Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2019, 17:42   #301
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ok, ik zal even punt voor punt uw 'argumenten' afgaan:

Ik ben voor legalisatie van cannabis omdat
1. Het mijn inziens minder schadelijk is dan alcohol wat wel legaal is.

Wel, laten we alcohol ook illegaal maken. geen probleem voor mij. het is wel zo dat cannabis (zoals roken) schadelijk is vanaf de eerste inname, alcohol niet.
Alcohol is wel degelijk schadelijk vanaf de eerste inname.
Bron
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [URL="https://www.alcoholhulp.be/gezond-omgaan-met-alcohol"
Bron[/url]] Alcohol is een schadelijk product. Er zijn dus geen veilige grenzen, omdat alcohol drinken nooit zonder risico's is.
Het psychoactieve bestandsdeel in cannabis is niet schadelijk. Het wordt pas schadelijk cannabis te gebruiken als het gerookt wordt (al dan niet in combinatie met cannabis)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [URL="https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/cannabis/cannabis-basisinfo/risicos/"
Bron[/url]]
Roken van hasj of wiet is schadelijk voor de longen, ook als je het zonder tabak rookt (tabak vergroot de risico’s echter wel aanzienlijk). THC op zich is niet schadelijk maar wel de teer die bij verbranding ontstaat.
Uw redenering klopt om te beginnen al van geen kanten.
Daarnaast is het raar dat u een forummen (mij onder andere) inconsequentie verwijt maar dat van een overheid wel aanneemt.
Wil de overheid consequent regeren besluit ze: alcohol is legaal--->cannabis wordt ook legaal want niet schadelijker dan alcohol.
En ze zou dat zeker moeten besluiten als we even kijken welke sociale miserie alcohol veroorzaakt t.o.v. cannabis. (verslaving, verkeer, agressie,...)

Voila, uw eerste argument afgeserveerd.

Citaat:
2. Het kan helpen bij pijnbestrijding, gebrek aan eetlust waar sommige groepen onder de bevolking chronische problemen mee hebben.
dat kan, zoals zo veel andere middelen. maar dit gaat over medische cannabis. daar ben ik niet tegen. blowers misbruiken dit thema om gewone cannabis ineens ook legaal te maken. Gij dus ook.
Ofwel gaat het om medische ofwel over recreatieve.
Ik heb geen idee hoe je het toestaan van medische kan misbruiken om ook voor het toestaan van recreatieve te zijn.




Citaat:
3. Het cannabis los maakt van criminaliteit en gebruikers weten wat ze kopen en bij wie.
Dat is dus bewijsbaar niet zo. Zowel in canada als in Colorado is de illegale zwarte markt versterkt door de legaliteit.
Wederom fout. Gebruikers kunnen nu tenminste kiezen of ze naar de legale markt trekken. Die keuze hadden ze voordien niet. De legale markt groeit en dat heeft sowieso tot gevolg dat de illegale krimpt.
En uw getoeter over de stijgende zwarte markt in Colorado is hier allang geleden (rond de tijd dat jij mij valselijk beschuldigde van het goedkeuren van verkrachting) ontkracht. De zwarte markt stijgt er omdat er gigantische gaten in de nieuwe wetgeving zaten die criminelen toelieten in Colorado te kweken voor uitvoer naar andere (illegale) staten.

Afgeserveerd.


Citaat:
4. Het een prima middel is om te ontspannen,
heroine ook; valium ook: gokken ook: een filmpje gekijken ook, gaan lopen in het park ook, so the f*ck what?
Dus wat "so the fuck what?"
Wat wil je daar nu mee zeggen? "er zijn al genoeg middelen om u te ontspannen?"
Dat kan je dan weer op nagenoeg alles in de maatschappij toepassen. Er zijn al genoeg auto's om mee te rijden, genoeg gsm's om mee te bellen, genoeg sociale media om op uit te pakken,...

Houdt totaal geen steek.

Tweede argument afgeserveerd.

Citaat:
creativiteit te bevorderen
BS!,
Als je denkt dat je er met komt; toon eens aan dat het niet zo is.

Citaat:
te relativeren
please!!!!!,
Idem

Citaat:
kortom jezelf beter te voelen.
volg een cursus 'ik ben ok'! of ga in therapie!
Net als hierboven. Op die manier kan je massa's produkten verbieden. Gsm's bevoordeeld. Ze zorgen voor veel problemen (verslaafdheid, vergroeiingen, verkeer,...) en we kunnen perfect zonder want als we willen communiceren kunnen we elkaar ook een brief sturen.
Totale onzin dus.

Argument afgeserveerd.

