Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2019, 16:33   #401
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dan zie ik het probleem niet.

Deze draad gaat over cannabis. Cannabis is een drug. Alcohol is een drug.
Het is dus vrij normaal dat er in een draad over cannabis al eens vergelijkingen gemaakt worden met die andere drug.

Of ga je in een draad over verkeersveiligheid in Belgie ook zo liggen vloeken als er iemand verwijst naar de situatie in Nederland?
Vandaag lees ik nog even dit. Maar pas op je mag daar in een draad over cannabis een softdrug in vergelijking met Alcohol met geen woord over reppen.
Ik gebruik dit goedje ook en met veel plezier.....maar ik ben GEEN hypocriet.

Dat drank slecht voor je is, weet ieder nuchter mens. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie veroorzaakt alcohol één op de twintig doden. Dat is meer dan het aantal slachtoffers van aids, tuberculose en geweld samen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2019 om 16:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 17:11   #402
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wij ook. Op een samenvatting van die zever. Wie gaat zich nu bezighouden met zo een epistels te lezen Ik al zeker niet.

Gij denkt dat wij niks anders hebben te doen zeker ....wij zijn geen kloosterlingen he.
Need o zo needy
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 17:34   #403
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Need o zo needy
Wat wil die zever nu weeral zeggen ?

Van dale ;

Geen resultaat voor 'need'
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2019 om 17:37.
Oud 31 augustus 2019, 18:28   #404
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat wil die zever nu weeral zeggen ?

Van dale ;

Geen resultaat voor 'need'
Zie #329
Oud 31 augustus 2019, 19:40   #405
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie #329
Ik kijk alleen vooruit in het leven. Dus niks van. Zie Van dale.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2019 om 19:43.
Oud 31 augustus 2019, 20:07   #406
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik kijk alleen vooruit in het leven. Dus niks van. Zie Van dale.
ik ben gaan kijken in de van dale. naast "needy" staat er een foto van u.
Oud 31 augustus 2019, 20:12   #407
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben gaan kijken in de van dale. naast "needy" staat er een foto van u.
Echt ?

In mijn Van dale staat ;

Geen resultaat voor 'needy'
Oud 31 augustus 2019, 20:17   #408
geertvdb

Standaard

Citaat:
Echt ?
ja, echt waar!
Oud 31 augustus 2019, 20:42   #409
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, echt waar!
Wat is echt waar ? Dat verhaaltje over uw vriend ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2019 om 20:43.
Oud 31 augustus 2019, 22:36   #410
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schrijf 'ALS'!
Ik gaf u enkel een voorbeeld om u duidelijk te maken dat er achter % ook absolute cijfers zitten!

Snapt gij dat niet?

Gij verwart percentages met absolute cijfers! Dit is onwaarschijnlijk!
Wat een nutteloos gebrabbel!

De feiten zijn dat de zwarte markt stijgt, in ABSOLUTE CIJFERS, na de legalisatie!

Gij had voorspeld op basis van uw krankzinnig geloof dat dat niet zou gebeuren.

Ik had voorspeld dat dat wel zou gebeuren, hier op dit forum, 4 jaar geleden.
Ik gebruik logica. Ik ben nl een atheist.

https://www.forbes.com/sites/mikeada.../#59fc62622633

Marijuana Legalization Makes Black Market Better In Prohibition States

Deze zin zegt alles:
Because – and I must confess that this admission is not going to make me popular with cannabis purists -- legal marijuana states have a way of making the black market better in areas of prohibition.

Want als ge iets schrijft dat tegen een fundamentalist zijn geloof is, dan worden die boos!
Ondanks het feit dat gij weigert te antwoorden op vragen, ga ik toch antwoorden.
Dat was een voorbeeld, om de domheid van uw redenering aan te tonen. het is trouwens veel meer dan 130%, https://www.nytimes.com/2019/04/27/u...alization.html Er is een knik in de stijging. net op het moment van de legalisatie. in absolute cijfers is er ondanks dat cijfers, nog altijd een stijging. Gij moogt juichen om een dooie vis, ik niet. Wel, for starters, heel de war on drugs tegen de zwarte markt die groter is dan ooit na legalisatie:

https://www.cnbc.com/2019/07/11/las-...-business.html

So far in 2019, the LAPD has arrested 277 people in connection with raids at unlicensed cannabis businesses with a total of 562 arrests last year.

Dan zijn er nog allerhande kosten:
* In Colorado, effects since 2014 ... one Colorado hospital has received a 15% increase in babies born with THC in their blood.

PLEZANT hé!! Maar gelukkig dat de moeder 'relaxed' was!

*Top public health administrators in Colorado have also highlighted the risk that edibles pose to children, as they are often undistinguishable from ordinary foods once they are removed from their packaging and overall youth usage rates have increased, although not enough to be deemed statistically significant.

