Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2019, 10:30   #12141
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hier vergis je je. Voorgedragen commissarissen worden eerst gecheckt door een comité'tje (dat natuurlijk evenredig is samengesteld als het EP) dat hen kan buizen. Wat ook vaak gebeurt, deze keer zelfs al twee nog voor de examens. Hier het proces

Bijgevolg is de goedkeuring door het voltallige EP in principe slechts een formaliteit.
Tiens, dat wist ik niet. Dat was vroeger niet het geval, dacht ik.

Stel U voor dat men dat met ministers van een regering zouden doen

Citaat:
Weerom misch. Er is namelijk nog altijd een Commissie-Juncker, en deze blijft vrolijk in lopende zaken tot ze vervangen wordt (artikels 234 en 246 van het werkingsverdrag van de EU als ik me niet vergis).
Wist ik ook niet, dat het concept van "Commissie van Lopende Zaken" van toepassing was. Zal een Belg geweest zijn die dat bedacht heeft

Ik dacht dat de Commissie een eindig mandaat had, dat AFLIEP.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2019 om 10:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 10:42   #12142
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat de commissie door het Europees parlement moet goedgekeurd worden. Landen hebben recht op een commissaris, maar die moet wel de goedkeuring wegdragen van het parlement, meer niet. Maw, het zijn niet de individuele landen die totaal autonoom beslissen over wie commissaris wordt. Ze stellen een *kandidaat* voor, die het EP goedkeurt of niet.

Let wel, het EP kan geen individuele commissaris goed of afkeuren. Het EP keurt GANS DE COMMISSIE goed of af. Aangezien het EP verkozen is, zie ik niet goed in welk democratisch deficit hier zou zijn. Het is eerder andersom, dat landen zomaar iemand mogen sturen zonder democratisch mandaat, waar het deficit zit. Dat het EP er iets over te zeggen heeft, verhoogt eerder het democratische gehalte dan omgekeerd, nee ?

Infeite is de echte manier om de EU te kloten, steeds een grote onnozelaar op te sturen, die het EP niet anders kan dan afkeuren. Want dan schiet het EP telkens gans de commissie af. Misschien voldoet Farage aan die optie, he
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is niet "een land" dat de extensie weigert, maar de staatshoofden/regeringsleiders (Europese raad). De Europese Raad moet tot een unanieme beslissing komen om uitstel te verlenen. Maw, de Europese Raad moet een actieve beslissing nemen om uitstel te verlenen. Doet de Europese raad niks, dan is er geen uitstel. En om tot een beslissing te komen, moet dat unaniem zijn, ttz, moeten alle staatshoofden er hun handtekening onder zetten. Het volstaat dat er 1 weigert, en de Europese Raad komt niet tot een beslissing. In dat geval is er dus geen uitstel.

De Europese Raad is een vergadering, en zij beslissen dus collegiaal, zoals een regering, behalve dat er geen chef is. De "voorzitter" (dus Tusk en binnenkort Michel) heeft niks te zeggen en zijn handtekening moet er niet zijn.

Maar nu denk ik aan iets. Het zou wel bijzonder grappig zijn dat de UK een onnozelaar zoals Farage opstuurt als commissaris, en dus het EP eigenlijk dwingt om telkens de voorgestelde commissie af te keuren.

Want dan is er geen commissie. En als er geen commissie is, kan er over niks onderhandeld worden in het kader van de Brexit. Barnier heeft zijn mandaat van de commissie. Zonder commissie is er geen Europese onderhandelaar.

Maw, de beste manier om niks van de EU te bekomen, is de commissie te blokkeren door Farage op te sturen.
Voorgestelde comissarissen worden eerst gecontroleerd en goedgekeurd door de Council of the EU (van niet verkozenen) al kan het land de commissaris nog steeds steunen bij een negatief advies. Dan moet inderdaad de volledige commissie goedgekeurd worden, dat kan nog grappig worden met Farage erbij

Boris zou wel rekening moeten houden met de verkiezingen dus zou het een Torrie moeten zijn en dan valt Farage uit de boot.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 10:52   #12143
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Hier vergis je je. Voorgedragen commissarissen worden eerst gecheckt door een comité'tje (dat natuurlijk evenredig is samengesteld als het EP) dat hen kan buizen. Wat ook vaak gebeurt, deze keer zelfs al twee nog voor de examens. Hier het proces

Bijgevolg is de goedkeuring door het voltallige EP in principe slechts een formaliteit.

Wat belet Ursula er van Nigel de portefeuille 'Onderhoud latrine van de Commissievoorzitter' te geven? Zou het EP daar tegen zijn?

Weerom misch. Er is namelijk nog altijd een Commissie-Juncker, en deze blijft vrolijk in lopende zaken tot ze vervangen wordt (artikels 234 en 246 van het werkingsverdrag van de EU als ik me niet vergis).

Boris moet denken: "Het lijkt wel of die Continentale Klootzakken echt aan alles hebben gedacht!"
De Commissie kan dus in lopende zaken blijven tot er een nieuwe is? Dan kunnen ze die blijven uitstellen tot de Britten met een niet-Farage afkomen. Dat plannetje valt ook in het water.

Daarom dat iedereen daar zo pro EU is, er is een EU loyaliteitscontrole voor alle belangrijke postjes. Het doet wat denken aan de Paus 'verkiezingen', de Paus kiest z'n kardinalen, de kardinalen kiezen een nieuwe Paus, herhaal eindeloos... Zo kweek je een loyale bende gelijkdenkenden over de jaren heen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 11:55   #12144
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Nog interessant is dat het EU verdrag bepaalt dat er slechts 2/3 zoveel commissarissen moeten zijn als dat er lidstaten zijn.

Echter werd vrij recent door de ER beslist om de gangbare praktijk van 1-op-1 ook vast te leggen. Dat omdraaien moet volgens mij ook unaniem gebeuren, en voor zoiets mag BoJo wsl meestemmen.

Blijft dus de oplossing om hem de toiletborstel toe te schuiven. Ironisch genoeg lijkt mij dat ook meteen de meest Britse oplossing.

Of 'Commisssaris voor Brexit' maar enkel in naam en in werkelijkheid de toiletborstel. Gaat voor hilarische verwarring zorgen bij zijn volgelingen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 12:29   #12145
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daarom dat iedereen daar zo pro EU is, er is een EU loyaliteitscontrole voor alle belangrijke postjes.
Wat begrijp jij niet aan "Europees parlement" ? Die zijn niet door de commissie verkozen he.

Citaat:
Het doet wat denken aan de Paus 'verkiezingen', de Paus kiest z'n kardinalen, de kardinalen kiezen een nieuwe Paus, herhaal eindeloos... Zo kweek je een loyale bende gelijkdenkenden over de jaren heen.
De commissie kiest het parlement niet he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 12:31   #12146
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Council of the EU (van niet verkozenen)
De staatshoofden en regeringsleiders vertegenwoordigen hun land niet ? (in de grond ben ik het daar mee eens, maar dat is de EU niet die dat probleem geeft he).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2019, 12:33   #12147
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Of 'Commisssaris voor Brexit' maar enkel in naam en in werkelijkheid de toiletborstel. Gaat voor hilarische verwarring zorgen bij zijn volgelingen.
Het zou wel grappig zijn dat de traditie van een Brexit commissaris (met toiletborstel) blijft bestaan jaren nadat de UK weggegaan is, he.

Alles bij elkaar, kweenie. Enerzijds is het niet het plezantste baantje in de EU, maar aan de andere kant, het is toch een commissaris he. Moest men het mij aanbieden, ik weet niet of ik zou weigeren. Vooral omdat ik ook nogal handig ben met de toiletborstel, alles bij elkaar beschouwd. Mmm. Ja, ik denk dat ik de job zou aanvaarden van Brexit commissaris in 2031 of zo.

edit: ik vraag me af hoe de auditie van die brexit commissaris verloopt. 40 vieze toiletten schoonmaken op anderhalf uur ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 oktober 2019 om 12:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 06:35   #12148
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Brit wint maximumbedrag met Euromillions en is 190 miljoen euro rijker Hehe.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 06:55   #12149
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Uitbetaling op 1 november
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 06:59   #12150
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Net gelezen in de krant, Pond in vrije val, nog maar eens.

Een vrije val is dus een daling van 1,12 naar 1,11 en terug stijgende. Wat zitten die toch te lullen, de Brexit zit al lang in de prijs van de Pond gerekend, echt veel gaat die niet meer doen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 08:15   #12151
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een vrije val is dus een daling van 1,12 naar 1,11 en terug stijgende. Wat zitten die toch te lullen, de Brexit zit al lang in de prijs van de Pond gerekend, echt veel gaat die niet meer doen.
We gaan u eens aan bovenstaande post herinneren in de (nabije?) toekomst.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 08:32   #12152
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Net gelezen in de krant, Pond in vrije val, nog maar eens.

Een vrije val is dus een daling van 1,12 naar 1,11 en terug stijgende. Wat zitten die toch te lullen, de Brexit zit al lang in de prijs van de Pond gerekend, echt veel gaat die niet meer doen.
In de prijs gerekend... maar wat voort Brexit dan? Eén met een deal of één zonder?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 09:00   #12153
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als hij wat slim is, dan wacht hij tot na de Brexit om dat te innen.
Gaat hij meer Ponden krijgen voor die waardevolle Eurokes.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 09:05   #12154
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Net gelezen in de krant, Pond in vrije val, nog maar eens.

Een vrije val is dus een daling van 1,12 naar 1,11 en terug stijgende. Wat zitten die toch te lullen, de Brexit zit al lang in de prijs van de Pond gerekend, echt veel gaat die niet meer doen.
Wel, ik begin meer en meer bewondering voor U te krijgen .
Je blijft volharden met de gedachte dat de UK er beter van gaat worden.
Je bent al even taai als de zolen van mijn schoenen.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 09:41   #12155
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
In de prijs gerekend... maar wat voort Brexit dan? Eén met een deal of één zonder?
Goed punt, volgens mij eentje zonder deal want bij een Brexit met deal zou er haast niets veranderen en zou er geen reden voor een waardeverlaging van de Pond.

Het kan ook eentje zijn tussenin en dan zou het nog kunnen vallen tot 0,9 euro maar dat lijkt me extreem laag, de Pond staat nu op hetzelfde punt als de 2008 recessie en dat is al laag.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 09:52   #12156
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Wel, ik begin meer en meer bewondering voor U te krijgen .
Je blijft volharden met de gedachte dat de UK er beter van gaat worden.
Je bent al even taai als de zolen van mijn schoenen.
Dat is inderdaad mijn gedacht, wel met een 3 tot 6 maanden overgang waarbij probleemgevallen naar boven zullen komen.

Het grootste economische probleem waar ze mee afkomen zijn de langere wachttijden aan de grens en papieren van vrachtwagens.

Ik verwacht een snel akkoord met de VS al kunnen de Dems wel tegenwerken, Ierland heeft natuurlijk zijn eigen kwestie maar de Britten kunnen dat op een redelijke manier oplossen met controles aan hun grens en een tijdelijke 0% op import.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 11:59   #12157
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik verwacht een snel akkoord met de VS al kunnen de Dems wel tegenwerken, Ierland heeft natuurlijk zijn eigen kwestie maar de Britten kunnen dat op een redelijke manier oplossen met controles aan hun grens en een tijdelijke 0% op import.
Vorige week op Question Time - BBC : Bonnie Greer, een amerikaanse schrijfster :

https://www.joe.ie/politics/watch-jo...lorious-683827

Citaat:
Often at times, I hear people talking about Ireland as if this country (UK) owns Ireland. Ireland owes this country nothing. Ireland owes this country no concessions, it owes it no quarter, it owes it nothing.

"The second thing that I'd add too is that the Good Friday Agreement - in spite of its rather benign name - is a truce. It's a truce because the United States of America and the EU sat down with this country to make it happen. We have to be much more serious about this,"

"The third thing that I'd like to say is that the United States is Irish. If anyone thinks that they're going to get a deal through and have a trade relationship with the United States that shafts Ireland, you've got another thing coming.

"It's not going to happen. It's not going to happen. I'm from Chicago and you know what we do on St. Patrick's Day? We dye the river green. People are very serious about Ireland in the United States. Don't mess with it, don't make it look bad"
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 12:23   #12158
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vorige week op Question Time - BBC : Bonnie Greer, een amerikaanse schrijfster :

https://www.joe.ie/politics/watch-jo...lorious-683827
True, in Ierland zullen er geen problemen mogen voordoen maar die verwacht ik ook niet. Ierland zal daar eveneens geen grens zetten en zal volgens mij eveneens zelf haar zachte export controles aan de havens doen net zoals de UK. Probleem opgelost.

Het Ierland probleem is maar zo groot zoals ze het zelf willen maken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 13:08   #12159
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
...Het grootste economische probleem waar ze mee afkomen zijn de langere wachttijden aan de grens en papieren van vrachtwagens. .
Klopt. Dat is de versie van Boris.
Wat zegt het bedrijfsleven in de UK en hoe staan de zaken er voor voor de bevolking ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2019, 13:10   #12160
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Net gelezen in de krant, Pond in vrije val, nog maar eens.

Een vrije val is dus een daling van 1,12 naar 1,11 en terug stijgende. Wat zitten die toch te lullen, de Brexit zit al lang in de prijs van de Pond gerekend, echt veel gaat die niet meer doen.
Het is te hopen.

Sinds de invoering van de euro is het pond al 32% gezakt en meer nog tegenover de dollar.

Waar is de tijd dat het pond omgerekend 3.5€ waard was.....
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be