Citaat:
5. Het wat gezondheidsproblemen betreft weinig reden tot ongerustheid leidt, tenzij iemand net zoals bij alcohol veel gebruikt en constant.
Dit is bewijsbaar niet zo! https://www.druglijn.be/drugs-abc/ca...is-en-psychose
Bullshit.
Dat is hier al vaak genoeg aangehaald. Maar jij snapt dat niet omdat je natuurlijk nooit verder leest dan de titel van zo'n studie of het abstract.
Het verband tussen cannabis en psychose is nog steeds niet duidelijk. De psychose kan evengoed de oorzaak van het cannabisgebruik zijn dan dat de cannabis de oorzaak van de psychose is. Dat zegt werkelijk elk van die studies.

Hoppa, afgeserveerd.

Citaat:
6. roken is veel schadelijker dan af en toe iets van cannabis
wat is dit nu voor achterlijke nonsens? Veel roken is OOK veel schadelijker dan af en toe iets van cannabis, niet waar? wat gij hier schrijft is bovendien bewijsbaar niet zo! Roken van pure wiet laat 4 tot 5 keer meer teer in de longen achter dan een normale sigarethttps://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...oor-de-longen/. ,
Wederom bullshit want dat heeft niets met de cannabis te maken maar alles met de manier waarop die gebruikt wordt. Schadelijker dan sigaretten omdat er geen filter gebruikt wordt. Schadelijker omdat er dieper ingehaleerd wordt (waar die kwakkel eigenlijk vandaan komt weet ik ook niet, ik inhaleer net hetzelfde met of zonder cannabis).
Kortom; ga je cannabis op andere manieren gebruiken (vapen, verdampen, eten,...) is dat totaal niet van toepassing.

Nogmaals afgeserveerd.

Citaat:
toch doet niemand daar moeilijk over, ook al is er minder sociale aanvaarding van roken dan pakweg 50 jaar geleden.
er zijn er héél véél die daar problemen over maken! rokers zijn terecht de paria's aan het worden! Op welke planeet woont gij??
Dit gaat over roken, niet over cannabis.

Citaat:
7. Het illegaal houden het aantal blowers niet doet afnemen. Legaliseren doet wel het aantal gebruikers stijgen, en het aantal dodelijke ongevallen door cannabis intoxicatie.
Als het eenmaal legaal is, wat is dan het probleem als het aantal gebruikers zou stijgen? En op lange termijn lijkt dat ook niet echt te kloppen. In eerste instantie stijgt het aantal gebruikers omdat er meer mensen zijn die "het nu ook wel eens willen proberen". Daarvan haakt er nadien alweer een groot deel af.
Bovendien zakt de aantrekkingskracht van het 'verbodene'. Vooral bij jongeren. Jongeren willen niet geassocieerd worden met hetgeen papa in zijn sigaret rolt. Dat is niet cool. Dus daalt het verbruik bij die groep.
En dat is wel aantoonbaar. Landen waar cannabis legaal of minstens uit het strafrecht gehaald is (Portugal, Nederland,...) kennnen geen groter verbruik dan landen die streng aanpakken (Frankrijk, België)

Afgeserveerd dus.

Citaat:
Betekent dit dat het volslagen ongevaarlijk is?
Nee, maar dat is dagelijks drie mars repen

wat is dit nu voor onzin! Van een reep mars wordt ge toch niet psychotisch?
Wederom; van een consequente overheid mag je verwachten dat ze alle producten op dezelfde manier beoordelen. Momenteel vallen er in België meer doden door eetproblemen (overwicht, hartaandoeningen,...) dan door cannabis. Als men consequent is dan...

Afgeserveerd.

Citaat:
Voila! afgeserveerd,
Blij dat ge het zelf oook doorhebt...
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 25 augustus 2019 om 17:48.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 18:05   #302
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Volgens mijn argumenten mogen de opbrengsten van legale cannabis gebruikt worden voor o.m. preventie en verslavingszorg. Ik heb dus helemaal niets tegen 'voor elkaar zorgen'. Ik ben enkel niet te vinden voor de verplichting.
daarover gaat de discussie niet!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ge hebt dus geen gelijk.
het gaat erom wanneer ik over wapens begon, en dat was vlak NA Schoof zijn pleidooi voor een staat die zijn burgers beschermt tegen zichzelf!

