![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel jullie lijden over dit onderwerp, nochtans lijd ik daar niet onder
![]() Empathie. Een streepje voor. Is niet gelijk aan mede-lijden.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 12 september 2019 om 08:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verklaar dan eens uw eigen schrijfsel:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 08:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik alt right? Omg ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat er toch duidelijk genoeg?
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar staat dat empathie dus wel degelijk meeVOELEN is, dus "medelijden". (of natuurlijk ook mee plezier hebben, en vreugde)
Anders heeft wat daar staat geen logische samenhang. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dubbelnickje? Lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat staat er niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, daar staat dat "mensen zonder empathie" dus best perfect inzicht kunnen hebben in de gevoelens van anderen, dat perfect kunnen gebruiken om te charmeren en wat weet ik allemaal, maar het cruciale element van empathie missen, namelijk meeVOELEN. Als jij nu afkomt met te zeggen dat empathie zou betekenen dat men niet meevoelt, maar wel inzicht heeft in de gevoelens van anderen, dan is dat perfect het omgekeerde van wat je daar zelf gekwoot hebt he. Nu is het wel zo dat uw tekstje *schijnbaar* een mogelijkheid openlaat waar je zou kunnen denken dat je daardoor eruit kan muizen, maar die schijnbare mogelijkheid is bullshit. Het is het volgende: die tekst laat uitschijnen dat men *KAN DOEN ALSOF MEN INZICHT HEEFT* en dus op de gepaste wijze charmeren en zo. Welnu, dat is zever natuurlijk. Men kan niet doen alsof men inzicht heeft en die kennis die men niet heeft, correct aanwenden he. Als men "kennis die men niet heeft" correct aanwendt, dan heeft men die kennis. Dat is zoals zeggen dat men kan doen alsof men goed kan schaken, en als dusdanig schaakpartijen tegen grootmeesters winnen. Nee. Als men partijen tegen grootmeesters wint, dan KAN men goed schaken. Als men "doet alsof men differentiaalvergelijkingen kan oplossen" en correct differentiaalvergelijkingen hierdoor oplost, wel... dan KAN men differentiaalvergelijkingen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel Schoof; dat kun je onmiddellijk merken aan het aantal drollen dat iemand op dit forum deponeert. Je hebt nu al het tienvoudige van mij gepresteerd op dit forum. Maar ik geef toe dat die drollen van U allemaal meer waardevol zijn. Wie daar durft aan twijfelen is inderdaad karakterloos en bemoeit zich teveel. Weet je waar ik zeker van ben Schoof? Wel dat jij nog in je wieg lag toen ik al Vlaming speelde en dat jij Vlaming werd toen er een postje voor U kon voorzien worden. Juist Schoof? Over uw IQ oordeel ik niet. Maar wat uw EQ is weet ik reeds lang dat dit zero is. Ik heb mijn manier om dat te testen. En....ik moet zeggen dat jij grandioos door de mand bent gesukkeld. Amen! ![]() Je bent verdomd al even erg als de Jan die van dit forum is gesukkeld. Alles beter weten voor eigen eer en glorie maar wel uw voeten vagen aan de schade die je uw partij toebrengt. Doe zo verder! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het zijn zeer schaarse middelen waar velen toch van denken er zelf genoeg van te bezitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft ook geen zin om je verkeerde redenering te blijven herhalen, dat is zo alt right. Je kan trouwens differentiaal vergelijkingen aanleren om ze op te lossen zonder dat de persoon ooit de notie heeft van waar ze voor dienen en wanneer hij ze moet toepassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw tekst bevat een logische kemel, maar als we die logische kemel elimineren, dan is, wat overblijft, equivalent aan wat ik zeg. Die logische kemel bestaat erin om te stellen dat men "kan doen alsof men kennis heeft en die dan telkens succesvol toepassen". Natuurlijk heeft men dan de kennis en doet men niet alsof. Eens die logische kemel is opgekuist, staat daar wel degelijk dat mensen zonder empathie de KENNIS hebben van anderman's gevoelens, maar NIET MEEVOELEN. Citaat:
Men kan niet "doen alsof men differentiaalvergelijkingen kan oplossen zonder echt te weten hoe men differentiaalvergelijkingen kan oplossen" en TOCH succesvol die vergelijkingen telkens weer oplossen. Want dat laatste wil zeggen dat men *echt weet hoe het te doen*. Het ging over "doen alsof men de kennis heeft om de emoties van anderen te beseffen" en U succesvol te gedragen ten aanzien van die andere als reactie op die emoties. Je kan dat niet doen zonder die kennis ECHT te hebben. Je kan niet "doen alsof je kennis hebt" en die dan succesvol toepassen. Want dan heb je ze echt, die kennis. Zoals ik al stelde: ik kan U niet succesvol charmeren met mijn fake inzicht in uw gevoelens betreffende uw dode hond, als ik totaal geen inzicht heb in het gegeven dat uw dode hond U triestig maakt. In de mate dat ik "door heb dat uw dode hond U triestig maakt" en ik daardoor ook "succesvol kan ageren en U laten geloven dat ik met U meevoel" moet ik in de eerste plaats beseffen dat gij triestig zijt he. Dus heb ik wel degelijk inzicht in uw gevoelen van triestig zijn. Mijn enige "doen alsof" zit hem in het doen alsof ik meevoel. Maar niet in mijn besef van uw emoties. Dit is zodanig triviaal dat je wel een alt-righter moet zijn om dat willen te ontkennen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste ' kemel ' is jouw wanhopige poging om logica te introduceren in het begrip empathie. Da's een duidelijk teken dat jouw empathisch vermogen niet sterk ontwikkeld is, in tegenstelling tot uw iq, waarvan ik geloof dat het best hoog is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens eigenaardig dat je net precies DIE opmerking maakt, daar waar ik beweer dat empathie een "gevoelstoestand" is, en jij beweert dat het een kennis-toestand is. (ik zal niet ontkennen dat alvorens het zelfs maar een gevoelstoestand kan worden, eerst de kennistoestand aanwezig moet zijn - maar laat nu dat precies het argument zijn dat je weerlegt ! ) Maw, uw betoog is zo wars van logica als het maar kan zijn, en je lijkt er nog fier op te zijn ook... Wat mijn persoonlijke empathie betreft, ik ben spijtig genoeg nog altijd wat slachtoffer van empathie, maar misschien wel minder en minder. Ik denk echter niet dat ik daarmee "uitzonderlijk" ben, omdat ik het meeste vertoon van empathie vermoed van gewoon maar een sociale conventie te zijn, en dus niet voor echte empathie staat. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2019 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlees dit nog eens: Citaat:
Hij herkent reacties en gedragingen waarvan hij uit ervaring weet dat hij een persoonlijk voordeel kan putten. Hij heeft geen empathie voor zijn slachtoffer, dat gaat hij ook nooit hebben. Op dat vlak loopt hij gelijk aan de narcist. Hij kan dus de differntiaalvergelijking berekenen als het hem uitkomt, om het zo te stellen, maar hij heeft geen idee waar die eigenlijk voor staat, noch gaat hij zelf een toepassing van kunnen bedenken.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 12 september 2019 om 15:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) eerste stap: het begrijpen van de gemoedstoestand van de andere Het "herkennen van reacties en gedragingen" als zijnde het resultaat van een zekere gemoedstoestand bij de andere is precies het "psychologisch inzicht" waar jij van beweert dat het "empathie" is. De niet-empathische (volgens jou) is totaal niet capabel (mist dus de capaciteiten) om uit die reacties en gedragingen de correcte gemoedstoestand af te leiden. 2) tweede stap: het juist reageren op die gemoedstoestand om de gewenste effecten te bekomen. Eens onze "psychopaat" de juiste gemoedstoestand van de andere heeft ingeschat, moet hij ook nog zelf correct handelen ten aanzien van die gemoedstoestand om zijn "slachtoffer" in de voor hem voordelige richting te laten evolueren. Hiervoor moet hij dus ook goed kunnen inschatten hoe ZIJN handelingen, woorden, en daden de gemoedstoestand van de andere zullen beïnvloeden, en daar het (gewenste) gedrag uit bekomen. Dat succesvol doen wil toch wel zeggen dat onze psychopaat niet alleen juist de andere zijn gemoedstoestand kan inschatten, maar ook nog de effecten daarvan begrijpen ten aanzien van zijn eigen woorden en daden. Als dat geen "inzicht" is, dan weet ik het ook niet he. De kwiebus daarentegen die nog niet eens door had welke de gevoelstoestand van de andere was, zal ZEKER niet kunnen voorspellen hoe die zal reageren. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |