Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2019, 10:53   #61
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Jamaica zijn negers. Dat zijn geen goede bestuurders. Ik kan er over meepraten. SantaDomingo is een gedeeld eiland. Bovendien is de westkant zwart en niet zomaar zwart, maar afstammelingen van rebellen. Zeker niet het makkelijkste volk dat te besturen valt. Cuba zonder blanken zou geen Cuba als nu kunnen zijn
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 11:05   #62
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Jamaica zijn negers. Dat zijn geen goede bestuurders. Ik kan er over meepraten. SantaDomingo is een gedeeld eiland. Bovendien is de westkant zwart en niet zomaar zwart, maar afstammelingen van rebellen. Zeker niet het makkelijkste volk dat te besturen valt. Cuba zonder blanken zou geen Cuba als nu kunnen zijn
In het deel van Cuba waar ik studeerde, de oriente, zie je bijna geen blanken, daar is 90 % zwart en is niet meer criminaliteit dan elders op Cuba. Ook in de rest van Cuba zijn blanken in de minderheid, voornamelijk mulatten en zwarten.
DR is ook crimineel in streken die ver van Haiti liggen.

Santiago de Cuba
https://youtu.be/Sw1fNNJbsxE

https://youtu.be/_l6cUnIYlKA

Laatst gewijzigd door tomm : 12 september 2019 om 11:26.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 11:49   #63
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In het deel van Cuba waar ik studeerde, de oriente, zie je bijna geen blanken, daar is 90 % zwart en is niet meer criminaliteit dan elders op Cuba. Ook in de rest van Cuba zijn blanken in de minderheid, voornamelijk mulatten en zwarten.
DR is ook crimineel in streken die ver van Haiti liggen.

Santiago de Cuba
https://youtu.be/Sw1fNNJbsxE

https://youtu.be/_l6cUnIYlKA
Santadomingo zijn twee aparte bestuurssystemen op 1 eiland. Niet 1 bestuurssysteem op 1 eiland als Cuba en Jamaica. Waar en in welke verhoudingen de negertjes en blanken op een eiland wonen doet niet echt terzake. Als voor het gehele plaatje tenminste 1/5 deel blank is -- dan is het voldoende om een eiland goed bestuur te geven. Dat sommigen delen meer of minder blank zijn doet niet terzake; geheel moet tenminste 20% zijn. Dit is een getal 1/5 deel dat je vaak terug ziet komen. In bestuur maar ook in de natuur.

Verder zie ik dat je niet bent ingegaan wanneer op Cuba is communisme geimplementeerd. In die tijd was er geen TV, internet en opengrenzen. Dat maakt ook dat kans van slagen, anno nu, nagenoeg nihiel zijn -- mocht blanke populatie > 20% uitmaken in Jamaica.

U begrijpt dat ik mij geen zier aantrek van mensen die beweren dat blanken en negers dezelfde leidinggevende capaciteiten hebben. Dat hebben ze namelijk niet.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2019, 16:56   #64
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Nog een keer lezen. Svp. Ik dacht dat mijn tekst helder was. Bij deze nog een keer.

Cuba heeft de mazzel gehad voordat TV, internet en opengrenzen opkwam - de boel op slot te kunnen zetten en schadelijke elementen van buitenaf te elemineren. Ook heeft Cuba een aanzienlijke blanke bevolking en naar ik aanneem multatten die begrijpen dat je niet moet knoeien met je werk.

Het idee dat het Cuba model elders geïmplementeerd kan worden is naïef. Mensen die opgegroeid zijn met TV, internet en opengrenzen laten zich niet beStaatsen.

Voorlopig zie ik als beste oplossing een vorm van basisinkomen en draconische straffen voor draaideur cri. Indelen, simultaan met betere leefomstandigheden gedetineerden. Hen in overvolle kooien huisvesten is gewoon onmenselijk. Geen Bolsonaro oplossing dus, maar ook geen linkse oplossing..Mocht basisinkomen erdoor komen kunnen de meeste ambtenaren wopgedoekt worden. Geen populistisch daad, lijkt mij.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 september 2019 om 16:57.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 04:27   #65
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Misdaad in Brazilië en Venezuela is hard gestegen na linkse regeerders. In Colombia is deze juist hard gedaald, nog steedshoog, maar gedaald dus. Venezuela is momenteel nog gevaarlijker dan jaren 90.
Je vergeet het gewapend conflict in Colombia. Dat land heeft al sinds decennia de grootste groep vluchtelingen veroorzaakt in heel het continent.

Je beweert dat linkse regimes geweld veroorzaken. Hoe verklaar je dat? Want vanuit mijn ervaring is het juist die rauwe ieder voor zich regimes die geweld in de hand werken.

Overheidsrepressie is trouwens ook een vorm van geweld. Alleen minder at random. Daardoor voelen sommigen zich er veiliger onder. Dat is zo in Colombia bv. Ben je een kritisch journalist of milieuactivist (dat is meer in Brazilië) loopt je leven gevaar. Zwaai je met een kettingzaag en rij je rond in een geblindeerde auto is dat iets minder. Dat is de illusie van een veilige samenleving in hyperkapitalistische systemen.

Dat Venezuela gevaarlijk geworden is. Akkoord. Maar hoe komt dat? Wat veroorzaakt de verdeling van de maatschappij? De sociale programma's van links? Of eerder de media bv van rechts misschien?

Elk progressief systeem dat dreigt succesvol te worden dient kapot gemaakt. De vrees voor een Domino effect is dermate groot dat men zelfs mooie dingen vernietigt. Om dan te zeggen "zie je wel...het werkt niet". Dat is het tragische verhaal van Latijns America en omstreken.

Cuba is kunnen ontsnappen aan de destructie van haar systeem. De boycot heeft het land 'slechts' economisch kunnen treffen. Moeilijker als je geen eiland bent inderdaad. Venezuela zit in een moeilijkere positie. Men plant er zelfs een invasie tegen. Maar kapot moet het.

De rust onder een repressief regime is geen vrede Frankenstein, het is de illusie van vrede.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 september 2019 om 04:30.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 05:22   #66
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 05:23   #67
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

[IMG][/IMG]
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 12:52   #68
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nog een keer lezen. Svp. Ik dacht dat mijn tekst helder was. Bij deze nog een keer.

Cuba heeft de mazzel gehad voordat TV, internet en opengrenzen opkwam - de boel op slot te kunnen zetten en schadelijke elementen van buitenaf te elemineren. Ook heeft Cuba een aanzienlijke blanke bevolking en naar ik aanneem multatten die begrijpen dat je niet moet knoeien met je werk.

Het idee dat het Cuba model elders geïmplementeerd kan worden is naïef. Mensen die opgegroeid zijn met TV, internet en opengrenzen laten zich niet beStaatsen.

Voorlopig zie ik als beste oplossing een vorm van basisinkomen en draconische straffen voor draaideur cri. Indelen, simultaan met betere leefomstandigheden gedetineerden. Hen in overvolle kooien huisvesten is gewoon onmenselijk. Geen Bolsonaro oplossing dus, maar ook geen linkse oplossing..Mocht basisinkomen erdoor komen kunnen de meeste ambtenaren wopgedoekt worden. Geen populistisch daad, lijkt mij.
Gewoon iets doen aan de extreme kloof tussen arm en rijk.
Basisinkomen komt er nooit door.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:03   #69
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Wrong topic.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 september 2019 om 13:14.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 13:56   #70
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gewoon iets doen aan de extreme kloof tussen arm en rijk. Basisinkomen komt er nooit door.
Wat dan? De rijken verarmen of de armen verrijken? En hoe kan dit op rechtvaardige wijze gedaan worden?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 14:56   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wat dan? De rijken verarmen of de armen verrijken? En hoe kan dit op rechtvaardige wijze gedaan worden?
Er voor zorgen dat niet heel onze economie in handen is van 1%. Cruciale sectoren nationaliseren, te beginnen met het bankwezen.
Geen probleem met hardwerkende zelfstandigen die rijk worden, maar enkele families die bijna 60 % van ons BNP in handen hebben dat kan niet. In Latijns-Amerika is dat nog veel extremer.
Niet nationaliseren zoals de bolsjevieken deden, Mao of Castro, dat is niet meer van deze tijd zou voor kapitaalsvlucht zorgen en sancties.
Hoge erfenisbelastingen voor superrijken zonder achterpoortjes, en activa opkopen, zoals de staat deed met belfius, en daarna in handen houden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2019, 16:38   #72
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gewoon iets doen aan de extreme kloof tussen arm en rijk.
Basisinkomen komt er nooit door.
In Suriname werkt van de beroepsbevolking meen ik 60% of inmiddels al 66% van de mensen in overheidsdienst. In Guyana is het ook al niet veel beter. Ik ben niet op de hoogte van Brazilië, maar ik meen dat onder Lula de overheidseconomie fors gegroeid is.. Een land lijkt mij prima te besturen als <20%, misschien wel <10% van de beroepsbevolking in overheidsdienst is. Enkel de besten die niet knoeien met hun werk mogen in aanmerking komen. De rest zet je op basisinkomen. Roofcriminaliteit zal dan ook dalen, waardoor minder geld in de economie verloren gaat aan security en schade.