Dit is nu de 4e keer dat ik u dat moet uitleggen! HO-PE-LOOS!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik bied de burger evenzeer bescherming aan maar ik ben niet zoals schoof voor de verplicht te aanvaarden hulp.
ha nééé! Gij denk: preventie, maar als dat geen effect heeft, dan is elk individu op zichzelf aangewezen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik laat ze niet aan hun lot over. Dat is zo weer maar eens één van uw veronderstellingen.
VB'ers zeggen ook allemaal dat ze geen racisten zijn ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, nu zie ik het ook. De MIVB neemt aan wie ze wil. Als de MIVB problemen heeft met die tattoo is dat hun goed recht. Net zoals die chauffeur het zijn recht is die te zetten.
Jamaar! wat is het nu?? Het is ofwel het 1, ofwel het ander!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denkt dat eerder jij mijn principe "mijn lijf, mijn beslissing" niet snapt.
Ik snap dat heel goed. dat is vreselijk simplistisch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Tattoo, zie hierboven.
waar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Expertisecentrum, zie hierboven.
waar?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Porsche? Herhaal de vraag nog eens want ik weet echt niet meer wat de situatieschets daar juist was.
wie scrollt, die vindt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat heeft weer niks met mijn punt te maken.
Die klant mag voor mij zuipen wat hij wil, net als die cafebaas mag beslissen hem geen alcohol meer te geven.
Jamaar! wat is het nu?? Het is ofwel het 1, ofwel het ander!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 18:06   #303
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ik heb nu op al uw analogieën geantwoord.
nee, alleen op anorexia.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 18:16   #304
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
en dan nu het seksistisch gelul!
ja, madam, ik ben niet politiek correct.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
" een typisch vrouwelijke redenering" omdat u voor de zoveelste keer met de mond vol tanden staat?
uw vergelijking was zo dom!'1 jointje is toch niet zo erg als iemand die 3 pakskes sigaretten rookt per dag!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Cannabis veroorzaakt geen psychose, wel zullen mensen die aanleg hebben, daar sneller last van ondervinden.
dat is het kip of het ei argument. dat geeft altijd een cirkelredenering:
Ik ga het u traag uitleggen, probeert te volgen. Vrouwen hebben het moeilijk met zit soort logica (nl. logische logica):
1. iemand neemt cannabis
2. die wordt psychotisch
3. ha, DIE heeft aanleg voor psychose
4. Hoe weet ge dat?
5. iemand neemt cannabis en die wordt psychotisch, ha, DIE heeft aanleg voor psychose
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Bovendien, wanneer je cannabis legaal maakt, zal je geen cannabis kopen die bewerkt is met allerlei stoffen waaronder LSD.
wow! gij kunt in de toekomst kijken!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht


Niemand met enig verstand steekt een sigaret op in een auto met kinderen,
Dan zijn er héél véél mensen zonder verstand, ik ken zo een mensen. Wat een achterlijk argument weer!!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
wat niet betekent dat niemand rookt. Waar slaat die onzin toch op, zoek eens een geldig argument?
Wie psychische problemen heeft, loopt evengoed risico bij overmatig alcoholgebruik, maar tegen wie ben ik bezig , want een glas wijn moet van u dan ook maar afgeschaft worden, toch?
als vindt dat alcohol gevaarlijk is, dan is illegaal maken consequent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht


En dan draaft u weer aan met wapens, .
Kijk: gij gebruikt LETTERLIJK de argumentatie van de NRA. beseft gij dat wel? of niet??

Stop uw gemekker en zelfbeklag!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2019, 20:32   #305
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
So? Waar bemoei jij je mee?
Niets
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 07:27   #306
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Het psychoactieve bestandsdeel in cannabis is niet schadelijk. Het wordt pas schadelijk cannabis te gebruiken als het gerookt wordt (al dan niet in combinatie met cannabis)
Dit is weer bewijsbaar niet zo.https://www.sciencenews.org/article/...-health-issues
While edibles only make up a minuscule portion of total cannabis sales (just 0.32 percent), they were responsible for 9.3 percent of visits to the emergency room

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Uw redenering klopt om te beginnen al van geen kanten.
Daarnaast is het raar dat u een forummen (mij onder andere) inconsequentie verwijt maar dat van een overheid wel aanneemt.
wat is me dit nu weeral voor dekken BS! Ik neem dat helemaal niet aan van de overheid! maar de overheid zit hier niet op dit forum hé! Ik kan ze hier niks verwijten. de hypocriete blowers wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Wil de overheid consequent regeren besluit ze: alcohol is legaal--->cannabis wordt ook legaal want niet schadelijker dan alcohol.
En ze zou dat zeker moeten besluiten als we even kijken welke sociale miserie alcohol veroorzaakt t.o.v. cannabis. (verslaving, verkeer, agressie,...)
Geeuw geeuw! Ik wéét het! Ga janken tegen uw hond.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ofwel gaat het om medische ofwel over recreatieve.
Ik heb geen idee hoe je het toestaan van medische kan misbruiken om ook voor het toestaan van recreatieve te zijn.
Ik ook niet, maar de blower lobby probeert het toch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wederom fout. Gebruikers kunnen nu tenminste kiezen of ze naar de legale markt trekken. Die keuze hadden ze voordien niet. De legale markt groeit en dat heeft sowieso tot gevolg dat de illegale krimpt.
Blijkbaar niet! Despite legalizing cannabis for all uses in 2016, California still has a thriving black market that includes growers and sellers. According to research from New Frontier Data, as much as 80% of the cannabis sold in California comes from the illegal black market.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


