![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan aantrekkelijk zijn omdat de vlotte kennis ervan een grotere kans op tewerkstelling biedt. Denk maar aan de tewerkstellingskansen in de regio Zaventem voor francofone Brusselse werklozen indien ze Nederlands kennen. Een taal kan ook aantrekkelijk zijn om redenen die economisch weinig doorslaggevend zijn. Bijvoorbeeld de muzikaliteit van een taal waarin het Italiaans alle andere talen achter zich laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Totaal subjectief. Meestal wordt dat bepaald door de associatie die je met een taal maakt of met personen die een bepaalde taal spreekt.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 oktober 2019 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om buikloop van te krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die buikloop krijgen er hier wel meer als jij voor de 72000 ste keer over La Belgique begint.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of u vlot Italiaans kent, maar dat op de zenuwen werken hangt af van 1) de uitspraak en de stem. Vooral sommige Italiaanse vrouwen kunnen een nogal scherp en schel geluid laten horen; 2) de snelheid waarmee ze spreken waardoor "uno straniero" het een beetje moeilijk begint te krijgen om te volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan nu ook zijn dat die speakerinnen het er wel een beetje te veel opleggen hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Maak je geen zorgen, ik pas mij heel gemakkelijk overal aan... wat niet wil zeggen dat ik daarom van mening over wat er om mij heen gebeurt zal veranderen...
Maar aan de islam weiger ik mij aan te passen en ik zal nooit, zelfs niet als ik het gratis aangeboden krijg naar een islam land op vacantie of zo gaan... Vroeger als ik mij om één ding gelukkig prees dan was het wel dat ik niet in een Islamstaat geboren was... en nu zou ik warrempel nog bevreesd moeten zijn in mijn eigen land... Enfin, ik ben niet meer van de jongste en ik kan dromen om nog rustig in mijn eigen islamvrije omgeving het loodje te leggen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() Wallobruxellistan bij Frankrijk, is dat niet veel logischer, wenselijker en realistischer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn wel consequenties op Europees vlak, wat betreft Brussel. De grote EU-jongens verdragen niet zo goed dat één groot land teveel Europese hoofdstadallures op zijn grondgebied zou krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, ik neem aan, de Fransen he
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() [quote=patrickve;9134086]En, ik neem aan, de Fransen he
![]() En Gwylan heeft al gezegd dat als zij, Frankrijk, Wallonië moeten opvangen dat ze dan compensaties zullen eisen, lees bijkomend grondgebied vb. van de Vlamingen... Je denkt toch niet dat, na jarenlange geprofiteerd te hebben van de Vlamingen in Belgique dat ze nu zonder compensaties verlieslatend Wallonië zal overnemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat in zo’n school, met zo’n publiek, er ook geen sprake is van sinussen en cosinussen, hoor...