Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2019, 20:12   #981
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Gewoon interessant om te weten:

Zes op de tien Nederlanders denkt dat zij in een narcostaat leven
https://reactnieuws.net/2019/09/22/z...costaat-leven/

Citaat:
Een meerderheid van de Nederlanders denkt dat Nederland een narcostaat is, die beheerst wordt door drugshandel en waar gemakkelijk drugs verkrijgbaar zijn. Dat is naar voren gekomen uit een peiling van Maurice de Hond onder drieduizend Nederlanders. Met name de wakkere keizers van de PVV en Forum voor Democratie zijn overtuigd van dit beeld en maken zich zorgen over de drugscriminaliteit in het land. Links-liberale stemmers van D’66 en GroenLinks vinden dit beeld in ruime meerderheid onwaar.

Uit verdere ondervraging door het peilbureau kwam naar voren dat het legaliseren van harddrugs en de drugshandel als geheel geen populaire keuze is als mogelijke oplossing van de drugscriminaliteit. Onder rechtse kiezers is hier nauwelijks animo voor, onder de linkse kiezers sluit toch zo’n een derde een dergelijke maatregel niet uit.

Aanleiding voor het onderzoek was de moord van afgelopen woensdag in Amsterdam op advocaat Derk Wiersum. Hij werd vermoedelijk vermoord omdat hij kroongetuige Nabil B. bijstond, die in de rechtszaak tegen twee kopstukken van de mocromaffia meerdere verklaringen heeft afgelegd. Vandaag in Zwolle was het wederom raak en vlogen de kogels door een woonwijk heen, ongetwijfeld heeft dit ook van doen met de groeiende drugsproblematiek in Nederland.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 23:21   #982
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja...dus volgens u is iemand die cannabis ongevaarlijk vindt ( voor meerderjarigen natuurlijk) walgelijk, en erger dan een religieuze fundamentalist?
Dat is niet wat ik geschreven heb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u even en liefst onderbouwd, uitleggen.
wat ik nu aan u schrijf, moet ik regelmatig schrijven aan alle vrouwen op dit forum: ge moet eerst LEZEN wat iemand schrijft, ipv hysterisch te reageren op wat iemand niet geschreven heeft.
Ik ga u helpen, want alleen gaat het toch niet gaan: de tip is: 'bejaarden'...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2019, 23:30   #983
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.716
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is niet wat ik geschreven heb



wat ik nu aan u schrijf, moet ik regelmatig schrijven aan alle vrouwen op dit forum: ge moet eerst LEZEN wat iemand schrijft, ipv hysterisch te reageren op wat iemand niet geschreven heeft.
Ik ga u helpen, want alleen gaat het toch niet gaan: de tip is: 'bejaarden'...
hier geert, het kan u maar helpen:
https://www.aging.com/the-complete-g...a-for-seniors/
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 08:06   #984
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mag ik eerlijk zijn?

Wat gij hier schrijft vind ik walgelijker dan alle rommel die godsdienstige fundamentalisten en homo haters hier volschrijven.
En dan zoveel posts later even beweren dat je die uitspraken niet doet met sneer naar vrouwen in het algemeen ( kunnen niet lezen) en bejaarden( wat ik niet ben)
Nu, onderbouw je " mening" maar eens, of blijf je blaffen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 08:39   #985
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dan zoveel posts later even beweren dat je die uitspraken niet doet met sneer naar vrouwen in het algemeen ( kunnen niet lezen) en bejaarden( wat ik niet ben)
Nu, onderbouw je " mening" maar eens, of blijf je blaffen?
Ik heb nooit gezegd dat gij bejaard zijt!

maar maske, het ging over uw 'oplossing' om bejaarden cannabis te geven, zodat ze 'gelukkiger zouden zijn'!!è!!

Los van het feit dat uw opinies vilein en doortrapt zijn, is uw geheugen ook een NUL.

En oude koeien uit de sloot halen, het is ook typisch! Ik wil uw achterlijk gejank niet meer horen, ok? het is voorbij! Ik wil niet meer geschokkeerd worden door uw nazi praat.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 10:03   #986
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En oude koeien uit de sloot halen, het is ook typisch! Ik wil uw achterlijk gejank niet meer horen, ok? het is voorbij! Ik wil niet meer geschokkeerd worden door uw nazi praat.
FFS, stop bleating.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 10:11   #987
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat gij bejaard zijt!

maar maske, het ging over uw 'oplossing' om bejaarden cannabis te geven, zodat ze 'gelukkiger zouden zijn'!!è!!

Los van het feit dat uw opinies vilein en doortrapt zijn, is uw geheugen ook een NUL.

En oude koeien uit de sloot halen, het is ook typisch! Ik wil uw achterlijk gejank niet meer horen, ok? het is voorbij! Ik wil niet meer geschokkeerd worden door uw nazi praat.
Oeioei, zo'n koekje van eigen deeg valt precies zwaar op de maag...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:46   #988
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat gij bejaard zijt!

maar maske, het ging over uw 'oplossing' om bejaarden cannabis te geven, zodat ze 'gelukkiger zouden zijn'!!è!!

Los van het feit dat uw opinies vilein en doortrapt zijn, is uw geheugen ook een NUL.

En oude koeien uit de sloot halen, het is ook typisch! Ik wil uw achterlijk gejank niet meer horen, ok? het is voorbij! Ik wil niet meer geschokkeerd worden door uw nazi praat.
En uw mening is langzamerhand deze van een totale randdebiel!
Maar laat ik de mijne voor nog even samenvatten, ik zie cannabis voor volwassenen als ongevaarlijk en denk dat sommige groepen, waaronder bejaarden daar baat bij zouden kunnen hebben.
En nee, die mening is geen " achterlijk gejank" of nazipraat" of "walgelijker dan fundamentalisten" maar uw parcours zegt wel iets over u en uw " discussievaardigheden".
Mijn geheugen is trouwens uitstekend, maar het uwe blijkbaar niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 11:49   #989
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oeioei, zo'n koekje van eigen deeg valt precies zwaar op de maag...
Zeker weten, zelden de mening van emotionele randdebiel gelezen hier, maar Geert doet aardig zijn best.
Weerleg je dan ben je " walgelijk" of stel je zijn mening in vraag, erger dan een fundamentalist, een zinnig debat is nauwelijks te voeren met deze man.
Ik bewonder uw geduld!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 12:50   #990
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar laat ik de mijne voor nog even samenvatten, ik zie cannabis voor volwassenen als ongevaarlijk en denk dat sommige groepen, waaronder bejaarden daar baat bij zouden kunnen hebben.
Bejaarden die een jointje zouden roken! Stel u voor!!
Neenee, dat kan echt niet.
Bejaarden horen in het rusthuis op hun bed te liggen, compleet lam van de pillen, met een verpleegster die om de paar uur langskomt om er een hoop medicatie in te steken en de dokter die om de paar dagen eens binnenwipt en zijn rekening achterlaat. Alles om er maar voor te zorgen dat de kamer bezet blijft!
Dat is de normale gang van zaken. Dat is aanvaardbaar en op die manier zijn we goed bezig!
Maar laat die opa eens van een jointje trekken en het kot is te klein!
Stel je voor dat die opa in hogere sferen geraakt door een plantje!! Waar zijn we dan mee bezig seg?
Als opa in hogere sferen moet geraken dan moet dat met pillen. Toegediend door een goed betaalde verpleegster en voorgeschreven door een nog beter betaalde dokter.
Want anders ben je niet beter dan een moslimfundamentalist... Ben je walgelijk bezig, ziekelijk zelfs. Want je probeert opa op te vrolijken met een plantje in plaats van met pillen, poedertjes en suppo's. Het idee alleen al!

Tsja, er zijn mensen in wiens gedachtegang een kat nu eenmaal haar jongen niet terugvindt.


Citaat:
En nee, die mening is geen " achterlijk gejank" of nazipraat" of "walgelijker dan fundamentalisten" maar uw parcours zegt wel iets over u en uw " discussievaardigheden".
Die discussievaardigheden moet je er nu eenmaal bij nemen.
En ja, daar is vaak veel geduld voor nodig.
Maar dat heb ik in overvloed.
Ik weiger nog steeds zulke figuren hier ongestoord hun gang te laten gaan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 16:17   #991
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
FFS, stop bleating.
Ik zoek tevergeefs voor een 'stop bleating' GIF van Hitchens. Ik zal m zelf moeten maken. ideaal voor jankende wijven.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 16:19   #992
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En uw mening is langzamerhand deze van een totale randdebiel!
Maar laat ik de mijne voor nog even samenvatten, ik zie cannabis voor volwassenen als ongevaarlijk en denk dat sommige groepen, waaronder bejaarden daar baat bij zouden kunnen hebben.
En nee, die mening is geen " achterlijk gejank" of nazipraat" of "walgelijker dan fundamentalisten" maar uw parcours zegt wel iets over u en uw " discussievaardigheden".
Mijn geheugen is trouwens uitstekend, maar het uwe blijkbaar niet?
Ik zie geen verschil tussen uw opinies, en die van Jozef Mengele.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 16:31   #993
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zie geen verschil tussen uw opinies, en die van Jozef Mengele.
Ik zie geen verschil tussen uw opinies, en die van Ernst Kaltenbrunner.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 16:50   #994
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bejaarden die een jointje zouden roken! Stel u voor!!
Neenee, dat kan echt niet.
Bejaarden horen in het rusthuis op hun bed te liggen, compleet lam van de pillen, met een verpleegster die om de paar uur langskomt om er een hoop medicatie in te steken en de dokter die om de paar dagen eens binnenwipt en zijn rekening achterlaat. Alles om er maar voor te zorgen dat de kamer bezet blijft!
Dat is de normale gang van zaken. Dat is aanvaardbaar en op die manier zijn we goed bezig!
Maar laat die opa eens van een jointje trekken en het kot is te klein!
Stel je voor dat die opa in hogere sferen geraakt door een plantje!! Waar zijn we dan mee bezig seg?
Als opa in hogere sferen moet geraken dan moet dat met pillen. Toegediend door een goed betaalde verpleegster en voorgeschreven door een nog beter betaalde dokter.
Want anders ben je niet beter dan een moslimfundamentalist... Ben je walgelijk bezig, ziekelijk zelfs. Want je probeert opa op te vrolijken met een plantje in plaats van met pillen, poedertjes en suppo's. Het idee alleen al!

Tsja, er zijn mensen in wiens gedachtegang een kat nu eenmaal haar jongen niet terugvindt.



Die discussievaardigheden moet je er nu eenmaal bij nemen.
En ja, daar is vaak veel geduld voor nodig.
Maar dat heb ik in overvloed.
Ik weiger nog steeds zulke figuren hier ongestoord hun gang te laten gaan.
Moest ge echt iets inzitten met die bejaarden…, maar dat is dikke BS, met de maatschappelijke kost die de drugsgebruikers veroorzaken kunnen jaarlijks 33.000 bejaarden gratis van het rusthuis gebruik maken.

Ga dus ergens anders lullen over bejaarden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:12   #995
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Moest ge echt iets inzitten met die bejaarden…, maar dat is dikke BS, met de maatschappelijke kost die de drugsgebruikers veroorzaken kunnen jaarlijks 33.000 bejaarden gratis van het rusthuis gebruik maken.

Ga dus ergens anders lullen over bejaarden.
Zit gij in met de bejaarden ? Gij zijt toch de man van de kogels en de euthanasie voor alles wat U niet kan bekoren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2019 om 17:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:17   #996
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gewoon interessant om te weten:

Zes op de tien Nederlanders denkt dat zij in een narcostaat leven
https://reactnieuws.net/2019/09/22/z...costaat-leven/
Naam: drugsgebruik-portugal-sinds-decrimi.gif
Bekeken: 63
Grootte: 12,1 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:23   #997
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gewoon interessant om te weten:

Zes op de tien Nederlanders denkt dat zij in een narcostaat leven
https://reactnieuws.net/2019/09/22/z...costaat-leven/
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  alcohol-danger-4.png
Bekeken: 66
Grootte:  62,0 KB
ID: 111309
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:25   #998
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is niet wat ik geschreven heb



wat ik nu aan u schrijf, moet ik regelmatig schrijven aan alle vrouwen op dit forum: ge moet eerst LEZEN wat iemand schrijft, ipv hysterisch te reageren op wat iemand niet geschreven heeft.
Ik ga u helpen, want alleen gaat het toch niet gaan: de tip is: 'bejaarden'...
Van veel te kopballen krijgt men al snel het brein van een bejaarde. Dat is wetenschappelijk bewezen. Voetballers worden dan ook dommer na elke wedstrijd. Voetbalt gij ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2019 om 17:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:37   #999
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zit gij in met de bejaarden ? Gij zijt toch de man van de kogels en de euthanasie voor alles wat U niet kan bekoren.
Niet voor alles, voor drugsgebruikers.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2019, 17:42   #1000
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Niet voor alles, voor drugsgebruikers.
Omzeggens alle bejaarden gebruiken drugs. Alcohol ,tabak , cannabis (oude hippies) maar hun favoriete drugs zijn benzodiazepinen. Zeer verslavend.Ook opiaten geniete ze van....tramadol enzovoort lekkerrrrr T'ja op zekere leeftijd heb je altijd wel ergens pijn.

Kijk..Benzo's staan op nr 9. Nog gevaarlijker dan cannabis en XTC. Pas op onze oudjes hebben smaak hoor.

Ik zie weinig reden om niet te knallen. Alle problemen direct van de baan.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2019 om 18:10.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be