En uw getoeter over de stijgende zwarte markt in Colorado is hier allang geleden (rond de tijd dat jij mij valselijk beschuldigde van het goedkeuren van verkrachting) ontkracht. De zwarte markt stijgt er omdat er gigantische gaten in de nieuwe wetgeving zaten die criminelen toelieten in Colorado te kweken voor uitvoer naar andere (illegale) staten.
Los van het feit dat ge nooit heb kunnen bewijzen dat er een oorzakelijk verband is tussen een onooglijk wetje, en de zwarte markt in Colorado, wat is dan het probleem in California? En wat is het probleem in canada, ook weer een wetje dat volgens een politieagent het probleem is? https://qz.com/1605614/canadas-black-market-for-weed-is-thriving-even-after-legalization/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht


Afgeserveerd.
you wish!/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dus wat "so the fuck what?"
Wat wil je daar nu mee zeggen? "er zijn al genoeg middelen om u te ontspannen?"
als cannabis nu het enige middel op aarde is dat de menselijke diersoort doet ontspannen, dan zou ik eventueel kunnen zeggen, ok, laten we dat eens proberen. maar dat is niet zo hé! er zijn oneindig aantal manieren om te ontspannen. Dus f*ck dee viezen boecht.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Net als hierboven. Op die manier kan je massa's produkten verbieden. Gsm's bevoordeeld. Ze zorgen voor veel problemen (verslaafdheid, vergroeiingen, verkeer,...) en we kunnen perfect zonder want als we willen communiceren kunnen we elkaar ook een brief sturen.
da's goe jong, gaat gij maar terug brieven schrijven!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Totale onzin dus.

Argument afgeserveerd.
Nee nee, niet per internet mij dit meedelen, per brief! /
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bullshit.
Dat is hier al vaak genoeg aangehaald. Maar jij snapt dat niet omdat je natuurlijk nooit verder leest dan de titel van zo'n studie of het abstract.
Het verband tussen cannabis en psychose is nog steeds niet duidelijk. De psychose kan evengoed de oorzaak van het cannabisgebruik zijn dan dat de cannabis de oorzaak van de psychose is. Dat zegt werkelijk elk van die studies.
allez, als gij zegt dat de druglijn.be verkeerd is, schrijf er dan een brief naar! géén email!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Hoppa, afgeserveerd.


Wederom bullshit want dat heeft niets met de cannabis te maken maar alles met de manier waarop die gebruikt wordt. Schadelijker dan sigaretten omdat er geen filter gebruikt wordt. Schadelijker omdat er dieper ingehaleerd wordt (waar die kwakkel eigenlijk vandaan komt weet ik ook niet, ik inhaleer net hetzelfde met of zonder cannabis).
Kortom; ga je cannabis op andere manieren gebruiken (vapen, verdampen, eten,...) is dat totaal niet van toepassing.
nee, beter roken, de andere manieren zijn NOG gevaarlijker!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Nogmaals afgeserveerd.
Als het eenmaal legaal is, wat is dan het probleem als het aantal gebruikers zou stijgen? En op lange termijn lijkt dat ook niet echt te kloppen.
bron? En pas op, uw toekomstvoorspellende gave is geen bron.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In eerste instantie stijgt het aantal gebruikers omdat er meer mensen zijn die "het nu ook wel eens willen proberen". Daarvan haakt er nadien alweer een groot deel af.
Bovendien zakt de aantrekkingskracht van het 'verbodene'. Vooral bij jongeren. Jongeren willen niet geassocieerd worden met hetgeen papa in zijn sigaret rolt. Dat is niet cool. Dus daalt het verbruik bij die groep.
allemaal onbewijsbare, en dus onmogelijk weerlegbare speculaties en veronderstellingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dat is wel aantoonbaar. Landen waar cannabis legaal of minstens uit het strafrecht gehaald is (Portugal, Nederland,...) kennnen geen groter verbruik dan landen die streng aanpakken (Frankrijk, België)
maar in landen waar het wel gelegaliseerd werd, is er een duidelijke verhoging van het aantal gebruikers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wederom; van een consequente overheid mag je verwachten dat ze alle producten op dezelfde manier beoordelen.
akkoord! dus illegaal maken van alcohol, daar ben ik voor. Gij ongetwijfeld ook.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 08:41   #307
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
ja, madam, ik ben niet politiek correct.
uw vergelijking was zo dom!'1 jointje is toch niet zo erg als iemand die 3 pakskes sigaretten rookt per dag! dat is het kip of het ei argument. dat geeft altijd een cirkelredenering:
Ik ga het u traag uitleggen, probeert te volgen. Vrouwen hebben het moeilijk met zit soort logica (nl. logische logica):
1. iemand neemt cannabis
2. die wordt psychotisch
3. ha, DIE heeft aanleg voor psychose
4. Hoe weet ge dat?
5. iemand neemt cannabis en die wordt psychotisch, ha, DIE heeft aanleg voor psychose
wow! gij kunt in de toekomst kijken! Dan zijn er héél véél mensen zonder verstand, ik ken zo een mensen. Wat een achterlijk argument weer!!!
als vindt dat alcohol gevaarlijk is, dan is illegaal maken consequent.

