Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2005, 22:34   #41
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ja, op sommige punten denken politiekers blijkbaar toch op langere termijn.
ok maar hier in kruishoutem zal ik het toch nog ff moeten doen met manneke Tant
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 12:13   #42
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ja, op sommige punten denken politiekers blijkbaar toch op langere termijn.
hier in ninove hebben ze het nog beter gedaan, ze hebben in 2000 beslist om niet voor 6 maar voor 12 jaar samen te besturen....

maar hun plannetje zou kunnen geboycot worden aangezien we hier met het vlaams belang al tegen de 30% aanleunen8)
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 12:43   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Antwerpen wordt bang afwachten. De locale VLD zit al jaren heimelijk te flirten met het VB. Ook soms openlijk, herinner je maar Bruin Wardje (Beysen) en Hugo Coveliers. Maar die hun bootje is letterlijk in het water gezonken.

FDW wil helemaal geen burgemeester van Antwerpen worden, maar hij doet wel ferm alsof. Hij wil dat wel in 2012 worden en zijn kansen zijn realistisch dan. Mijn verwachting voor 2006 is een coalitie VLD-VB (misschien met CD&V erbij om de schijn van fatsoen op te houden) waarbij het VB enkele belangrijke postjes krijgt maar de VLD ogenschijnlijk de leiding uitmaakt (burgemeestersjerp is daar een deel van).

De VLD wordt dan zes jaar de kop van jut wegens wanbeleid (dat kan ook niet anders met het VB in het gemeentebestuur) maar het zal enkel de VLD zijn die de prijs ervoor betaalt in 2012. Het VB grijpt daarop de macht in Antwerpen met een ruime meerderheid van zetels (32 of 33, meer niet op 55)

Laatst gewijzigd door thePiano : 30 januari 2005 om 12:44.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 12:50   #44
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De VLD wordt dan zes jaar de kop van jut wegens wanbeleid (dat kan ook niet anders met het VB in het gemeentebestuur)
25 Miljoen Euro kwijtspelen en niet weten waaraan is geen wanbeleid zeker? Dan moet ge al ne hele straffe zijn om dat over te kunnen doen (zelfs als VB'er)

Laatst gewijzigd door Gorefest : 30 januari 2005 om 12:51.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 17:06   #45
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
25 Miljoen Euro kwijtspelen en niet weten waaraan is geen wanbeleid zeker? Dan moet ge al ne hele straffe zijn om dat over te kunnen doen (zelfs als VB'er)
Het is hier wel zeer stil rond. Heeft de media zwijgplicht gekregen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 18:18   #46
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

In mijn gemeente hebben ze bijna geen mensen meer die voor SP.A opkomen omdat de meeste overgelopen zijn naar de lokale VB
Maar het zal wel donderen in Antwerpen en Mechelen volgende verkiezingen, Somers zal in z'n gat gebeten zijn.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 18:36   #47
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Wanbeleid? Moet je hier in onze gemeente de corrupte CD&V ' ers zien!! Allé de burgermeester dan toch ...
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 18:52   #48
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Wanbeleid? Moet je hier in onze gemeente de corrupte CD&V ' ers zien!! Allé de burgermeester dan toch ...
Ik woon ook in zo'n CD&V gemeente. Lang burgemeesters geleverd uit een franskiljonse aristocratische familie, vooraf een Vlaams-nationalistisch bolwerkje door een onafhankelijke lijst, en nu die opportunist Johan De Roo. Ik heb die vent nooit gemogen, maar hij heeft wel veel goede dingen gedaan voor de gemeente. Vlaams Belang is hier geen fluit waard; gewoon een bende vakbondsmannen die overgelopen zijn van SPA die alleen een grote bek kunnen opzetten. Maar ze zijn de laatste verkiezingen wel gestegen met 10%.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 20:56   #49
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mijn mening
Volgens Filip Dewinter voeren het Vlaams Belang en de VLD in acht gemeenten gesprekken over een mogelijk coalitie na de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.
Volgens Bart Somers, voorzitter van de VLD wordt er nergens met het Vlaams Belang gepraat en zijn de verklaringen van Dewinter volledig uit de lucht gegrepen.

Vermits er een 70 �* 80 % van de leden van de VLD tegen het cordon sanitair is, zou het me sterk verwonderen indien er dan ook nergens gesprekken zouden zijn. Nog maar eens een bewijs dat de top van de VLD een andere taal spreekt dan het overgrote deel van hun leden en kiezers.

Het is de hoogste tijd dat er binnen de VLD eens nagedacht wordt aan een aflossing van de wacht, andere mensen aan de top plaatsen, met meer voeling met de basis, anders dreigt de VLD wel eens onherstelbare schade op te lopen. De tijden veranderen, de wereld verandert, het politieke landschap verandert, alleen domme mensen veranderen nooit van gedacht. Waarmee hier zeker niet gezegd wordt dat Guy Verhofstadt, Patrick Dewael en Karel De Gucht domme mensen zijn.

Iedereen weet dat er vroeg of laat een coalitie zal gevormd worden met het Vlaams Belang, maar niemand wil blijkbaar de eerste zijn om niet de zwarte piet toegeschoven te krijgen als eerste het cordon te verbreken.

Blijkbaar begrijpen vélén niet dat samenwerking tussen solidaristen en liberalen een quasi onmogelijke zaak is.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 21:17   #50
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Ik woon ook in zo'n CD&V gemeente. Lang burgemeesters geleverd uit een franskiljonse aristocratische familie, vooraf een Vlaams-nationalistisch bolwerkje door een onafhankelijke lijst, en nu die opportunist Johan De Roo. Ik heb die vent nooit gemogen, maar hij heeft wel veel goede dingen gedaan voor de gemeente. Vlaams Belang is hier geen fluit waard; gewoon een bende vakbondsmannen die overgelopen zijn van SPA die alleen een grote bek kunnen opzetten. Maar ze zijn de laatste verkiezingen wel gestegen met 10%.
ik vraag me eigenlijk af ofdat hier het VB wel bestaat. Allé, ik denk niet dat die hier iets kunnen verrichten. Wat we hier nodig hebben is iemand die komaf maakt met alle corruptie. De burgermeester gaat hier miljoenen verdienen als die nie rap opzij geschoven wordt. Hij haalt echter wel met zijn partij een 70% van de stemmen! Allemaal goedgekozen partijleden die mee opkomen tijdens de verkiezingen.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be