Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2019, 19:43   #661
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als Waalse heb jij geen enkel recht om ons Vlamingen te beoordelen op vlak van collaboratie. Bij jullie heulden er via Leon Degrelle er ook honderdduizenden klootzakken met de duitsers. Net zoals het VNV bij ons in Vlaanderen.

Doorheen heel de geschiedenis zijn er overal verraders geweest, net als Vlaanderen zijn verraders had, had Wallonië die in even grote getale.
Mooi, als Vlaamse geeft ik je tien op tien want dat is toch wat ik hier al de hele tijd beweer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 19:52   #662
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Sommige Vlaams-nationalisten gebruiken maar al te graag hun eigen Godwin versie:
Sommige hedendaagse collaborateurs zwaaien zelfs nog met collaboratie vlaggen van hun voorgangers van generaties terug.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 19:52   #663
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Waalse heb jij geen enkel recht om ons Vlamingen te beoordelen op vlak van collaboratie. Bij jullie heulden er via Leon Degrelle er ook honderdduizenden klootzakken met de duitsers. Net zoals het VNV bij ons in Vlaanderen.

Doorheen heel de geschiedenis zijn er overal verraders geweest, net als Vlaanderen zijn verraders had, had Wallonië die in even grote getale.
Henri en co zullen het graag horen.
Oud 17 augustus 2019, 20:17   #664
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
In ieder geval heeft Bruno de Wever vanavond op VTM nieuws nog eens uitgelegd dat "de zwart-gele leeuwenvlag een collaboratievlag noemen, even fout is als de Belgische vlag een kolonisatievlag noemen, omdat België Congo gekoloniseerd heeft"
Zelfs Eddy Wally zou dat snappen, van u ben ik onzeker...
Voortgaande op het gehalte van de "bijdrages" denk ik dat Eddy Wally op zijn eentje meer verstand had dan de helft van dit forum samen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 augustus 2019 om 20:24.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 20:28   #665
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welnu, een 'ancien régime' ervaar ik vaak in uiterst links en uiterst rechts. Beiden de voorbodes van menselijke onderdrukking zonder enige scrupules.
Gelukkig hoor jij, als gematigde inwoner van je Limburgse vaderland, tot geen van beide. Belgique daarentegen heeft zonder scrupules de Vlamingen onderdrukt en uitgezogen. Net zolang tot ze in verzet kwamen. Daar is anno 2019 nog niet gek veel aan veranderd. 43% van alle Vlamingen lieten zopas weten dat ze er de buik van vol hebben. We zullen zien hoe dit afloopt. Ook voor jouw Limburgse vaderland. De rode meesters van de hoofdstad van je Limburgse vaderland hebben alvast plaats geruimd voor een separatistische burgemeester. Dat belooft.

Ik ben in Limburg geboren en getogen,en heb er een halve eeuw gewoond. Sinds ik Limburg achter mij heb gelaten behoor ik voor jou tot die vreemdelingen die altijd vreemdelingen blijven en die, volgens jou, net als alle moslims, het land moeten worden uitgezet. Troost je. Mij hoef je niet meer buiten te steken. Ik vertrok uit eigen beweging en ben gelukkiger dan ik ooit was in Limburg. Nu nog al die Limburgse moslims en andere vreemdelingen kwijt geraken die, volgens jou, je heilige vaderland uit moeten. Het zal stil worden in Limburg. Nooit nog trouwstoeten die de weg blokkeren.

Di Rupo is anders ook van vreemde origine, en dus een vreemdeling die altijd vreemdeling zal blijven, maar die vreemdeling heb je de hemel in geprezen. Zit de Latijnse Cultuur waar jij je zo goed bij voelt daar voor iets tussen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 augustus 2019 om 20:32.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 20:31   #666
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voortgaande op het gehalte van de "bijdrages" denk ik dat Eddy Wally op zijn eentje meer verstand had dan de helft van dit forum samen.
Logisch, wetend dat de helft van dit forum hetzelfde niveau heeft als jij.
Oud 17 augustus 2019, 21:06   #667
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Organisatie Pukkelpop neemt Vlaamse leeuwvlaggen in beslag nadat Anuna De Wever belaagd werd.
(HLN)
(Het gaat om vlaggen met een Vlaamse leeuw met zwarte klauwen.)

De organisatie zal dat niet 'zomaar' doen natuurlijk.

Gegarandeerd heibel waar extreem-rechtsen zich vertonen.
Stel je voor dat het over homo's met pride-vlaggen ging. Zou je hetzelfde reageren vraag ik me af.

Als je me gelijk geeft, hoef je hierop niet te reageren.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 21:07   #668
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dat zal wel ja. En nog een beetje dan oreert u dat de Belgische vlag het symbool was van het verzet.
Feit blijft dat de Belgische vlag het symbool is van een genocide in Afrika die zijn gelijke niet gekend heeft. 10 miljoen doden met die vlag als symbool. Daarmee is ze meer besmet dan de vlag van de Nazis.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 21:08   #669
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
In ieder geval heeft Bruno de Wever vanavond op VTM nieuws nog eens uitgelegd dat "de zwart-gele leeuwenvlag een collaboratievlag noemen, even fout is als de Belgische vlag een kolonisatievlag noemen, omdat België Congo gekoloniseerd heeft"
Zelfs Eddy Wally zou dat snappen, van u ben ik onzeker...
Ik vermoed dat Dada nu de Belgische vlag met even veel passie zal demoniseren. Ze staat immers symbool voor een veel grotere genocide dan de holocaust.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 augustus 2019, 21:28   #670
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Pukkelpop-organisatie verontschuldigt zich voor misverstanden rond vlaggen.

Chokri Mahassine criminaliseerde talloze Vlamingen de verontschuldiging is dan ook meer dan op zijn plaats.
Oud 17 augustus 2019, 21:53   #671
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Oud 17 augustus 2019, 22:12   #672
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En ik zal nog eerder creperen dan dat ik de fascistenvlag van de collaborateurs uit WO II die mijn grootvader thuis zijn gaan ophalen en op de trein gezet hebben naar Duitsland voor slavenarbeid als symbool van mijn volk/natie zal aanvaarden.
Vlamingen zijn trots op hun vlag, die hun eigen verkozen parlementsleden in hun eigen parlement hebben gekozen :

Dwepers met het fascisme van WO II en de collaboratie spuwen op hun eigen vlag, en lopen liever achter symbolen van Staf Declerq.
Uitschot...
Dat is een zware fout, die u bekent daar. In de plaats van zich uit de voeten te maken heeft uw grootvader zich moedwillig laten inlijven bij het korps collaborateurs, dat in WO II de Nazi-industrie en Nazi-landbouw op peil hielden.
Toegegeven er werd veel propaganda verspreid. Op de posters stond een slogan, waarvoor velen gevallen zijn in de toenmalige eerder moeilijke tijden namelijk: "Hij is gelukkig, hij werkt in Duitschland".
Een goed loon, gratis gezondheidszorg, de nodige rantsoeneringszegels, gratis trein tijdens de vakantie, alleen het logies liet vaak te wensen over en de Geallieerde Luchtmacht had het net voorzien op die Nazi-industrie-centra ...
Maar als fiere Vlaming sliep hij naar alle waarschijnlijkheid onder een deken versierd met een Vlaamsche Leeuw met rood gelakte nagels en dito tong.

Laatst gewijzigd door fcal : 17 augustus 2019 om 22:14.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 22:13   #673
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Pukkelpop-organisatie verontschuldigt zich voor misverstanden rond vlaggen.

Chokri Mahassine criminaliseerde talloze Vlamingen de verontschuldiging is dan ook meer dan op zijn plaats.
Goed lezen wat er staat om "misverstanden" te vermijden.

De enige echte waarheid is NIET dat Anuna en haar aanhang gevaar liepen of lastig werden gevallen, want dan had Anuna niet geslapen als een...heu...Blok. De waarheid is dat de leeuw op de "collaboratievlaggen" een zwarte tong en klauwen heeft, in tegenstelling tot de officiële vlag. Het favoriete rode kleurtje van de sossen ontbreekt. ‘Die vlaggen horen hier niet thuis’, oordeelde de organisatie in naam van rode Chokri.
Oud 17 augustus 2019, 22:22   #674
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Feit blijft dat de Belgische vlag het symbool is van een genocide in Afrika die zijn gelijke niet gekend heeft. 10 miljoen doden met die vlag als symbool. Daarmee is ze meer besmet dan de vlag van de Nazis.
Serieus? Nog meer besmet!

Gij die zo inzit met het lot van de 19e eeuwse Congolezen! Wat zijt gij toch zo'ne empathische mens!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 22:25   #675
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik prijs me gelukkig dat ik niet in bekrompenheid maar met een open geest werd grootgebracht. Ik zou het trouwens op prijs stellen dat u tegenover mij de u vorm gebruikt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 22:26   #676
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig hoor jij, als gematigde inwoner van je Limburgse vaderland, tot geen van beide. Belgique daarentegen heeft zonder scrupules de Vlamingen onderdrukt en uitgezogen. Net zolang tot ze in verzet kwamen. Daar is anno 2019 nog niet gek veel aan veranderd. 43% van alle Vlamingen lieten zopas weten dat ze er de buik van vol hebben. We zullen zien hoe dit afloopt. Ook voor jouw Limburgse vaderland. De rode meesters van de hoofdstad van je Limburgse vaderland hebben alvast plaats geruimd voor een separatistische burgemeester. Dat belooft.

Ik ben in Limburg geboren en getogen,en heb er een halve eeuw gewoond. Sinds ik Limburg achter mij heb gelaten behoor ik voor jou tot die vreemdelingen die altijd vreemdelingen blijven en die, volgens jou, net als alle moslims, het land moeten worden uitgezet. Troost je. Mij hoef je niet meer buiten te steken. Ik vertrok uit eigen beweging en ben gelukkiger dan ik ooit was in Limburg. Nu nog al die Limburgse moslims en andere vreemdelingen kwijt geraken die, volgens jou, je heilige vaderland uit moeten. Het zal stil worden in Limburg. Nooit nog trouwstoeten die de weg blokkeren.

Di Rupo is anders ook van vreemde origine, en dus een vreemdeling die altijd vreemdeling zal blijven, maar die vreemdeling heb je de hemel in geprezen. Zit de Latijnse Cultuur waar jij je zo goed bij voelt daar voor iets tussen?
Wow! Wat een interessant leven hebt gij al achter de rug! Ge moet echt een biografie schrijven en de rechten verkopen aan hollywood.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 22:28   #677
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Gij die zo inzit met het lot van de 19e eeuwse Congolezen! Wat zijt gij toch zo'ne empathische mens!
10 miljoen doden vs 6 miljoen doden. We kunnen dat dus wel stellen ja. En verder toon ik alleen maar de hypocrisie van de Belgicisten aan. Als de Vlaamse Leeuw een stinkende vlag is, dan is de Belgische dat nog meer. Moesten hier geen onnozelaars zijn die de collaboratie blijven misbruiken dan zou ik die hypocrisie ook niet moeten aankaarten
Oud 17 augustus 2019, 22:34   #678
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik zal nog eerder creperen dan dat ik de fascistenvlag van de collaborateurs uit WO II die mijn grootvader thuis zijn gaan ophalen en op de trein gezet hebben naar Duitsland voor slavenarbeid als symbool van mijn volk/natie zal aanvaarden.
Mijn vader was slimmer. Die ging op tijd lopen en verschool zich in het bronsgroene eikenhout en de vele Limburgse bossen. Mijn moeder ging hem met mij in de kinderwagen bevoorraden.

Mijn grootvader riskeerde zijn leven door Engelse soldaten over het kanaal te smokkelen in zijn boerenkar. Hij gaf later wel in mijn bijzijn toe dat hij destijds een jonge, idealistische snotneus was, maar zijn leven niet meer in de weegschaal zou hebben gelegd eens hij tot de jaren van verstand was gekomen.
Hij leefde lang en gelukkig, maakte elf kindertjes (mijn vader was het tweede) en stierf in bed op 88-jarige leeftijd. Mijn vader werd nauwelijks 72. Hij ontsnapte aan de Duitsche slavenarbeid, maar rookte zich zijn urne in.
Oud 17 augustus 2019, 22:38   #679
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik prijs me gelukkig dat ik niet in bekrompenheid maar met een open geest werd grootgebracht. Ik zou het trouwens op prijs stellen dat u tegenover mij de u vorm gebruikt.
Oud 17 augustus 2019, 22:42   #680
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

We zijn niet allemaal geertvdb's en soortgenossen die meer hart hebben voor de koninklijke Belzieke massamoordenaar dan voor zijn miljoenen zwarte slachtoffer, hé geertje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be