![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben er weinig tot helemaal géén moeite mee te aanvaarden dat het niet vanzelfsprekend is in een land als Belgie altijd & overal met een expliciet religieus symbool rond te kunnen & mogen lopen (vooral niet als dat in een 'publieke ruimte' zou moeten gebeuren). "Groen" heeft in dezen maar twee mogelijkheden: ofwel zijn de jongens & meisjes van de partij nog nooit in contact gekomen met 'gematigde' - lees: integreerbare - moslims (want dan zouden ze daar geen punt van maken), en kunnen & mogen we hen dus als 'hopeloos naïef' catalogeren, ofwel maken ze bewust een knieval voor de meer 'fundamentalistische', 'integristische' of 'extremistische' moslim(a)s die van de hoofddoek wél een hoofdbekommernis (willen) maken; in dat geval mogen we de jongens & meisjes van "Groen" gerust 'perfide' noemen. Enkele maanden geleden zou ik zonder voorbehoud voor de eerste optie zijn gegaan omdat ik zélf nog 'hopeloos naïef' was; dezer dagen ben ik al heel wat voorzichtiger, en vrees ervoor dat perfiditeit ondertussen tot de groene 'bedrijfscultuur' is gaan behoren. Ik ben wél benieuwd naar wat de jongens & meisjes van de PVDA hiermee gaan aanvangen. Kiezen zij de kant van de gematigden, of gaan ze net als "Groen" voor de 'radicalen'? Edit: tot en met de voorbije gemeenteraadsverkiezingen was ik een vrije trouwe "Groen"-kiezer: eerst voor "Stad van de Mens", vervolgens voor "Agalev", daarna voor "Groen!" (behalve die éne keer dat ik N-VA stemde omdat BHV gesplitst moest worden, en die paar keer dat ik gewoon thuisbleef). Met dit voorstel heeft "Groen" voor mij definitief afgedaan. Ik keer nooit meer naar de vertrouwde stal weer. Salut en de kost! Bij de laatste verkiezingen ging mijn stem onverdeeld naar PVDA. Als PVDA het waagt dit voorstel van "Groen" te steunen, ga ik volgende keer - dik tegen m'n goesting, met de dood in het hart en de vingers in de neus, de blik op oneindig en het verstand op nul - voor VB. Hopelijk kan ik dan voor Barbara Pas stemmen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 augustus 2019 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeker bij politici heeft dat geen zin. Het is veel nuttiger om hun gedrag uit te leggen vanuit electorale drijfveren. En het is al helemaal hopeloos om groepen van politici te proberen beoordelen als "perfide" of "naïef". Een zwalpend schip als "Groen" moet de stemmen halen waar ze nog te vinden zijn. Het moslim electoraat is voor hen een reddingsboei. Welke poco uitleg ze daar zelf aan geven speelt geen rol. Het gedrag van Ecolo in Brussel biedt ons trouwens een glazen bol over de weg die Groen is ingeslagen: https://doorbraak.be/ecolo-uit-de-bocht/ Citaat:
Laatst gewijzigd door vanderzapig : 29 augustus 2019 om 14:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u voor deze reactie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 29 augustus 2019 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Wie wil zwemmen in de obscurantie van de achterlijkheid moet dat vooral maar doen. Jammer dat ze hun eigen kinderen daarmee quasi alle kansen op de arbeidsmarkt ontzeggen en zo een generatie paupers op de wereld gaan zetten. Met doeken op het hoofd vallen 9 op de 10 job's al weg. Behalve kantoren poetsen, na de werkuren als niemand er zich nog aan stoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons in de kliniek is er eerst een influx gekomen van tweede generatie marokkaanse meisjes eerst in de ondersteunende diensten, en ondertussen ook in de verpleging. En voor de volle 100% vallen zij onder de algemene regel : geen hoofddoeken van zodra je de kliniek binnenkomt. Dat verbod is absoluut, geen enkele uitzondering is toegestaan. Wat zij verder doen wanneer ze op straat lopen, is puur hun zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogelijks valt het minder op zonder hoofddoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta er ook steeds versteld van dat ze mij mag aanraken telkens mijn bloeddruk wordt opgenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat denk ik niet. Het lijkt me een zeer aannemelijke these dat N-VA dit punt prioriteit gaat geven in de formatiegesprekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is dat zo. Er lopen verschillende algerijnse en marokaanse meisjes mee in de verpleging en bij de meesten van hen ziet niemand iets op vlak van afkomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vroeger een aantal Marokkaanse klanten gehad en één daarvan was een dame. Let wel, ik spreek van een dame. Daar was niet aan te zien dat ze een Marokkaanse was hoor. Zuiders type, dat wel. Maar als ik dan met haar sprak over die Marokkaanse vrouwen hier met hun hoofddoeken op, kreeg ik prompt te horen, dat dat geen Marokkanen zijn maar het uitschot, het crapuul van ginder van uit de bergen wat ze daar liever kwijt dan rijk zijn. Met andere woorden,... de echte Marokkanen hier aanzien dat tuig niet als Marokkanen maar wij moeten ze wel als Belgen aanzien. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2019 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geciviliseerd, indd, wij snijden ook hoofden af van de mensen, een geciviliseerd volk doet zoiets niet. Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2019 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Emirdag en omstreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schutkringen zijn soms een noodzaak. Als we het bestand panda's, dat zich ophoudt in de Vlaamse Ardennen en in het aangrenzende Henegouwse heuvelgebied wensen te beschermen, dan is een beschermende schutkring de aangewezen oplossing. Deze wezens vereisen ook een aangepaste voeding van bamboescheuten en dauw als drank. Ze zijn ook niet voortplantingsgericht. Een pandawijf is slechts enkele uren per jaar vruchtbaar en een pandabeer of een pandareus is navenant erectieloos gedurende eenzelfde periode.
De VN steunt nu een programma van onderzoek naar de mogelijkheden van een kruising met meer lustbereide dier- en mensensoorten. De eerste resultaten van deze kruisingen, die plaats vinden in een speciale afdeling van een kliniek in Ronse zijn hoopgevend. Een specimen van de eerste generatie van dit nieuwe ras heeft zelfs leren lezen en schrijven, maar blijft voorlopig toch sterk gericht op het gangbare dieet van allerlei keversoorten en andere insecten, die hij overal meent te ontwaren.
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() |