Oei, hier hebt ge gelogen! Foei!!!
*statistically significant increases in usage rates amongst eighth and tenth graders were reported in Washington.[12]

Gij kwam af met een geniale verklaring waarom er een zwarte markt bleef bestaan in Colorado: uw bron was: 'een sheriff die beweerde dat de oorzaak een of andere wet was'.
Nu blijkt dat overal waar gelegaliseerd wordt, de zwarte markt blijft bestaan, begrijpt ge nu dat UW verklaring dikke kul was? of snapt ge dat niet?
. Alice haar argument voor legalisatie was: cannabis ontspant. Tja, ik gebruik logica. Als dat een criterium is ...

ik wacht nog steeds op de antwoorden op mijn 4 vragen!

IK WACHT!
Oud 1 september 2019, 08:07   #411
geertvdb

Standaard

Ik zal ook even voorspellen wat er gaat gebeuren in Luxemburg.

De criminelen wrijven zich al in de handen. Nu hebben ze een vrijhaven om zich te settelen in het centrum van West Europa. Hun geluk kan niet op. Vanuit daar gaan ze leveren naar de rest van Europa. Wat kan de Luxemburgse politie doen? Niks!

En de verslaafden/blowers gaan de criminelen een handje toesteken, en mee het systeem saboteren.
Oud 1 september 2019, 08:10   #412
geertvdb

Standaard

Ik hoef nl. geen glazen bol te hebben.

Wat overal gebeurt waar er gelegaliseerd wordt zal ook in Luxemburg gebeuren.

Though advocates claim that one of the benefits of legalizing recreational marijuana is that the black market will disappear and thus end the destructive war on drugs, the opposite is happening.
https://www.city-journal.org/marijuana-black-market

Oei, al die mirakel oplossingen blijken niet waar te zijn!
Hoe kan dat nu!??

Heeft die snode geertvdb dan altijd gelijk gehad?

JA! geertvdb heeft altijd gelijk. En dat is niet moeilijk, mijn geest is niet ingenomen door een parasiterende drug waardoor rationeel denken verhinderd worst.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 1 september 2019 om 08:11.
Oud 1 september 2019, 08:54   #413
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Though advocates claim that one of the benefits of legalizing recreational marijuana is that the black market will disappear and thus end the destructive war on drugs, the opposite is happening.

Hoe kan dat nu!??

JA! geertvdb heeft altijd gelijk. En dat is niet moeilijk, mijn geest is niet ingenomen door een parasiterende drug waardoor rationeel denken verhinderd worst.
Oud 1 september 2019, 09:16   #414
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe kan dat nu!??

Niet meer rationeel kunnen denken is erg maar een WORST die is verhinderd nog erger

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 september 2019 om 09:31.
Oud 1 september 2019, 13:03   #415
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice gebruikt de argumentatie van de NRA, ik wijs daar enkel op.
Zij reageert daar ook niet op. Een tegenargumentatie opzetten, dat doet/kan zijn niet. Gij ook niet.

het enige wat ik krijg is gekrijs en voetengestamp van een verwend kind dat zijn goesting niet krijgt:

Stop nu eens met altijd over wapens te beginnen!

maar als preventie niet werkt, is uw oplossing die van elke neo liberaal: pech, trek uw plan.

Dat is NIET het antwoord op de vraag!
Gij weigert ostentatief te antwoorden op de vraag. En dan het heilig boontje uithangen...

Zo vilein doortrapt.
En hier begin ik genoeg van te krijgen!
Ik ben nooit over wapens begonnen, maar gaf u enkel repliek op uw bizarre stellingname, en beweren dat ik " de argumentatie van.." gebruik is gewoon liegen.
Stop daar eens mee, het wordt irritant.
Ondertussen is er niemand die inhoudelijk nog enige bijdrage levert, terecht wordt anders gesteld dat ook alcohol een drug is, maar wel legaal, en blijkbaar de meeste mensen die alcohol drinken geen problematisch gedrag vertonen, dus zagen over hoe gevaarlijk een joint is, wordt totale onzin.

Dan dat argument van mensen die er psychische problemen door krijgen, er zijn vrouwen die psychische problemen krijgen na een bevalling, niemand nog kinderen dan maar?
Er zijn mensen die problemen krijgen door medicatiegebruik zoals slaapmiddelen, allemaal uit de handel nemen?

Er zijn mensen die diabetes 2 krijgen door ongezond eten, opsluiten en verplicht voederen?
Nee, mensen hebben soms problemen met hun onverantwoord gedrag, daar moet je dan aan werken, maar een argument om cannabis te verbieden is het niet.
Het is ook ronduit achterlijk om te stellen dat legalisatie de zwarte markt en criminaliteit doet stijgen, een beetje zoals stellen dat je dure handtassen moet verbieden want wat leidt ook tot een zwarte markt.
Wanneer mensen op een veilig manier aan cannabis kunnen komen die ok is wat kwaliteit en prijs betreft, zal het merendeel van gebruikers echt niets halen bij een vent op de hoek van de straat of in een coffeeshop.

