Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Klopt de Tesla de Porsche op Nurburgring
Ja 5 55,56%
Nee 4 44,44%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2019, 10:20   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Waar haal je dat vandaan? Ik kon 200 ?* 230 km/u aanhouden in de vrije zone op de Autobahn, ik moest vertragen door de snelheidslimiet, de Tesla kon het makkelijk volhouden.
De Tesla schakelt zelf over op "safe mode" als je batterijverbruik of -temperatuur boven een bepaalde drempel komt en dat kan al na een paar minuten aan 200 km/u.
Dan kan je nog ± 200 KWu verbruiken (160 km/u?).

For both the Roadster and the Model S, you lose 45 miles in full-tank flat-road range for every additional 10 mph speedup (http://www.teslamotors.com/nl_BE/for...45-miles-range).

Dat zou betekenen:

TESLA S 85Kwh
Snelheid Bereik
96 km/u = 456 km
112 km/u = 384 km
128 km/u = 312 km
144 km/u = 240 km
160 km/u = 168 km
176 km/u = 96 km
192 km/u = 24 km
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:06   #22
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De Tesla schakelt zelf over op "safe mode" als je batterijverbruik of -temperatuur boven een bepaalde drempel komt en dat kan al na een paar minuten aan 200 km/u.
Dan kan je nog ± 200 KWu verbruiken (160 km/u?).

For both the Roadster and the Model S, you lose 45 miles in full-tank flat-road range for every additional 10 mph speedup (http://www.teslamotors.com/nl_BE/for...45-miles-range).

Dat zou betekenen:

TESLA S 85Kwh
Snelheid Bereik
96 km/u = 456 km
112 km/u = 384 km
128 km/u = 312 km
144 km/u = 240 km
160 km/u = 168 km
176 km/u = 96 km
192 km/u = 24 km
Onzin, krijg ik een Duvel voor elke km die ik verder kan rijden dan die 24 km aan 192 km/u en dan nog met een X? Ik ga lange tijd zat zijn denk ik. Zoek maar eens op youtube, je gaat wel filmpjes vinden van bv. een Model X die 200 km/u aanhoudt en pas vermogen restrictie krijgt wanneer de batterij leeg geraakt. Het duurt wel langer dan een paar minuten vooraleer je die vermogensrestrictie krijgt.
Bovendien rijd ik met een 90D. Het 90 batterijpack heeft sneller last van warmteopbouw dan de 100 kWh packs.

Trouwens, het lijkt erop dat de Model S al zo'n 20 sec. sneller is op de Nordschleife als de Porsche.

https://electrek.co/2019/09/17/tesla...burgring-time/
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:08   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Trouwens, het lijkt erop dat de Model S al zo'n 20 sec. sneller is op de Nordschleife als de Porsche.

https://electrek.co/2019/09/17/tesla...burgring-time/
Citaat:
Tesla ‘Plaid’ Model S crushes Porsche Taycan’s Nürburgring time, witness says

The magazine has an “observer” at the track who reportedly recorded Mutsch doing a 7:23 minutes lap in one of the modified Tesla Model S vehicles:

“But what the new drive can do he has already shown on some very fast laps. Our observer reports a hand-stopped lap time of 7:23 minutes – as I said: hand-stopped with corresponding inaccuracies. But that would be about 20 seconds faster than that Porsche Taycan. The weather conditions on Monday (16.9.) were rather cool with 18 degrees and heavy cloud cover.”

Porsche claimed the Nürburgring racetrack ‘electric four-door’ record with the Taycan completing a 7:42 minutes lap last month.

Tesla’s new time isn’t likely to be official, but the company has been rumored to have some time slots to attempt record times later this month.
Paul zene poll mag al dicht. lol.

Al 7:23 handgestopt bij eerder kil weer, maar 18 graden.

Mijn post 7 redenering (sneller dan BMW M4 GTS) was er boenk op.

Ik win ne bak Duvel.

Wie weet wil Tesla de 7 min-grens knakken. Dat zou pas straffe toebak zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 12:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:14   #24
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Aiai Musk zijn ego gaat pieken. Hij zal wel met een stijve zitten
Waar het nu over gaat is dat er stilaan serieuze en zelfs betere alternatieven voor een Tesla komen. Wagens die er duizend maal zo goed uitzien. En dat het nu 2.8 - 3.5 of zelfs 5.0 seconden is dat de wagen naar 100 km/uur kan, who cares.

