![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zegt dan eigenlijk: "u beweert wel dat uw moeder en uw vader en zijn broer en diens kinderen omgekomen zijn in Auschwitz, maar eigenlijk kan dat niet, want de Holocaust bestaat niet." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2019 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar natuurlijk geldt dit ook voor de mensen die de kampen overleefd hebben. De ontkenning is minstens even kwetsend voor hen. Gelukkig maar dat uw vader niet in Dora gevangen gezeten heeft. Tenminste, ik ga er van uit dat de kans hiertoe zeer klein is. Zo goed als nihil. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2019 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Kinderen kunnen er ook niets aan doen dat hun ouders zwart waren onder de oorlog (zie VRT documentaire 'kinderen van de collaboratie'). Maar wanneer die kinderen nog steeds verkapt de ideologie aanhangen van hun foute ouders, ja dan heb ik hier problemen mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al die kritiek van die linkse kerk, zou een mens zijn (groot)ouders die geen collaborateurs waren, gaan verwensen daarvoor.
Ik zou de titel nu als een geuzennaam kunnen dragen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wanneer hier islamidioten toestromen die niet aanvaarden dat we zeggen wat we willen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 19 augustus 2019 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achterlijkheid, zoals wat Het Oosten hier tentoonspreidt, moet niet bestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams-nationalist zijn =/= nazi-sympathisant zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zou ik wat meer informatie willen hebben over de betrokkenheid van Leopold II in heel die zaak. Wat wist hij en hoeveel wist hij. Zijn agenten zijn hem zeker niet komen zeggen:'Zeg Sire, in uw Kongo-Vrijstaat wordt er volop gemoord. En er worden handen afgekapt bij onwillige zwarte werknemers! Ik zeg het u maar'. Tenminste daar ga ik van uit. En als ze dat wel zouden gezegd hebben vinden we historisch daar niet veel van terug. We weten het dus niet goed. En dat 'chipoteert' me. En daarom zou ik hier meer over willen weten. Dat is nu eenmaal eigen aan objectief en degelijk historisch onderzoek (niet altijd gemakkelijk) en zulk onderzoek verschilt nu eenmaal met een vaak wat aprioristische geschiedschrijving. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2019 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zogenaamd ontbreken van 5 miljoen mensen in 1924 berust gewoon op het feit dat men een verkeerd vertrekpunt had ingenomen. Die mensen hebben nooit bestaan of het was in de Leopoldiaanse koloniale propaganda. Nu was het ondertussen onmogelijk geworden om dit te corrigeren en de geringere bevolkingsaantallen te publiceren, want men vreesde dat dit in de media zou voorgesteld worden als een nieuwe slachting onder de Kongolezen, nu niet door Leopold II maar door de Belgische koloniale administratie. Ondanks het feit dat de bevolking fors groeide tussen 1910 en 1940 bleef het gepubliceerde bevolkingsaantal nagenoeg steeds op hetzelfde peil zo omstreeks de 10 miljoen. In uw citaat wordt dat ook duidelijk, men zoekt allerlei verklaringen om de discrepantie tussen de werkelijkheid en de schattingen te doen kloppen.
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DAAR zit hem dus het probleem. De enige manier om een genocide te beginnen, is ook zeker te zijn dat je hem helemaal kan afwerken. Zoniet, beter niet aan beginnen, het ontploft in uw gezicht.
Laatst gewijzigd door patrickve : 19 augustus 2019 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou zeker kunnen. Maar regelmatig horen we toch in Vlaams-nationalistische kringen een lokgroep naar uiterst rechts. Als dit zeer zelden gebeurde, zou ik daar niet zo aan tillen. Maar het is toch meer dan eens. Ik denk hier aan Dewinter, Dries Van Langenhove, Karel Dillen (indertijd) en zovele anderen. Francken flirt er ook wat mee. En zo ziet men maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen, u bent een grapjas. En eigenlijk bent u dat ook: een ver doorgedreven cynische grapjas. Ik hou van cynisme. Maar het moet binnen bepaalde grenzen blijven en slechts af en toe opduiken. Bovendien, cynisme als levensmotto is nu niet zo mijn stijl. Het grenst te veel aan nihilisme. En daar schiet niemand mee op.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2019 om 16:37. |
![]() |
![]() |