dit topic wat bij gelezen over dit topic. "Afstand van verhaal" komt voor in twee documenten:

1. Verzekeringen.
Hier verlaagt de dekking "afstand van verhaal" het risico van de eigenaar-verhuurder als de huurder (deels) aansprakelijk is voor brand-, water- of stormschade.

2. De huurovereenkomst.
Dit is een niet verplichte clausule die kan voorkomen in een huurovereenkomst. Het laat de eigenaar-verhuurder toe de extra dekking van "afstand van verhaal" door te rekenen aan de huurder.

Ik gebruik nooit de clausule in huurovereenkomsten. Ik specificeer wel steeds in de huurovereenkomst dat de huurder zich verbindt zich te verzekeren en een kopie van zijn polis dient door te geven. Dit is een bij decreet geregelde clausule.

Verzekeraars sturen er op aan om zowel de dekking in de polis te voorzien als de clausule in de huurovereenkomst. Je kan dit advies beter negeren en in de huurovereenkomst specificeren dat de huurder zich dient te verzekeren. De extra dekking laat moeilijk zijn prijs bepalen, het beste doe je jaarlijks een doorlichting van je verzekeringsportefeuille om je niet in het zak te laten zetten. De prijs van deze extra dekking is 1/2 tot 1/5 van één maand huur.

Zelf heb ik niet de discipline om jaarlijks minstens 3 maanden voor de vervaldag van elke polis na te kijken of ik nog wel goed zit qua prijs en dekking. Je dient dan de markt af te schuimen. Ik heb polissen met de dekking "afstand van verhaal" en zonder.
Dit lijkt me inderdaad het waard om nader te bekijken. De gevolgen zijn immers financieel zeer groot.


Zie ook mijn post #24
+ hetgeen u ook gedeeltelijk vermeldt: Verzekeraars sturen er op aan om zowel de dekking in de polis te voorzien als de clausule in de huurovereenkomst.
-> Ik heb de indruk dat de clausule enkel in het voordeel is van de verzekeringsmaatschappij, want hierdoor is deze zeker dat het de uitbetaalde kosten zal kunnen recupereren. Anders gezegd: de verzekeringsmaatschappij laat uitschijnen dat zij er zijn om u te beschermen, maar denkt uiteindelijk enkel aan zichzelf.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 18:29   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
En bewijs het maar dat de huurder zou hebben gefoefeld...

En neen (zie ook mijn post #24): de verhuurder betaalt daarna diezelfde schade terug aan de verzekering binnen een periode van x jaren (de premie verhoogt).
.
Het is een beetje te technisch voor mij, maar voor wat ik begrijp kan de verzekeraar ook niks meer op de verhuurder ‘verhalen’ (klopt dat?) vandaar de duurdere premie.

En de huurder is dan ook niet voor alles verzekerd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 18:48   #31
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een beetje te technisch voor mij, maar voor wat ik begrijp kan de verzekeraar ook niks meer op de verhuurder ‘verhalen’ (klopt dat?) vandaar de duurdere premie.

En de huurder is dan ook niet voor alles verzekerd.
Troost u, het is voor mij ook - te? - technisch. Heb zelfs hier al de opmerking gehad dat ik er niets van weet, en beter moet zwijgen.
-> Weerleg mijn ogenschijnlijk foutieve redenering.

Soit, dit terzijde en niet persoonlijk opgenomen, toch mijn kritische blik naar wat de gevolgen zijn van de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder.


Ik zal een andere situatie nemen, om het verhogen van de premie toe te lichten.
Als u een ongeval heeft met de auto, en er wordt bewezen dat u in fout bent, zal de verzekering tussenkomen.
Uw autoverzekering verhoogt nadien, en dit gedurende meerdere jaren.
En waarom verhoogt plots uw autoverzekering? Gelooft u werkelijk dat deze verhoging erin bestaat om u als verzekerde erop te wijzen om voorzichtiger te rijden? Neen. De verhoging komt er om het uitbetaalde geld te recupereren, en dit tevens met interest gezien dit over meerdere jaren gebeurt.
En zoals gesteld in mijn post #24: waar is er nog het verschil met lenen bij een bank? Erger nog: de jaarlijkse premie moet u niet betalen bij een bank. Dus: u bent slechter af bij een verzekering.


Stel deze verhoging van premie nu in de situatie van verhuring, en al datgene wat er reeds is over geschreven.
Enig verschil met de auto: de verhuurder wordt aansprakelijk gesteld wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder, niet de huurder/ander die de fout heeft veroorzaakt.

En dat is nu het kernpunt dat ik wil aankaarten:
- de verhuurder betaalt
- voor de fout van een huurder/ander.


- - -


Noot 2 aan mod/amin
Kunnen jullie de titel van de topic veranderen van
'afstand van verhaal' door huurder
naar
'afstand van verhaal' door verhuurder
Bedankt.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 14 augustus 2019 om 18:51.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 18:59   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Troost u, het is voor mij ook - te? - technisch. Heb zelfs hier al de opmerking gehad dat ik er niets van weet, en beter moet zwijgen.
-> Weerleg mijn ogenschijnlijk foutieve redenering.

Soit, dit terzijde en niet persoonlijk opgenomen, toch mijn kritische blik naar wat de gevolgen zijn van de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder.


Ik zal een andere situatie nemen, om het verhogen van de premie toe te lichten.
Als u een ongeval heeft met de auto, en er wordt bewezen dat u in fout bent, zal de verzekering tussenkomen.
Uw autoverzekering verhoogt nadien, en dit gedurende meerdere jaren.
En waarom verhoogt plots uw autoverzekering? Gelooft u werkelijk dat deze verhoging erin bestaat om u als verzekerde erop te wijzen om voorzichtiger te rijden? Neen. De verhoging komt er om het uitbetaalde geld te recupereren, en dit tevens met interest gezien dit over meerdere jaren gebeurt.
En zoals gesteld in mijn post #24: waar is er nog het verschil met lenen bij een bank? Erger nog: de jaarlijkse premie moet u niet betalen bij een bank. Dus: u bent slechter af bij een verzekering.


Stel deze verhoging van premie nu in de situatie van verhuring, en al datgene wat er reeds is over geschreven.
Enig verschil met de auto: de verhuurder wordt aansprakelijk gesteld wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder, niet de huurder/ander die de fout heeft veroorzaakt.

En dat is nu het kernpunt dat ik wil aankaarten:
- de verhuurder betaalt
- voor de fout van een huurder/ander.


- - -


Noot 2 aan mod/amin
Kunnen jullie de titel van de topic veranderen van
'afstand van verhaal' door huurder
naar
'afstand van verhaal' door verhuurder
Bedankt.
.
Ok, nu zou ik het toch graag weten. Kan de verzekeraar bij ‘afstand van verhaal, kosten op de verhuurder verhalen?

Waar zitten de rechtsspecialisten hier?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 augustus 2019 om 19:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 18:59   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Anders gezegd: de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder, moedigt de huurder aan om geen verzekering te nemen? Het is toch maar de verhuurder die moet betalen, en als het fout loopt, komt de huurder er gemakkelijk vanaf. De huurder moet dus op geen enkele manier enige verantwoordelijkheid dragen voor de woning waarin hij zich bevindt.



Neen, zoals ik heb gezegd, ik heb er te weinig verstand van, en vraag daarom hier om een mening en/of uitleg.
Is dat te veel?

Hoe dan ook: ik blijf bij mijn standpunt dat de verhuurder opdraait voor de schade veroorzaakt door een huurder.

Ja, de verzekering betaalt. En wie betaalt de verzekering? Niet de huurder, want die hoeft zelfs geen verzekering te betalen, want 'afstand van verhaal' door verhuurder.
En als het fout loopt, gaat de verzekering omhoog. En wie betaalt die hoger verzekering = "schade op afbetaling in tijd"? Juist: de verhuurder.

Dus waar zie ik het precies fout?
.
Welke brandverzekering gaat omhoog na een schadegeval?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:05   #34
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

@ reservespeler
Wat denkt u van de situaties beschreven in mijn post #26 en direct hieronder?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik verhuur.
Ik heb een verzekering met afstand van verhaal.
Ik ben zeker dat het goed verzekerd is.
Huurder met enkel z'n eigen inboedel verzekeren.

Voor beiden een win-win situatie!
En ik zal het nog extremer stellen.

De huurder is niet meer akkoord met de jaarlijkse index, of stel er was enig ander geschil.
Mijn reactie als huurder naar de verhuurder: u betaalt me deze index terug "onder tafel", of laat het geschil vallen in het voordeel van de huurder.
Zoniet zou er iets kunnen voorvallen, en vanwege de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder, zal u als verhuurder wel eens in de problemen kunnen komen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke brandverzekering gaat omhoog na een schadegeval?
De situatie die ik heb vernomen
+
bevestiging van de verzekeringsmaatschappij dat de premie zal stijgen !
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 14 augustus 2019 om 19:10.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:10   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Troost u, het is voor mij ook - te? - technisch. Heb zelfs hier al de opmerking gehad dat ik er niets van weet, en beter moet zwijgen.
-> Weerleg mijn ogenschijnlijk foutieve redenering.

Soit, dit terzijde en niet persoonlijk opgenomen, toch mijn kritische blik naar wat de gevolgen zijn van de clausule 'afstand van verhaal' door verhuurder.


