![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zolang de Amerikaanse militairen (vnl luchtmacht) aanwezig blijven op hun militaire basissen in Turkije is een militaire optie een totale illusie. Nochtans de zwakke plek van de Turken is hun luchtmacht. Na de mislukte "coup" in Turkije is het vooral hun luchtmacht die geleden heeft van "zuiveringen".
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Europees Commissaris
|
https://www.knack.be/nieuws/wereld/t...=3644682787796
Eerst Afrin.... In een pervers geopolitiek spel tussen grootmachten werd Afrin geofferd. Rusland gaf groen licht en de VS keek de andere kant op, hoewel Washington op dat ogenblik uitgebreide militaire steun verleende aan de Koerdische Zelfbeschermingseenheden (YPG) in de strijd tegen de Islamitische Staat. Afrin is inmiddels bezet gebied. In de huizen van de gevluchte Koerdische bewoners wonen inmiddels Arabische gezinnen. Want daar is het Turkije om te doen: de demografie aan zijn grens drastisch wijzigen. ...en nu de rest van Noord-Rojava. In werkelijkheid moet de Turkse invasie het sluitstuk vormen van een ordinaire gebiedsuitbreiding. De geviseerde territoriale strook komt overeen met de kaart van het 'Nationaal Pact' dat in 1920 is gestemd is. .../... Met zijn aankondiging dat hij 3,6 miljoen Syrische vluchtelingen in de bufferzone zal hervestigen, hoopt hij eveneens electoraal te scoren. Daarmee geeft hij uitvoering aan een oud Syrisch plan voor een 'Arabische riem' in de grensstreek met Turkije. Een dergelijke demografische ingreep zal er voor zorgen dat de Koerden van Bakur (Zuidoost-Turkije) en Rojava (West-Koerdistan) volledig van elkaar worden afgesneden, meer dan een eeuw na de koloniale artificiële grensafbakening die Koerdische families territoriaal al van elkaar scheidde.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 oktober 2019 om 21:32. |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
...
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 10 oktober 2019 om 21:39. |
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#225 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En die in tegenstelling tot Duitsland die misdaden niet erkent, maar integendeel er op dit eigenste ogenblik er een vervolg aan breidt. Zie mijn vorige post.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 oktober 2019 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Minister-President
|
Ik had eigenlijk economische sancties in gedachten.
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de rol van Erdogan betreft, dat heb ik al vermeld hé. Laat de oppositie hun werk maar doen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 10 oktober 2019 om 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vrees er voor. Tenzij de EU openlijk de Koerden gaat steunen.
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De EU heeft ginds niet veel in de pap te brokken.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 10 oktober 2019 om 22:01. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Go to Turkey at your own risk.
|
|
|
|
#232 |
|
Banneling
|
Om te beginnen : complete boycot van Toerisme naar Turkije. En bij voorkeur ook verregaande economische boycot zolang er 1 Turkse militair in Syrië staat, zit of ligt.
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Banneling
|
Citaat:
We zouden kunnen beloven dat voor elke vluchteling die Turkije doorstuurt, tegen de afspraken in, we een Turk uit de EU terugsturen naar Turkije. Enkel in de kleren die hij aanheeft. Mercedes en tapijten blijven hier. 3 en een half miljoen, geen probleem. |
|
|
|
|
|
|
#235 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een soort van Wiedergutmachung nadat men ze in de steek liet op de Vrede van Lausanne in 1923, toen de Europese grootmachten na WO I en het daarop volgende instorten van het Ottomaanse Rijk, de nieuwe grenzen van Turkije bepaalden. Maar goed, dat idealistisch en volksnationalistisch solidariteitsprincipe van mij is helaas vreemd aan de politieke egoïstische machtsspelletjes die de wereld regeren, dat besef ik wel.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 oktober 2019 om 22:24. |
|||
|
|
|
|
|
#236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien is ook het ogenblik gekomen om de Turken weer uit Cyprus te verwijderen? Dat bezetten ze nu ook al jaren genoeg voor de helft.
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De aandelen die wij hebben in Turkije. Zo snij je ook in je eigen vlees. Buitenlandse investeerders zijn nu al een pak centen kwijt.
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Erdo en Koerden, das zoals een duiveltje in een wijwatervat. Daarvoor zit het veel te diep.
|
|
|
|
#239 |
|
Banneling
|
|
|
|
|