![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leve Belgie = goed. Leve Vlaanderen = een gruwelijke misdaad. Laat ons er gewoon smakelijk mee lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent duidelijk aan hanger van de "global village" gedachte die verspreid werd door het hippie-volkje uit de jaren zestig-zeventig. De realiteit is dat elke natie min of meer nationalistisch is omdat elke natie belangen te verdedigen heeft. Zelfs de meest pacifistisch ingestelde volkeren zoals de Zwitsers en de Scandinaven. Internationale handels- en andere verdragen moeten helpen om de scherpe kanten af te slijpen en toegevingen slikbaar te maken. Fascisme en nazisme is een brutale versie door nationalisme te vermengen met expansiedrang, dictatuur, militarisme, harde repressie en racisme. Ik denk niet dat je N-VA onder die noemer kunt brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven tenslotte niet meer in 1944.
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zeggen simpel, kameraad, gij moet in Polen op de PiS stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
Banneling
|
![]() En dat komt van een anti-Vlaams nationalist die niets moet hebben van hen, maar zichzelf beroemd om wel te weten wat zij zogezegd willen???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bovenstaande zou beter neutraal geformuleerd zijn als de politieke opinie van die mensen dat Joden een nefaste vijand van hun natie waren, en dus dienden geextermineerd te worden. Zonder ze gaan uit te maken voor bacil of zoiets. Het is een politieke opinie zoals een andere dat de vijand de Joden zijn van de natie (en bijgevolg dat hun exterminatie wenselijk is). Men hoeft die opinie niet te delen om het te erkennen als een politieke opvatting. Dat zij die die politieke opinie koesterden, niet geslaagd zijn in het realiseren van hun politieke ideaal, maakt er inderdaad losers van. Maar er zijn vele mensen met een politieke opinie die er niet in slagen om die waar te maken. Het verklaren van uw idealen en uw vijanden, en het willen vernietigen van uw vijanden, is wat een politieke opinie precies is. En er zijn er veel verschillende. Iemand die een opinie aanhangt, wil die realiseren, en vaak lukt dat niet. Omdat het leven tenslotte een strijd is. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2019 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, gaan ze Breendonk weer open doen misschien?
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon mensen met een andere politieke opinie, die er niet in gelukt zijn die waar te maken. Losers dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
" 't is allemaal lang geleden... " ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat tweede zou ik als jonge mens toch meer aanvoelen als hoopgevend. Ik zou toch liever achter die uitspraak staan dan achter America First. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 augustus 2019 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons oprecht hopen dat ze nooit dicht genoeg bij de macht kunnen komen om dat te doen.
Twee keer was genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, één keer met de Duitsers, na de oorlog opnieuw, met de Belgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In lijn met het topic onderwerp (de collaboratievlag) : eerst de collaborateurs in WO I en daarna de collaborateurs in WO II. Twee keer was ruim voldoende, een derde keer hoeft niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groot wordt je door anderen klein te krijgen he. Laten we allemaal winnaars van de Tour worden ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Twee overwinningen voor Belgie was ruim voldoende, een derde keer hoeft niet."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geduld, we krijgen Belgie - uiteraard met haar eigen hulp, uiteindelijk wel kapot.
![]() |
![]() |
![]() |
#958 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik beschouw "Belgie kapot willen" als een politieke opinie zoals een andere. Ik beschouw "Joden willen uitroeien" als een politieke opinie zoals een andere. Ik beschouw "voor mijn doeleinden met de nazi's meewerken" als een politieke opinie zoals een andere. Die opinies hebben allemaal (uiteraard) gevolgen als men ze in de praktijk wil brengen, en die gevolgen kunnen anderen misschien niet aanstaan, maar dat is de essentie van een politieke opinie. Als dusdanig werkt "proof by nazi" voor mij niet. Men heeft daarmee niks "bewezen", behalve dan misschien enige overeenkomst tussen verschillende politieke visies. En bijgevolg heeft de notie van "collaborateursvlag" geen enkel "moreel" gewicht. In de mate dat het een symbool is voor de politieke opinie destijds dat het een goed idee was om met de nazi's mee te werken, of in de mate dat het daar geen symbool voor was, brengt daar geen "smet" op. Op zijn beste een curiosum. Er was niks *intrinsieks* verkeerd, noch met de nazi's, noch met het idee om met hen mee te werken. Nazi's vertegenwoordigden een zeker politiek idee. Meer niet. Men kan - zoals met alle politieke ideeen - daar heel erg tegen gekant zijn, en men kan het willen verwezenlijken van de nazi doctrine hard willen bestrijden. Maar dat is dan op zijn eigen niks anders dan een ANDERE politieke opinie. En voor wie het interesseert, ik ben zelfs persoonlijk OOK aanhanger van die ANDERE politieke opinie - ik denk dat er een paar goeie punten in de nazi doctrine zaten, maar heel veel idiote zaken. Maar dat is dan weer *mijn* opinie. Dat maakt die tegengestelde opinie niet "laakbaar" gewoon wel een tegenstrever. Zeggen 'dat is een symbool van mensen die meewerkten met een politieke opinie die ik niet mag' - wat hetzelfde is als zeggen "het is een collaboratie vlag" houdt dus geen enkele "veroordeling" in van die vlag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 augustus 2019 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |