Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2019, 10:35   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Tientallen vrouwen en kinderen van IS-leden ontsnapt uit Syrisch kamp ...

Misschien niet direct te bestempelen als 'onrust in de EU' maar het lijkt mij toch best dat men dit in de gaten gaat houden naar waar de 'ontsnapten' het op een lopen gaan zetten. Er waren ook 'Belgische' bij, die hun Belgische Nationaliteit eigenlijk al lang ingetrokken had moeten geweest zijn omdat zij die zich wisten aan te sluiten de één of andere terroristische beweging en het dan ineens op een janken gaan zetten als hun 'winkeltje' niet meer draait.

Tientallen ontsnapt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 oktober 2019 om 10:35.
Universalia is offline  
Oud 13 oktober 2019, 12:58   #2
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien niet direct te bestempelen als 'onrust in de EU' maar het lijkt mij toch best dat men dit in de gaten gaat houden naar waar de 'ontsnapten' het op een lopen gaan zetten. Er waren ook 'Belgische' bij, die hun Belgische Nationaliteit eigenlijk al lang ingetrokken had moeten geweest zijn omdat zij die zich wisten aan te sluiten de één of andere terroristische beweging en het dan ineens op een janken gaan zetten als hun 'winkeltje' niet meer draait.

Tientallen ontsnapt.
Ik begrijp niet goed waarom die IS strijders al lang niet geëxecuteerd zijn. Ze zullen op de een of andere manier wel dienen als pasmunt.
Mindset is offline  
Oud 13 oktober 2019, 14:28   #3
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Wat zitten onze media ons voortdurend aan te wrijven dat er daar "Belgische vrouwen enz" zijn waar wij zogezegd verantwoordelijk voor zijn en zouden moeten terughalen??? Ze hebben hun keuze gemaakt en het is hun probleem dat ze in een wereldgedeelte zitten waar ze al decennia en eeuwen niets beters weten te doen dan elkaar af te schieten en alles te vernietigen wat er rond hen werd opgebouwd!
We hebben er geen zaken meer mee. Dat ze die achterlijke en gevaarlijke rotzooi maar ginder laten!
Eveneens op het tv-nieuws: het leger kan geen kandidaten meer vinden en aantrekken. Straks is onze veiligheid in gevaar als er weer aanslagen zouden zijn enz. Ondertussen zouden we moeten IS-types de toegang verschaffen tot ons land zodat ze voor dat gevaar kunnen zorgen!

Laatst gewijzigd door andev : 13 oktober 2019 om 14:30.
andev is offline  
Oud 13 oktober 2019, 17:14   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat zitten onze media ons voortdurend aan te wrijven dat er daar "Belgische vrouwen enz" zijn waar wij zogezegd verantwoordelijk voor zijn en zouden moeten terughalen??? Ze hebben hun keuze gemaakt en het is hun probleem dat ze in een wereldgedeelte zitten waar ze al decennia en eeuwen niets beters weten te doen dan elkaar af te schieten en alles te vernietigen wat er rond hen werd opgebouwd!
We hebben er geen zaken meer mee. Dat ze die achterlijke en gevaarlijke rotzooi maar ginder laten!
Eveneens op het tv-nieuws: het leger kan geen kandidaten meer vinden en aantrekken. Straks is onze veiligheid in gevaar als er weer aanslagen zouden zijn enz. Ondertussen zouden we moeten IS-types de toegang verschaffen tot ons land zodat ze voor dat gevaar kunnen zorgen!
Ik ben ook van de mening dat die vrouwen gekozen hebben voor waar ze nu zitten of om ingelijfd te worden bij de één of andere terroristische groepering.

Maar zoals ik al eerder schreef, als ze het daar niet meer kunnen houden, janken ze om terug te komen en 'wij' moeten dat dan allemaal maar door de vingers zien dat misschien zijzelf of hun mannen daar een aantal moorden op hun geweten hebben????

Ik blijf er ook bij dat mensen die dat soort van keuzes maakt direct de Belgische Nationaliteit moeten verliezen.

Daar zal waarschijnlijk verschil van mening over zijn?