Gisterennamiddag nog een X de parking zien oprijden. Ik was toevallig buiten. Een vierkantige kubus die een raar metaalachtig geluid maakte als hij voorbij reed. Ik dacht dat hij ging ontploffen. Hij was ook terug snel weg. Neen Mijnheer het OCMW is hier niet. In dit bedrijf moet je betalen voor diensten. Neen Mijnheer wij kunnen u helaas niet verder helpen. Neen Mijnheer wij doen ook niet aan liefdadigheid. En neen Mijnheer korting kunnen we u zeker ook niet geven. Heeft Mijnheer problemen? En oef die pippo was terug weg.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:16   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Aiai Musk zijn ego gaat pieken. Hij zal wel met een stijve zitten
Beter af en toe ne stijve, als eeuwig een slap pietje.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 12:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:37   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Paul zene poll mag al dicht. lol.

Al 7:23 handgestopt bij eerder kil weer, maar 18 graden.

Mijn post 7 redenering (sneller dan BMW M4 GTS) was er boenk op.

Ik win ne bak Duvel.

Wie weet wil Tesla de 7 min-grens knakken. Dat zou pas straffe toebak zijn.
hij kan dat record winnen volgend jaar als de Plaid in productie gaat...
nu kan hij niet, want het is een 'prototype'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 12:38   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Beter af en toe ne stijve, als eeuwig een slap pietje.
ipv een bak duvel, kunje beter een lading sildenafil bestellen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:04   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hij kan dat record winnen volgend jaar als de Plaid in productie gaat...
nu kan hij niet, want het is een 'prototype'
De Taycan recordronde was ook met een prototype of een pre-serie, dus die tijd telt ook niet?
Die moest ook nog in serieproductie gaan.
Citaat:
https://newsroom.porsche.com/en/2019...ife-18440.html

The lap time was set over the 20.6-kilometre course that’s usually used for record attempts. During the attempt, Lars Kern drove a pre-series Taycan.
Trek je uw staart plots in? Met uw eigen poll? Hypocrieter kan niet. Je hebt zelfs niet gestemd.


- - -


Blijkbaar mis je ook het punt van Tesla waarom ze dit doen.

Porsche zit al enkele weken te stoefen dat ze xx -full-acceleraties doen zonder dat het vermogen teruggeschroefd wordt wegens hoge temperatuur. (link heb ik)

Dat ze 24 hr lang hoge gemiddelde snelheden kunnen halen en steeds volle bak aan 270 kW kunnen bijladen, hun batterijpack en management kan die hoge rij- en laadtemperaturen aan. (link heb ik)

Met een hint naar Tesla die daar in pre-2016 tijden wel serieus last van had.
Maar met de 100 kW nieuw koelingsdesign was dat al veeeeel minder, en met het model 3 al helemaal niet meer. (link heb ik)

Met die recordronde van die pre-serie Taycan wou Porsche alweer Tesla uitdagen dat toch eens aan te tonen.

Stel voor Tesla laat zich verwijten inferieure batterijtechniek te hebben qua temperatuurmanagement.

Tesla S/X zou volle gas op "hun Deutsche Autobahnen" niet lang kunnen uithouden, "Tesla is nicht Vollgassfest" en zulke zever. (links heb ik, ze halen natuurlijk vbn aan van batterijpacks die niet meer gemaakt worden)

Voila, de laatste strohalm van Porsche is nu ook geknakt.

Hopelijk met 30 seconden als het weer beter is, 7 min 12 kan haalbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 13:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:39   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

vervolg
- - - -

Overigens waarom denk je dat de CX van de Turbo S (0,25) slechter is dan de Turbo (0,22)?


Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 13:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 13:47   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het ego van Musk is nu eenmaal zo oneindig groot dat hij zelfs zijn ziel -als hij die nog heeft- zal verkopen om te winnen

Verder interesseert het mij niet. Deze morgen nog eens in ons België apenlandje gaan joggen. Juist gedoucht en straks met de E-bike een toerke doen. Ver weg van alle drukte en gefrustreerde werkmensen. De Taycan is een mooie wagen en eens ze een instapmodel aanbieden van 100-120000 euro zal deze wel vlot verkopen. Tenslotte geven vandaag veel mensen al meer dan 120000 euro uit aan een Porsche Panamera of 992. En veel eigenaars van een recente 911 (991.2 of 992) kunnen zich vandaag vlot een Taycan bij permitteren. Stel je hebt 21 mensen in dienst. De leasing van een Taycan is gelijk aan wat een werknemer je maandelijks kost. Is dan nummer 22 echt nodig? Verstreng het beleid wat en laat die 21 andere nummers wat harder werken. En de leasing wordt zonder enig probleem maandelijks mooi betaald. En tenslotte : 100% fiscaal in te brengen en een VAA van ongeveer 350 euro.
Het motto van elke succesvolle ondernemer. Waarom investeren in mensen als ik mij een dikke bak kan kopen waarmee ik kan uitpakken...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 september 2019 om 13:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:19   #31
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Taycan recordronde was ook met een prototype of een pre-serie, dus die tijd telt ook niet?
Die moest ook nog in serieproductie gaan.


Trek je uw staart plots in? Met uw eigen poll? Hypocrieter kan niet. Je hebt zelfs niet gestemd.


- - -


Blijkbaar mis je ook het punt van Tesla waarom ze dit doen.

Porsche zit al enkele weken te stoefen dat ze xx -full-acceleraties doen zonder dat het vermogen teruggeschroefd wordt wegens hoge temperatuur. (link heb ik)

Dat ze 24 hr lang hoge gemiddelde snelheden kunnen halen en steeds volle bak aan 270 kW kunnen bijladen, hun batterijpack en management kan die hoge rij- en laadtemperaturen aan. (link heb ik)

Met een hint naar Tesla die daar in pre-2016 tijden wel serieus last van had.
Maar met de 100 kW nieuw koelingsdesign was dat al veeeeel minder, en met het model 3 al helemaal niet meer. (link heb ik)

Met die recordronde van die pre-serie Taycan wou Porsche alweer Tesla uitdagen dat toch eens aan te tonen.

Stel voor Tesla laat zich verwijten inferieure batterijtechniek te hebben qua temperatuurmanagement.

Tesla S/X zou volle gas op "hun Deutsche Autobahnen" niet lang kunnen uithouden, "Tesla is nicht Vollgassfest" en zulke zever. (links heb ik, ze halen natuurlijk vbn aan van batterijpacks die niet meer gemaakt worden)

Voila, de laatste strohalm van Porsche is nu ook geknakt.

Hopelijk met 30 seconden als het weer beter is, 7 min 12 kan haalbaar zijn.
voor zover ik weet is de stemming niet zichtbaar ?
en je hebt mijn redenering staan voor de post nummer 4...
op basis van vgl van statistieken tussen de twee circuits: minstens 2 seconden sneller dan Taycan.. 20 seconden is nu wel heel veel, ik denk dat die Taycan niet het onderste uit de kan gehaald heeft..

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 september 2019 om 15:23.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:22   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg
- - - -

Overigens waarom denk je dat de CX van de Turbo S (0,25) slechter is dan de Turbo (0,22)?

je kent de CXs niet van de Plaid... hangt af van de banden en de zijskirts en de spoiler
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:27   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Taycan recordronde was ook met een prototype of een pre-serie, dus die tijd telt ook niet?
Die moest ook nog in serieproductie gaan.


Trek je uw staart plots in? Met uw eigen poll? Hypocrieter kan niet. Je hebt zelfs niet gestemd.


- - -


Blijkbaar mis je ook het punt van Tesla waarom ze dit doen.

Porsche zit al enkele weken te stoefen dat ze xx -full-acceleraties doen zonder dat het vermogen teruggeschroefd wordt wegens hoge temperatuur. (link heb ik)

Dat ze 24 hr lang hoge gemiddelde snelheden kunnen halen en steeds volle bak aan 270 kW kunnen bijladen, hun batterijpack en management kan die hoge rij- en laadtemperaturen aan. (link heb ik)

Met een hint naar Tesla die daar in pre-2016 tijden wel serieus last van had.
Maar met de 100 kW nieuw koelingsdesign was dat al veeeeel minder, en met het model 3 al helemaal niet meer. (link heb ik)

Met die recordronde van die pre-serie Taycan wou Porsche alweer Tesla uitdagen dat toch eens aan te tonen.

Stel voor Tesla laat zich verwijten inferieure batterijtechniek te hebben qua temperatuurmanagement.

