![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja van de paters hun bier wordt je even zat. Maar ik ben liever zat van de paters hun bier dan doodziek van een illegale Wodka . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nooit zoveel gezopen dan tijdens de drooglegging. Er was nooit zoveel criminaliteit rond Alcohol dan tijdens de drooglegging. Er waren nooit zoveel alcoholdoden dan tijdens de drooglegging. Toen cannabis nog legaal was waren er een pak minder problemen rond dan nu. In landen waar de planten in het wild groeien wordt er zelfs niet over gesproken. In Siberië interesseert het niemand. Wie de geschiedenis niet kent kan het heden niet begrijpen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 september 2019 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1165 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen het dus best illegaal laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees nog eens mijn eerste zin. het illegaal maken de toestand alleen maar erger maakte. Of anders gezegd het was duidelijk beter toen het legaal was. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 september 2019 om 09:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder....cannabis is pas illegaal geworden na Alcohol net als de meeste andere drugs. Ik denk dat LSD pas in de late jaren 60 illegaal werd. Dus blijkbaar is dat toch niet zo moeilijk. Had ik in de jaren 60 aan mijn grootvader gezegd dat hij naar buiten moest gaan om te roken die man was regelrecht met mij naar een Dokter gegaan. Maar je ziet alles kan. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 september 2019 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan krijg je hulp, om je gedrag aan te passen tot je jezelf of anderen niet meer schaadt. Natuurlijk moet je die hulp niet afschaffen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ene, roken is nog altijd niet illegaal, wat uw grootvader u ook wijsgemaakt heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgever is ook verantwoordelijk voor uw gedrag. Hij moet voorkomen dat ge uw verantwoordelijkheid niet ontloopt. Een goed voorbeeld zijn rokers die de sigarettenfabrikanten verantwoordelijk stellen voor hun ziekte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Roken is niet illegaal, dat zal mijn grootvader ook zeggen. Ik ben nooit over mijn grootvader begonnen, misschien enige verwarring bij u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook geen weet van rechtszaken tegen een fabriek van sigaretten door consumenten hier in Belgie, u wel? De wetgever moet ook niet zorgen " dat consumenten hun verantwoordelijkheid niet ontlopen" wat trouwens los staat van uw verhaal over fabrieken en consumenten. Wel mag de overheid wijzen via preventie op het gevaar van producten zoals sigaretten maar wanneer uw aders dicht slibben door te veel boter, u diabeticus 2 wordt door overgewicht, mag de overheid u geen gezondheidszorg weigeren. Dat gebeurt ook niet en terecht. Dat betekent echter niet dat wij geen verantwoordelijkheid dragen voor eigen gezondheid. Natuurlijk wel maar op gedrag wat tot problemen leidt, staat geen straf, wel hulp om gezonder te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verwarring is helemaal uw verdienste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn grootvader zou in 1966 nooit geloofd hebben dat hij anno 2019 zijn sigaretje niet meer had mogen roken op de trein.Of zijn mercator sigaartje niet meer had mogen roken in zijn Opel Rekord wanneer ik meereed. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 september 2019 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vragen ? Dat het voor het illegaal maken de toestand minder erg was ? Maar vraag jij anders eens in Nederland...dat is niet zo ver he of de toestanden ivm met cannabis daar dan zo veel meer dramatisch zijn dan hier ? Of ga eens in Portugal vragen of de toestand voor het decriminaliseren er beter was als nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom sommige drugs wel legaliseren en andere niet ? Het is toch niet de taak van de overheid om in mijn plaats te kiezen uit het drugs menu ? Misschien zijn er mensen die in plaats van deze avond drie trappisten te gaan drinken misschien liever opteren om een jointje te roken. Waarom zou iemand er niet mogen voor kiezen om volgend weekend een LSD tripje te maken in plaats van een fles Wodka te kraken ? Misschien heeft die mens daar wel een goede reden voor zoals een zieke lever ?
|
![]() |
![]() |