Grootgrondbezitters die grond bezitten om te bezitten moeten idd worden aangepakt. Maar terzijde: hier zit wel een addertje onder het gras. De natuur gaat naar de knoppen mochten zij tot bedrijfsactiviteit cq landbouw omgaan op grond waar 'onkruid' groeit

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 september 2019 om 16:44.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:25   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In Suriname werkt van de beroepsbevolking meen ik 60% of inmiddels al 66% van de mensen in overheidsdienst. In Guyana is het ook al niet veel beter. Ik ben niet op de hoogte van Brazilië, maar ik meen dat onder Lula de overheidseconomie fors gegroeid is.. Een land lijkt mij prima te besturen als <20%, misschien wel <10% van de beroepsbevolking in overheidsdienst is. Enkel de besten die niet knoeien met hun werk mogen in aanmerking komen. De rest zet je op basisinkomen. Roofcriminaliteit zal dan ook dalen, waardoor minder geld in de economie verloren gaat aan security en schade.

Grootgrondbezitters die grond bezitten om te bezitten moeten idd worden aangepakt. Maar terzijde: hier zit wel een addertje onder het gras. De natuur gaat naar de knoppen mochten zij tot bedrijfsactiviteit cq landbouw omgaan op grond waar 'onkruid' groeit
In overheidsdienst werken is niet voldoende, die overheid moet ook iets produceren, doen. Nogmaals neem ik het Chinese systeem als voorbeeld.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2019, 08:17   #74
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Neen Tomm. Mensen moeten iets produceren. En als mensen erger dan weinig produceren; namelijk tegenwerken en saboteren dan kan je er gif op innemen dat een dergelijke overheid voor dergelijk volk niet kan produceren. Enkel buitenlandse machten die met geld strooien naar die overheidsdienaren kunnen produceren. Hiermee zeg ik dat doelbewust ondernemerschap voor eigen mensen om zeep wordt geholpen. China laat daarom eigen mensen bouwen aan infrastructuele projecten in het buiten omdat het voor hen goedkoper is om met hun eigen productieve mensen te werken. Of ze weten dat zij iets beter kunnen dan mensen zonder arbeidsethos doet niet niet terzake. Ze doen het, dat is wat telt.

@Een voorbeeld: ik wil ca. 60 hectare grond kopen voor een project via een stichting. Die ambtenaar die erover gaat drukt standaard alle telefoonnummers weg. Hij is niet in mij geïnteresseerd, noch een Surinamer; enkel Chinezen en Amerikanen zijn welkom. Tegen de tijd dat ik de media informeer dan is de kan groot dat ik met een zwart balkje voor mijn ogen in de krant sta. Recent bij iemand gebeurd overigens, betrof een Surinaamse Nederlander. Deze mensen willen tot het naatje gaan om 1 keer in hun leven die grote klapper te maken. Hun eigen mensen gunnen ze niets vanwege vanwege jaloezie. Ze hadden een goed systeem; namelijk het Nederlandse, en zelfs dat hebben ze naar de knoppen geholpen.

Daarom ik zie maar 1 oplossing voor ontwikkeling die rijk zijn aan grondstoffen en dat is basis komen. Dergelijke ambtenaren die wachten op de 1 klapper en daardoor een heel systeem, samen met hun collega's ontwrichten, zet je op leefloon. Dit is gewoon de beste manier om ondernemerschap voor eigen mensen te stimuleren en buitenlandse grootmachten buiten te houden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 september 2019 om 08:28.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 15:56   #75
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Bericht van de belangrijkste politieke gevangen van deze tijd:
Citaat:
“Não troco minha dignidade pela minha liberdade”. Leia a ?*ntegra da carta
?
“Ao Povo Brasileiro?
Não troco minha dignidade pela minha liberdade.?
?
Tudo que os procuradores da Lava Jato realmente deveriam fazer é pedir desculpas ao povo brasileiro, aos milhões de desempregados e ?* minha fam?*lia, pelo mal que fizeram ?* Democracia, ?* Justiça e ao pa?*s.?
?
Quero que saibam que não aceito barganhar meus direitos e minha liberdade.?
Já demonstrei que são falsas as acusações que me fizeram. São eles, e não eu, que estão presos ?*s mentiras que contaram ao Brasil e ao mundo.?
?
Diante das arbitrariedades cometidas pelos procuradores e por Sérgio Moro, cabe agora ?* Suprema Corte corrigir o que está errado, para que haja Justiça independente e imparcial. Como é devido a todo cidadão.?
?
Tenho plena consciência das decisões que tomei nesse processo e não descansarei enquanto a verdade e a Justiça não voltarem a prevalecer.?
?
Curitiba 30/09/2019?
Lula”



“To the Brazilian People
I do not trade my dignity for my freedom.

