![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn ervaring is een volledige loopbaan als ambtenaar. Een zeer klein percentage Franstaligen spreekt zeer goed Nederlands. Die zullen je vlot in het Nederlands antwoorden. Maar een zeer grote meerderheid (90 procent), spreekt geen bakkes Nederlands en doet er niks, maar dan ook niks, moeite voor. Met die laatsten heb ik geen probleem, want met mensen uit Lille (Fr) of Charleville-Mézières, die geen woord Nederlands spreken, heb ik ook geen probleem. De consequentie is evenwel: we leven in verschillende landen. En dit geldt dubbel en dik voor ministers en hoge ambtenaren (elke ambtenaar die meer dan 3000 netto per maand raapt) en die "zeggenschap" heeft over Vlaanderen of over Vlamingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() En in de jaren 1940-44 lag Belgie in Duitsland. En nu gij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben offcieel een krijgsgevangene van La b.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of het moet zijn dat u wil aantonen dat er wel een paar franstaligen bestaan die buiten hun francofone kerktoren kunnen en willen treden omdat ze mensenrechten normaal vinden en niet denken dat de francofonie altijd en overal op de eerste plaats moet staan en dat zelfs boven de mensenrechten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nieuwe president van Wallo-brux aan het woord... "Van de Vlamingen moeten we geen hulp verwachten"... Ik wil wel met hen praten maar zij moeten eerst en vooral de franstaligen respecteren... Op de vraag of ze dat dan niet doen... Neen, niet altijd, hij verwacht er in ieder geval weinig van... De vraag of hij, de franstaligen wel altijd de Vlamingen respecteerde respecteerden, werd natuurlijk braaf niet gesteld want dat interesseert toch geen enkele franstalige... quantité négligeable... Hebben die stomme Vlamingen nog altijd niet door dat la Belgique draait om de francofonie en alleen om de francofonie, verder uitgebouwd met Vlaams geld... de rest uit Vlaanderen is voor het kerkhof... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij veroveren alleen maar zijn levensruimte; maar dat is toch normaal want ze hebben altijd geleerd dat in la Belgique de francofonie overal op de eerste plaats kwam... Dertig jaar geleden hield mijn man dagenlang vol dat Bruxelles een uitsluitende franstalige stad is en was en had hij nog nooit gehoord dat het bij wet tweetalig zou zijn... Hewel wie had hem dat geleerd??? De francofonie... niet bezwaard om hun koraanse waarheid als de waarheid aan hun kinderen door te geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin maar goed dat de media voortdurende WOII blijft oprakelen... zo weten ze ten minste dat het zij zijn die aan de juiste kant van de geschiedenis staan en dat die stoute Vlamingen absoluut een toontje lager moeten zingen... Nooit werd een verwoestend deel van de geschiedenis waar miljoenen mensen enorm geleden hebben zo misbruik en dat om de francofone droom van verdere gebiedsuitbreiding, ook als is het sluipend, in stand te houden... Leve het onland la Belgique |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Vlaming die Frans praat = doodnormaal. Aldus de francofonenvriendjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oei, ineens blijken we het hart van la Belgique te raken en daar gaat het niet meer over 'who cares???' Want zonder dat hart bestaat la Belgique gewoon weg niet in hoofde van de francofonie... en wat de Vlamingen daarbij komen doen, who cares... Geen beter bewijs van het feit dat la Belgique een regelrecht onland is dat beter vandaag dan morgen, want intrinsiek taal-racistisch, wordt opgedoekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh ja zij hebben nog de Vlamingen als onderpand om hen het eerste die afgrond in te duwen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() Inderdaad Everytime, maar dat zogenaamde stoicisme ten opzichte van de franse taal, hun franstalige achtergrond ontbreekt de franstaligen wel compleet en dus is het niet aan hen om Patrick gelijk te geven...
Het zal dan misschien niet la Belgique zijn, maar het is wel dubbel en dik de francofonie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de francofonie gaat het volk door dik en dun en laat het volk zich uitkleden waar ze erbij staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Banneling
|
![]() Dat is de kromme redenering van de kolonialist... Vlaanderen is van mij; u haat mij en dus moet u ook Vlaanderen haten... niet ziende dat Vlaanderen niet van hem is en nog minder van la Belgique..., welke grote mond ze ook opzetten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() Zeg gewoon dat de Belgische kultuur niet bestaat, niet is zonder de Vlaamse of de franstalige kultuur... Maar noch de Vlaamse, noch de franstalige kultuur hangen af van de Belgische kultuur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() Mijn precisering is niet voor of tegen iets of iemand bedoeld ; zij dient enkel de waarheid. In casu is de waarheid dat Vlaanderen niet enkel in België ligt, maar verspreid ligt over drie staten : Frankrijk, België en Nederland.
De Frans-Vlamingen hebben in de regel de Franse nationaliteit, de Zeeuws-Vlamingen hebben in de regel de Nederlandse nationaliteit, en de Belgische Vlamingen hebben in de regel de Belgische nationaliteit. Maar het zijn allen Vlamingen. Net als bijvoorbeeld de Bretoenen in de regel de Franse nationaliteit hebben. Sommige - om niet te zeggen de meeste - Bretoenen voelen zich in de eerste plaats Bretoen, en dan pas Frans. Ik vermoed dat het met de Vlamingen niet anders is voor wat hun volksaard en hun nationaliteit betreft. Ikzelf heb er weinig of geen probleem mee om een duidelijk onderscheid te zien tussen afkomst, volksaard, en nationaliteit. Maar niet iedereen denkt er kennelijk zo over ..... Laatst gewijzigd door Gwylan : 18 september 2019 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Een mooi land?Nu ben je toch echt aan het zeveren.