Het gezever duurt hier nu lang genoeg!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 14:54   #416
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik ben nooit over wapens begonnen, maar gaf u enkel repliek op uw bizarre stellingname, en beweren dat ik " de argumentatie van.." gebruik is gewoon liegen.
nee hoor! Gij gebruik exact de argumentatie van de NRA.

Uw tegenargumentatie is geweldig sterk: 'nee, dat is niet waar!'
Citaat:
Stop daar eens mee, het wordt irritant.
hier komen de waterwerken!
Citaat:
Ondertussen is er niemand die inhoudelijk nog enige bijdrage levert, terecht wordt anders gesteld dat ook alcohol een drug is, maar wel legaal, en blijkbaar de meeste mensen die alcohol drinken geen problematisch gedrag vertonen, dus zagen over hoe gevaarlijk een joint is, wordt totale onzin.
In welk universum leeft gij? er wordt niets anders dan dagelijk erop gehamerd hoe gevaarlijk alcohol is! elke dat gaat het in de media over dronkenschap op de weg, op festivals, tijdens vechtpartijen met 'nodeloos' geweld.
Citaat:

Dan dat argument van mensen die er psychische problemen door krijgen, er zijn vrouwen die psychische problemen krijgen na een bevalling, niemand nog kinderen dan maar?
zou goed zijn voor de overbevolking.
Citaat:
Er zijn mensen die problemen krijgen door medicatiegebruik zoals slaapmiddelen, allemaal uit de handel nemen?
dat wordt streng gereglementeerd, dat is niet vrij hé!
Citaat:

Er zijn mensen die diabetes 2 krijgen door ongezond eten, opsluiten en verplicht voederen?
Nee, mensen hebben soms problemen met hun onverantwoord gedrag, daar moet je dan aan werken, maar een argument om cannabis te verbieden is het niet.
toch wel. want cannabis is op zich totaal nutteloos. geen vitamientjes. Als morgens door een ziekte de hennep plant zou uitsterven (zoals bvb de banaan) , dan zou de mensheid niets missen. dat kunnen we niet van de banaan zeggen.
Citaat:
Het is ook ronduit achterlijk om te stellen dat legalisatie de zwarte markt en criminaliteit doet stijgen,
dat zijn de naakte feiten!!!!!!!
Citaat:
een beetje zoals stellen dat je dure handtassen moet verbieden want wat leidt ook tot een zwarte markt.
Doe maar, ik koop dat niet.
Citaat:
Wanneer mensen op een veilig manier aan cannabis kunnen komen die ok is wat kwaliteit en prijs betreft, zal het merendeel van gebruikers echt niets halen bij een vent op de hoek van de straat of in een coffeeshop.

Het gezever duurt hier nu lang genoeg!
Stop er dan mee!
Oud 1 september 2019, 17:06   #417
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw tegenargumentatie is geweldig sterk: 'nee, dat is niet waar!' hier komen de waterwerken!In welk universum leeft gij? er wordt niets anders dan dagelijk erop gehamerd hoe gevaarlijk alcohol is! elke dat gaat het in de media over dronkenschap op de weg, op festivals, tijdens vechtpartijen met 'nodeloos' geweld. zou goed zijn voor de overbevolking. dat wordt streng gereglementeerd, dat is niet vrij hé! toch wel. want cannabis is op zich totaal nutteloos. geen vitamientjes. Als morgens door een ziekte de hennep plant zou uitsterven (zoals bvb de banaan) , dan zou de mensheid niets missen. dat kunnen we niet van de banaan zeggen.dat zijn de naakte feiten!!!!!!! Doe maar, ik koop dat niet.
Stop er dan mee!
Hoe gaat het nog met uw verhinderde worst ?
Oud 1 september 2019, 18:12   #418
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit over wapens begonnen, !
gij begon over marsen! (niet de planeet maar het snoepke)

En dat mag wel?

begin ik te janken?
Oud 1 september 2019, 19:20   #419
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gij begon over marsen! (niet de planeet maar het snoepke)

En dat mag wel?

begin ik te janken?
Oud 1 september 2019, 19:22   #420
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw tegenargumentatie is geweldig sterk: 'nee, dat is niet waar!' hier komen de waterwerken!In welk universum leeft gij? er wordt niets anders dan dagelijk erop gehamerd hoe gevaarlijk alcohol is! elke dat gaat het in de media over dronkenschap op de weg, op festivals, tijdens vechtpartijen met 'nodeloos' geweld. zou goed zijn voor de overbevolking. dat wordt streng gereglementeerd, dat is niet vrij hé! toch wel. want cannabis is op zich totaal nutteloos. geen vitamientjes. Als morgens door een ziekte de hennep plant zou uitsterven (zoals bvb de banaan) , dan zou de mensheid niets missen. dat kunnen we niet van de banaan zeggen.dat zijn de naakte feiten!!!!!!! Doe maar, ik koop dat niet.
Stop er dan mee!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be