Ik zal een andere situatie nemen, om het verhogen van de premie toe te lichten.
Als u een ongeval heeft met de auto, en er wordt bewezen dat u in fout bent, zal de verzekering tussenkomen.
Uw autoverzekering verhoogt nadien, en dit gedurende meerdere jaren.
En waarom verhoogt plots uw autoverzekering? Gelooft u werkelijk dat deze verhoging erin bestaat om u als verzekerde erop te wijzen om voorzichtiger te rijden? Neen. De verhoging komt er om het uitbetaalde geld te recupereren, en dit tevens met interest gezien dit over meerdere jaren gebeurt.
En zoals gesteld in mijn post #24: waar is er nog het verschil met lenen bij een bank? Erger nog: de jaarlijkse premie moet u niet betalen bij een bank. Dus: u bent slechter af bij een verzekering.


Stel deze verhoging van premie nu in de situatie van verhuring, en al datgene wat er reeds is over geschreven.
Enig verschil met de auto: de verhuurder wordt aansprakelijk gesteld wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder, niet de huurder/ander die de fout heeft veroorzaakt.

En dat is nu het kernpunt dat ik wil aankaarten:
- de verhuurder betaalt
- voor de fout van een huurder/ander.


- - -


Noot 2 aan mod/amin
Kunnen jullie de titel van de topic veranderen van
'afstand van verhaal' door huurder
naar
'afstand van verhaal' door verhuurder
Bedankt.
.
Ik rij met mijne tractor tegen een wagen.
Ik ben in fout.
Mijn verzekering betaald.
Mijn verzekering gaat niet omhoog.

Ik rij met mijne Ford Ranger tegen een wagen.
Ik ben in fout.
Mijn verzekering betaald.
Mijn verzekering gaat niet omhoog.

Hoe kan dit?

Omdat de bonus malus enkel van toepassing is op personenvoertuigen.

Daarbij gaat de verzekering niet omhoog, je krijgt gewoon minder kortingen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:12   #36
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ok, nu zou ik het toch graag weten. Kan de verzekeraar bij ‘afstand van verhaal, kosten op de verhuurder verhalen?

Waar zitten de rechtsspecialisten hier?
Dat is het juist: uw premie verhoogt.
Toeval?
Neen: de verzekering zal de gemaakte kosten recupereren bij diegene die moet betalen = verhuurder wegens 'afstand van verhaal' door verhuurder.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:14   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ok, nu zou ik het toch graag weten. Kan de verzekeraar bij ‘afstand van verhaal, kosten op de verhuurder verhalen?

Waar zitten de rechtsspecialisten hier?
Natuurlijk kan dat, maar dat heeft niets te maken met afstand van verhaal.

Als een verhuurder een grove fout gemaakt heeft of indien de verhuurder nalatig geweest is.
Maar dat kan de verzekeraar ook naar de huurder toe, indien de huurder een grove fout gemaakt heeft of nalatig geweest is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:18   #38
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...

Hoe kan dit?

Omdat de bonus malus enkel van toepassing is op personenvoertuigen.

Daarbij gaat de verzekering niet omhoog, je krijgt gewoon minder kortingen.
Ga naar Google, en geef in 'bonus malus berekenen'.
Waarom zou dit bestaan denkt u? Omdat aan de bonus malus een bedrag is gekoppeld.

Trouwens: als ik minder korting krijg, is dat dan niet hetzelfde dan dat men meer moet betalen om hetzelfde te verkrijgen als voordien?
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:18   #39
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk kan dat, maar dat heeft niets te maken met afstand van verhaal.

Als een verhuurder een grove fout gemaakt heeft of indien de verhuurder nalatig geweest is.
Maar dat kan de verzekeraar ook naar de huurder toe, indien de huurder een grove fout gemaakt heeft of nalatig geweest is.
Dat is de vraag: stel de huurder maakt een grove fout (of een onderaannemer van de huurder).

Kan de verzekeraar dan bij ‘afstand van verhaal’ de uitbetaalde sommen terugvorderen op

- de huurder
- de verhuurder
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 19:21   #40
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Maar dat kan de verzekeraar ook naar de huurder toe, indien de huurder een grove fout gemaakt heeft of nalatig geweest is.
Dat is het juist.
Het antwoord is NEEN !
Er is 'afstand van verhaal' door verhuurder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is de vraag: stel de huurder maakt een grove fout (of een onderaannemer van de huurder).

Kan de verzekeraar dan bij ‘afstand van verhaal’ de uitbetaalde sommen terugvorderen op

- de huurder
- de verhuurder
Voila, we zijn er.

De verhuurder zal opdraaien voor de fouten van de huurder/ander.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 14 augustus 2019 om 19:24.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be