Het is alvast stof om over na te denken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 oktober 2019 om 17:16.
Universalia is offline  
Oud 13 oktober 2019, 17:19   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Enorm jammer dat de Amerikanen die gevangenissen en kampen niet hebben weggeveegd van deze aardbol. Zij hebben daar het materiaal voor: zware bommen waardoor alles in een straal van een aantal km volledig weggeveegd wordt.
Hypochonder is offline  
Oud 13 oktober 2019, 18:39   #6
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Enorm jammer dat de Amerikanen die gevangenissen en kampen niet hebben weggeveegd van deze aardbol. Zij hebben daar het materiaal voor: zware bommen waardoor alles in een straal van een aantal km volledig weggeveegd wordt.
Ze zaten op je stoere zelf te wachten, maar tevergeefs. Keyboard warrior ...
DucDEnghien is offline  
Oud 13 oktober 2019, 19:07   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ze zaten op je stoere zelf te wachten, maar tevergeefs. Keyboard warrior ...
Altijd leuk om soul mates te vinden nietwaar?
Elio di Supo is offline  
Oud 13 oktober 2019, 19:37   #8
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Altijd leuk om soul mates te vinden nietwaar?
Ik wist niet dat je een soulmate van Hypo was.
DucDEnghien is offline  
Oud 13 oktober 2019, 21:18   #9
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik wist niet dat je een soulmate van Hypo was.
Er is zoveel dat jij niet weet. En als je denkt iets te weten dan zit je verkeerd.
Elio di Supo is offline  
Oud 14 oktober 2019, 00:48   #10
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.547
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

hahah die vrouwen moeten volgende generatie ISis baren ok
logisch
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 14 oktober 2019, 06:11   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
hahah die vrouwen moeten volgende generatie ISis baren ok
logisch
Het verder aankweken van legers dus?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 oktober 2019 om 06:11.
Universalia is offline  
Oud 14 oktober 2019, 10:09   #12
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben ook van de mening dat die vrouwen gekozen hebben voor waar ze nu zitten of om ingelijfd te worden bij de één of andere terroristische groepering.

Maar zoals ik al eerder schreef, als ze het daar niet meer kunnen houden, janken ze om terug te komen en 'wij' moeten dat dan allemaal maar door de vingers zien dat misschien zijzelf of hun mannen daar een aantal moorden op hun geweten hebben????

Ik blijf er ook bij dat mensen die dat soort van keuzes maakt direct de Belgische Nationaliteit moeten verliezen.

Daar zal waarschijnlijk verschil van mening over zijn?

Het is alvast stof om over na te denken.
Misschien omdat sommigen daar zo veel willen over nadenken dat er ondertussen niets gebeurt... Wat hun bedoeling is.
Het past bij de rest van de multiculmiserie: wachten, wachten, goedpraten, in de hand werken, "racisme" roepen telkens iemand wel wil er iets aan doen
en straks... onze maatschappij in de handen van de islamaanhangers, met alle gevolgen van dien. "Godsdienstvrijheid" nietwaar...

Laatst gewijzigd door andev : 14 oktober 2019 om 10:14.
andev is offline  
Oud 14 oktober 2019, 10:32   #13
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Dat Paul Van Tigchelt, de baas van het coördinatiecentrum voor de dreigingsanalyse (Ocad), openlijk oproept om Belgische IS-strijders terug te halen en wordt tegengesproken door ontslagnemend minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V), noemt Hans Bonte ongezien. ‘We moeten de Belgische kinderen uit Syrië terughalen en ook hun ouders om hen hier te berechten. Het kan niet zijn dat we na het faillissement van Thomas Cook wel staan te springen om gestrande reizigers terug te halen, maar Belgische kinderen in Syrië aan hun lot overlaten.
uit DSonline’
Belgische kinderen in Syrië??? Ja, heel erg en heel spijtig voor die kindjes die hun lot te danken hebben aan hun islamonnozelaars van ouders! Maar zo zitten er tienduizenden in de islamlanden! Die allemaal naar hier laten komen dank zij bovenstaande praatjes is er echt teveel aan!
De islamwereld is niet geschikt om losgelaten te worden op onze landen.
andev is offline  
Oud 14 oktober 2019, 12:41   #14
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Hans Bonte Nog zo een debiel randfiguur die denkt het warm water uitgevonden te hebben. Op dergelijke macho's zitten we zeker te wachten

Die vrouwen die nu uit de kampen zijn weg gevlucht zullen waarschijnlijk wel door enkele rebellengroepen als seksspeeltjes worden gebruikt. En daarna mooi gekeeld. Idem met hun kinderen. En weeral denk ik dan opgeruimd staat netjes.
Profiteur is offline  
Oud 14 oktober 2019, 14:23   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Verwittig die mensen aub zo rap als mogelijk: de winter komt er aan, de Middellandse Zee is dan erg onveilig om over te steken in gammele bootjes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 oktober 2019, 16:29   #16
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Elio di Supo is offline  
Oud 15 oktober 2019, 08:30   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Belgische kinderen in Syrië??? Ja, heel erg en heel spijtig voor die kindjes die hun lot te danken hebben aan hun islamonnozelaars van ouders! Maar zo zitten er tienduizenden in de islamlanden! Die allemaal naar hier laten komen dank zij bovenstaande praatjes is er echt teveel aan!
De islamwereld is niet geschikt om losgelaten te worden op onze landen.
Dan toch ‘jihadiste van eigen bodem’ terug naar België?

Wat een verschrikkelijke fout zou dat zijn om die terug binnen te halen in 'ons' land.

De duidelijke bewijslevering zou het zijn het dat onze politici niets maar dan ook niets meer in de pap te brokken hebben als het om dat soort van figuren gaat.

Ik blijf van mening dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om zich te laten inlijven bij bepaalde groeperingen van twijfelachtig terroristisch allooi.

p.s.

‘Imbecielen maken “ons” Molenbeek kapot’

Met IS-vrouwen praten is niet hetzelfde als hun misdaden goedpraten.

Met ze terug in 'ons' land toe te laten lijkt het toch op dat hun misdaden goedgepraat worden of zie ik dat weer verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 oktober 2019 om 08:36.
Universalia is offline  
Oud 15 oktober 2019, 10:15   #18
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dan toch ‘jihadiste van eigen bodem’ terug naar België?

Wat een verschrikkelijke fout zou dat zijn om die terug binnen te halen in 'ons' land.

De duidelijke bewijslevering zou het zijn het dat onze politici niets maar dan ook niets meer in de pap te brokken hebben als het om dat soort van figuren gaat.

Ik blijf van mening dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om zich te laten inlijven bij bepaalde groeperingen van twijfelachtig terroristisch allooi.

p.s.

‘Imbecielen maken “ons” Molenbeek kapot’

Met IS-vrouwen praten is niet hetzelfde als hun misdaden goedpraten.

Met ze terug in 'ons' land toe te laten lijkt het toch op dat hun misdaden goedgepraat worden of zie ik dat weer verkeerd?
De IS strijders hebben oorlog gevoerd in Syrië en Assad heeft middelen genoeg om ze te berechten volgens de wetten van de Sjaria.
cato is offline  
Oud 15 oktober 2019, 10:18   #19
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Enorm jammer dat de Amerikanen die gevangenissen en kampen niet hebben weggeveegd van deze aardbol. Zij hebben daar het materiaal voor: zware bommen waardoor alles in een straal van een aantal km volledig weggeveegd wordt.
Het Westen heeft heeft de wetten van democratische staten en niet van de Sjaria.
De IS strijders geloven in hun eigen wetgeving en dat is de Sjaria.
Daarom kunnen ze alleen daar berecht worden.
cato is offline  
Oud 16 oktober 2019, 19:20   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Wat doet ons land met de BeIgische IS-strijders die terug willen komen?

'Ons' land moet ze niet meer terug binnenhalen en Belgische Nationaliteit mochten zij die ooit verkregen hebben of op welke manier dan, ook verworven hebben.

Zoals ik al eerder schreef hebben die mensen voor een ander leven gekozen en moeten zij daar nu maar de gevolgen van dragen, wij moeten geen moordenaars of liefjes/vrouwen, al- dan niet met kroost, van binnenlaten.

Ouders die hun 'kinderen' bij bepaalde groeperingen zagen aansluiten en hun 'kinderen' nu terug naar huis willen halen moeten zich eerst afvragen waar zij zelf met hun opvoeding in de fout gegaan zijn.

En daar kan niemand ons de steen voor werpen want zij zochten de gevarenzone zelf op.

Naar alle waarschijnlijkheid zal er ook verschil van mening zijn over het onderwerp.

p.s.

Twee Belgische??? Syriëgangers ontsnapt uit Koerdische gevangenis.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 oktober 2019 om 19:23.
Universalia is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be