![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heeft die nog een ketting of een riem (mag ik hopen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik ben aan het denken om mijn krans aan te passen en ze wat fijnmaziger te maken op de ratios die ik het meeste gebruik. Motor zit in het achterwiel, dus veel krachten staan er niet op die ketting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik onderhoud dat ding relatief goed. Moest ik zo een speedpedelec hebben, ik zou toch opteren voor een ding zonder ketting als dat bestaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 10 september 2019 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen problemen met wat onderhoud. Wat ik zelf kan doen trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Collega vervang 2 keer per jaar op zijn ST2 zijn ketting (doet hij zelf, quicklink) en 1 keer 1 of 2 kransjes. Ook niet de kost.
Dus cava hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat mij ook niet over de kost, gaat mij over het onderhoudswerk. Elke week die ketting insmeren. In mei ketting vervangen, nu in augustus ook weer. Dan in februari hem binnensteken om mijn cassette te vervangen... Ik zie daar gewoon tegenop eigenlijk. Vandaar dat ik datzelfde gezever niet zou willen moest ik met zo een speedpedelec rijden ook.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind met zo een riem fietsen een beetje zoals op een home trainer zitten. Not my cup of tea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja, ik vind een speedpedelec niet echt fietsen...Als ik aan 35 aan het bollen ben en ik lever een dikke inspanning, dan vind ik het maar vreemd om iemand in zijn kostuum te zien passeren aan 45. Fietsen kan je dat niet meteen noemen, want ik vermoed dat het niet allemaal Remco evenepoels zijn die daarmee rondrijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook woon-werk he, ik ga die fiets niet op om met mijn gezin te gaan rijden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de "wielertoerist" uit te hangen. Ben daar nog veel te jong voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
t is t één of t ander hé ... of je onderhoud je basisconditie, en je staat na een uurtje echt wel in t zweet of zo'n pedelec heeft t voordeel dat je na een uurtje niet in t zweet staat, maar dan is er ook geen sprake van je basisconditie onderhouden. Laatst gewijzigd door Anna List : 11 september 2019 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je "oud" zijn om met de koersfiets rond te rijden of zo? Dat is iets nieuws. Ik rij met de fiets sinds ik begonnen ben met werken omdat ik anders teveel op mijn gat zit. Ik vond mezelf toen niet oud en nu nog steeds niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/wetenschap-planee....google.com%2F Ik rij een afstand naar het werk die ik nooit zou overbruggen met de gewone fiets. Het alternatief is de wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet wel degelijk werken om vooruit te gaan hoor. De fiets werkt met een sensor die de deformatie van het frame meet en op basis daarvan de motor vermogen laat leveren. Als je zelf niet trapt en een x-aantal watt levert gaat het ding niet vooruit. Want er is dan uiteraard geen deformatie van het frame, ah ja.... Het grote verschil is dat je ipv 25 km/h je 35-45 km/h kan karren voor dezelfde hoeveelheid moeite. |
|
![]() |
![]() |