Kijk: gij gebruikt LETTERLIJK de argumentatie van de NRA. beseft gij dat wel? of niet??

Stop uw gemekker en zelfbeklag!
De manier waarop u reageert is gewoon een schande.
U verbindt gender aan dom en traagheid, en u heeft blijkbaar ( wanneer ik uw mening lees) de intelligentie van een fruitvlieg.

1. Er zijn weinig mensen die werkelijk last hebben van psychose.
2. Binnen die groep ( mensen die wel die aanleg hebben) zitten net zoals in andere groepen, blowers.
3. Het is niet zo dat die aanleg verdwijnt, wanneer je niet blowt.
4. Het is mogelijk dat cannabis voor deze groep werkt als trigger, net zoals alcohol doet, maar dan moet er al sprake zijn van zeer regelmatig gebruik in hoge hoeveelheden.
5. Wat echter ook een invloed heeft is de KWALITEIT van cannabis, nu worden er soorten verkocht die bespoten zijn met LSD om de werking ervan veel sterker te maken.
6. Uiteraard zijn vooral mensen met aanleg voor psychose gevoelig voor zaken zoals LSD dus DOOR TE LEGALISEREN VERMIJDT JE DIT SOORT SITUATIES EN WETEN MENSEN WAT ZE GEBRUIKEN;
7. Je moet dus , net zoals voor alcohol, ook preventief informatie geven aan gebruikers.
8. Wie ernstige psychische problemen heeft, drinkt en blowt beter niet.
9. Dat is echter geen reden om niet te legaliseren, net zoals bij alcohol ondervindt de gemiddelde gebruiker nergens last van.
10. Uw getoeter is dus nergens voor nodig, maar u heeft de mening van een seksistisch zwijn, dus verwacht ik eigenlijk van u geen enkele zinvolle bijdrage.
3.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 09:34   #308
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
5. Wat echter ook een invloed heeft is de KWALITEIT van cannabis, nu worden er soorten verkocht die bespoten zijn met LSD om de werking ervan veel sterker te maken.
6. Uiteraard zijn vooral mensen met aanleg voor psychose gevoelig voor zaken zoals LSD dus DOOR TE LEGALISEREN VERMIJDT JE DIT SOORT SITUATIES EN WETEN MENSEN WAT ZE GEBRUIKEN;
Dat zijn indianenverhalen. Een dealer gaat heus geen LSD op z'n wiet spuiten.
De wiet nu is eenmaal niet meer de wiet van vroeger. Waar ge vroeger 5 ?* 10 THC-gehalte had, hebt ge nu soortjes van 20% of meer THC. Dat gaat ten koste van de CBD in de wiet, die een anti-psychotisch effect heeft.
En dan hebben we het nog niet over 'dabben', het gebruiken van cannabis-concentraat met THC-gehaltes van 80% en meer.
Gewoon krankzinnig.
Met edibles moet ge ook opletten, ge weet de concentratie niet. Het kan ook uren duren vooraleer ge de effecten voelt, waarbij sommigen dus nog wat meer eten.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:06   #309
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat zijn indianenverhalen. Een dealer gaat heus geen LSD op z'n wiet spuiten.
De wiet nu is eenmaal niet meer de wiet van vroeger. Waar ge vroeger 5 ?* 10 THC-gehalte had, hebt ge nu soortjes van 20% of meer THC. Dat gaat ten koste van de CBD in de wiet, die een anti-psychotisch effect heeft.
En dan hebben we het nog niet over 'dabben', het gebruiken van cannabis-concentraat met THC-gehaltes van 80% en meer.
Gewoon krankzinnig.
Met edibles moet ge ook opletten, ge weet de concentratie niet. Het kan ook uren duren vooraleer ge de effecten voelt, waarbij sommigen dus nog wat meer eten.
moest het nu illegaal zijn zou dat nooit gebeuren... /s
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:22   #310
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ga het u traag uitleggen, probeert te volgen. Vrouwen hebben het moeilijk met zit soort logica (nl. logische logica):
1. iemand neemt cannabis
2. die wordt psychotisch
3. ha, DIE heeft aanleg voor psychose
4. Hoe weet ge dat?
5. iemand neemt cannabis en die wordt psychotisch, ha, DIE heeft aanleg voor psychose
nope, niet echt. FAIL
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:23   #311
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat zijn indianenverhalen. Een dealer gaat heus geen LSD op z'n wiet spuiten.
De wiet nu is eenmaal niet meer de wiet van vroeger. Waar ge vroeger 5 ?* 10 THC-gehalte had, hebt ge nu soortjes van 20% of meer THC. Dat gaat ten koste van de CBD in de wiet, die een anti-psychotisch effect heeft.
En dan hebben we het nog niet over 'dabben', het gebruiken van cannabis-concentraat met THC-gehaltes van 80% en meer.
Gewoon krankzinnig.
Met edibles moet ge ook opletten, ge weet de concentratie niet. Het kan ook uren duren vooraleer ge de effecten voelt, waarbij sommigen dus nog wat meer eten.
Toch wel...maar desondanks bedankt voor je toelichting, ook goed argument voor legalisatie, want hoe dan ook kun je dan controle hebben over de productie.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 11:51   #312
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch wel...maar desondanks bedankt voor je toelichting, ook goed argument voor legalisatie, want hoe dan ook kun je dan controle hebben over de productie.
LSD sproeien op cannabis is zinloos, toch om te roken. De hitte breekt de LSD af.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
moest het nu illegaal zijn zou dat nooit gebeuren... /s
Of het legaal is of niet heeft daar inderdaad niks mee te maken.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 26 augustus 2019 om 11:55.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:22   #313
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
LSD sproeien op cannabis is zinloos, toch om te roken. De hitte breekt de LSD af.