All Lava Jato prosecutors really should do is apologize to the Brazilian people, the millions of unemployed and my family for the harm they have done to democracy, justice and the country.

I want you to know that I do not accept bargaining for my rights and my freedom.
I have already shown that the accusations made against me are false. It is they, not me, who are trapped in the lies they have told Brazil and the world.

Given the arbitrariness of the prosecutors and Sergio Moro, it is now up to the Supreme Court to correct what is wrong, so that there is independent and impartial justice. As is due to every citizen.

I am well aware of the decisions I made in this process and will not rest until truth and justice prevail.

Curitiba 30/09 / 2019


Gedrag van een onschuldig eerbaar man. Geen koehandel voor zijn vrijlating. Geen take the money and run president. Daarom dat hij zit opgesloten in de eerste plaats.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 oktober 2019 om 16:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2019, 16:47   #76
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er voor zorgen dat niet heel onze economie in handen is van 1%. Cruciale sectoren nationaliseren, te beginnen met het bankwezen.
Geen probleem met hardwerkende zelfstandigen die rijk worden, maar enkele families die bijna 60 % van ons BNP in handen hebben dat kan niet. In Latijns-Amerika is dat nog veel extremer.
Niet nationaliseren zoals de bolsjevieken deden, Mao of Castro, dat is niet meer van deze tijd zou voor kapitaalsvlucht zorgen en sancties.
Hoge erfenisbelastingen voor superrijken zonder achterpoortjes, en activa opkopen, zoals de staat deed met belfius, en daarna in handen houden.
U wil de hele economie in handen van de overheid leggen.

Dat is nog minder dan 1%.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 12:26   #77
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Het Braziliaans hooggerechtshof besliste dat de opsluiting van Lula illegaal was. Er is een sprankeltje hoop op gerechtigheid. Het presidentschap werd hem wel ontstolen en hij blijft toch nog opgesloten.

Dit is geen belangrijk nieuws in het westen natuurlijk. Liever wat voor de zoveelste maal berichten dat men nog steeds betoogt in Hong Kong. Deep state controlled news overheest de media.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 12:57   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Tura Lura (Too-Ra-Loo-Ra-Loo-Ral/Irish Lullaby)

OOPS het was Lula.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 november 2019 om 12:57.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 16:31   #79
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het Braziliaans hooggerechtshof besliste dat de opsluiting van Lula illegaal was. Er is een sprankeltje hoop op gerechtigheid. Het presidentschap werd hem wel ontstolen en hij blijft toch nog opgesloten.

Dit is geen belangrijk nieuws in het westen natuurlijk. Liever wat voor de zoveelste maal berichten dat men nog steeds betoogt in Hong Kong. Deep state controlled news overheest de media.
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Trouwens als ge au sérieux wilt worden genomen vermijd formules zoals "deep state controlled news", 90 procent van het forum haakt daar op af.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2019, 08:06   #80
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Trouwens als ge au sérieux wilt worden genomen vermijd formules zoals "deep state controlled news", 90 procent van het forum haakt daar op af.
Ondertussen beginnen VS politici zelf de term 'deep state' niet meer te vermeiden. 'Thank God for the deep state' zei er een overlaatst ivm de pogingen tot afzetten van Trump. Ook maar niet serieus nemen dan die man? De deep state is gewoon een feit. Je kan er ook een ander woord voor gebruiken. ...security state. Een staat geregeerd door niet verkozen instanties en individuen achter de schermen. Als je er verder op doordenkt kom je uit tussen een wisselwerking tussen deep state en public state waarbij de determinerende factor geld is eerder dan de stem van het volk zoals uitgedrukt door verkiezingen. Er is daar wel een spanningsveld. Gore Vidal zei dat de VS geregeerd worden door de partij van het geld. Die gebruikt zowel de publieke als de schaduw staat (deep state) om haar door te bereiken.

Als de meerderheid van het forum niet verder kijkt dan de voorgeschotelde realiteit dan is dat jammer.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 november 2019 om 08:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be