Tesla S/X zou volle gas op "hun Deutsche Autobahnen" niet lang kunnen uithouden, "Tesla is nicht Vollgassfest" en zulke zever. (links heb ik, ze halen natuurlijk vbn aan van batterijpacks die niet meer gemaakt worden)

Voila, de laatste strohalm van Porsche is nu ook geknakt.

Hopelijk met 30 seconden als het weer beter is, 7 min 12 kan haalbaar zijn.
ik denk dat ze productieruns doen en een serie 'pre productie' maken waarmee ze allerlei testen doen zoals bvb met 10 piloten rondrijden en alle soorten fouten zoeken in de software, afstelling, ophanging, remmen etc

Dus dat is eentje uit die eerste producteiruns. Het gaat erover gewoon is dat een auto die je exact gaat kunnen kopen of niet... als je die binnen een jaar exact kan kopen is dat uiteraard ok. En als je een Tesla S in elkaar knutselt met een extra motorke en batterijtje en capacitorkes en bredere wielkasten eraangelijmd, en een spoilerke eropgeplakt, en nog wat onderhuidse verbouwingen om zo met de 'look van een peugeot 205' door een circuit te racen om dan te zeggen hier heb je het ronderecord van peugeot 205, zo werkt het niet. Dat mag je doen in parijs dakar, maar niet voor dat record
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:33   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
voor zover ik weet is de stemming niet zichtbaar ?
en je hebt mijn redenering staan voor de post nummer 4...
Gisteren 18:35 ging je er nog goed over nadenken, dat was toch na enkele posten van mij..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ga nog eens goed nadenken voor ik gok...
Ik begrijp daaronder dat je gisteren nog niet gegokt hebt. En vandaag weet je al de handgestopte tijd die ~ 20 sec beter is.
Gokken of stemmen telt dan niet meer.

Citaat:
op basis van vgl van statistieken tussen de twee circuits: minstens 2 seconden sneller dan Taycan.. 20 seconden is nu wel heel veel, ik denk dat die Taycan niet het onderste uit de kan gehaald heeft..
Ach so Porsche wil een recordronde rijden op de Nordschleife en rijdt wat op reserve, lol.

Awel Paul, Tesla doet dat ook.

He het is 3 Tesla en 2 Taycan in de poll geworden. Wtf.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 15:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:39   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

20 s sneller dan de Taycan.

....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:39   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kent de CXs niet van de Plaid... hangt af van de banden en de zijskirts en de spoiler
De vraag gaat enkel over de specs van die 2 Taycans, probeer nog eens de vraag te lezen.

Heeft iets met koelopeningen van de PORSCHE te doen, in de regel zijn die electrisch verstelbaar, wie zou het meeste koeling nodig hebben?
Wie zou de meeste downforce nodig heben?


PAUL het is een record van 2 pre-serie wagens.
Niet meer niet minder, stop toch eens met fantaseren.

Het is niet omdat die pre-serie daar al dat record heeft of bij Porsche al op IAA Frankfurt te zien is, dat dit dan ook dezelfde wagen wordt die bij de eerste klanten geleverd wordt. Daar kan zelfs 1 jaar tussenliggen.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 15:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:46   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
20 s sneller dan de Taycan.

....
Als er nog wat gesleuteld wordt aan de Taycan zal die ook nog wel wat sneller kunnen lijkt me.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:49   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als er nog wat gesleuteld wordt aan de Taycan zal die ook nog wel wat sneller kunnen lijkt me.
Ik hoop het voor Porsche, en dat lijkt me ook logisch.

Maar dat geld evenzo voor Tesla, want ze moeten nog officieel rijden, bij wat warmer weer, geeft in de regel ook altijd betere grip voor de banden.

Helaas heeft Porsche enorm veel gesleuteld en enorm veel testkilometers achter de rug, het is alles te lezen op hun website...

https://newsroom.porsche.com/en/2019...ife-18440.html

Laatst gewijzigd door Micele : 17 september 2019 om 15:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 15:54   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als er nog wat gesleuteld wordt aan de Taycan zal die ook nog wel wat sneller kunnen lijkt me.
20 s is wel heel erg veel. En de taycan zit in de roadster categorie kwa prijs ....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2019, 16:04   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
20 s is wel heel erg veel. En de taycan zit in de roadster categorie kwa prijs ....
Elon heeft al getweet dat die ook eens getest moest worden op de Nordschleife...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be