Of het legaal is of niet heeft daar inderdaad niks mee te maken.
Goed om te weten...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 12:24   #314
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
LSD sproeien op cannabis is zinloos, toch om te roken. De hitte breekt de LSD af.



Of het legaal is of niet heeft daar inderdaad niks mee te maken.
Ik volg nu al jaren discussies in de media in real life en ook een beetje op forums (het getrol van Geert laat ik wel links liggen) over drugsbeleid en cannabis in het bijzonder.
Ik volg en vergelijk de situaties in gebieden waar cannabis legaal is gedecriminaliseerd of wordt gedoogd op de voet met landen waar dit niet zo is.
Maar nog geen enkele keer heb ik een valabel argument mogen lezen of horen dat me er echt zou toen pleiten om cannabis in de illegaliteit te houden.

Ik zie ook in niets wat het nadeel zou zijn van legaliseren ? Ik zie alleen maar meer voordelen waarmee ik niet wil zeggen dat er geen nadelen meer zouden zijn aan cannabisgebruik.

Maar goed als een kartonnen minister als een De Crem al niets anders weet aan te halen als argument dan wie voorstander is van legaliseren waarschijnlijk zelf stoned is ....betekent dat voor mij dat mijn conclusie van geen argument nog maar eens wordt bevestigd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2019 om 12:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:34   #315
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik volg nu al jaren discussies in de media in real life en ook een beetje op forums (het getrol van Geert laat ik wel links liggen)
da's raar, want ge reageert op elke post van mij, terwijl ik u 90% negeer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
over drugsbeleid en cannabis in het bijzonder.
Ik volg en vergelijk de situaties in gebieden waar cannabis legaal is gedecriminaliseerd of wordt gedoogd op de voet met landen waar dit niet zo is.
Maar nog geen enkele keer heb ik een valabel argument mogen lezen of horen dat me er echt zou toen pleiten om cannabis in de illegaliteit te houden.
wat een verrassing!


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Maar goed als een kartonnen minister als een De Crem al niets anders weet aan te halen als argument dan wie voorstander is van legaliseren waarschijnlijk zelf stoned is ....betekent dat voor mij dat mijn conclusie van geen argument nog maar eens wordt bevestigd.
dat is eigenlijk ook zo. de voorstanders op dit forum zijn zelf blowers. Wat een toeval!!

hoeveel pro cannabissers zitten er hier die geheelonthouder zijn?

dat is typisch voor héél dit forum. opinies zijn niet vrij. er is géén vrije wil.

De pro israel forummers bvb. zijn zelf allemaal zelf jood. Wat een toeval!!
De pro rusland propaganda forummers zijn zelf Rus, of hebben Russische ouders. wat een f*cking toeval!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 augustus 2019 om 13:38.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:37   #316
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De manier waarop u reageert is gewoon een schande.
U verbindt gender aan dom en traagheid, en u heeft blijkbaar ( wanneer ik uw mening lees) de intelligentie van een fruitvlieg.

1. Er zijn weinig mensen die werkelijk last hebben van psychose.
2. Binnen die groep ( mensen die wel die aanleg hebben) zitten net zoals in andere groepen, blowers.
3. Het is niet zo dat die aanleg verdwijnt, wanneer je niet blowt.
4. Het is mogelijk dat cannabis voor deze groep werkt als trigger, net zoals alcohol doet, maar dan moet er al sprake zijn van zeer regelmatig gebruik in hoge hoeveelheden.
5. Wat echter ook een invloed heeft is de KWALITEIT van cannabis, nu worden er soorten verkocht die bespoten zijn met LSD om de werking ervan veel sterker te maken.
6. Uiteraard zijn vooral mensen met aanleg voor psychose gevoelig voor zaken zoals LSD dus DOOR TE LEGALISEREN VERMIJDT JE DIT SOORT SITUATIES EN WETEN MENSEN WAT ZE GEBRUIKEN;
7. Je moet dus , net zoals voor alcohol, ook preventief informatie geven aan gebruikers.
8. Wie ernstige psychische problemen heeft, drinkt en blowt beter niet.
9. Dat is echter geen reden om niet te legaliseren, net zoals bij alcohol ondervindt de gemiddelde gebruiker nergens last van.
10. Uw getoeter is dus nergens voor nodig, maar u heeft de mening van een seksistisch zwijn, dus verwacht ik eigenlijk van u geen enkele zinvolle bijdrage.
3.
De domheid van deze post is zo erg, dat blowers u beginnen te corrigeren!
Wat een affront! zaaaalig!

Dit is trouwens géén reactie op mijn post.

Ik duidt u meermaals op het feit dat u dezelfde argumentatie gebruikt als de NRA, nog geen enkele keer antwoordt u daarop. ik krijg wel geklaag en veel zelfmedelijden. maar geen enkel tegenargument.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 augustus 2019 om 13:37.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:38   #317
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
daarover gaat de discussie niet!
het gaat erom wanneer ik over wapens begon, en dat was vlak NA Schoof zijn pleidooi voor een staat die zijn burgers beschermt tegen zichzelf!

Dit is nu de 4e keer dat ik u dat moet uitleggen! HO-PE-LOOS!
Dat jij alsmaar weer over wapens wil beginnen is uw probleem.

Citaat:
ha nééé! Gij denk: preventie, maar als dat geen effect heeft, dan is elk individu op zichzelf aangewezen.
Kan jij niet lezen?
Ik ben voor preventie en voor verslavingszorg.
Dus voor mijn part is niemand aan zijn lot overgelaten.

Citaat:
VB'ers zeggen ook allemaal dat ze geen racisten zijn ...
Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Citaat:
Jamaar! wat is het nu?? Het is ofwel het 1, ofwel het ander!
Ja, bij jou wel, dat weten we ondertussen. 't Is zwart of 't is wit.
Wat is er nu zo moeilijk aan?
Iedereen mag de tattoo zetten die hij wil en elke werkgever mag aannemen wie hij wil.
Wat is daar nu 't een of 't ander aan?
Citaat:
Ik snap dat heel goed. dat is vreselijk simplistisch.
Het is inderdaad zo simpel dat het eigenlijk belachelijk is dat ik het aan u tot in den treure uit moet leggen.
Citaat:
waar?
wie scrollt die vindt.
Citaat:
waar?
wie scrollt, die vindt.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 13:57   #318
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De domheid van deze post is zo erg, dat blowers u beginnen te corrigeren!
Wat een affront! zaaaalig!
Ik zie niet echt in waar die post dan zo dom is.

Misschien bij het stukje over LSD. Ik betwijfel ook of er ooit LSD aan cannabis wordt toegevoegd om de gebruiker een heftigere high te bezorgen en dus steeds meer en meer wil gaan gebruiken maar met heroïne bv. gebeurt dit wel degelijk.
Het enige foutje dat ik dus in die post kan ontwaren is dat 'LSD' misschien beter was vervangen door 'heroïne' of 'cocaïne'.

Dus het is wel vrij belachelijk dat je daar zo op gaat focussen hoor. Weet je nog dat jij een paar pagina's terug gaan stemmen bent in een jaar dat er geen verkiezingen waren? Dat is even dom.



Citaat:
Ik duidt u meermaals op het feit dat u dezelfde argumentatie gebruikt als de NRA, nog geen enkele keer antwoordt u daarop. ik krijg wel geklaag en veel zelfmedelijden. maar geen enkel tegenargument.
Wat heb jij toch in godsnaam met die NRA vandoen? In elke cannabisdraad kom jij met die NRA aanzetten.
Uw NRA gaat over wapens. Dat is iets heel anders dan cannabis.
Dat is u al tot in den treure uitgelegd maar omdat je geen andere pijlen meer in je koker hebt blijf je diezelfde NRA-pijl maar afvuren.

Dus hou nu gewoon op met naast de kwestie te trollen en probeer wat valabele argumenten te vinden in uw strijd tegen cannabis.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 26 augustus 2019 om 14:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 14:03   #319
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Dat zijn indianenverhalen. Een dealer gaat heus geen LSD op z'n wiet spuiten.
De wiet nu is eenmaal niet meer de wiet van vroeger. Waar ge vroeger 5 ?* 10 THC-gehalte had, hebt ge nu soortjes van 20% of meer THC. Dat gaat ten koste van de CBD in de wiet, die een anti-psychotisch effect heeft.
En dan hebben we het nog niet over 'dabben', het gebruiken van cannabis-concentraat met THC-gehaltes van 80% en meer.
Gewoon krankzinnig.
Met edibles moet ge ook opletten, ge weet de concentratie niet. Het kan ook uren duren vooraleer ge de effecten voelt, waarbij sommigen dus nog wat meer eten.
Inderdaad. LSD gaat die daar niet voor gebruiken maar met andere harddrugs wordt dat wel degelijk ooit gedaan hoor.
En dan heb ik het nog niet over haarlak en glaskorreltjes (om de wiet mooi te laten glanzen), loodstof (om het gewicht op te drijven) of allerlei ander plantaardig materiaal om het gewicht kosteloos te verhogen.

Ik shop ondertussen al dik dertig jaar bij coffeeshops en thuisdealers en ik kan je verzekeren; soms weet je echt niet wat je ziet...


Wat wel klopt is dat cannabis van tegenwoordig niet veel meer te maken heeft met een simpel wietje. Er wordt vnl. gekweekt met het oog op zo'n hoog mogelijk THC-gehalte en dat is een evolutie die veel blowers betreuren.
En dan heb ik het nog niet over de gevaren van gezondheid en uitwerking van zo'n wiet.
En die evolutie is puur te wijten aan het feit dat men de cannabisproductie decennia lang in handen van het illegale circuit heeft gehouden.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2019, 14:11   #320
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Blijkbaar niet! Despite legalizing cannabis for all uses in 2016, California still has a thriving black market that includes growers and sellers. According to research from New Frontier Data, as much as 80% of the cannabis sold in California comes from the illegal black market
Dat is dan toch al minstens 20% die uit handen van de zwarte markt is gehaald. Geen slecht begin denk ik dan.
Of vind jij dat een zwarte markt die $80 verdient niet wenselijker dan eentje die $100 verdient misschien?

Citaat:
En wat is het probleem in canada, ook weer een wetje dat volgens een politieagent het probleem is? https://qz.com/1605614/canadas-black-market-for-weed-is-thriving-even-after-legalization/ you wish!/
Het probleem is wederom dat jij blijkbaar harder focust op de titel dan op het hele artikel.
79% van de handel is in handen van de zwarte markt. Jaja, dat klopt.
Maar vorige kwartaal was dat nog 90%.
Als dat geen onomstootbaar bewijs is dat de zwarte markt krimpt weet ik het ook niet meer.

Citaat:
als cannabis nu het enige middel op aarde is dat de menselijke diersoort doet ontspannen, dan zou ik eventueel kunnen zeggen, ok, laten we dat eens proberen.
Dat argument houdt totaal geen steek. Dat grijpt weer terug naar mijn verbod op gsm's omdat we ook brieven kunnen schrijven.
Als antwoord op dat argument kom je ook niet verder als het wat in het belachelijke trekken eh?

Citaat:
maar dat is niet zo hé! er zijn oneindig aantal manieren om te ontspannen. Dus f*ck dee viezen boecht.
Dus volgens jou bestaat er ergens een quotum op het aantal manieren om te ontspannen? En zodra dat quotum bereikt is moet het stoppen.



Citaat:
da's goe jong, gaat gij maar terug brieven schrijven! Nee nee, niet per internet mij dit meedelen, per brief!
Ik zei al, in het belachelijke trekken kan je wel maar antwoord nu eens op de grond van de zaak?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be