Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2019, 11:07   #801
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja en nee. Worden er in Dubai, Egypte, Marokko etc ook geen beelden getoond in spots van huiselijke koppels waarvan de partner een blanke is. Op dit gebied heb ik geen probleem want mijn partner is geen blanke. Doorgaans ga ik akkoord met uw visies maar hier gaat u wel op dubieus terrein. Niettegenstaande mijn vrouw ook geen blanke is vind ik wel dat dit teveel door ons strot wordt geduwd.
Het gaat toch om hoe representatief iemand is in reclame? Mij stoort het totaal niet, dat je ook mensen van andere origine in reclame ziet, wat andere landen wel/niet doen staat daar los van. Evengoed staat die keuze van reclamemakers los van iedere migratie politiek. Met die mening ga ik echt geen dubieus terrein op.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 11:10   #802
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
wat begrijp je niet aan "net als" ok, ik had "net zoals" kunnen schrijven ook. En ja, het stoort me dat andere origine's ons worden door de strot geramd.
Omdat een zwarte familie ook cornflakes eet? Een moeder van andere origine het over pampers heeft? Niets mis mee maar voor mij doet de kleur van mensen er gewoon niet toe, net zo min als seksuele geaardheid, wel gedrag...ik voel me allerminst aangesproken omwille van iemand kleur!
Oud 5 oktober 2019, 11:18   #803
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat een zwarte familie ook cornflakes eet? Een moeder van andere origine het over pampers heeft? Niets mis mee maar voor mij doet de kleur van mensen er gewoon niet toe, net zo min als seksuele geaardheid, wel gedrag...ik voel me allerminst aangesproken omwille van iemand kleur!
Inderdaad. De ideologie die men aanhangt en huidskleur hoeven niet per se iets met mekaar te maken hebben.
Oud 5 oktober 2019, 12:49   #804
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oververtegenwoordigd op tv, het nieuwe correct.
Net als er vandaag in elke reklamespot of advertentie een of meerdere gekleurde moeten ten tonele worden gevoerd.
Oververtegenwoordigd.
Hoeveel angst spreek hier uit?

Ik heb nooit begrepen (en zal het vast ook nooit begrijpen) waarom men een probleem kan hebben met het zien van een andersgekleurde medemens op tv.
Want draai of keer het zoveel je wil; het blijven nog steeds mensen.
Wat maakt mij het uit dat een blanke, een zwarte, een chinees of een mongool mij een flesje cola probeert aan te smeren? Waarom hebben mensen er een probleem mee als ze iemand op tv zien die niet dezelfde huidskleur heeft dan zij zelf? Moeten we onze kinderen misschien laten geloven dat er alleen maar blanke mensen bestaan ofzo?

Waarom wil men zich zo terugtrekken uit de realiteit? Er lopen nu eenmaal vele zwarte, gele, rode, bruine... mensen rond op deze planeet. Welke utopie hang je aan als je gelooft dat je in ons landje die verscheidenheid kan tegenhouden?
Oud 5 oktober 2019, 19:16   #805
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ik heb nooit begrepen (en zal het vast ook nooit begrijpen) waarom men een probleem kan hebben met het zien van een andersgekleurde medemens op tv.
Wat maakt mij het uit dat een blanke, een zwarte, een chinees of een mongool mij een flesje cola probeert aan te smeren? Waarom hebben mensen er een probleem mee als ze iemand op tv zien die niet dezelfde huidskleur heeft dan zij zelf? Moeten we onze kinderen misschien laten geloven dat er alleen maar blanke mensen bestaan ofzo?

Waarom wil men zich zo terugtrekken uit de realiteit? Er lopen nu eenmaal vele zwarte, gele, rode, bruine... mensen rond op deze planeet. Welke utopie hang je aan als je gelooft dat je in ons landje die verscheidenheid kan tegenhouden?
Blijkbaar zéér véél want hij ziet ze in elke reclamespot opdagen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 00:12   #806
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

angst? Het lijkt er vandaag eerder op alsof je beschaamd zou moeten zijn blank te zijn. Je moet en zal de multikul slikken.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 00:14   #807
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Blijkbaar zéér véél want hij ziet ze in elke reclamespot opdagen
Vandaag in een drie pagina's grote advertentie van H&M in een weekblad van mijn vrouw. 4 personen afgebeeld. te zien is 1 blanke vrouw haar rug en verder drie bruine jongeren.
Oud 6 oktober 2019, 03:43   #808
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja en nee. Worden er in Dubai, Egypte, Marokko etc ook geen beelden getoond in spots van huiselijke koppels waarvan de partner een blanke is. Op dit gebied heb ik geen probleem want mijn partner is geen blanke. Doorgaans ga ik akkoord met uw visies maar hier gaat u wel op dubieus terrein. Niettegenstaande mijn vrouw ook geen blanke is vind ik wel dat dit teveel door ons strot wordt geduwd.
Ik zie in ZO Azië heel veel reclamespots waar naast Aziaten westerse mensen prijken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 03:46   #809
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
angst? Het lijkt er vandaag eerder op alsof je beschaamd zou moeten zijn blank te zijn. Je moet en zal de multikul slikken.
Je moet niks maar het zij nu éénmaal de feiten. De wereld wordt één dorp. Meer en meer zullen rassen zich mengen. Ik denk niet dat je dat nog kan tegenhouden.
In mijn jeugd vonden we een Nederlander al een heel exotische mens maar nu zijn de afstanden letterlijk en figuurlijk heel wat kleiner geworden.

Mensen gaan nu als het ware shoppen in New-York en naar de kapper in Dubai.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 oktober 2019 om 03:50.
Oud 6 oktober 2019, 08:15   #810
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je moet niks maar het zij nu éénmaal de feiten. De wereld wordt één dorp. Meer en meer zullen rassen zich mengen. Ik denk niet dat je dat nog kan tegenhouden.
In mijn jeugd vonden we een Nederlander al een heel exotische mens maar nu zijn de afstanden letterlijk en figuurlijk heel wat kleiner geworden.

Mensen gaan nu als het ware shoppen in New-York en naar de kapper in Dubai.
Mag ik dat dan jammer vinden? Dat alles eenheidsworst moet worden? De eigenheid verloren moet gaan? Die verschillen maakten het net boeiend.
Oud 6 oktober 2019, 08:57   #811
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Er is niets mis mee, maar duidelijke hersenspoeling.

Als je dat al niet kan toegeven, je mening is nogal zuur...

Ik heb je nooit gemogen, alice en t zal niet snel veranderen.
Ik heb je nooit gemogen, Alice...
Euh... is Alice een madam?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 09:31   #812
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

erm
hoeveel holebi's zitten er in thuis?
bij Kaat is men allang vergeten dat dit een vent is.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 10:25   #813
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat te maken met iemand die in een reclame een andere huidskleur heeft? Krimpt u in mekaar, omdat iemand zwart is?
Oud 6 oktober 2019, 10:27   #814
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik dat dan jammer vinden? Dat alles eenheidsworst moet worden? De eigenheid verloren moet gaan? Die verschillen maakten het net boeiend.
U mag alles jammer vinden...maar uw argumenten zijn niet rationeel, louter emotioneel.
Oud 6 oktober 2019, 11:05   #815
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind ook veel dingen jammer. Ik vond vroeger zoveel plekken leuker als nu.
Ik zou hier wel een hele waslijst kunnen geven van wat vroeger veel plezanter was.

Jongere mensen voelen dat niet opdat ze niet kunnen vergelijken.

Maar de evolutie kan men niet tegenhouden. Sowieso duurt alles je tijd en wordt je vervangen door nieuwe mensen en die zullen ook op hun tijd vele dingen jammer vinden
Oud 6 oktober 2019, 11:34   #816
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag in een drie pagina's grote advertentie van H&M in een weekblad van mijn vrouw. 4 personen afgebeeld. te zien is 1 blanke vrouw haar rug en verder drie bruine jongeren.
met "bruin" heb ik helemaal geen probleem, wel met de eventuele religie die ze aanhangen, die dan zorgt voor een gigantische overlast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 11:57   #817
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Kinderen zijn erg beïnvloedbaar; zeker in de puberteit!: Waarom promoot de vrt dan homosexualiteit bij de serie "Thuis"?
Een quote uit HLN van 1 okt '19:

Citaat:
Ja, kussende meisjes in K3-clip beïnvloeden jonge fans: “Net op die leeftijd leren kindjes: dit is oké”
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 17:12   #818
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met iemand die in een reclame een andere huidskleur heeft? Krimpt u in mekaar, omdat iemand zwart is?
Het wordt ons door de strot geramd. Eenheidsworst. Als dat uw keuze is is dat ok. Dring het echter aan anderen niet op. Wie tussen culturele soortgenoten wil blijven wonen en leven moet dat ook kunnen.
Als ik hoognodig tussen de negers of islamieten wil wonen zal ik naar dergelijk land wel verhuizen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 oktober 2019 om 17:14.
Oud 6 oktober 2019, 17:19   #819
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
erm
hoeveel holebi's zitten er in thuis?
bij Kaat is men allang vergeten dat dit een vent is.
Het programma wil een representatieve dwarsdoorsnede van onze maatschappij zijn. Ik vind dat wel een mooi gegeven, maar dan moet het wel correct zijn. Elke allochtoon in dat programma is hardwerkend en vrouwvriendelijk. Dat is natuurlijk onzin. Als je correct wil zijn dien je die allochtonen vrouwen laten afslaan en criminele feiten laten plegen
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2019, 22:28   #820
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja ? en ?

Nu nog even aantonen dat het in elkereclame zo is
(bovendien ging het over reclamespots, dacht ik )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be