![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is één voorbeeldje, maar zo zijn er tien-tallen.
Ik had het over de 'rode lijn'. En hier ga je best niet gaan kijken op websites van de Engelse overheid of die pro-Brexit zijn, je zal wel weten waarom denk ik. ![]()
![]() |
#12182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft niks met rationaliteit te maken. Een aantal Britten denken gewoon dat ze het op hun eentje beter kunnen. Splendid Isolation, Brittania Rules the Waves en zo. De Britten hebben tenslotte toch ook WO2 op hun eentje gewonnen. Fuck the Yanks, Russen en ander continentaal gespuis. ![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ah ja, de beruchte 'Bulldog Spirit' waar de Britten zich zo op beroemen. Maar wat gaat daarvan overblijven na een paar maanden op een dieet van rapen? Bulldogs lusten trouwens geen rapen, daar sta je dan. 1 ding staat al vast : het zal allemaal de schuld zijn van de EU en in het bijzonder de Duitsers. Laatst gewijzigd door parcifal : 10 oktober 2019 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12184 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.bbc.com/news/business-50000530 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie ligt daar nu van wakker. ![]()
![]() |
![]() |
#12186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn de UK import tarieven en op auto-onderdelen is dat 0% (alles wat niet op die lijst staat) en volledige auto's zijn 10% wat hun interne positie zal versterken. https://www.gov.uk/government/public...u-with-no-deal Voor jou is het doom and gloom maar in realiteit valt het allemaal goed mee. De UK exporteert jaarlijks 800.000 auto's naar de EU en importeert er 2,5 miljoen uit de EU. Tax hierop zou al 6 miljard zijn tenzij de Britten auto's van Nissan kopen, Nissan zal de vraag niet aankunnen. ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12187 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Exporttarieven gaan op 1 november naar +10%, dus wordt diezelfde Nissan 10% duurder op die dag voor Europese klanten. Geen 20 000 Euro maar 22 000 Euro dus. Hoe gaat dat de Britten hun interne positie versterken? Citaat:
Straf. Laatst gewijzigd door parcifal : 11 oktober 2019 om 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vroeg om de import tarieven op 0% te zetten maar daar gaan ze natuurlijk niet verder op in "He said the business was asking for tariffs not be imposed if there is a no-deal Brexit. "We are asking not to have tariffs being applied in a no-deal scenario because otherwise the tariffs won't be sustainable for us," he said." En dat zal de UK ook doen, het grootste probleem is ook hier de eventuele vertragingen aan de grens. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 oktober 2019 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hey Brexit Means Brexit Means Export-Tarifs.. Je zit in de eenheidsmarkt of erbuiten, allebei samen is niet mogelijk. Brexiteers snappen dat nog ALTIJD niet. Bij No-Deal worden Nissan's voor EU-klanten op 1 dag 10% duurder en zijn daardoor niet meer competitief. Die EU klanten kiezen dan een Toyota of Hyunday en de Export van Nissans naar de EU valt op zijn gat. Dat is het scenario dat de CEO van Nissan schets en OMDAT export 80% van zijn business is, is dat de doodsteek, tenzij de Britten opeens Massaal Nissans gaan kopen, 4 maal meer dan voor Brexit. Maar waarom zouden ze? Dit zeggen de Brexit-critici al ruim 3 jaar, maar ja, jij en de Brexiteers zullen het moeten zien voor je het gelooft blijkbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je uit die club gaat mag je nadien ook de zondag niet meer gratis gaan zwemmen. Voor u is dat blijkbaar onlogisch ? Ik ga morgen mijn Telenet abo opzeggen, maar eis wel dat ik verder kan internetten, net zoals daarvoor het geval was. Moest dat kunnen... ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 12 oktober 2019 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Er is een extra 10% WTO tarief voor auto's die uitgevoerd worden naar de EU, daar kan niet veel aan veranderd worden bij een harde Brexit. Er zijn echter ook Britse WTO tarieven voor onderdelen die de autoindustrie importeert uit de EU. Hij vraagt dus aan de Britse regering om die Britse import tarieven op onderdelen af te schaffen omdat het anders te duur wordt voor hen om 2 keer extra tarieven te hebben. Dan zijn die EU tarieven economish houdbaar, anders niet. "otherwise the tariffs won't be sustainable for us" "He said the business was asking for tariffs not be imposed if there is a no-deal Brexit. "We are asking not to have tariffs being applied in a no-deal scenario because otherwise the tariffs won't be sustainable for us," he said." En dat zal de UK ook doen! Begrijpen jullie het nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begrijpen wij maar al te goed. De nadelen van hun koppigheid.
Maar ik vrees dat jij het niet wenst te begrijpen. Je kan niet 'gratis' alle voordelen wensen te bekomen zonder er de nadelen bij te willen nemen. Juist hetzelfde als in mijn voorbeeldjes. Ik zou zo ook kunnen zeggen dat ik niet meer ga werken, maar dan wel gratis al mijn inkopen wens te doen, want anders wordt het te duur voor mij. Juist hetzelfde. Snap je het nu ? ![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 12 oktober 2019 om 11:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nissan kan natuurlijk de productie overplaatsen naar Frankrijk en 10% winst doen maar het voert ook uit naar de UK en dan heb je terug 10% tarieven. De UK voert nog steeds dubbel zoveel auto's in dan dat het uitvoert, die markt zal zich wat moeten settelen.
Een deal met de VS zou ook veel kunnen veranderen, dan zou er een gigantische markt bijkomen en dat is wel 1 van de grote punten die ze met een Brexit willen bereiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12196 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En importtarieven hebben er niet echt mee te maken, de britse regering heeft al lang geleden laten weten dat ze die op nul zou zetten, toch zeker aanvankelijk. De Ficchy spreekt dus ENKEL over exporttarieven. Dit stukje zegt alles wat je moet weten : Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 12 oktober 2019 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik ben nu echt blij met die
![]() Je ziet dus hoe absurd mijn voorbeeldje is, maar dat is eigenlijk wat de UK wenst. Contractbreuk plegen, en als beloning een voorkeursbehandeling krijgen. Dat is wat de Brexiteers willen of bijna eisen van de EU. Wel zoiets, dat is even absurd. ![]()
![]() |
#12199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan uiteraard niet, er zijn al langer gesprekken maar een deal kan maar na de Brexit en dan nog liefst voordat de 2020 verkiezingsrace begint. Daarom is het belangrijk om niet meer uit te stellen.
|
![]() |
![]() |